Катализатор
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: Катализатор
ilhano написа:Пропуснал съм да уточня, че става въпрос за 320д.. Относно километрите вече е на 190 хилядарки, обичам разходките Дават около 200 000км живот на тези катализатори, но при мен светна на около 185
Сигурен ли си че е от филтъра за твърди частици или катализатора...аз имам подобен проблем с Ц-класа ми светна двигателчето...изкормиха ми катализатора но се оказа от дебитомера...
Re: Катализатор
pironkov написа:ilhano написа:Пропуснал съм да уточня, че става въпрос за 320д.. Относно километрите вече е на 190 хилядарки, обичам разходките Дават около 200 000км живот на тези катализатори, но при мен светна на около 185
Сигурен ли си че е от филтъра за твърди частици или катализатора...аз имам подобен проблем с Ц-класа ми светна двигателчето...изкормиха ми катализатора но се оказа от дебитомера...
Сигурен съм първо, защото направо си го изписва какво е на екрана, а и в Мкар ми казаха същото
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Re: Катализатор
Колега какво точно ти изписва, защото при мен понякога се появява Increesed Emissions и
този надпис е придружен със светване на жълтата индикация с форма на двигател.
Стигнах до извода, че като се покара повечко печката в градски условия и вдига описаната
грешка, когато изкарам колата на извънградско и я понастъпя с над 150 изгасва, но не веднага а
при някое от следващите паления на двигателя.
От Мкар ми казаха че в градски условия не се достига необходимата температура, която е
необходима да изгори твърдите частици натрупали се във филтъра за твърди частици, но
аз смятам че не е точно така, но при каране извънградско нещата се оправят и колата си
гаси сама грешката.
този надпис е придружен със светване на жълтата индикация с форма на двигател.
Стигнах до извода, че като се покара повечко печката в градски условия и вдига описаната
грешка, когато изкарам колата на извънградско и я понастъпя с над 150 изгасва, но не веднага а
при някое от следващите паления на двигателя.
От Мкар ми казаха че в градски условия не се достига необходимата температура, която е
необходима да изгори твърдите частици натрупали се във филтъра за твърди частици, но
аз смятам че не е точно така, но при каране извънградско нещата се оправят и колата си
гаси сама грешката.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10457
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Катализатор
Роска, напълно възможно е. Филтъра за твърди частици е самопочистващ се, възможно е по задръстванията да се понапълни и да не смогне с изгарянето. Но това означава да има датчик по него някъде. При Е46 и Е90 няма, ама твоето е много технологично чудо. Като знам колко струва FAP за Е46, представям си при теб какво е.
Never mistake motion for action...
Re: Катализатор
Не помня точния надпис, но е свързано с Diesel Particulate Filter вече отброява на -10 000км с червени надписи, което означава, че е за смяна отдавна, въпросът е дали струва пари ако го дам на втора ръка и какви ще са последствията ако бъде подменено с гърне?
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Re: Катализатор
Колега,
когато взех 5-цата (чисто нова) в сервизното меню пишеше 200 000 за филтъра
(твъди частици), мисля че при обслужването на 50 000 на автомобила в официалния
сервиз го нулираха и пак започна от 200 000 надолу.
Та мисълта ми е че би следвало на 200 000 да се извърши проверка и ако има нужда
чак тогава да се сменя частта - т.е. ако ти не забелязваш разлика в поведението на
автомобила, то лично аз смятам че не е необходимо да се сменя филтъра.
Иначе по темата - лично на мен ако ми се наложи да подменям филтъра за твърди
частици задължителни ше го подменя с нов такъв. Не бих експериментирал с гърнета
и тем подобни.
когато взех 5-цата (чисто нова) в сервизното меню пишеше 200 000 за филтъра
(твъди частици), мисля че при обслужването на 50 000 на автомобила в официалния
сервиз го нулираха и пак започна от 200 000 надолу.
Та мисълта ми е че би следвало на 200 000 да се извърши проверка и ако има нужда
чак тогава да се сменя частта - т.е. ако ти не забелязваш разлика в поведението на
автомобила, то лично аз смятам че не е необходимо да се сменя филтъра.
Иначе по темата - лично на мен ако ми се наложи да подменям филтъра за твърди
частици задължителни ше го подменя с нов такъв. Не бих експериментирал с гърнета
и тем подобни.
- pavlito
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е63 М6
Re: Катализатор
Един познат си махна филтъра за твърди частици на Е60 525д и колата почна доста сериозно да пуши, така че ти си прецени
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Re: Катализатор
Значи ,като човек минал вече през смяна на ДПФ ви казвам,че решението е да се извадят 3300 лева(Е60) и филтъра да се смени.Без филтър колата няма палене,има циганска алтернатива за ДПФ,но имайки напредвид,че и тя е 2 бона+,няма смисъл.Относно пробега-зависи от карането -при 95% извънградско и скъпа нафта изкара 230хиляди,като имаше възможност да се ренегерира.
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Re: Катализатор
Значи ,като човек минал вече през смяна на ДПФ ви казвам,че решението е да се извадят 3300 лева(Е60) и филтъра да се смени.Без филтър колата няма палене,има циганска алтернатива за ДПФ,но имайки напредвид,че и тя е 2 бона+,няма смисъл.Относно пробега-зависи от карането -при 95% извънградско и скъпа нафта изкара 230хиляди,като имаше възможност да се ренегерира.
Махане на филтър за твърди частици= ново Еку от кола без+ имобилайзер + ключове+мод на инсталацията
pavlito написа:Един познат си махна филтъра за твърди частици на Е60 525д и колата почна доста сериозно да пуши, така че ти си прецени
Махане на филтър за твърди частици= ново Еку от кола без+ имобилайзер + ключове+мод на инсталацията
- pavlito
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е63 М6
Re: Катализатор
OPASNO LUD написа:Значи ,като човек минал вече през смяна на ДПФ ви казвам,че решението е да се извадят 3300 лева(Е60) и филтъра да се смени.Без филтър колата няма палене,има циганска алтернатива за ДПФ,но имайки напредвид,че и тя е 2 бона+,няма смисъл.Относно пробега-зависи от карането -при 95% извънградско и скъпа нафта изкара 230хиляди,като имаше възможност да се ренегерира.pavlito написа:Един познат си махна филтъра за твърди частици на Е60 525д и колата почна доста сериозно да пуши, така че ти си прецени
Махане на филтър за твърди частици= ново Еку от кола без+ имобилайзер + ключове+мод на инсталацията
Е човека си я кара без такива проблеми, само дето като даде газ и отзад се появява черен облак
Re: Катализатор
Абе хора много скъп този филтър...3300лв...то това са 10% от стойността на една такава кола...
- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Re: Катализатор
Скъп ,нескъп това е ситуацията.От филтъра излизат данни за стойности на диференциално налягане,които влизайки в ЕКУто въздействат на мотора и скоростите.Примерно извънградско колата автоматично почва да държи 4000 оборота 10на километра за да почисти филтъра.Принципно регенерацията на ДПФ е възможно да се удължи-като се отиде в оторизиран сервиз и изкуствено се вдигне още температурата(поне при ФАГ е така),но махане на филтъра е изключително трудно-пробвал съм не става
Re: Катализатор
OPASNO LUD написа:Скъп ,нескъп това е ситуацията.От филтъра излизат данни за стойности на диференциално налягане,които влизайки в ЕКУто въздействат на мотора и скоростите.Примерно извънградско колата автоматично почва да държи 4000 оборота 10на километра за да почисти филтъра.Принципно регенерацията на ДПФ е възможно да се удължи-като се отиде в оторизиран сервиз и изкуствено се вдигне още температурата(поне при ФАГ е така),но махане на филтъра е изключително трудно-пробвал съм не става
Как и кога се почиства сам филтъра не разбрах...моята е още на 100 000км така че ми е рано още НО да знам...
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Re: Катализатор
Филтъра се почиства, когато карате извънградско и задържите високи
обороти в продължение на поне десетина километра (3500-4000) при
този режим на двигателя се отделя висока температура от изгорелите
газове, които при преминаване през филтъра изгарят натрупаните
твърди части които се натрупват при нормалната употреба на
автомобила основно в градски условия.
обороти в продължение на поне десетина километра (3500-4000) при
този режим на двигателя се отделя висока температура от изгорелите
газове, които при преминаване през филтъра изгарят натрупаните
твърди части които се натрупват при нормалната употреба на
автомобила основно в градски условия.
- ясен николов
- ентусиаст
- Мнения: 822
- Регистриран на: 18.01.2009
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: само бмв та
- Детайли за колата: много бърза
Re: Катализатор
оффф спокоино ми е вече моя филтър значи е перфектен защото постояно карам в лютеницата а на жена ми съм го махнал защото го запича зверски с тия 1500 оборота и не изпушва грам дизел е е87
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани