Катализатор

5-та серия ('02- ), 7-ма серия ('01- ), 1-ва серия ('04- ), 3-та серия ('05- ), Х серия

Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Re: Катализатор

Мнение от pironkov » 28 Окт 2009, 15:50

ilhano написа:Пропуснал съм да уточня, че става въпрос за 320д.. Относно километрите вече е на 190 хилядарки, обичам разходките ;) Дават около 200 000км живот на тези катализатори, но при мен светна на около 185

Сигурен ли си че е от филтъра за твърди частици или катализатора...аз имам подобен проблем с Ц-класа ми светна двигателчето...изкормиха ми катализатора но се оказа от дебитомера...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 11.07.2008

Re: Катализатор

Мнение от ilhano » 29 Окт 2009, 11:34

pironkov написа:
ilhano написа:Пропуснал съм да уточня, че става въпрос за 320д.. Относно километрите вече е на 190 хилядарки, обичам разходките ;) Дават около 200 000км живот на тези катализатори, но при мен светна на около 185

Сигурен ли си че е от филтъра за твърди частици или катализатора...аз имам подобен проблем с Ц-класа ми светна двигателчето...изкормиха ми катализатора но се оказа от дебитомера...

Сигурен съм първо, защото направо си го изписва какво е на екрана, а и в Мкар ми казаха същото

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Re: Катализатор

Мнение от rosen.kolarov » 29 Окт 2009, 12:27

Колега какво точно ти изписва, защото при мен понякога се появява Increesed Emissions и
този надпис е придружен със светване на жълтата индикация с форма на двигател.
Стигнах до извода, че като се покара повечко печката в градски условия и вдига описаната
грешка, когато изкарам колата на извънградско и я понастъпя с над 150 изгасва, но не веднага а
при някое от следващите паления на двигателя.
От Мкар ми казаха че в градски условия не се достига необходимата температура, която е
необходима да изгори твърдите частици натрупали се във филтъра за твърди частици, но
аз смятам че не е точно така, но при каране извънградско нещата се оправят и колата си
гаси сама грешката.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10457
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Катализатор

Мнение от Leon » 29 Окт 2009, 14:13

Роска, напълно възможно е. Филтъра за твърди частици е самопочистващ се, възможно е по задръстванията да се понапълни и да не смогне с изгарянето. Но това означава да има датчик по него някъде. При Е46 и Е90 няма, ама твоето е много технологично чудо. Като знам колко струва FAP за Е46, представям си при теб какво е.
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 11.07.2008

Re: Катализатор

Мнение от ilhano » 30 Окт 2009, 12:58

Не помня точния надпис, но е свързано с Diesel Particulate Filter вече отброява на -10 000км с червени надписи, което означава, че е за смяна отдавна, въпросът е дали струва пари ако го дам на втора ръка и какви ще са последствията ако бъде подменено с гърне?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Re: Катализатор

Мнение от rosen.kolarov » 01 Ное 2009, 20:55

Колега,
когато взех 5-цата (чисто нова) в сервизното меню пишеше 200 000 за филтъра
(твъди частици), мисля че при обслужването на 50 000 на автомобила в официалния
сервиз го нулираха и пак започна от 200 000 надолу.
Та мисълта ми е че би следвало на 200 000 да се извърши проверка и ако има нужда
чак тогава да се сменя частта - т.е. ако ти не забелязваш разлика в поведението на
автомобила, то лично аз смятам че не е необходимо да се сменя филтъра.
Иначе по темата - лично на мен ако ми се наложи да подменям филтъра за твърди
частици задължителни ше го подменя с нов такъв. Не бих експериментирал с гърнета
и тем подобни.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е63 М6

Re: Катализатор

Мнение от pavlito » 01 Ное 2009, 21:03

Един познат си махна филтъра за твърди частици на Е60 525д и колата почна доста сериозно да пуши, така че ти си прецени ;)

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: Катализатор

Мнение от OPASNO LUD » 03 Ное 2009, 13:07

Значи ,като човек минал вече през смяна на ДПФ ви казвам,че решението е да се извадят 3300 лева(Е60) и филтъра да се смени.Без филтър колата няма палене,има циганска алтернатива за ДПФ,но имайки напредвид,че и тя е 2 бона+,няма смисъл.Относно пробега-зависи от карането -при 95% извънградско и скъпа нафта изкара 230хиляди,като имаше възможност да се ренегерира.

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: Катализатор

Мнение от OPASNO LUD » 03 Ное 2009, 13:15

Значи ,като човек минал вече през смяна на ДПФ ви казвам,че решението е да се извадят 3300 лева(Е60) и филтъра да се смени.Без филтър колата няма палене,има циганска алтернатива за ДПФ,но имайки напредвид,че и тя е 2 бона+,няма смисъл.Относно пробега-зависи от карането -при 95% извънградско и скъпа нафта изкара 230хиляди,като имаше възможност да се ренегерира.
pavlito написа:Един познат си махна филтъра за твърди частици на Е60 525д и колата почна доста сериозно да пуши, така че ти си прецени ;)

Махане на филтър за твърди частици= ново Еку от кола без+ имобилайзер + ключове+мод на инсталацията

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е63 М6

Re: Катализатор

Мнение от pavlito » 03 Ное 2009, 19:31

OPASNO LUD написа:Значи ,като човек минал вече през смяна на ДПФ ви казвам,че решението е да се извадят 3300 лева(Е60) и филтъра да се смени.Без филтър колата няма палене,има циганска алтернатива за ДПФ,но имайки напредвид,че и тя е 2 бона+,няма смисъл.Относно пробега-зависи от карането -при 95% извънградско и скъпа нафта изкара 230хиляди,като имаше възможност да се ренегерира.
pavlito написа:Един познат си махна филтъра за твърди частици на Е60 525д и колата почна доста сериозно да пуши, така че ти си прецени ;)

Махане на филтър за твърди частици= ново Еку от кола без+ имобилайзер + ключове+мод на инсталацията



Е човека си я кара без такива проблеми, само дето като даде газ и отзад се появява черен облак :|

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Re: Катализатор

Мнение от pironkov » 04 Ное 2009, 11:04

Абе хора много скъп този филтър...3300лв...то това са 10% от стойността на една такава кола...

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: Катализатор

Мнение от OPASNO LUD » 04 Ное 2009, 14:35

Скъп ,нескъп това е ситуацията.От филтъра излизат данни за стойности на диференциално налягане,които влизайки в ЕКУто въздействат на мотора и скоростите.Примерно извънградско колата автоматично почва да държи 4000 оборота 10на километра за да почисти филтъра.Принципно регенерацията на ДПФ е възможно да се удължи-като се отиде в оторизиран сервиз и изкуствено се вдигне още температурата(поне при ФАГ е така),но махане на филтъра е изключително трудно-пробвал съм не става

ентусиаст
Аватар
Мнения: 805
Регистриран на: 13.06.2006
Местоположение: Пловдив

Re: Катализатор

Мнение от pironkov » 04 Ное 2009, 16:00

OPASNO LUD написа:Скъп ,нескъп това е ситуацията.От филтъра излизат данни за стойности на диференциално налягане,които влизайки в ЕКУто въздействат на мотора и скоростите.Примерно извънградско колата автоматично почва да държи 4000 оборота 10на километра за да почисти филтъра.Принципно регенерацията на ДПФ е възможно да се удължи-като се отиде в оторизиран сервиз и изкуствено се вдигне още температурата(поне при ФАГ е така),но махане на филтъра е изключително трудно-пробвал съм не става

Как и кога се почиства сам филтъра не разбрах...моята е още на 100 000км така че ми е рано още :) НО да знам...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2072
Регистриран на: 8.03.2005
Местоположение: София

Re: Катализатор

Мнение от rosen.kolarov » 04 Ное 2009, 16:04

Филтъра се почиства, когато карате извънградско и задържите високи
обороти в продължение на поне десетина километра (3500-4000) при
този режим на двигателя се отделя висока температура от изгорелите
газове, които при преминаване през филтъра изгарят натрупаните
твърди части които се натрупват при нормалната употреба на
автомобила основно в градски условия.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 822
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: само бмв та
Детайли за колата: много бърза

Re: Катализатор

Мнение от ясен николов » 04 Ное 2009, 22:39

оффф спокоино ми е вече :mhihi: моя филтър значи е перфектен защото постояно карам в лютеницата :kuku: а на жена ми съм го махнал защото го запича зверски с тия 1500 оборота :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: и не изпушва грам :yes: дизел е е87 :winky:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook