Дайте съвет за поддръжка на 120д

5-та серия ('02- ), 7-ма серия ('01- ), 1-ва серия ('04- ), 3-та серия ('05- ), Х серия

Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 7.10.2008

Дайте съвет за поддръжка на 120д

Мнение от trader » 08 Окт 2008, 0:13

Привет на всички!
Току що си купих 1-ца, 120д на 56к километри на около 3 г. ( модел средата 2005г.)
След дълги години мечтата ми се сбъдна!
Тъй като това ми е 1-вата кола БМВ искам да попитам ( бая четох във форума но не намерих) :
1. Как да я поддържам за да не се троши? В смисъл масла филтри и т.н си ги знам че требе редовно, но има ли нещо по-особено за този модел?
2. Кое е най-доброто и балансирано масло като цена качество за този модел 120д (166к.с) ?
3. През колко км. да я водя да и чистят компютъра?
..И и зобщо ако има някоой собственик ,дългогодишен на тоз модел нека да ми каже какво по-особено да правя за нея и къде и е слабото място.!
Иначе аз съм кротък карач, в града не настъпвам повече от 60 км/ч, извънградско карам 100-120км, не повече.
Споделете , благодаря Ви предварително!

Му му мух мули, майкоууу!
Аватар
Мнения: 3102
Регистриран на: 18.07.2006

Мнение от absix » 08 Окт 2008, 7:19

Добре дошъл.

Кога е обслужвана за последно? Виж в сервизната книжка, която съм сигурен, че имаш. Там си пише кога трябва да се обслужи :)

Като дойде време, караш я при дилър на БМВ и ти я оправят, ти само седиш и си пиеш кафето. Те знаят най-добре какво масълце да и сложат.

Единичката излезе през 2004, така че няма да намериш дългогодишни собственици :)

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 08 Окт 2008, 11:13

Маслото се препоръчва да е Longlife-04 или най-малко LongLife-01... препоръчително е да се сипва масло на BMW (производство на Castrol)... за вискозитет на маслото.. при тоя нов двигател... 0W30.. но наистина е най-добре да отидеш в оторизиран BMW дилър (Камор, Дару ако си от София), но все пак ги питай какво ще ти сипят... :)

За чистене на компа - ами няма някакъв период, на който трябва да се прави тази интервенция.. можеш веднъж на 6м профилактично да си я водиш на диагностика, а иначе за поддръжката - след като я закараш на диагностика и ти кажат дали има нещо за правене - тогава (ако разбира се междувременно не си усетил сам някакъв проблем). Маслото го сменяй МАХ на 15к километра, някси за в BG не е много удачно да "слушаш" борд компа за това... аз лично не бих сменял масло на 30к...

Сменяй си редовно (на 3-4 месеца най-добре) филтъра на купето, така ще ти е много по-добре вътре и няма да задръстваш климатичната система... въздушният филтър (според мен) е добре да го сменяш на 7-8к ако е фабричния или на 5к да го чистиш, ако предпочетеш да вземеш "панелен" (слагам го в скоби, щото на 1-цата филтъра не е точно панелен) т.е. за поставяне на стандартното място някакъв спортен, например K&N... аз лично бих избрал това...

За слаби места не се сещам, принципно гледай да не целиш много дупки, че окачването им не е от най-силните им черти ;)

Честито за колата, със здраве и много кеф да си я караш ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 7.10.2008

da

Мнение от trader » 08 Окт 2008, 13:04

Колеги мерси много за адекватните и бързи отговори!
Като попрочетох и още малко, вече ми светна що-годе пред очите.
Ще обърна спецялно внимание на окачването.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 08 Окт 2008, 13:29

Ако разбираш (поне малко) немски, мога да ти пратя "Ръководство на потребителя" в PDF формат... бая неща можеш да научиш от там ;) И са все истина за колата... ;) Пиши ЛС ако те интересува :)

Му му мух мули, майкоууу!
Аватар
Мнения: 3102
Регистриран на: 18.07.2006

Re: da

Мнение от absix » 08 Окт 2008, 13:34

trader написа:Ще обърна спецялно внимание на окачването.


То и да му обръщаш и да не, тампони/носачи и там подобни си вървят като консуматив в БГ :(

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 08 Окт 2008, 14:39

.... което за тия новите модели са си скъпи консумативи... не е като шарнир за 30лв за Е36 :D :D :D Или носач за 90лв... ;)

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Мнение от GaD » 08 Окт 2008, 14:42

Незнам, ама нова биалетка за е90 е 34 лв от Камор.


Иначе по темата, маслото може и да е 0-40 защото не става чак толкова студено, особенно ако държиш колата в гараж.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 7.10.2008

!

Мнение от trader » 09 Окт 2008, 21:38

Щях да се ботурясам по бул.България на 2-пъти ударих 140 км.
Ми аз съм свикнал на голфа да избия педала до ламарините за да набере, кът съ изпружих днес на педала тва мойто нящо литна, за малко да се нацеля в стълба до Хилтъна.
А,..ше трябва май 1-во да го покарам 1-2 седмици извънградско да свикна на ускорението.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 657
Регистриран на: 9.06.2008

Re: !

Мнение от Koliu » 10 Окт 2008, 8:22

trader написа:Щях да се ботурясам по бул.България на 2-пъти ударих 140 км.
Ми аз съм свикнал на голфа да избия педала до ламарините за да набере, кът съ изпружих днес на педала тва мойто нящо литна, за малко да се нацеля в стълба до Хилтъна.
А,..ше трябва май 1-во да го покарам 1-2 седмици извънградско да свикна на ускорението.


Иначе аз съм кротък карач, в града не настъпвам повече от 60 км/ч, извънградско карам 100-120км, не повече.


Кроткия карач си замина неусетно...
Вече си карач на БМВ...

:ok:

Малко са автомобилите, които се "набъркват" в живота ти и те променят... ;)

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 10 Окт 2008, 10:09

Внимавай с педала, че с това задно... по-добре си включвай DTC-то всеки път преди да тръгнеш с колата, че да те пазят системите за сигурност да не се увъртиш някъде ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 10 Окт 2008, 10:17

Mollov написа:Внимавай с педала, че с това задно... по-добре си включвай DTC-то всеки път преди да тръгнеш с колата, че да те пазят системите за сигурност да не се увъртиш някъде ;)


Че то си е включено всеки път като запалиш колата :)
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 10 Окт 2008, 10:43

Не говоря за DSC-то, ами за DTC-то.... DTC-то трябва да го включиш с бутона... и да ти светне на таблото... поне така пише в "Loosers Manual", едва ли грешат.... :)

Изображение

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Мнение от GaD » 10 Окт 2008, 14:11

Да, трябва да се натисне, ако е било изключено.

Няма никаква логика да трябва да включваш системата за сигурност, защото тогава няма да е система за сигурност.

Още повече, като натиснеш веднъж дтц - изключва дтц, но дсц-то остава, само като го задържиш се изключват и двете. С изключено дтц ти позволява една идея повече да се врътка дупето, но пак е съвсем малко....

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 10 Окт 2008, 15:09

Аз говоря малко според книжката, нямам личен директен поглед (от другата седмица ще имам :) )... така че ако при палене на колата е активирано автоматично - ок, съгласих се... ма според инструкциите в книжката не изглежда така.. т.е. не казват "ако си го спрял", ами "ето така се активира..." :) Както и да е, така или иначе трябва да се внимава ;) ;)

Следваща

Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook