Въпрос по физика
Модератор: Общи модератори
- BMWdrivers
- младши ентусиаст
- Мнения: 266
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: M52B20, M57D30
- Мечтае да кара: MKA
- Детайли за колата: ниска и бърза
Въпрос по физика
здравейте, имаме основа К с константни размери, тежест F също с константни размери. Имаме и свързващо звено М с два константни размера(d и e). Въпросът ми е при - голяма или при по-малка дължина на страната “c”на свързващото звено, цялата конструкция би била по-стабилна по отношение на странично накланяне в посоки L и R. Благодаря
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Въпрос по физика
Чак съм изненадан, че от толкоз форумни акълии още няма отговор
Стабилността ти зависи най-вече от това къде ти се намира центъра на тежестта на тая цялата система F+M+K, колега. Колкото по високо е, и колкото по-близо е неговата проекция до границите на опората - толкова по-зле.
Да речем, че щом си нарекъл F "тежест", то основната маса е концентрирана именно в F и можем да пренебрегнем масите на M и K. Така, че нека гледаме къде е центъра на тежестта на F. Дано F не е нещо много широко и нехомогенно откъм маси...
По правило (което си има и своето елементарно доказателство, но не смятам за момента да навлизам в детайли), когато проекцията на центъра на тежестта излезе извън рамките на площта на опората, тогава тялото излиза от равновесие и тръгва да пада. Та оттук можеш да си мислиш, че колкото по-трудно успяваш да изкараш проекцията на центъра на тежестта от тази основа, толкова по-трудно тежестта ще се катурне.
В идеалния случай F, M и K, трябва да са абсолютно твърди тела, така че при всякакви външни фактори да не се случват деформации, и съответно проекцията на центъра на тежестта да не излиза от площта на опората. Тогава размер "c" няма абсолютно никакво значение.
Да, но в реалността не е така. Какво имам предвид - ами сигурно си видял как на подобни "крака" им се подвиват петите от разклащане (за плоча K говоря). В момента, в който имаш подвити "пети" площта на опората ти е вече компрометирана и свирепо намалена, което води до много по-лесно накланяне на тежестта F (центъра на тежестта излиза от площта на опората).
За да минимизираш подобна деградация на опората единственият ти вариант е този крак да го разшириш колкото може повече, а именно - да увеличиш размера "c", доколкото ти позволява конструкцията, за да гарантираш "твърдост" дори в крайни положения, провокирани от разклащане.
Това е единия плюс. А другият е, че разпределяш масата върху по-голяма площ, което води до понижено налягане върху повърхността, върху която пада цялата тази тежест, съответно - минимизираш пропаданията в нея
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
Стабилността ти зависи най-вече от това къде ти се намира центъра на тежестта на тая цялата система F+M+K, колега. Колкото по високо е, и колкото по-близо е неговата проекция до границите на опората - толкова по-зле.
Да речем, че щом си нарекъл F "тежест", то основната маса е концентрирана именно в F и можем да пренебрегнем масите на M и K. Така, че нека гледаме къде е центъра на тежестта на F. Дано F не е нещо много широко и нехомогенно откъм маси...
По правило (което си има и своето елементарно доказателство, но не смятам за момента да навлизам в детайли), когато проекцията на центъра на тежестта излезе извън рамките на площта на опората, тогава тялото излиза от равновесие и тръгва да пада. Та оттук можеш да си мислиш, че колкото по-трудно успяваш да изкараш проекцията на центъра на тежестта от тази основа, толкова по-трудно тежестта ще се катурне.
В идеалния случай F, M и K, трябва да са абсолютно твърди тела, така че при всякакви външни фактори да не се случват деформации, и съответно проекцията на центъра на тежестта да не излиза от площта на опората. Тогава размер "c" няма абсолютно никакво значение.
Да, но в реалността не е така. Какво имам предвид - ами сигурно си видял как на подобни "крака" им се подвиват петите от разклащане (за плоча K говоря). В момента, в който имаш подвити "пети" площта на опората ти е вече компрометирана и свирепо намалена, което води до много по-лесно накланяне на тежестта F (центъра на тежестта излиза от площта на опората).
За да минимизираш подобна деградация на опората единственият ти вариант е този крак да го разшириш колкото може повече, а именно - да увеличиш размера "c", доколкото ти позволява конструкцията, за да гарантираш "твърдост" дори в крайни положения, провокирани от разклащане.
Това е единия плюс. А другият е, че разпределяш масата върху по-голяма площ, което води до понижено налягане върху повърхността, върху която пада цялата тази тежест, съответно - минимизираш пропаданията в нея
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Въпрос по физика
Nickelback написа:Чак съм изненадан, че от толкоз форумни акълии още няма отговор
Стабилността ти зависи най-вече от това къде ти се намира центъра на тежестта на тая цялата система F+M+K, колега. Колкото по високо е, и колкото по-близо е неговата проекция до границите на опората - толкова по-зле.
Да речем, че щом си нарекъл F "тежест", то основната маса е концентрирана именно в F и можем да пренебрегнем масите на M и K. Така, че нека гледаме къде е центъра на тежестта на F. Дано F не е нещо много широко и нехомогенно откъм маси...
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
На автора мисля, че добре му се получава засега, ще следя темата с интерес...
Пс: незнам отговора, задачата не е лесна...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Въпрос по физика
Добре
Последна промяна Jordana на 19 Фев 2022, 18:39, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Въпрос по физика
Jordana написа:При максимална дължина на С ще имаш и максимална странична устойчивост . Това е очивдно без никакви хитроумни обяснения ако вземеш едно парче кух профил и опиташ да го сгънеш през широката и през тясната страна . При такива конструкции максималната устойчивост е по голяма когато са тръба , не плътно сечение .
Стига бе бат Йордане, разказа играта на темата...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
Re: Въпрос по физика
Grozdanoff написа:Jordana написа:При максимална дължина на С ще имаш и максимална странична устойчивост . Това е очивдно без никакви хитроумни обяснения ако вземеш едно парче кух профил и опиташ да го сгънеш през широката и през тясната страна . При такива конструкции максималната устойчивост е по голяма когато са тръба , не плътно сечение .
Стига бе бат Йордане, разказа играта на темата...
то е ясно, че джордана няма как да ги вдява такива...
аз почнах да смятам задачата, но се отказах защото явно съм тъпо забравило парче и формулите дето намерих не ми даваха резулата дето исках... щото ми се получаваше, че при всички други параметри константи- С няма значение до колкото С < ширината на К ... и понеже усещам, че не е така - бих отбой и го заебах и сега се чувствам тъп двойкар
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Въпрос по физика
Какво има да вдява и какво пишете и смятате. Въросът е свърх елементарен и отговорът е еднозначно при по-голямо "С" цялата конструкция ще е по-устойчива на движение нагоре-надолу. Ако искате ще ви извадя и формула за инерционен и съпротивителен момент, за да звуча по-научно, но и малко дете би дало правилен отговор.
Re: Въпрос по физика
pampo написа:Какво има да вдява и какво пишете и смятате. Въросът е свърх елементарен и отговорът е еднозначно при по-голямо "С" цялата конструкция ще е по-устойчива на движение нагоре-надолу. Ако искате ще ви извадя и формула за инерционен и съпротивителен момент, за да звуча по-научно, но и малко дете би дало правилен отговор.
Колегата първо да каже, за кой клас или курс е задачата. Второ, не знаем какви са материалите. Сещам се, че отговорът е намерен от японците при антисеизмичното строителство на високи сгради.
Re: Въпрос по физика
Какви японци, какви материали. И при стиропор, и при високо легирана стомата, когато елементът е по-дебел, ще е по устойчив на натоварване в посока, напречна на дебелината.
Отговорът е намерен още преди 7-800 години, когато са се поставяли основите на физиката.
Ето насоки ако искате да видите и някакви формули: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1 ... 0%BD%D1%82
Отговорът е намерен още преди 7-800 години, когато са се поставяли основите на физиката.
Ето насоки ако искате да видите и някакви формули: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D1 ... 0%BD%D1%82
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Въпрос по физика
Колеги ще попитам и аз в темата, веднъж бях почнал да чета, но не успях да разбера това понятие "момент" във физика, било нютон умножено по метър и така.....
Та оттам идвало и въртящ момент, N.m Така и не съм много сигурен дали усмислям правилно това понятие и каква е разликата му с мощността?!
Та оттам идвало и въртящ момент, N.m Така и не съм много сигурен дали усмислям правилно това понятие и каква е разликата му с мощността?!
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Въпрос по физика
Мощността е това дето може да накара колата да дигне 200 примерно. А момента е това колко бързо ше го направи. Казано лаишки.
Хм,хм...
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Въпрос по физика
Мощноста включва времето за което се извършва работата като се приложат нютоните върху метрите . Също лаишки казано ..
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Въпрос по физика
Моджо написа:Мощността е това дето може да накара колата да дигне 200 примерно. А момента е това колко бързо ше го направи. Казано лаишки.
Добре де всъщност кое движи колата мощността или въртящият момент не мога да разбера?
една кола имала 500 Nm при 2000 об/мин а друга имала 250 Nm при 4000 об/мин, коя кола има повече мощност при тези режими?
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Въпрос по физика
pampo написа:Какво има да вдява и какво пишете и смятате. Въросът е свърх елементарен и отговорът е еднозначно при по-голямо "С" цялата конструкция ще е по-устойчива на движение нагоре-надолу. Ако искате ще ви извадя и формула за инерционен и съпротивителен момент, за да звуча по-научно, но и малко дете би дало правилен отговор.
Слушайте строителния инженер!
Жичкаджиите да не измислят нова статика, моля...
Задачата е за студент втори курс от ВИАС. Цяла дисертация съчинихте за елементарна конзола с правоъгълно сечение, егати...
Последна промяна Borymeckata на 19 Фев 2022, 21:51, променена общо 1 път
Excellent! Steven is my name!
Re: Въпрос по физика
Grozdanoff написа:Моджо написа:Мощността е това дето може да накара колата да дигне 200 примерно. А момента е това колко бързо ше го направи. Казано лаишки.
Добре де всъщност кое движи колата мощността или въртящият момент не мога да разбера?
една кола имала 500 Nm при 2000 об/мин а друга имала 250 Nm при 4000 об/мин, коя кола има повече мощност при тези режими?
Има тема по темата. Много стара при това
viewtopic.php?f=29&t=13753
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани