Дизел + студ - кое е нормално и кое не?
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
55 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- motor
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: back to diesel(Ld)
Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?
то никъде черно на бяло не пише, че при бензиновите като отвориш вратата и тръгва бензиновата помпа да направи налягане за по лесно стартиране ама е факт. същото е при дизелите и не е с отключването, а с отваряне на шофьорската врата също.
пс: черно на бяло го пише със сигурност, но тази информация не е предназначена за потребителя. Предназначена е за сервизния специалист, който му е работа да знае как действат различните системи и да отсява проблемите от оплакванията на клиена, а не да търси под вола теле.
пс: черно на бяло го пише със сигурност, но тази информация не е предназначена за потребителя. Предназначена е за сервизния специалист, който му е работа да знае как действат различните системи и да отсява проблемите от оплакванията на клиена, а не да търси под вола теле.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12346
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?
Аз имам принтирана сервизната информация, не някоя брошурка... затова коментирам, че не е написано черно на бяло... ето ти "есенцията":
"Функция
Контролният блок за подгряване (КБП) комуникира с DDE контролният блок посредством сериен интерфейс. Необходимото ниво на подгряване се определя от DDE контролния блок на базата на следните параметри:
- температура на охладителна течност
- волтаж на автомобила (Vehicle Voltage)
Два други параметъра обуславят стартирането и изключването на КБП:
- Engine Speed
- Fuel Injection Rate
DDE контролният блок предава заявка за подгряване към КБП. КБП реагира като активира подгревните свещи, след което КБП връща диагностична информация към DDE.
Първоначално подгряване (Preheating)
При температура на охладителната течност под 25С, съществува период на първоначално подгряване (ПП) от 0.5 секунди. Времето за ПП се увеличава с понижаване на температурата и достига максимум от 2.7 секунди при температури под -25С. Активирането на индикацията на таблото за подгряване се случва само при температура на охладителната течност по-ниска от 0С.
Вторично Подгряване (After-heating)
При температури под 30С съществува период на допълнително подгряване, което е зависимо от точната температура, като така се подобрява работата на място и нивото на емисии.
Стартово подгряване (Start-preheating)
Стартовото подгряване става 10 секунди след като първоначалното подгряване се е случило и двигателя не е запален и запалването е в активен режим (вероятно се има в предвид Контакт 2)."
А сега кажи ми къде точно става ясно, че като отвориш вратата и свещите почват да подгряват...
"Функция
Контролният блок за подгряване (КБП) комуникира с DDE контролният блок посредством сериен интерфейс. Необходимото ниво на подгряване се определя от DDE контролния блок на базата на следните параметри:
- температура на охладителна течност
- волтаж на автомобила (Vehicle Voltage)
Два други параметъра обуславят стартирането и изключването на КБП:
- Engine Speed
- Fuel Injection Rate
DDE контролният блок предава заявка за подгряване към КБП. КБП реагира като активира подгревните свещи, след което КБП връща диагностична информация към DDE.
Първоначално подгряване (Preheating)
При температура на охладителната течност под 25С, съществува период на първоначално подгряване (ПП) от 0.5 секунди. Времето за ПП се увеличава с понижаване на температурата и достига максимум от 2.7 секунди при температури под -25С. Активирането на индикацията на таблото за подгряване се случва само при температура на охладителната течност по-ниска от 0С.
Вторично Подгряване (After-heating)
При температури под 30С съществува период на допълнително подгряване, което е зависимо от точната температура, като така се подобрява работата на място и нивото на емисии.
Стартово подгряване (Start-preheating)
Стартовото подгряване става 10 секунди след като първоначалното подгряване се е случило и двигателя не е запален и запалването е в активен режим (вероятно се има в предвид Контакт 2)."
А сега кажи ми къде точно става ясно, че като отвориш вратата и свещите почват да подгряват...
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?
Mollov написа:Това, че подгрява още с отключването го чувам за първи път... не съм много сигурен, че го има за всички нови автомобили (след 2004г. насам). Би обяснило много неща, ама... някъде черно на бяло в официален документ има ли го написано?
Щото аз тука имам за устройството за подгряване на Е87 печките преди фейслифта и в него не пише нищо подобно...
през декември като стана студено и се разрових и половин ден четох измрежата на тази тема, основно немските форуми. имаше разбира се всякакви безумни изказвания и форумни идиоти, но от няколко сериозни източника, имам предвид от сервизи, се потвърждаваше информацията че при Е60/61 подгряването почва при отключването на колата. в момента намирам само една от тези теми, и пускам линка по-долу. на немски е. там двама от участниците са проверили в сервиза при техните "доверени майстори" каквото и да значи това, и от тях идва информацията. имаше и технически текстове/цитати в другите теми но сега не мога да ги намеря!
http://www.motor-talk.de/forum/warum-mu ... 45857.html
(заглавието е подвеждащо и бива опровергано още в първите постове)
иначе това което ти цитираш го четох също в няколко мнения, имам предвид идентичния текст копиран от ТИС, просто на немски. и там съответния участник твърдеше че вътре не пише нищо за отключване и т.н. аз бих казал че просто темата не е засегната, т.е. не значи че няма такова нещо.
ако намеря още информация ще я пусна тук, но когато се рових видях за мен лично достатъчно доказателства за да го приема това за вярно. (споменаваше се че това е при всички дизели след Е60 но не съм 100% сигурен щото мен ме интересуваше само Е60.) сега ако някой иска да види подписан доклад от шефа на развойния отдел в Мюнхен, това е друга тема.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?
@ndro написа:по точка 1. мисля, че при минусови температури двигателя изстива напълно за не повече от 3 часа. тоест все едно е дали стои 7 или 10 часа. и какво означава "добре загрял двигател"? обикновено за около 15-20 минути каране се достига до оптималната работна температура (зависи от околната температура и режимът на каране).
ще ти дам един пример от реалния живот:
вчера сутринта карах 20 мин спокойно, в задръстване повечето време, и спрях навън пред офиса към 9:00. вечерта към 17-18:00 почна да вали сняг и покри колата с тънък слой. към 19:00 слязох да си тръгвам. дотук колата е стояла точно 10 часа на вчерашните минусови температури навън! сега внимавай: по капака на двигателя имаше сняг само над филтрите за купето и над предната решетка и фаровете. над двигателя снегът се беше стопил. значи след 10 часа на минусови температури в двигателя има достатъчно топлина която да нагрее и капака така че снега да се стопи.
сега си направи извода дали това което пишеш по-горе е вярно.
мисля че ние забравяме че когато говорим за загрят двигател, говорим за 100 килограма загрят метал, което е блока на двигателя, плюс още една купчина железа и агрегати около него, плюс още самата каросерия на колата отпред около двигателя. всичко това не изстива ей-така като чаша кафе или пица.
относно второто ти изказване че двигателя загрява напълно за 15-20 мин - абсолютно вярно, ако говорим за работната температура на двигателния блок. Обаче ако говорим за изстиване на колата след изгасване, трябва да вземем предвид температурата на всичко около двигателя - можеш да си представиш че след 1-2 часа каране и загряти всички железарии в предната част на колата около двигателя, изстиването ще е в пъти по-дълго отколкото след 20-минутно каране.
спирам да пиша щото си е вече губене на време..
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12346
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?
Да речем, че при Е60 го има... ама дали го има и на Е87/Е90 вече е отделен въпрос.... ако приемем, че в TIS-а няма инфо както за 1er и 3er, така и за Е60 може да се заключи, че при 1-цата и тройката също има вариант да подгрява..
Мен нещо друго ми направи впечатление - индикацията в купето светва само когато температурата на охлаждащата течност е под 0С... ако приемем, че при -7С течността не е успяла да падне под 0С, тогава няма как да видим и индикацията... са друг е въпроса каква възможна разлика в температурите на двг. и течността може да се случи и как...
Мен нещо друго ми направи впечатление - индикацията в купето светва само когато температурата на охлаждащата течност е под 0С... ако приемем, че при -7С течността не е успяла да падне под 0С, тогава няма как да видим и индикацията... са друг е въпроса каква възможна разлика в температурите на двг. и течността може да се случи и как...
- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
- Мнения: 4205
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?
И моята се кара само с Алпин зимата и има едно леко замисляне 2-3 сек. при паленето но аз си знам че две свещи за аут но като цяло до сега въртели не ми е правила
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?
Mollov написа:Да речем, че при Е60 го има... ама дали го има и на Е87/Е90 вече е отделен въпрос.... ако приемем, че в TIS-а няма инфо както за 1er и 3er, така и за Е60 може да се заключи, че при 1-цата и тройката също има вариант да подгрява..
Мен нещо друго ми направи впечатление - индикацията в купето светва само когато температурата на охлаждащата течност е под 0С... ако приемем, че при -7С течността не е успяла да падне под 0С, тогава няма как да видим и индикацията... са друг е въпроса каква възможна разлика в температурите на двг. и течността може да се случи и как...
и аз това казвам - че темп. на въздуха е едно нещо, а темп. на двигателя - съвсем друго, освен ако колата не е стояла няколко дни на студа. явно системата ползва темп. на охлаждащата течност като някакъв индикатор за двигателя. но като се замислим темп. на охлаждащата течност трябва да пада по-бързо отколкото на двигателя, заради радиатор, маркучи, резервоар. така че в повечето случаи темп. на охлаждаща течност ще е по-ниска отколкото на двигателя. т.е. компютъра взима по-ниските данни за темп..
за 1-цата и 3-ката нямам конкретна информация, ако видя някъде ще постна
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?
da6ip написа:@ndro написа:по точка 1. мисля, че при минусови температури двигателя изстива напълно за не повече от 3 часа. тоест все едно е дали стои 7 или 10 часа. и какво означава "добре загрял двигател"? обикновено за около 15-20 минути каране се достига до оптималната работна температура (зависи от околната температура и режимът на каране).
ще ти дам един пример от реалния живот:
вчера сутринта карах 20 мин спокойно, в задръстване повечето време, и спрях навън пред офиса към 9:00. вечерта към 17-18:00 почна да вали сняг и покри колата с тънък слой. към 19:00 слязох да си тръгвам. дотук колата е стояла точно 10 часа на вчерашните минусови температури навън! сега внимавай: по капака на двигателя имаше сняг само над филтрите за купето и над предната решетка и фаровете. над двигателя снегът се беше стопил. значи след 10 часа на минусови температури в двигателя има достатъчно топлина която да нагрее и капака така че снега да се стопи.
сега си направи извода дали това което пишеш по-горе е вярно.
мисля че ние забравяме че когато говорим за загрят двигател, говорим за 100 килограма загрят метал, което е блока на двигателя, плюс още една купчина железа и агрегати около него, плюс още самата каросерия на колата отпред около двигателя. всичко това не изстива ей-така като чаша кафе или пица.
относно второто ти изказване че двигателя загрява напълно за 15-20 мин - абсолютно вярно, ако говорим за работната температура на двигателния блок. Обаче ако говорим за изстиване на колата след изгасване, трябва да вземем предвид температурата на всичко около двигателя - можеш да си представиш че след 1-2 часа каране и загряти всички железарии в предната част на колата около двигателя, изстиването ще е в пъти по-дълго отколкото след 20-минутно каране.
спирам да пиша щото си е вече губене на време..
мисля, че има доста истина в това, което пишеш. но има и прекалено много променливи.
ти сам казваш, че си карал 20 минути сутринта и след 10 часа снегът не е покрил предния капак. вероятно ще се съгласиш с мен, че 20 минути са достатъчни, за да загрее колата. а аз ще се съглася с тебе, че изстиването на колата като цяло отнема повече от 3 часа, взависимост от външните условия
Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?
При -30 зима 2002 ,тдс запали без проблеми
by ''kompleksa''
- S_GonzaLes
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 8.04.2004
- Местоположение: Sofia
Re: Дизел + студ - кое е нормално и кое не?
Това със свещите явно си е голям проблем. Мойта кола рядко се пали на минусови температури, но ми се е случвало като запаля /на отрицателна температура/ и 2-3 секунди да тресе и след това нормализира работата. Много рядко съм виждал индикацията за подгряване за не повече от 2 секунди. Също така нямам наблюдения колата да вдига 1200 RPM.
55 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани