Малко въпроси.

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

Новини
Аватар

Малко въпроси.

Мнение от Новини » 13 Авг 2003, 11:04

Искам да ви попитам няколко хиляди неща :lol:

1. Трябва да сменям въздушния филтър. Някаква конкретна марка ли да търся или просто такъмв за М40. Кубатурата на двигателя има ли значение, т.е. като го взимам ще трябва ли да се обяснявам дали е за 1.6 или 1.8.

2. къде за бога е тоя горивен филтър?

3. Имам няколко места по боята с петънца .....трябва да ги оправям. Откъде да си намеря Black Diamond Schwarz Met боя, колко ще ми трябва и каква е цената й за малки количества.

4. Имам тракане в пустия М40. Смятах че иде реч я за клапани я за повдигачи но това тракане го има в първите минути след запалване, после изчезва. Но се появи преди месец някъде.

5. Светлините за задна скорост светят само когато юнашки вкарам задна и то пак не винаги. Къде и какво да проверявам.

6. На какъв интервал се сменя маслото на скоростната кутия. Откъде и какво да си взема и как да го сменя. И каква му е цената на това чудо.

7. Имам тлъстия мерак да си направя електрически шибидаха. Възможно ли е и колко предполагате че ще ми излезе?


8. Кажете какво пиете и кога ще го пиете :D

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

Мнение от Иво » 13 Авг 2003, 11:35

Не мога да ти помогна с много, но все пак с нещо :)

1. Препоръчвали са ми да е BOSCH ако не се бъркам :)

3. Перди няколко месеца боядисвахме калника с такава боя, но баща ми го носи някъде. Ще питам за цена и ще ти кажа.

4. За тракането научих повече понеже и аз го имам и то в най-различни варианти. Четох и мненията на спеца от Дарукар, който казва, че за М40 е изключително важно маслото, което наливаш. Просто трябва да намериш перфектното за колата ти. Доколкото разбрах тракането при студен старт е в рамките на нормалното, за този двигател тъй като отнема малко време докато качи масло до повдигачите. Ако ти се появи обаче при загряла кола вече опрделено имаш по-голям проблем. Така или иначе тия повдигачи ще заминат някога и е хубаво да се сменят май след някакво време. Вече 1500 километра карам с някакво минерално масло Repsol 20W50, което премахна тракането при загрял двигател и рядко се появява при студен старт за около няколко секунди. Това масло е и доста евтино 29лв. за 4 литра. Другия вариант май е Castrol GTX3, който обаче е и значително по-скъп. Опитай репсола да видим :)

8. Аз пия бира и ще я пия когато се видим :) Отколко време се каним :)

Дано да съм бил полезен с нещо :)
Изображение
Изображение

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 13 Авг 2003, 12:12

1. На кутията на всеки филтър пише за кои модели е подходящ. Отиди в някой магазин и кажи модела на колата. Не разчитай само на продавача, ами сам си провери върху кутията (или каталог) дали модела е точно за твоя двигател, автомобил и т.н. Не се бой, няма чак толкова много филтри за БМВ :-). Относно марката - аз съм си слагал Бош, Шампион и си мисля, че няма голямо значение какъв е, но е добре да е по-известен. Преди 2 години ми взеха 16 лв. за моя. Ако това може да ти послужи за ориентир.

2. Честно казано, не знам дали има разлики за М40, но на моята филтъра се намираше отляво на двигателя (ако гледаш отвътре зад волана на колата), близко до шофера, малко е спуснат по-надолу. Представлява едно метално цилиндърче. Не е много трудно да се смени, но крие известни мъки, ама ако намериш добра оферта за сервизна смяна - направи го там.

3. И аз навремето не можах да намеря такава боя, Ланд Шарк ми донесе от германия такъв цвят спрей. Възможно е да имат в Глазурит. Питай ЛандШарк и Мегов, те са със същия цвят, може да ти дадат акъл откъде да си вземеш.

4. Но комент (добро масло(скъпо) трябва)

5. Възможно е да имаш лоши контакти по жиците до задната светлина. За съжаление трябва да направиш ревизия по цялото траце - започваш от скоростната кутиа (датчика) и стигаш до крушките. Аз бих тръгнал по обратния път - отваряш задните стопове , първо проверяваш контактите по крушките, селд това поставяш уред или крушка на самия кабел, който идва от ск. кутия и пробваш дали винаги когато включиш задна - датчика сработва и т.н...

6. На всеки 20 хил - 50 хил километра :-) Принципно, ако не си го сменял е добре да го смениш и после забражи за смяно поне за 3-4 години. Ако изпуска масло е добре да си я оправиш обаче.

7. Питай Мегов как става. Доколкото знам, трябва първо да си намериш механизъм от някоя петица - за това вече незнам как че действаш :-)

8. Аз пия кола и чай главно :-) Пия ги всеки ден :_)

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 13 Авг 2003, 12:14

1. BOSCH, FRAM, GUD, все е добро. Не си давай парите за скъпи памучни филтри, няма смисъл. Хартиените предпазват по-добре и без това.

2. Имам Haynes Manual на PDF който описва процедурата. Звучи сложно, дръпни го от някъде и прочети. Има и картинки ;) Казват че е някъде около двигателя ИЛИ резервоара - явно зависи от година/модел.

4. Иво ти е отговорил. Пробвай различно масло, ако го сведеш до тракане само първите 5 секунди нямаш проблем.

5. Има някъде контактор... звучи като това да е проблема. Може би пак в Haynes ръководството?

6. На 40 000 км мисля. Много е важно каква ти е скоростната кутия, за да определиш правилния тип масло за нея.

8. Sex on the Beach, anytime ;)

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook