Моторни масла?
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Моторни масла?
Понеже нищо не разбирам от масла искам да попитам с какво масло трябва да се кара кола която се кара всеки ден, но на къси разстояния тоест предимно градско?
Става дума за 118д-то. В Мкар са ми сипали 5W40, но всеки ме съветва, че е трябвало да бъде 5W30.
И като цяло може да стане хубава дискусия кои съвременни двигатели на БМВ с какво масло трябва да се "мажат".
Става дума за 118д-то. В Мкар са ми сипали 5W40, но всеки ме съветва, че е трябвало да бъде 5W30.
И като цяло може да стане хубава дискусия кои съвременни двигатели на БМВ с какво масло трябва да се "мажат".
- vodkarulez
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 454
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW G80 M3 Competition xDrive
Aз съм твърдо зад BMW Longlife04 5w30 пълна синтетика. Прекалено много хора ми го препоръчаха
Някои колеги твърдяха , че това всъщност е Castrol , но литровата бутилка е с логото на БМВ и естествено е направено за БМВ. Многократно ми е казвано , че за новите common rail-i това е най-подходящото масло.

=
бмв масла се предлагат 0w30,0w40,5w30,5w40,10w40.като има longlife 01 и 04-незнам каква е разликата ако има някой компетентен нека каже .аз карам с bmw 5w40 дават го longlife но мисля да го карам не пове4е 10000 и да сложа 5w30 или 0w40.
а най скъпо е 0w30 и би трябвало да е най хубаво
а най скъпо е 0w30 и би трябвало да е най хубаво
- stoni
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 21.05.2006
- Местоположение: madrid
- Пол: Мъж
- Кара: F31
наистина добра тема,аз като купи колата от Бмв дильр беше обслужена и маслото е 0W30 и пишеше на борда 25000км остават до смяна,питах в Испания и казаха че е наи доброто дьржи до 30000км,специална разработка на Кастрол за БМВ , смята на маслото с филтьра е 250€ (Е60 520и)но като си направиш равносметка излиза на една цена ако го смениш на друго място е 100€( оригиналните маслтата са една цена в цяла Европа) но до 10000км в Бмв дават гаранция, не си играите с масла с неясен произход най вече в Бьлгария че главоболията после са големи
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
според мен вскозитета трябва да се увеличава с километрите пробег . Всеки нов комон рейл се чуства добре с 0на30 , след 200 000км минава на 5на30 и така ..... на 10на40 вече е умрял
БМВ маслата наистина са Кастрол , поне от доста време така се знае . Лонглайф в България не е много удачно да се кара над 15000км предвид качеството на нафтата , в Германия може би ...



БМВ маслата наистина са Кастрол , поне от доста време така се знае . Лонглайф в България не е много удачно да се кара над 15000км предвид качеството на нафтата , в Германия може би ...
аз карам с БМВ 5-30, обаче забелязах, че има два вида LongLife 01 и LongLife 04.
naskoksan написа:Здрасти, Слави.
Да ти кажа специално аз досега не съм
обръщал внимание на това, че всъщност
има няколко различни вида масла под един
и същи вискозитет.
Това което успях да разбера е следното:
Трите масла които са описани LL-98, LL-01
и LL-04 са един вид нови модели на един
и същи вид масло. Аз както си го обяснявам
това са стандарти от 1998г.; 2001г. и 2004г.
Ако числата значат години.
Идеята която се опитва да обясни този пич
в статията е, че LL-04 e най-новото и най-добро
масло удобрено от БМВ за техните автомобили.
Но въпреки всичко може да се използва все
още и LL-01. LL-01 става за всякакви климатични
условия, като смяната трябва да е между 10 и 15к км!
За да ти е мирна главата
По-долу пише за някакви стандарти и групи масла като:
Group III hydrocracked oils; Group IV; Group V, което
Общо взето това което знам е, че Групите масла са
стигнали до 5. Това са различни еволюции на процесите
на рафиниране на маслата. До група 3 маслата са от
някакъв стар процес, датиращ още от 1930г., който
се нарича hydrocracking, като не мога да ти дам
точен превод на български.
От тук започват и групите, като след ВСВ технологията
значително е подобрена от добрия стар Ханс
Група II е на конвенционалните масла като за добиването
им се използва този процес на водно-разделяне или
нещо такова.
Група III са неконвенционални масла като разликата с
група 2 е вискозитетния индекс.
Група IV включва традиционните синтетични масла,
датиращи още от 1951г. когато за първи път е
направен процеса PAO - poly-alfa-olefins, каквото
и да значи това...
За група 5 са последно поколение синтетични масла
състоящи се от Synthetic esters или API.
Ta така общо взето по надолу става въпрос, за това с
какво можем да заместим оригиналното БМВ масло,
а именно: Mobil 1 0w-40, Valvoline 5w-40 Synpower
и Castrol 0w-30, като с кастрола както се досещаш
трябва да се внимава
Накрая иде реч за специфично тегло на маслото
където съвсем ме загуби, като читател, щото там
вече нищо не ми е ясно
Общо взето аз това разбрах, дано съм ти бил
полезен с нещо и давай повечко газ на печката,
недей да се замисляш толкова, както казва чичо
ми - "Няма да умираме с тия коли я"
V-max написа:според мен вскозитета трябва да се увеличава с километрите пробег . Всеки нов комон рейл се чуства добре с 0на30 , след 200 000км минава на 5на30 и така ..... на 10на40 вече е умрял![]()
![]()
![]()
БМВ маслата наистина са Кастрол , поне от доста време така се знае . Лонглайф в България не е много удачно да се кара над 15000км предвид качеството на нафтата , в Германия може би ...
не съм съгласен, след 10-40 минава на 15-40 колкото и да е грубо

11 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани