Разлика между ръчка и автоматик?
Модератори: naskoksan, gazzzar, Технически модератори
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
миналата седмица търкалях а6,3д с ди ес жи-умряла работа,бърза е като на чалгадийка мисълта!
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
neonman написа:flame написа:Абе нема разликаПросто някои колеги се опитват изполвайки странно-сравнително-объркващо-забавни похвати да заблудят множеството, че автоматика не е по-добрата опция, каквато всъщност е
![]()
Аи са кажи кое и е по-доброто, погледнато ОБЕКТИВНО :
- Т'ва че има по-голям разход ли ??
- Т'ва че е по-бавна ли ??
- Т'ва че я чакаш по 2 сек да ти подбере скорост ли?
- Т'ва че тотално се губи удоволствието от шофирането ли ??
....Или тва че е по-скъпа като цена и ремонт???
КОЕ И Е ПО_ ДОБРОТО МИ КАЖИ??
А това , че на теб ти харесва да мързелуваш зад волана и да се возиш като пътник Е ЧИСТО СУБЕКТИВНО мнение![]()
Току-що си плюх на двете ръце, потърках ги и с широка усмивка започвам да отговарям по хронологичен ред

1. ПО-ГОЛЕМИ РАЗХОДИ ЗА ГОРИВО И РЕМОНТИ
Според мен разхода ми е по-нисък с автомат, но ще приема, че обективно автоматика има по-голям разход, защото мнозинството мисли така. Колеги, моля ви, помагайте - купих си кола за има-няма 50 хиляди лева, а разхода ми се качи с 1 на сто!



2. БЪРЗИНА / ЗАБАВЯНЕ
Тва, че автоматика не е по-бавен го знае всяко хлапе

1. Говорим за коли до 5 години, а не за антики от миналия век. Вярно е, че автоматиците са били много тромави когато рок ен рола беше млад, но те не са база за сравнение ако погледнем обективно както ти искаш


2. Новите автоматици са много усъвършенствани и с риск да потретя един колега - трябва да си шибания Шумахер, за да да сменяш ръчни скорости по-бързо от автоматик

3. И дори автоматика да е в отпуск нещо има едни режимчета - ръчен и спортен, а спортния бива нормален и екстремен.


3. УДОВОЛСТВИЕТО ОТ ШОФИРАНЕТО
Тва е малко субективен момент, но ако не греша интимната ти мисъл е, че колкото повече неща правиш сам (в случая сменяш сам скоростите) толкова по-голям е кефа от шофирането. Та при моя автоматик начи, буташ ръчката уеко в уево и колата минава в ръчен режим - от там насетне сам си сменям скоростите и нагоре и надолу и кефа верно е по-голям отколкото на автоматичен режим




Та колега викам да не ти казвам кое е по-добро

А иначе мен лично нивга не ме мързи зад волана


- 10+ годишни коли (на истинския драйвър не му трябва електроника, меееен!)
- с ръчни скорости (не щото е по-евтино, а щото сички от Ники Лауда до Шумахер карат с ръчка)
- вероятно комби (не щото е по-евтино, а щото е туринг ве, истейт кар дори, не некво си комби)
- с цветове различни от черната и сивата гама (не щото е по-евтино, а щото черно и сиво е скучно)
- брутален look-like тунинг (като Ауди 80 XX век. -> Ауди А4 2005г.)

- задължително бели халогенни крушки (иначе ксенона както почти всички екстри е супер излишно нещо за истинския драйвър)

- поне с по 1 бас каса у багажника и волумето на мах (щото мотора ръмжи мноооого страшно и новия албум на Сашка Васева предпазва мадамите от шока, за кви скърцания и тропания ми говорите вие бе?!)

Айде поздрави на всички и следващия път при добро желание мога да ви разкажа приказката да лисицата и гроздето

- neonman
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.08.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: е46


А колкото и да се шегуваш и умаловажаваш ФАКТИТЕ СА СИ ФАКТИ !!!
На теб може и да не ти се вярва


Разхода че е по голям е ФАКТ неоспорим


А цвилестите звуци ги издава не ръ4ката , а автомата , след като мисли 2 сек кво да направи след кик даун

Зацената на двете кутии мисля няма нужда да отварям дума !!
И СПРИ ДА ГОВОРИШ за НОВАТА СИ КОЛА



Абе я си кютаи с мързеливия автоматик , кво съм тръгнал да отварям очите на слепите

п.п: То човек като си няма афинитет към шофирането тея работи не ги усеща дори

Аиде със здраве

if your car isn't scary - it's just not fast enough!
Айде, айде, прочети го до края
Не мога обаче да оспоря, че извади железен аргумент - "фактите са си факти"
Тва на село му викат "едно си баба знае, едно си баба бае"
Аз се опитах (и май успях
) да изтъкна аргументи защо мисля, че автоматика е по- от ръчката и сега очаквам вместо аргументи да стигнеш до заключението, че нямам акъл, че да мисля
Абе може и да си прав - кат се сетя "неоспорим факт" беше и че комунизма е №1, нали другаря Сталин го беше казал - верно имаше няколко милиона несъгласни, ама кво са 20 милиона жертви все пак
Що ли не ги спрат тия автоматици въобще от производство... есть автоматик - есть проблем, нет автоматик - нет проблем!
За ръмжащите звуци направо ме закова
- имаш каса бира от мен ако кажеш, че никога през живота си не ти е ръмжала ръчната скоростна кутия при забавено/ненавременно натискане на съединителя или на задна независимо от съединителя
Моята НЕнова кола обаче досега никога не е издавала ни цвилещи, ни други звуци при Kick down или при квото и да е
Тия 2 секунди забавяне ги има САМО при автоматичен режим и то при ниски температури - тогава тъпата електроника изчислява най-подходящия БЕЗОПАСЕН режим на потегляне. Което мен лично мнооооо ме дразни - ний на село сме свикнали на кило ракия винаги да тръгваме с мръсна газ, поне на 5 хил. оборота, независимо хасфалта сух ли й, сняг до колене ли има - **** съм ти и дерето - ко кат падна у дерето, нъл шъ съ напрая на Майкъл Шумахер и момите ша ма аресват
А как се включва ръчния режим, при който може да елиминираш тъпия компютър може да прочетеш в предишния пост. Ако требе да ти дам и на коя страница в книжката го пише.
Ако под липса на афинитет разбираш да не ходя на Божурище редовно, верно немам афинитет - "простосмъртен" шофьор съм както и повечето колеги във форума.

Не мога обаче да оспоря, че извади железен аргумент - "фактите са си факти"






За ръмжащите звуци направо ме закова









Ако под липса на афинитет разбираш да не ходя на Божурище редовно, верно немам афинитет - "простосмъртен" шофьор съм както и повечето колеги във форума.

- Gatz
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: 26.03.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: '12 Е70 40d
Момчета и момичета
темата много ми харесва как се получила и има доста добри доводи и от двете срани!!!
Всеки си има мнение по въпроса, но в случая говорите за 320 дали са (d) или (i) ----- моето мнение е че са "мъртво родени" за МЕН вече кола под 6-так(335) не ми я хвали, но да се върнем към темата за такъв двигател по-добре ще се чувства с ръчни скорости (защото не се предлагат за такива двигатели автоматични скорости с два съединителя
)
И все пак изборът се свежда до типът човек които ще кара колата и какво иска от нея /колата имам предвид
/
Моят глас е +1 за ръчката

Всеки си има мнение по въпроса, но в случая говорите за 320 дали са (d) или (i) ----- моето мнение е че са "мъртво родени" за МЕН вече кола под 6-так(335) не ми я хвали, но да се върнем към темата за такъв двигател по-добре ще се чувства с ръчни скорости (защото не се предлагат за такива двигатели автоматични скорости с два съединителя

И все пак изборът се свежда до типът човек които ще кара колата и какво иска от нея /колата имам предвид

Моят глас е +1 за ръчката
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Да уточня от сега- никак не съм привърженик на автоматите...
Макар в момента да карам основно описаното под аватара, и то старо все ми се е случвало да покарам автомати всякакви...
Старите автомати- за*би тая история, от там ги намразих тея скоростни кутии...
Обаче с новите положението е тотално друго... Чудно ми е от какво се оплакват колегите- бавно им сменял, замислял се и т.н... Както се каза няколко пъти вече- има си режими всякакви, за всяко настроение. А като не ви харесват режимите на автомата има и ръчен- там честно казано ме съмнява и Шумахер да сменя по-бързо. Я да видим колко бързо сменяте при изпреварване от 6-та на 3-та с ръчката- щото на автомата смени толкова бързо колкото аз преместих лоста 3 пъти, тоест около секунда има-няма
А ръчката- съединител, докарваш обороти, ръгаш 3-та и ако си добър може и да се доближиш до реакцията на автомата и ускорението после... И странно как реши да си вдигне сам оборотите и имах нужната мощност в момента в който исках. В тоя момент се зачудих дали това е случайно или така е замислено- пробите показват, че никак не е случайно...
Пак казвам- не съм привърженик на автомата, но при тоя трафик в градовете си е нужен, извън града пък е много удобен... Единствено май не е желателно (или по-скоро е твърде скъпо при дефект) да се ползва за издевателства в/у гумите- макар да се сещам как добри гуми бяха за минути без грайфер от автоматик
Или накратко казано- за ежедневно каране автомат, за тормоз- ръчка, шпер и колкото по-голям мотор може... Проблемът май обаче е, че над БМВ-то се издевателства често- тогава си карайте с ръчките, но да не чувам оплаквания от рода на: "Писна ми да ръгам постоянно 1-2-ра, тук-там 3-та в града от тея задръствания..." Аз при последната такава ситуация- 15мин. за обратен завой- си гледах ТВ и не се нервих изобщо
Макар в момента да карам основно описаното под аватара, и то старо все ми се е случвало да покарам автомати всякакви...
Старите автомати- за*би тая история, от там ги намразих тея скоростни кутии...
Обаче с новите положението е тотално друго... Чудно ми е от какво се оплакват колегите- бавно им сменял, замислял се и т.н... Както се каза няколко пъти вече- има си режими всякакви, за всяко настроение. А като не ви харесват режимите на автомата има и ръчен- там честно казано ме съмнява и Шумахер да сменя по-бързо. Я да видим колко бързо сменяте при изпреварване от 6-та на 3-та с ръчката- щото на автомата смени толкова бързо колкото аз преместих лоста 3 пъти, тоест около секунда има-няма

Пак казвам- не съм привърженик на автомата, но при тоя трафик в градовете си е нужен, извън града пък е много удобен... Единствено май не е желателно (или по-скоро е твърде скъпо при дефект) да се ползва за издевателства в/у гумите- макар да се сещам как добри гуми бяха за минути без грайфер от автоматик

Или накратко казано- за ежедневно каране автомат, за тормоз- ръчка, шпер и колкото по-голям мотор може... Проблемът май обаче е, че над БМВ-то се издевателства често- тогава си карайте с ръчките, но да не чувам оплаквания от рода на: "Писна ми да ръгам постоянно 1-2-ра, тук-там 3-та в града от тея задръствания..." Аз при последната такава ситуация- 15мин. за обратен завой- си гледах ТВ и не се нервих изобщо

- OPASNO LUD
- младши ентусиаст
- Мнения: 757
- Регистриран на: 4.09.2005
- Местоположение: София
Автоматът харчи повече и е по-бавен по ред причини-говоря за автоматични- не полуавтоматични скорости:
1.Автоматичните скорости губят коне-факт е че механичните загуби по задвижването при тях са повече
2.В 99% автоматът е с по дълги предавателни числа на последни предавки.
3.Сток автомат включва по-рано от оптималният момент
4.Софта на двигателя при автоматичните скоростни кутии има вградена защита от претоварване в момента на вкючване.Неслучайно при чип е наложително да се препрограмира и автоматика.
5.Самата скоростна кутия тежи повече.
Относно разхода-много зависи от шофьора-с много ръчкане на стептроника е възможно да се минимилизират разликите,но общо взето е невъзможно чист автомат да харчи по-малко винаги е повече
1.Автоматичните скорости губят коне-факт е че механичните загуби по задвижването при тях са повече
2.В 99% автоматът е с по дълги предавателни числа на последни предавки.
3.Сток автомат включва по-рано от оптималният момент
4.Софта на двигателя при автоматичните скоростни кутии има вградена защита от претоварване в момента на вкючване.Неслучайно при чип е наложително да се препрограмира и автоматика.
5.Самата скоростна кутия тежи повече.
Относно разхода-много зависи от шофьора-с много ръчкане на стептроника е възможно да се минимилизират разликите,но общо взето е невъзможно чист автомат да харчи по-малко винаги е повече
- vesko06
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1631
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5
neonman написа::mhihi: Много се бях наточил , НО не можах да устискам да ти прочета целия пост , сорри
А колкото и да се шегуваш и умаловажаваш ФАКТИТЕ СА СИ ФАКТИ !!!
На теб може и да не ти се вярваама АВТОМАТИКА Е ДОСТА по-бавен от ръчката , тва че не си го разбрал значи само , 4е не си карал ръчка като твоята в кондиция
![]()
Разхода че е по голям е ФАКТ неоспоримградско над 2 литра
А цвилестите звуци ги издава не ръ4ката , а автомата , след като мисли 2 сек кво да направи след кик даун![]()
Зацената на двете кутии мисля няма нужда да отварям дума !!
И СПРИ ДА ГОВОРИШ за НОВАТА СИ КОЛАказах ти това са впечатления от Е90 и Е 92
, нямащи нищо обшо с 10+ годишни коли
![]()
Абе я си кютаи с мързеливия автоматик , кво съм тръгнал да отварям очите на слепите![]()
п.п: То човек като си няма афинитет към шофирането тея работи не ги усеща дори![]()
Аиде със здраве
Нищо лично, ама искаш да кажеш, че едно е90 320д автомат ще върви по-бавно от е36 Touring ръчка ли..?! Знаеш ли как ги обичам такива по сфетофарите..!



П.С И още нещо - обясни ми що на все повече спортни коли ръчката е екстра..!? Или защо няма ново Ферари с ръчка..?! И моля те, недей тръгва с оправданията, че и дума не може да става за сравнение..! Аз говоря като цяло...! Аз ако имах пари не искам Ферари с ръчка, или м3/м5/м6 ръчка...! Не можеш да ме убедиш, че човека Х ще смени по-бързо, отколкото автоматика..!? Дори и това да е самия Шумахер...!
OPASNO LUD написа:
3.Сток автомат включва по-рано от оптималният момент
Да ти кажа, не съм много съгласен..! На спортен режим ела да видиш къде сменя..!

flame По-добре от теб не мога да го кажа..!
P.S Извинявам се, ако изглежда грубо...!

Абе тва си е самата истина - кой квот му харесва тва да кара! Ама нали требе все за нещо да си чешем езиците
Аз само да отбележа едно лично наблюдение:
1) Досега не съм видял някой ултра авто маниак, брат по душа на Монтоя, да си вземе автоматик при положение, че ръчката е №1 за него
2) Виждал съм обаче "простосмъртни" да си вземат ръчка и после да се оплакват, че нямат автоматик щото са разбрали, че е по-добрата опция
3) Виждал съм и "простосмъртни", които са разбрали, че автоматика е по-добър, но поради изветни на всички нам причини са си взели ръчка и после обаче разправят наляво-надясно, че автоматика бил супер измислено нещо, бил само за германските баби и т.н., а не че всъщност гроздето било кисело
Ей тия последните ми топлят душата повече от пернишко чудо насред люта зима
А колегата GaD е напълно прав, че усещането при ръчката е повече
Да не забравяме обаче, че усещанията биват приятни и неприятни, а аз, както май и повечето "простосмъртни" асоциират ръчната трансмисия с доста неприятни усещания - ръмжене при неправилно или ненавременно включване, забавено превключване, изтръпване на ляв крак при интензивен градски трафик, невъзможност за галене на дясностоящия по време на шофиране и т.н.
Ако става дума за приятни усещания - автоматика ми дава доста от тах - като започнем от последното от горния абзац, минем през лепенето за облегалката при Kick down и издухването на отворени колеги които превключват по 6 пъти ръчката докато нежно ги задминавам и се стигне до пълната безопасност, която чувствам когато компютъра ме ограничава да правя глупости в неподходящи атмосферни условия
Еми набори, май не остана друго освен да идем да поиграем шах и табла в клуба на пенсионера
Че после не мой не отървем от наборки преминали критичния праг от 20 години


Аз само да отбележа едно лично наблюдение:
1) Досега не съм видял някой ултра авто маниак, брат по душа на Монтоя, да си вземе автоматик при положение, че ръчката е №1 за него
2) Виждал съм обаче "простосмъртни" да си вземат ръчка и после да се оплакват, че нямат автоматик щото са разбрали, че е по-добрата опция
3) Виждал съм и "простосмъртни", които са разбрали, че автоматика е по-добър, но поради изветни на всички нам причини са си взели ръчка и после обаче разправят наляво-надясно, че автоматика бил супер измислено нещо, бил само за германските баби и т.н., а не че всъщност гроздето било кисело



Ей тия последните ми топлят душата повече от пернишко чудо насред люта зима

А колегата GaD е напълно прав, че усещането при ръчката е повече


Ако става дума за приятни усещания - автоматика ми дава доста от тах - като започнем от последното от горния абзац, минем през лепенето за облегалката при Kick down и издухването на отворени колеги които превключват по 6 пъти ръчката докато нежно ги задминавам и се стигне до пълната безопасност, която чувствам когато компютъра ме ограничава да правя глупости в неподходящи атмосферни условия


Еми набори, май не остана друго освен да идем да поиграем шах и табла в клуба на пенсионера



А вие господине какво карахте та ги режете така по сфетофарите?550i ли беше?или М5?предполагам че е с върховата конструкция SMG!!е при тея машини наистина е кисело гроздето да ти кажем и бих се примирил с автомата,но само не ми казвай че си с някое е90 или е60 дизелче(като култовото в бг 320д) и с него си неузнаваем с тоя автоматик,че ще ти се смеят и врабчетата!
Shades of grey!
Назад към Е60/Е65/Е87/Е90/Х-series
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани