и аз да попитам...

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

и аз да попитам...

Мнение от KPETEH » 27 Юли 2006, 1:39

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

как мога да махна 2 от 7 ,за да сменя старата перка с нова?! :help:
зад 2 има някфа гайка ма бая голема (някъде към 30!)
ако тя служи да контрирам 7 да се върти как да развъртя 2?
Може и да бъркам, но снощи в 9 не виждах много, малко само позацапах с кръв - тфа 2 мноо реже - нямах и ключ

Предполагам има доста хора правили тази процедура... некое жокерче... плс

П.С.
колата е 85 пък е с тази схема, която излезе като написах, че е 89.
от 85 схемата е с гаика отпред пред 2.
Дано схванахте нещо... мерси
незнам...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 27 Юли 2006, 9:23

Взимаш един голям ключ 30-32 не помня кой размер беше,слагаш го на голямата гайка за която мислиш,че е контра(не е на нея се държи оста с виското)и с един чук удряш по ключа по посока на въртенето на мотора и тя се разглабва.След това развиваш на "ръка" като придържаш перката да не изпадне и да я спукаш някъде.
като я свалиш на перката има четири болта които я прикрепят към виското развиваш ги и слагаш перката на новото виско пак навиваш на ръка и за затяжка можеш да я почукнеш пак един път с чука но не се притеснявай резбата е обратна на въртенето на мотора и няма да се разхлаби ;)
Пиши дали си се справил.
Купи си виско на "закс" от Оборище 44 читаво е 135 пари.
Като го купиш и го извадиш от курията всичко по замяната ще ти се изясни :idea:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 27 Юли 2006, 9:32

Аз сменях наскоро, а колегата VLD ти го е описал доста подробно. Аз само да уточня: ключът е точно 32, а за простота знай, че гайката е с обратна резба.
Стига ремъкът на водната помпа (и алтернатора) да ти е опънат добре, можеш да включиш на (примерно) 4-та, и да пробваш направо да развиваш, а ако е много стегнато - с чука :D .
It's not who You are, it's who You know...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 27 Юли 2006, 10:06

logout написа:Аз сменях наскоро, а колегата VLD ти го е описал доста подробно. Аз само да уточня: ключът е точно 32, а за простота знай, че гайката е с обратна резба.
Стига ремъкът на водната помпа (и алтернатора) да ти е опънат добре, можеш да включиш на (примерно) 4-та, и да пробваш направо да развиваш, а ако е много стегнато - с чука :D .

При мене и на 5-та трудно ще я отместиш трябва да сте трима,за това по лесно е с чук :mhihi:
Изображение

шПерко
Аватар
Мнения: 7623
Регистриран на: 25.04.2003
Местоположение: Банкя/София/Перник
Пол: Мъж
Кара: '90 BMW 316i
Мечтае да кара: Платноходка
Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)

Мнение от Иво » 27 Юли 2006, 13:29

Добрия стар чук :mhihi:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

е30

Мнение от KPETEH » 27 Юли 2006, 14:05

Мерси след малко отивам да се мъча :mhihi:
взимам чук... или два...
после ще пиша пак

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

е30

Мнение от KPETEH » 28 Юли 2006, 0:45

Момчета, видях цифра зор с таа работа. Значи добре, че чичо ми беше с мен, та даде идеите. Правиме машини и бяхме заредени с изструменти. Перката вече беше сменяна, но запънахме с една отверка, да не се върти алтернатора, после и на друго място - блъсках с чука - не стаа.... После продължихме с един секач направо върху ''гаиката'' , но не да я цепим а в единия ръб за да я завъртим... обелихме единия ръб и пробвахме за последен път с отверката и N32 :mhihi: отверката отплесна и добре, че не пробих радиатора... почти да се откажем, и викам си бе нема по хитро желязо от нас - нали ние сме го измислили :mhihi: последен опит а гаиката се оказа, че вече сме я оправили :mhihi:
Смяната след това отне към 10 мин. Само перка!!!
Колата не беше палена от 2 месеца - от първия път след като открих имобилаизера запали...
Днес и беше първата вечер с мен - out on the street
И първото БМВ в моя живот , още не е моя, но ако имам възможност да я купя, ще я купя!! Тук вече историята е за страхотни истории, но...
30 лева в бензин 95. Еко - младост - еко - младост...:P
Още от сега мога да ви почвам с въпросите, но първо ще потърся из форума - обороти.... и тн.
/Е30 318и 85 седан/
мерси

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook