Високите обороти?
Модератор: Общи модератори
68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Високите обороти?
Колеги, отдавна ми се въртеше да ви питам по този въпрос. Чудех се дали не е за Е36, после пък реших, че там също има различни двигатели, така че все тая.
Та искам да питам, какво е вашето мнение за каране в сравнително високи обороти, даже и на дълъг път, естествено при загряла кола? Вреди ли на колата, на мотора, на нещо друго? Увеличава ли захабяването(все пак скоростта е по - голяма и на по - големи обороти моторът върти по - кратко време за същия път)? Какво ако например от Варна до София стрелката не слиза под 5000 оборота? Разбира се, говорим за каране под червения сектор.
Има ли разлика относно карането в обороти при дизелите и бензините?
Какво е вашето мнение по въпроса?
Та искам да питам, какво е вашето мнение за каране в сравнително високи обороти, даже и на дълъг път, естествено при загряла кола? Вреди ли на колата, на мотора, на нещо друго? Увеличава ли захабяването(все пак скоростта е по - голяма и на по - големи обороти моторът върти по - кратко време за същия път)? Какво ако например от Варна до София стрелката не слиза под 5000 оборота? Разбира се, говорим за каране под червения сектор.
Има ли разлика относно карането в обороти при дизелите и бензините?
Какво е вашето мнение по въпроса?
Моето мнение е, че ако една кола работи при нормален режим например при 2000 оборота/мин, а друга при 4000 оборота/мин, при еднакви други условия - скорост, предавка, гуми, натоварване и т.н. за изминаването на едно и също разстояние първата прави 2 пъти по-малко брой обороти от втората, от където и износването е 2 пъти по-малко ако се отчита само на база обороти.
Тук не говорим за показатели, като макс. скорост, ускорение, мощност, въртящ момент и т.н. а само за завъртания, които двигателя прави за да измине определено разтояние
Тук не говорим за показатели, като макс. скорост, ускорение, мощност, въртящ момент и т.н. а само за завъртания, които двигателя прави за да измине определено разтояние
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Благодаря за мнението, ТСБ
Ох, спрямо теб аз наистина заприличах на дървен философ.
Извинявам се, но пак ще те поправя.
В твоят случай за да се движат с една скорост по един път, но на различни обороти, колите трябва да са с РАЗЛИЧНИ ДВИГАТЕЛИ или поне на РАЗЛИЧНИ ПРЕДАВКИ.
Т.е. сравненето е некоректно, поне то гледна точка износване и щети на двигателя, трансмисия и т.н. Не са еднакви, няма база за сравнение.
Правилното сравнение ще гласи:
"Ако една и съща кола изминава един и същи път на една и съща предавка, веднъж на 2500, веднъж на 5000 оборота".
В този случай колата ще се движи и с различна скорост, изминавайки пътят за по - кратко време и сравненето ще може да бъде направено. Дал иобаче за два пъти повече обороти скоростта ще е два пъти по - голяма, и какво означава това като износване за колата - въпрос...

Ох, спрямо теб аз наистина заприличах на дървен философ.
Извинявам се, но пак ще те поправя.
В твоят случай за да се движат с една скорост по един път, но на различни обороти, колите трябва да са с РАЗЛИЧНИ ДВИГАТЕЛИ или поне на РАЗЛИЧНИ ПРЕДАВКИ.
Т.е. сравненето е некоректно, поне то гледна точка износване и щети на двигателя, трансмисия и т.н. Не са еднакви, няма база за сравнение.
Правилното сравнение ще гласи:
"Ако една и съща кола изминава един и същи път на една и съща предавка, веднъж на 2500, веднъж на 5000 оборота".
В този случай колата ще се движи и с различна скорост, изминавайки пътят за по - кратко време и сравненето ще може да бъде направено. Дал иобаче за два пъти повече обороти скоростта ще е два пъти по - голяма, и какво означава това като износване за колата - въпрос...
Последна промяна D3BEP на 09 Ное 2007, 17:18, променена общо 1 път
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Високите обороти?
натоварванията на по високи обороти са повече и двг се износва повече ,то за това има и червена зона ,като тя не е толкова ясно изразена както на оборотомера ,натоварването си нараства плавно с нарастване на оборотите
- Wenzy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2046
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: Dobrich
- Кара: Е34 М51Д25
Подкрепям те и аз съм на същото мнение.Оборота си е оборот колкото повече толкова по голямо износване
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Тогава, примерно около колко(защото едва ли има точна мярка) време може да се кара колата еднократно на 5000 оборота, без да й се навреди видимо?
Говорим по принцип, не за конкретна кола, да кажем колата е здрава и сме я зели от магазина.
ПП. Гледам, има много колеги(поне засега), отговорили с НЕ и такива, които казват, че има и полезен ефект. Моля да кажат нещо повече по въпроса? Защо смятат така?
Говорим по принцип, не за конкретна кола, да кажем колата е здрава и сме я зели от магазина.
ПП. Гледам, има много колеги(поне засега), отговорили с НЕ и такива, които казват, че има и полезен ефект. Моля да кажат нещо повече по въпроса? Защо смятат така?
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
tsb_bg написа:Моето мнение е, че ако една кола работи при нормален режим например при 2000 оборота/мин, а друга при 4000 оборота/мин, при еднакви други условия - скорост, предавка, гуми, натоварване и т.н. за изминаването на едно и също разстояние първата прави 2 пъти по-малко брой обороти от втората, от където и износването е 2 пъти по-малко ако се отчита само на база обороти.
Тук не говорим за показатели, като макс. скорост, ускорение, мощност, въртящ момент и т.н. а само за завъртания, които двигателя прави за да измине определено разтояние
това е пълна глупост .. ако един двг се движи с 2000 оборота а друг с 4000 и предавката е една и съща( да речем 2 еднакви коли на 5та с еднакъв размер гуми като диаметър) за едно и също разтояние 2та колянови вала ще направят апсолютно еднакъв брой обороти !
- BFM
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 441
- Регистриран на: 17.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: на 3-та
В тоя ред на мисли, работата на двигателя на постоянни ниски обороти (<2000) и неизпълването на предавките, вреди ли по някакъв начин на двигателя?
Силният прави толкова ,колкото може, слабият страда толкова ,колкото трябва!
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
в книжката на Е36 пише от време на време двг да се кара на по височки обороти - над 3500 с цел продухване ,а натоварванията на двг нарастват доста и при движение на висока предавка и много ниски обороти .. аз под 3000 карам само в града,над 4000 само на магистрала че бая народ си заминаха
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
караш на обороти,при които развива макс. въртящ момент-трябва да е най-добре....
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
оборотомера само в червеното 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
Зависи .. ако е стоков двигател според мен е хубаво да се кара на максимален въртящ момент както някои се изразиха .. но при кросовите мотори особено поседните двутактови трябва бая да се пилят щото иначе се задръстват ... може би и с колите е така, ако си направил сериозен тунинг на двигателя едва ли ще бъде полезно да караш с 2000 оборота ...
п.п. Относно дизела .. колкото повече толкова повече
... изобщо не е полезно да се дънят
п.п. Относно дизела .. колкото повече толкова повече

Последна промяна ge6pen4 на 09 Ное 2007, 17:46, променена общо 1 път
- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
тва не важи за ///м-40 маторите 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Да, но ако изкачваш баир на 3-та и си намачкал газта, а колата не върви е по-тегаво за мотора от колкото да си на 2-ра и си в по-високи обороти -> повече въртящ момент.

68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани