М10B18 - регулиране хлабините на клапаните
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
М10B18 - регулиране хлабините на клапаните
Доколкото знам трябва на студен двигател да са по 0.20 и смукателните и изпускателните.
Ако съм в грешка поправете ме сега или ... (утре ще бъде късно
Ако съм в грешка поправете ме сега или ... (утре ще бъде късно

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
правилно 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
или 0.25 на топъл ДВГ, но според мен да го правиш на топъл ДВГ не е сериозно, така че 0.20.
ПС - студен двигател се води под 30 градуса на маслото (информативно)
ати
ПС - студен двигател се води под 30 градуса на маслото (информативно)
ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
Направо казано момчета, ето какво стана - клапаните бяха горе-долу добре - само дето на всички смукателни влизаше 0.25 пластина. направих ги на 0.20 всички и вече на здрач затварям (бах таз тенджера на карбуратора - то не бяха тръбички, то не бяха маркучета). Качвам се горе измивам ръцете и заговорнически викам на детето - "Сглобих BMW-то тати, искаш ли да пробваме дали още върви?" - следва малко мрънкане от страна на Йоанна - щяла да го къпе и слага да си ляга, но поканата за тест-драйв е опасно нещо - стигне ли до ушите на дребния връщане назад няма. Обличам го и излизаме. Колата пали (дотук добре). Следва кратко заслушване на звуците, които идват изпод вдигнатия капак - като че да си звучи нормално. Мятаме се и почва вознята. Дребния както обикновено се е курдисал отзад по средата, стъпил е на тунела на кардана и се е подпрял на двете предни седалки. По завоите ми изчезва за момент от огледалото, но само за момент и после пак е цъфнал по средата с една такава тънка усмивка.
Паркирам и пак отварям предния капак. Моторът вече е загрял и - бре, как цъкат тия клапани! Напъвам се да си спомя преди моята високо компетентна интервенция по-тихи или по-шумни бяха. Започват едни съмнения - да не би пък много слабо да съм стегнал контриращите гайки и някоя да е изпуснала и да е отворила голям луфт. На мен това си ми е болна тема - откак при същата операция на Шкода 120L натегнах юнашки една контрираща гайка и шпилката взе че се скъса ... И после сваляй оста на кобилиците зор дорде се извади скъсаната шпилка със разтегнатата резба и т.н. и т.н. ама стана колата и след два дена ходи до морето
Абе малшанс ли беше туй или Шкодето е нежна кола - на Москвич 12-так съм затягал колкото сила имам и няма грижи...
Та оттогава внимавам с прилагането на "юнашката сила".
Още повече, че видях че на BMW-то ги дават тия гайки с 10НМ да се натягат, пък това отнесено към смешно малкото ключе 10 звезда с рамо 10см прави 10 кг на 10 см.
Обаче съмнението си е съмнение и работата му е да те гризе. Пристигнах днес половин час по-рано на работа, па като си паркирах колицата отзад (да не гледат хората цирк) и за норматив свалих пак тенджерата и капака на клапаните. На топъл (парещ) двигател, навсякъде влизаше пластина 0.25 и никъде не влизаше 0.30 (което добре). 7 часа по късно вече 0.25 не влизаше никъде. Само 4-ти смукателен ми се стори прекалено лабав та го постегнах, постегнах по малко и всички контра гайки (да спя спокойно) и затворих. Тоя път доста по-бързо - тенджерата вече й свикнах. Та туй са последните hot news по въпроса.
От цялата работа в главата ми взеха да се въртят следните мисли:
1. Това с ексцентриците ми се види добро идея - и да олаби някоя гайка, силата на натиска ще завърти ексцентрика и ще отвори по-голяма хлабина, така че жертви няма да има.
2. Излиза че загрявайки двигателят отваря още повече хлабините на клапаните. При това положение ми е чудно защо пък да не се регулират въпросните хлабини на студено да се 0.10 - 0.15 ? Двигателя би следвало да замърка и загрявайки ще ги направи на 0.15 - 0.20
Звучи ми логично, но не смея да експериментирам.
На Хонда Prelude по спец. смукателните ги дават 0.08 - 0.12 а изпускателните съм гледал в книжката 0.16 - 0.20 и да си кажа това са най-ситните хлабини, които съм виждал на книга.
А иначе няколко човека са ми казвали , че 0.15 за М10В18 не дава ядове, ма рекох да ги направя "плътни 0.20", че да ми е мирна главата.
Ами това е - последното бяха някакви абстрактни размисли в края на работния ден. Иначе целта на поста беше да е по-скоро лиричен, отколкото технически, но накрая май пак оплесках работата
Паркирам и пак отварям предния капак. Моторът вече е загрял и - бре, как цъкат тия клапани! Напъвам се да си спомя преди моята високо компетентна интервенция по-тихи или по-шумни бяха. Започват едни съмнения - да не би пък много слабо да съм стегнал контриращите гайки и някоя да е изпуснала и да е отворила голям луфт. На мен това си ми е болна тема - откак при същата операция на Шкода 120L натегнах юнашки една контрираща гайка и шпилката взе че се скъса ... И после сваляй оста на кобилиците зор дорде се извади скъсаната шпилка със разтегнатата резба и т.н. и т.н. ама стана колата и след два дена ходи до морето

Абе малшанс ли беше туй или Шкодето е нежна кола - на Москвич 12-так съм затягал колкото сила имам и няма грижи...
Та оттогава внимавам с прилагането на "юнашката сила".
Още повече, че видях че на BMW-то ги дават тия гайки с 10НМ да се натягат, пък това отнесено към смешно малкото ключе 10 звезда с рамо 10см прави 10 кг на 10 см.
Обаче съмнението си е съмнение и работата му е да те гризе. Пристигнах днес половин час по-рано на работа, па като си паркирах колицата отзад (да не гледат хората цирк) и за норматив свалих пак тенджерата и капака на клапаните. На топъл (парещ) двигател, навсякъде влизаше пластина 0.25 и никъде не влизаше 0.30 (което добре). 7 часа по късно вече 0.25 не влизаше никъде. Само 4-ти смукателен ми се стори прекалено лабав та го постегнах, постегнах по малко и всички контра гайки (да спя спокойно) и затворих. Тоя път доста по-бързо - тенджерата вече й свикнах. Та туй са последните hot news по въпроса.
От цялата работа в главата ми взеха да се въртят следните мисли:
1. Това с ексцентриците ми се види добро идея - и да олаби някоя гайка, силата на натиска ще завърти ексцентрика и ще отвори по-голяма хлабина, така че жертви няма да има.
2. Излиза че загрявайки двигателят отваря още повече хлабините на клапаните. При това положение ми е чудно защо пък да не се регулират въпросните хлабини на студено да се 0.10 - 0.15 ? Двигателя би следвало да замърка и загрявайки ще ги направи на 0.15 - 0.20
Звучи ми логично, но не смея да експериментирам.
На Хонда Prelude по спец. смукателните ги дават 0.08 - 0.12 а изпускателните съм гледал в книжката 0.16 - 0.20 и да си кажа това са най-ситните хлабини, които съм виждал на книга.
А иначе няколко човека са ми казвали , че 0.15 за М10В18 не дава ядове, ма рекох да ги направя "плътни 0.20", че да ми е мирна главата.
Ами това е - последното бяха някакви абстрактни размисли в края на работния ден. Иначе целта на поста беше да е по-скоро лиричен, отколкото технически, но накрая май пак оплесках работата

- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
супер си бате раскасчето е супер са колата върви ли добре
Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
-
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
хаха, това всичкото писание, само за една хлабина, варираща от 0.20 до 0.25 - хареса ми
подозирах аз,след като Андро престана да пише, че с Бабуна си имаме страхотна конкуренция
Поздрави за хубавия разказ и се надявам скоро да видя лично придобивката.
Ати

подозирах аз,след като Андро престана да пише, че с Бабуна си имаме страхотна конкуренция

Поздрави за хубавия разказ и се надявам скоро да видя лично придобивката.
Ати
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
Scott написа:са колата върви ли добре
Ами върви точно колкото преди

Аз не съм и очаквал подобрения във вървежа, а да поутихне малко двигателя, да ми замърка на ушенце един вид.
Не бих казал, че се получи и това, но като цяло трябваше да го направя. Нали си е профилактична операция дето трябва да се случва веднъж на 15 - 20 хкм, а на моята кола не е й се е случвала поне от 30 хкм.
За вървежа трябва да барна аванса; И се надявам оттам да излезе нещо, щото стария собственик я карал на 92 (:shock:), аз пробвах и верно - на 92 при никакво положение не чух да тропат детонации. Та мисля, че е с много малко предварение, но смятам скоро да се заема и с туй.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани