Дайте съвет за поддръжка на 120д
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Дайте съвет за поддръжка на 120д
Привет на всички!
Току що си купих 1-ца, 120д на 56к километри на около 3 г. ( модел средата 2005г.)
След дълги години мечтата ми се сбъдна!
Тъй като това ми е 1-вата кола БМВ искам да попитам ( бая четох във форума но не намерих) :
1. Как да я поддържам за да не се троши? В смисъл масла филтри и т.н си ги знам че требе редовно, но има ли нещо по-особено за този модел?
2. Кое е най-доброто и балансирано масло като цена качество за този модел 120д (166к.с) ?
3. През колко км. да я водя да и чистят компютъра?
..И и зобщо ако има някоой собственик ,дългогодишен на тоз модел нека да ми каже какво по-особено да правя за нея и къде и е слабото място.!
Иначе аз съм кротък карач, в града не настъпвам повече от 60 км/ч, извънградско карам 100-120км, не повече.
Споделете , благодаря Ви предварително!
Току що си купих 1-ца, 120д на 56к километри на около 3 г. ( модел средата 2005г.)
След дълги години мечтата ми се сбъдна!
Тъй като това ми е 1-вата кола БМВ искам да попитам ( бая четох във форума но не намерих) :
1. Как да я поддържам за да не се троши? В смисъл масла филтри и т.н си ги знам че требе редовно, но има ли нещо по-особено за този модел?
2. Кое е най-доброто и балансирано масло като цена качество за този модел 120д (166к.с) ?
3. През колко км. да я водя да и чистят компютъра?
..И и зобщо ако има някоой собственик ,дългогодишен на тоз модел нека да ми каже какво по-особено да правя за нея и къде и е слабото място.!
Иначе аз съм кротък карач, в града не настъпвам повече от 60 км/ч, извънградско карам 100-120км, не повече.
Споделете , благодаря Ви предварително!
Добре дошъл.
Кога е обслужвана за последно? Виж в сервизната книжка, която съм сигурен, че имаш. Там си пише кога трябва да се обслужи
Като дойде време, караш я при дилър на БМВ и ти я оправят, ти само седиш и си пиеш кафето. Те знаят най-добре какво масълце да и сложат.
Единичката излезе през 2004, така че няма да намериш дългогодишни собственици
Кога е обслужвана за последно? Виж в сервизната книжка, която съм сигурен, че имаш. Там си пише кога трябва да се обслужи

Като дойде време, караш я при дилър на БМВ и ти я оправят, ти само седиш и си пиеш кафето. Те знаят най-добре какво масълце да и сложат.
Единичката излезе през 2004, така че няма да намериш дългогодишни собственици

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Маслото се препоръчва да е Longlife-04 или най-малко LongLife-01... препоръчително е да се сипва масло на BMW (производство на Castrol)... за вискозитет на маслото.. при тоя нов двигател... 0W30.. но наистина е най-добре да отидеш в оторизиран BMW дилър (Камор, Дару ако си от София), но все пак ги питай какво ще ти сипят...
За чистене на компа - ами няма някакъв период, на който трябва да се прави тази интервенция.. можеш веднъж на 6м профилактично да си я водиш на диагностика, а иначе за поддръжката - след като я закараш на диагностика и ти кажат дали има нещо за правене - тогава (ако разбира се междувременно не си усетил сам някакъв проблем). Маслото го сменяй МАХ на 15к километра, някси за в BG не е много удачно да "слушаш" борд компа за това... аз лично не бих сменял масло на 30к...
Сменяй си редовно (на 3-4 месеца най-добре) филтъра на купето, така ще ти е много по-добре вътре и няма да задръстваш климатичната система... въздушният филтър (според мен) е добре да го сменяш на 7-8к ако е фабричния или на 5к да го чистиш, ако предпочетеш да вземеш "панелен" (слагам го в скоби, щото на 1-цата филтъра не е точно панелен) т.е. за поставяне на стандартното място някакъв спортен, например K&N... аз лично бих избрал това...
За слаби места не се сещам, принципно гледай да не целиш много дупки, че окачването им не е от най-силните им черти
Честито за колата, със здраве и много кеф да си я караш

За чистене на компа - ами няма някакъв период, на който трябва да се прави тази интервенция.. можеш веднъж на 6м профилактично да си я водиш на диагностика, а иначе за поддръжката - след като я закараш на диагностика и ти кажат дали има нещо за правене - тогава (ако разбира се междувременно не си усетил сам някакъв проблем). Маслото го сменяй МАХ на 15к километра, някси за в BG не е много удачно да "слушаш" борд компа за това... аз лично не бих сменял масло на 30к...
Сменяй си редовно (на 3-4 месеца най-добре) филтъра на купето, така ще ти е много по-добре вътре и няма да задръстваш климатичната система... въздушният филтър (според мен) е добре да го сменяш на 7-8к ако е фабричния или на 5к да го чистиш, ако предпочетеш да вземеш "панелен" (слагам го в скоби, щото на 1-цата филтъра не е точно панелен) т.е. за поставяне на стандартното място някакъв спортен, например K&N... аз лично бих избрал това...
За слаби места не се сещам, принципно гледай да не целиш много дупки, че окачването им не е от най-силните им черти

Честито за колата, със здраве и много кеф да си я караш

da
Колеги мерси много за адекватните и бързи отговори!
Като попрочетох и още малко, вече ми светна що-годе пред очите.
Ще обърна спецялно внимание на окачването.
Като попрочетох и още малко, вече ми светна що-годе пред очите.
Ще обърна спецялно внимание на окачването.
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Ако разбираш (поне малко) немски, мога да ти пратя "Ръководство на потребителя" в PDF формат... бая неща можеш да научиш от там
И са все истина за колата...
Пиши ЛС ако те интересува 



Re: da
trader написа:Ще обърна спецялно внимание на окачването.
То и да му обръщаш и да не, тампони/носачи и там подобни си вървят като консуматив в БГ

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
.... което за тия новите модели са си скъпи консумативи... не е като шарнир за 30лв за Е36
Или носач за 90лв... 




!
Щях да се ботурясам по бул.България на 2-пъти ударих 140 км.
Ми аз съм свикнал на голфа да избия педала до ламарините за да набере, кът съ изпружих днес на педала тва мойто нящо литна, за малко да се нацеля в стълба до Хилтъна.
А,..ше трябва май 1-во да го покарам 1-2 седмици извънградско да свикна на ускорението.
Ми аз съм свикнал на голфа да избия педала до ламарините за да набере, кът съ изпружих днес на педала тва мойто нящо литна, за малко да се нацеля в стълба до Хилтъна.
А,..ше трябва май 1-во да го покарам 1-2 седмици извънградско да свикна на ускорението.
Re: !
trader написа:Щях да се ботурясам по бул.България на 2-пъти ударих 140 км.
Ми аз съм свикнал на голфа да избия педала до ламарините за да набере, кът съ изпружих днес на педала тва мойто нящо литна, за малко да се нацеля в стълба до Хилтъна.
А,..ше трябва май 1-во да го покарам 1-2 седмици извънградско да свикна на ускорението.
Иначе аз съм кротък карач, в града не настъпвам повече от 60 км/ч, извънградско карам 100-120км, не повече.
Кроткия карач си замина неусетно...
Вече си карач на БМВ...

Малко са автомобилите, които се "набъркват" в живота ти и те променят...

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Внимавай с педала, че с това задно... по-добре си включвай DTC-то всеки път преди да тръгнеш с колата, че да те пазят системите за сигурност да не се увъртиш някъде 

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Не говоря за DSC-то, ами за DTC-то.... DTC-то трябва да го включиш с бутона... и да ти светне на таблото... поне така пише в "Loosers Manual", едва ли грешат....



Да, трябва да се натисне, ако е било изключено.
Няма никаква логика да трябва да включваш системата за сигурност, защото тогава няма да е система за сигурност.
Още повече, като натиснеш веднъж дтц - изключва дтц, но дсц-то остава, само като го задържиш се изключват и двете. С изключено дтц ти позволява една идея повече да се врътка дупето, но пак е съвсем малко....
Няма никаква логика да трябва да включваш системата за сигурност, защото тогава няма да е система за сигурност.
Още повече, като натиснеш веднъж дтц - изключва дтц, но дсц-то остава, само като го задържиш се изключват и двете. С изключено дтц ти позволява една идея повече да се врътка дупето, но пак е съвсем малко....
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Аз говоря малко според книжката, нямам личен директен поглед (от другата седмица ще имам
)... така че ако при палене на колата е активирано автоматично - ок, съгласих се... ма според инструкциите в книжката не изглежда така.. т.е. не казват "ако си го спрял", ами "ето така се активира..."
Както и да е, така или иначе трябва да се внимава





23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани