Свистене от демпферна шайба E90

5-та серия ('02- ), 7-ма серия ('01- ), 1-ва серия ('04- ), 3-та серия ('05- ), Х серия

Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Свистене от демпферна шайба E90

Мнение от flame » 18 Апр 2009, 13:47

Счупи ми се демпферна шайба значи (поне според личния ми механик) - тази, която задвижва ремъците за серво, климатик, алтернатор и водна помпа. “Интересното“ е, че се счупи само наполовина. Шайбата задвижва 2 ремъка - единия отива наляво (ако си с лице срещу колата) към 1 по-малка шайба , а другия надясно към 4 пак такива по-малки шайби. Та на мен ми се счупи (че и направо падна долу :mhihi: ) само предната част на демпфера - този, който задвижва едната малка шайба вляво. В момента задната част на демпферната шайба си върти и задвижва другите 4 по-малки шайби вдясно. Така върти обаче, че звуча като 28-годишна Жигула :mhihi: - ремъците приплъзват и свистят/пищят, а и леко на изгоряла гума понамирисва :mhihi:

Казаха ми, че малката шайба вляво (която в момента е в отпуск) била “паразитна“ - единствената й функция била да обтяга другите ремъци. А другите ремъци задвижвали серво, климатик, алтернатор и водна помпа. Вярно ли е това? Ако е вярно как ще обясните факта, че климатика работи на 100%, а сервото изобщо не работи (за 1 ден качих 1см бицепс от въртене :mhihi: ). Компютъра не ми е дал никаква индикация, че има какъвто и да е проблем.

Другият ми основен въпрос - мога ли да мина 150 км до сервиза на собствен ход? Ако трябва бавничко, с почивчици, важното е да не се прецака нещо по пътя ;)


Аватар
Мнения: 1832
Регистриран на: 20.11.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: Другите да му завиждат.....
Мечтае да кара: Самолет и Петролен танкер
Детайли за колата: MNOGO BARZA

Re: Свистене от демпферна шайба E90

Мнение от milennyc » 18 Апр 2009, 19:00

flame написа:Счупи ми се демпферна шайба значи (поне според личния ми механик) - тази, която задвижва ремъците за серво, климатик, алтернатор и водна помпа. “Интересното“ е, че се счупи само наполовина. Шайбата задвижва 2 ремъка - единия отива наляво (ако си с лице срещу колата) към 1 по-малка шайба , а другия надясно към 4 пак такива по-малки шайби. Та на мен ми се счупи (че и направо падна долу :mhihi: ) само предната част на демпфера - този, който задвижва едната малка шайба вляво. В момента задната част на демпферната шайба си върти и задвижва другите 4 по-малки шайби вдясно. Така върти обаче, че звуча като 28-годишна Жигула :mhihi: - ремъците приплъзват и свистят/пищят, а и леко на изгоряла гума понамирисва :mhihi:

Казаха ми, че малката шайба вляво (която в момента е в отпуск) била “паразитна“ - единствената й функция била да обтяга другите ремъци. А другите ремъци задвижвали серво, климатик, алтернатор и водна помпа. Вярно ли е това? Ако е вярно как ще обясните факта, че климатика работи на 100%, а сервото изобщо не работи (за 1 ден качих 1см бицепс от въртене :mhihi: ). Компютъра не ми е дал никаква индикация, че има какъвто и да е проблем.

Другият ми основен въпрос - мога ли да мина 150 км до сервиза на собствен ход? Ако трябва бавничко, с почивчици, важното е да не се прецака нещо по пътя ;)


По добре недей на собствен ход :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от flame » 19 Апр 2009, 9:33

Знам, че е по-добре, но не ми се разправя с репатраци :)

daytona violett
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 10.04.2007
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: e36+24

Мнение от kOnPuBkA » 20 Апр 2009, 6:56

Колега на мен ми се счупи демпферната шайба на е60-то изхвърли ми два ремъка, размириса се на изгоряло, замина ми сервото и колата ми казаха по никакъв повод да не я паля и да не я карам по този начин. Отнесоха си я с репатрак и така. При теб явно е по-малко поражанието засега, но ако решиш да я караш със сигурност ще я довършиш и няма да е добре за колата...

Аз лично не бих рискувала да я карам...

Успех се ремонта, не е много евтин :(
HAPPINESS IS NOT AROUND THE CORNER, HAPPINESS IS THE CORNER!
Изображение
IMPOSSIBLE IS NOTHING !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от flame » 20 Апр 2009, 9:31

Само да попитам какво ти смениха, за колко време и колко струваше. А сервото като се скапа, климатика и останалите неща работеха ли си? И компютъра даваше ли ти въобще някаква грешка?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 20 Апр 2009, 9:47

самата шайба май струва 600 лева... ;)
Изображение

daytona violett
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 10.04.2007
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: e36+24

Мнение от kOnPuBkA » 20 Апр 2009, 16:18

flame написа:Само да попитам какво ти смениха, за колко време и колко струваше. А сервото като се скапа, климатика и останалите неща работеха ли си? И компютъра даваше ли ти въобще някаква грешка?


Значи на компютъра нищо не ми изписа, освен сервото, другите неща работеха, само сервото не. Ремонта не го правих в Дару или Камор (за което сигурно тука някои хора ще ме линчуват, но така- имам си съображения...). Самата шайба ми струваше към 600 и нещо лв., като пак не я взех от Камор... Оправиха ми я за 2 дена, като 3 дена чаках да пристигне частта от Германия :) За ремотна моя майстор ми взе, около 130 лв. което беше смешно малко според мен, доколкото знам не е малко работата:) Освен шайбата ми смениха и един ремък, който по принцип беше здрав, но решиха че няма да зле да се смени :)
HAPPINESS IS NOT AROUND THE CORNER, HAPPINESS IS THE CORNER!
Изображение
IMPOSSIBLE IS NOTHING !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Мнение от xerial » 20 Апр 2009, 16:22

на колко КМ са ви колите?? И тия новите коли са ебати крехките принцеси!!
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от flame » 20 Апр 2009, 19:03

kOnPuBkA написа:
flame написа:Само да попитам какво ти смениха, за колко време и колко струваше. А сервото като се скапа, климатика и останалите неща работеха ли си? И компютъра даваше ли ти въобще някаква грешка?


Значи на компютъра нищо не ми изписа, освен сервото, другите неща работеха, само сервото не. Ремонта не го правих в Дару или Камор (за което сигурно тука някои хора ще ме линчуват, но така- имам си съображения...). Самата шайба ми струваше към 600 и нещо лв., като пак не я взех от Камор... Оправиха ми я за 2 дена, като 3 дена чаках да пристигне частта от Германия :) За ремотна моя майстор ми взе, около 130 лв. което беше смешно малко според мен, доколкото знам не е малко работата:) Освен шайбата ми смениха и един ремък, който по принцип беше здрав, но решиха че няма да зле да се смени :)

Благодаря за изчерпателния и точен отговор :D


xerial написа:на колко КМ са ви колите?? И тия новите коли са ебати крехките принцеси!!

Колега, със сигурност са на повече КМ от "новия внос" от италианските морги :mhihi: Пък ти си прав - направо започнах да се замислям тия 1000 лева вместо да ги дам за една шайба дали да не си купя едно Е30 - там няма шест-пет, всичко е желязно, а и цялостната поддръжка за няколко години ще е по-евтина от едната ми runflat-ка :winky:

Ма наистина е мноо възмутително как тия от БМВ произвеждат такива нови все по-усъвършенствани коли, тъпкани с електроника, дето не можеш и една италЯнска газова уредба като хората да им сложиш :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 12.12.2006
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW E71 4.0xd
Мечтае да кара: M3 E92

Мнение от Spoika » 20 Апр 2009, 23:25

явно са оправили проблема в е90...на е46цата имах същия проблем на 160-170км и я смених с нова... това да не го водят консуматив? :mhihi:

daytona violett
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 10.04.2007
Местоположение: София
Пол: Жена
Кара: e36+24

Мнение от kOnPuBkA » 20 Апр 2009, 23:44

Като правих моята при моя майстор имаше една Х5 от новите, на 20 000 км, за същото.... явно е някакво слабо място тая пуста шайба.... :roll:
HAPPINESS IS NOT AROUND THE CORNER, HAPPINESS IS THE CORNER!
Изображение
IMPOSSIBLE IS NOTHING !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от flame » 21 Апр 2009, 16:33

Обадих се днес и официално ме уведомиха, че за оригиналната част трябвало да почакам 10-на дни :confused: Предложиха ми неоригинална на половин цена веднага :| Егати зора - да искаш да им дадеш повече пари, а те... :kuku:

Та сега съм изправен пред дилемата дали да почивам 10 дни или да се доверя на световно известните (поне в Китай :mhihi: ) марки Ханспрайс или Мало :roll:

ПС Между другото ми казаха, че ако сервото не ми е проблем мога да си карам колкото си искам. На мен обаче не ми се рискува, щото нали се сещате :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Мнение от xerial » 21 Апр 2009, 17:16

flame написа:Обадих се днес и официално ме уведомиха, че за оригиналната част трябвало да почакам 10-на дни :confused: Предложиха ми неоригинална на половин цена веднага :| Егати зора - да искаш да им дадеш повече пари, а те... :kuku:

Та сега съм изправен пред дилемата дали да почивам 10 дни или да се доверя на световно известните (поне в Китай :mhihi: ) марки Ханспрайс или Мало :roll:

ПС Между другото ми казаха, че ако сервото не ми е проблем мога да си карам колкото си искам. На мен обаче не ми се рискува, щото нали се сещате :winky:


колега изчакай си защото после с тоя китайски боклук не се знае какво друго може да се наложи да правви6
Изображение Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от flame » 21 Апр 2009, 17:36

Оф, знам... и това е лошото - че си давам сметка какво може да стане след това :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1465
Регистриран на: 19.05.2008

Мнение от flame » 13 Май 2009, 11:39

Да не забравя да се похваля - заложих на оригиналната част и поради това почаках 1 седмица повече. И вместо 1000 цялата операция ми излезе 500 лева без компромис в качеството 8) Иначе монтажа става за 2 часа при дилъра :)

Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook