Какво става, когато налеем неправилното гориво ?
Модератор: Общи модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
Какво става, когато налеем неправилното гориво ?
Интересно ми е да науча какви биха били последиците върху двигателя и автомобила като цяло, ако се налее неправилното гориво и се подкара автомобила, т.е. ако в кола с дизелов двигател се налее бензин и обратно, в такава с бензинов двигател се налее дизел.
Единственото което знам аз е:
1. Ако не е голямо количество - 5-10% от обема на резервоара, мисля че е допустимо да се долее до пълен резервоар с правилното гориво и не би трябвало да има сериозни последици за колата.
2. Ако е много
да не се стартира двигателя, да се отстрани по някакъв начин цялото садържание на резервоара, след което да се напълни с правилното гориво и всичко е ОК.
Реших да пусна темата тук, защото случайно попаднах на този форум чрез линк от друг сайт и бях доста приятно очарован като се разрових в "The Best Of". Намерих доста полезна и добре представена информация за какво ли не свързано с автомобилите като цяло
Предварително благодаря на компетентните по въпроса и все пак искам да помоля: ПИШЕТЕ ПО ТЕМАТА, а не на кой едикога си леля му как наляла цял резервоар нафта във V-TEC-a на братчет му.... и т.н.
Единственото което знам аз е:
1. Ако не е голямо количество - 5-10% от обема на резервоара, мисля че е допустимо да се долее до пълен резервоар с правилното гориво и не би трябвало да има сериозни последици за колата.
2. Ако е много

Реших да пусна темата тук, защото случайно попаднах на този форум чрез линк от друг сайт и бях доста приятно очарован като се разрових в "The Best Of". Намерих доста полезна и добре представена информация за какво ли не свързано с автомобилите като цяло

Предварително благодаря на компетентните по въпроса и все пак искам да помоля: ПИШЕТЕ ПО ТЕМАТА, а не на кой едикога си леля му как наляла цял резервоар нафта във V-TEC-a на братчет му.... и т.н.

"Онова, което порицаеш, на свой ред ще порицае теб и един ден ти ще се превърнеш в онова, което си осъдил."
VARNACLIMBING VELOS-Varna
VARNACLIMBING VELOS-Varna
denko написа::mhihi: тва е хонда как искаш да върви с нафта
иначе дизело въри с сичко и с хидравлично масло върви ма мноу пуши
а дизела като му туриш бензинз и излита
и малко гас с масло да исчистиш дюзите
Денко, това с V-TEC-а го дадох като пример човече


"Онова, което порицаеш, на свой ред ще порицае теб и един ден ти ще се превърнеш в онова, което си осъдил."
VARNACLIMBING VELOS-Varna
VARNACLIMBING VELOS-Varna
Имаше наскоро една тема на един колега, където келеша-бензинаджия му сипал не каквото трябва...
EDIT: Ето я темата
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=56792
EDIT: Ето я темата
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=56792
Да разбирам ли че никой не знае отговора на въпроса ми
ОК, явно не е толкова интересно и важно.

ОК, явно не е толкова интересно и важно.
"Онова, което порицаеш, на свой ред ще порицае теб и един ден ти ще се превърнеш в онова, което си осъдил."
VARNACLIMBING VELOS-Varna
VARNACLIMBING VELOS-Varna
Не точно по темата, ама...
Германец приспособи автомобили да се движат със смес от нафта и вода
Гюнтер Крамб (Günther Kramb), 76 годишен собственик на дилърски център за продажба на автомобили BMW в градчето Зимеринг в Германия, преработи два автомобила за работа на смес от нафта и вода.
Автомобилите имат променени дизелови двигатели и изпускат много по-ниски емисии от вредни газове, пише Auto Bild. Журналисти от списанието са се запознали с двата автомобила - BMW 530d и Volkswagen Lupo 1.2 TDI.
Според Крамб най-добро изгаряне може да се постигне само с помощта на вода. „Дори дървата в камината горят най-добре когато не са съвсем сухи”, казва той.
Преди да бъде впръскано горивото в горивната камера, специално устройство добавя около 20% вода в нафтата. Като резултат се наблюдава снижаване на вредните газове със 71%.
Така скъпите филтри с които най-модерните дизелови двигатели са оборудвани в последно време, стават излишни. Благодарение на откритието на Крамб се намаляват не само серните окиси, но и изпускания въглероден двуокис, поради намаления разход на гориво.
Данните давани от Крамб се потвърждават и от анализ на откритието направен от развойния център на BMW в Щайер.
Всъщност опитите да се гори смес от нафта и вода не са нови. Проблемът досега беше, че никой не успяваше добре да смеси двете части. Това беше причина сместта от вода и нафта да се използва само при голямо натоварване на двигателя, а при стартиране и при празен ход се използваше само чисто дизелово гориво.
Гюнтер Крамб решава този проблем като смесва водата и нафтата в самия двигател. Създал е специална електронна система, която определя съотношението на двете части в сместа според нужното потребление във всеки момент. Водата и нафтата са в отделни резервоари снабдени със система която ги превръща в емулсия.
Редакторите от Auto Bild не намират никаква разлика в динамичните показатели на автомобилите на Крамб в сравнение със серийните им версии. На своето преработено за работа със смес от нафта и вода BMW 530d Гюнтер Крамб е изминал вече 20 хиляди км без да регистрира какъвто и да е проблем.
Източник
Германеца не знае ли че автомобилите в България отдавна го правят, специален патент на служителите по бензиностанциите... язък му за труда
Германец приспособи автомобили да се движат със смес от нафта и вода
Гюнтер Крамб (Günther Kramb), 76 годишен собственик на дилърски център за продажба на автомобили BMW в градчето Зимеринг в Германия, преработи два автомобила за работа на смес от нафта и вода.
Автомобилите имат променени дизелови двигатели и изпускат много по-ниски емисии от вредни газове, пише Auto Bild. Журналисти от списанието са се запознали с двата автомобила - BMW 530d и Volkswagen Lupo 1.2 TDI.
Според Крамб най-добро изгаряне може да се постигне само с помощта на вода. „Дори дървата в камината горят най-добре когато не са съвсем сухи”, казва той.
Преди да бъде впръскано горивото в горивната камера, специално устройство добавя около 20% вода в нафтата. Като резултат се наблюдава снижаване на вредните газове със 71%.
Така скъпите филтри с които най-модерните дизелови двигатели са оборудвани в последно време, стават излишни. Благодарение на откритието на Крамб се намаляват не само серните окиси, но и изпускания въглероден двуокис, поради намаления разход на гориво.
Данните давани от Крамб се потвърждават и от анализ на откритието направен от развойния център на BMW в Щайер.
Всъщност опитите да се гори смес от нафта и вода не са нови. Проблемът досега беше, че никой не успяваше добре да смеси двете части. Това беше причина сместта от вода и нафта да се използва само при голямо натоварване на двигателя, а при стартиране и при празен ход се използваше само чисто дизелово гориво.
Гюнтер Крамб решава този проблем като смесва водата и нафтата в самия двигател. Създал е специална електронна система, която определя съотношението на двете части в сместа според нужното потребление във всеки момент. Водата и нафтата са в отделни резервоари снабдени със система която ги превръща в емулсия.
Редакторите от Auto Bild не намират никаква разлика в динамичните показатели на автомобилите на Крамб в сравнение със серийните им версии. На своето преработено за работа със смес от нафта и вода BMW 530d Гюнтер Крамб е изминал вече 20 хиляди км без да регистрира какъвто и да е проблем.
Източник
Германеца не знае ли че автомобилите в България отдавна го правят, специален патент на служителите по бензиностанциите... язък му за труда

- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
znlambov написа:Да разбирам ли че никой не знае отговора на въпроса ми
ОК, явно не е толкова интересно и важно.
Ми разбирай ,че тия дето знаят ги мързи да пишат

Глей са как стоят нещата.
На бензинова кола като сипеш дизел ,ако е по модерна с повече акъл изобщо не ти дава да запалиш

Иначе всичко зависи до колко си сипал от грешното гориво.
в смисъл,че ако на бензинова кола сипеш само нафта в повечето случаи трябва да я източиш и да изчистиш дюзите.
Ако е примерно 50л бензин и си долял 20 нафта може и да я изгори ма си е мъка.
На дизелова кола може да търпи бензин до 50/50 и то тован саммо за старите дизели при тях има последствия за разпръсквачите,но от един резервоар няма нищо да и стане.
Виж при коман рела е друго там му се ебава майката с две думи.

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
имам един приятел дето в пасата (печка) сипва локомотивна нафта
пробвал е и с котелна ама тя трудно се процежда през дюзите

пробвал е и с котелна ама тя трудно се процежда през дюзите








- XaMaB
- ентусиаст
-
- Мнения: 1070
- Регистриран на: 20.01.2005
- Местоположение: у вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: мел
- Мечтае да кара: танк
eddiebg написа:Преди да бъде впръскано горивото в горивната камера, специално устройство добавя около 20% вода в нафтата. Като резултат се наблюдава снижаване на вредните газове със 71%.
Знаех си че по нашите бензиностанции мислят за екологията и затова разреждат горивото...

Кой ми затри подписа, за неспазване на правилата, при условие че подписа ми беше по-стар от правилата
Благодаря за интересната и полезна информация 

"Онова, което порицаеш, на свой ред ще порицае теб и един ден ти ще се превърнеш в онова, което си осъдил."
VARNACLIMBING VELOS-Varna
VARNACLIMBING VELOS-Varna
- SaSo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530d '05 и Е46 330d '04
- Мечтае да кара: 5GT 535 xd
В камор съм виждал дизелово Х3 заредено до горе с бензин... Последиците.... Лумнал в пламъци двигател... И повече от половината предница сменена... Иначе за за зимно време дори се препоръчва да се меси нафтата с бензин около 10% зада не замръзва...
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани