Репортаж, Sweden- Wintertests
Модератор: Общи модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
Репортаж, Sweden- Wintertests
От 3 седмици се каня да напиша, чак сега се наканих.
Имах удоволствието да ходя от мота фирма на зимни тестове в Швеция.
Пътуването беше с един чартър които тръгва от Munchen- там се качват БМВ, Ауди и други. Няма да обяснавам колко са готини и изтупани колегите от БМВ- всички с еднакви якета и с имeната извезани..... абе гъзария.
Следваща спирка до Frankfurt- там се качват TWR и Continental и BOSCH отчасти.
Кацане в Швеция -Arvidjaur. Малко градче където ако я нямаше автомбилната индустрия сигурно нямаше да има летище.
Там с колата под наем се понасяме към мястото на тестовете- Arjeplog.
Температурата е минус 22 и поради някаква странна инверсия валеше дъжд които в момента които падне някъде става на лед. АУДИто А3 което ни бяха дали за 100 км така и не се размрази.
По пътя колегата който караше почна да кара внимателно- с 60 съобразено с условията.
А условията са следните- пътищата не се чистят до асфалт там- а само се маха снега, а леда отдолу се набраздява с надлъжни линии и в крайна сметка пътя се подготвя като ски писта.
Пътищата-
Та по някое време забелязахме че колата е нещо много стабилна макар и само с предно.
Спряхме и проверихме- Тя била с шипове. чудесно- Гааааас.
Та селцето около което всички тестват е Arjeplog - 3000 жителя и 9000 езера.
Всеки производител си има по едно езерце на което тества И евентуално цяла база някъде в околността.
Ние понеже сме малко специялни и не ни дават да караме по езерата (само до 18 тона е разрешено) караме по пътищата.
По пътищата се кара бързичко като за постоянен лед, но рядко ти се случва да те изпревари някои, а и да ти се налага да сппираш рязко също не се налага.
В хотела в които бях бяхме в едни къщички които бяха като малки шведски сауни на външен вид
Но както в къщичките където радиаторите не се намаляваха никога и чистачката начочно ми палеше лампите, така и навън ток и енергия не се пестеше – по паркингите можеш да се включиш на 220 Волта и с една печка ти се грее вътре колата (в Швеция си е направо комунизъм).
А Шведите имат допънителни фарове на всяка кола. Ние се чудим как да направим Айрбаг и за пешеходци- а те слагат отпред фарове с които гарантирано ще пречукат пешеходеца- света е забавен.
Та сега да ви разправям как съм карал някое БМВ по заледенето езеро няма да е вярно. Само един следобед се качих с А3то на езеро, но макар че е с шипове на лед освен да дръпнеш 5- 10- 30 пъти ръчната друго не можеш с това предно. Само че в този момента имаше гъста мъгла и не можах да докуметирам- но нищо което и на някои много широк паркинга да не може да се направи.
това е езерото с общтия полигон ако се загледате ще видите че има един голям кръг и дълга права.
Имаше много прототипи и тест автомобили на БМВ, Мерцедес, Порсче, АУДИ и Корейци ама нищо кото да е спряло и да си струва да се снима. Пък и съществува неофицялно споразумение между производителите да не се шпионираме там взаимно. Така че трябваше да ми попадне нещо което е много спецялно за да наруша споразумението.
A тука една груба карта кои къде тества. Ако имате работа натам да знаете къде да гледате.
БМВ прототип- 3ка някаква май. Имаше и едно коeто беше или Х1 или ново Х3, ма все се бях отплеснал когато минаваше.
Тук документирано че съм бил до северния полярен кръг.
Към замръзналото езеро. Тези които го подържат са ICEMAKERS
Тука една от опциите за тест отсечки
Не езерото
Ето от коя перспектива гледах аз през 99% от времето
Понякога има и слънце и тогава става приказно красиво
Тука някакъв ТИР ми влезе в снимката
12 часа на обед- слънцето по високо от това няма да се качи
След малко слънцето се скрива и става ебати клинча
Всичко коeто не е дървета е езера
И все пак Warning= внимавайте за лосове
че после
Та в заключение- интересно преживяване, не бих живял там но мястото определено си има очарование.
И един съвет- не си поръчвайте Бира в зеведение- 5,50 евро за 0,5 са малко множко.
Имах удоволствието да ходя от мота фирма на зимни тестове в Швеция.
Пътуването беше с един чартър които тръгва от Munchen- там се качват БМВ, Ауди и други. Няма да обяснавам колко са готини и изтупани колегите от БМВ- всички с еднакви якета и с имeната извезани..... абе гъзария.
Следваща спирка до Frankfurt- там се качват TWR и Continental и BOSCH отчасти.
Кацане в Швеция -Arvidjaur. Малко градче където ако я нямаше автомбилната индустрия сигурно нямаше да има летище.
Там с колата под наем се понасяме към мястото на тестовете- Arjeplog.
Температурата е минус 22 и поради някаква странна инверсия валеше дъжд които в момента които падне някъде става на лед. АУДИто А3 което ни бяха дали за 100 км така и не се размрази.
По пътя колегата който караше почна да кара внимателно- с 60 съобразено с условията.
А условията са следните- пътищата не се чистят до асфалт там- а само се маха снега, а леда отдолу се набраздява с надлъжни линии и в крайна сметка пътя се подготвя като ски писта.
Пътищата-

Та по някое време забелязахме че колата е нещо много стабилна макар и само с предно.
Спряхме и проверихме- Тя била с шипове. чудесно- Гааааас.

Та селцето около което всички тестват е Arjeplog - 3000 жителя и 9000 езера.
Всеки производител си има по едно езерце на което тества И евентуално цяла база някъде в околността.
Ние понеже сме малко специялни и не ни дават да караме по езерата (само до 18 тона е разрешено) караме по пътищата.
По пътищата се кара бързичко като за постоянен лед, но рядко ти се случва да те изпревари някои, а и да ти се налага да сппираш рязко също не се налага.
В хотела в които бях бяхме в едни къщички които бяха като малки шведски сауни на външен вид



Но както в къщичките където радиаторите не се намаляваха никога и чистачката начочно ми палеше лампите, така и навън ток и енергия не се пестеше – по паркингите можеш да се включиш на 220 Волта и с една печка ти се грее вътре колата (в Швеция си е направо комунизъм).


А Шведите имат допънителни фарове на всяка кола. Ние се чудим как да направим Айрбаг и за пешеходци- а те слагат отпред фарове с които гарантирано ще пречукат пешеходеца- света е забавен.

Та сега да ви разправям как съм карал някое БМВ по заледенето езеро няма да е вярно. Само един следобед се качих с А3то на езеро, но макар че е с шипове на лед освен да дръпнеш 5- 10- 30 пъти ръчната друго не можеш с това предно. Само че в този момента имаше гъста мъгла и не можах да докуметирам- но нищо което и на някои много широк паркинга да не може да се направи.
това е езерото с общтия полигон ако се загледате ще видите че има един голям кръг и дълга права.

Имаше много прототипи и тест автомобили на БМВ, Мерцедес, Порсче, АУДИ и Корейци ама нищо кото да е спряло и да си струва да се снима. Пък и съществува неофицялно споразумение между производителите да не се шпионираме там взаимно. Така че трябваше да ми попадне нещо което е много спецялно за да наруша споразумението.
A тука една груба карта кои къде тества. Ако имате работа натам да знаете къде да гледате.

БМВ прототип- 3ка някаква май. Имаше и едно коeто беше или Х1 или ново Х3, ма все се бях отплеснал когато минаваше.

Тук документирано че съм бил до северния полярен кръг.

Към замръзналото езеро. Тези които го подържат са ICEMAKERS

Тука една от опциите за тест отсечки

Не езерото

Ето от коя перспектива гледах аз през 99% от времето

Понякога има и слънце и тогава става приказно красиво




Тука някакъв ТИР ми влезе в снимката


12 часа на обед- слънцето по високо от това няма да се качи

След малко слънцето се скрива и става ебати клинча

Всичко коeто не е дървета е езера


И все пак Warning= внимавайте за лосове

че после

Та в заключение- интересно преживяване, не бих живял там но мястото определено си има очарование.
И един съвет- не си поръчвайте Бира в зеведение- 5,50 евро за 0,5 са малко множко.
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Разкошна теми4ка колега,евала
И снимките са супер,
А бирата може и по скъпа да е ,в съседна дания е 7 еур.
,а за шведките си мълчиш,нищо не пишеш







"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Ей Божо , човече , няма такъв човек друг ей
Фото историята е невероятна
Големи красоти
Хората включват колите в ел. мрежата ,че иначе
Като ги гледам тези пракрасни пътища ,ти казвам ,че така искам да мина оттам с комбито
Благодарности за темата
Георги Пенчев



Фото историята е невероятна


Хората включват колите в ел. мрежата ,че иначе

Като ги гледам тези пракрасни пътища ,ти казвам ,че така искам да мина оттам с комбито



Благодарности за темата

Георги Пенчев
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Невероятно.. чувал съм за Шведите и за печките по паркингите.. но чак толкова направо ме хвърли в тъч...
А принципно автомобилните производители какво точно тестват там? Устойчивост на лед/сняг с опреденели гуми или.. съм пропуснал да го прочета.. то с тия снимки
МАН'а е невероятен между другото
Страшно красив..
Това TGS ли се води?
А принципно автомобилните производители какво точно тестват там? Устойчивост на лед/сняг с опреденели гуми или.. съм пропуснал да го прочета.. то с тия снимки

МАН'а е невероятен между другото


Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
И на мен ми хареса МАН-а ,направо красота
Гумите ви между другото са били онзи Алпин за Скандинавията , представям си с шиповете как е държал
Много магнетично място, много ми се ходи натам
Божо сподели за шосетата
Има ли джигити
Георги Пенчев

Гумите ви между другото са били онзи Алпин за Скандинавията , представям си с шиповете как е държал

Много магнетично място, много ми се ходи натам

Божо сподели за шосетата



Георги Пенчев
- N.Mihaylovski
- Е30 Fanatic
-
- Мнения: 3946
- Регистриран на: 8.12.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Ford Ranger 2019
- Мечтае да кара: corvette c7 zr1
Много яка тема Браво
много яки снимки,сичко е супер напълни ми душицата с тези снимки 


Пол Роше: „Мощността най-вероятно бе около 1400 к.с., но ние не знаехме точното число, защото динамометърът не можеше да измери повече от 1280 кс”. - BMW 87г. //М3
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Има джигити колега, "кебапи" им викат ,"шведи" от арабски произход с "тюнинговани" ретро вектри и мазди и е36циPenchev написа:Божо сподели за шосетатаИма ли джигити
![]()
![]()

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
Божо е рядко срещан професионалист в работата си и всички ние можем само да се поучим от него! Като видите друг път някой МАН по пътищата се сетете за Божо и че неговия труд кара тази машина да върви и когато върви да е екологично!
Швеция е много странна страна - навсякъде е пълно с ограничения, но почти всеки мъжки индивид си туннингова колата. Имаше някъде статистика, че в Швеция се продават най-много спортни коли на глава на населението в Европа!

Швеция е много странна страна - навсякъде е пълно с ограничения, но почти всеки мъжки индивид си туннингова колата. Имаше някъде статистика, че в Швеция се продават най-много спортни коли на глава на населението в Европа!
- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
Радвам се 4е ви е харесало.
За шведките какво да кажа- аз имам слабост към русите
Но в слу4ая в Хотела има6е и сауна, но там освен с колегите от другите фирми да ходим да си мерим пи6ките и разменяме визитки няма6е какво да се види.
TGX е камиона и в това бяло много добре се върза с тематиката.
А какво тестват то4но колегите от леките коли мога да предположа- АБС, ЕСП, Климакомфорт, студен старт, ока4ване и про4ие. Абе екстремни условия са. Например при нас наи слу4аино се откри 4е едно от улъненията при тея температури се втвърдява много и пропуска сти4а6тата се вода от миене на стъклото директно в системата на вентилацията. В об6ти линни от всеки отдел си има по един представител.
Джигити няма6е тука. То и да е имало сре6ту нас нямаха шанс- 40 тона с 90 км/ 4ас по тея пътища- няма изпреварване, отзад става ебати мъглата. А тези с прототипите караха сдържано по пътя. Аз преди да пробвам езерото дръпнах няколко ръ4ни в града- ама то сред тея професионалисти малко неловко все пак...
За шведките какво да кажа- аз имам слабост към русите

TGX е камиона и в това бяло много добре се върза с тематиката.
А какво тестват то4но колегите от леките коли мога да предположа- АБС, ЕСП, Климакомфорт, студен старт, ока4ване и про4ие. Абе екстремни условия са. Например при нас наи слу4аино се откри 4е едно от улъненията при тея температури се втвърдява много и пропуска сти4а6тата се вода от миене на стъклото директно в системата на вентилацията. В об6ти линни от всеки отдел си има по един представител.
Джигити няма6е тука. То и да е имало сре6ту нас нямаха шанс- 40 тона с 90 км/ 4ас по тея пътища- няма изпреварване, отзад става ебати мъглата. А тези с прототипите караха сдържано по пътя. Аз преди да пробвам езерото дръпнах няколко ръ4ни в града- ама то сред тея професионалисти малко неловко все пак...
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
///vlado написа:Колега уникални снимки .... и на мен както на сичко много ми хареса ... инъче ти с какво се занимваш![]()
ако ти каже трябва да те застреля после

- Dr.Schnaps
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 485
- Регистриран на: 5.03.2003
- Местоположение: Sofia i drugi
- Пол: Мъж
- Кара: E90LCI и E30 Cabrio
CheGevara написа:Божо е рядко срещан професионалист в работата си и ...

azotos написа:Интересно как ли се държи това "камионче" (доколкото виждам е 540кс) на лед без да има товар на задната ос -ще е интересно да споделиш:D
Ми полу4ава се едно разпределение 5 тона на преден и 2 тона на заден мост. Хлъзга се но си има ЕСП, но при 80-90 км си е стра6ни4ко. Но с 40 тона е като на релси.
CheGevara написа:///vlado написа:Колега уникални снимки .... и на мен както на сичко много ми хареса ... инъче ти с какво се занимваш
ако ти каже трябва да те застреля после .
Пове4е от това 4е правя Двигателите и Мапването не мога да ти кажа за сега, но когато след септември сме в Сериино 6те разкажа пове4е.

- kiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
- Мечтае да кара: RAUH
- McClane
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 10.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Giorceto написа:МАН'а е невероятен между друготоСтрашно красив..
Това TGS ли се води?
Този на снимките е ТGX и заедно с ТGS бяха избрани за камион на 2008г
Иначе браво за снимките!
Наистина рядко може да се види такава красота!
Абе добра командировка си изкарал

19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: alx