Честит рожден ден на една легенда
Модератор: Общи модератори
74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Честит рожден ден на една легенда
Jordana написа: ... Валовете им са като на иже малки и леки , вероятно и кекави.
Аз пък се зарадвах да прочета, че в ИЖ-ето е имало нещо малко и леко. То пък какво недоразумение беше... огромно и тежко желязо, бавно и тромаво, с едноцилиндров тракащ двигател - всичко, което НЕ ИСКАШ в един мотоциклет. Май било копирано от някакво DKW от войната, така се говореше...
Excellent! Steven is my name!
Re: Честит рожден ден на една легенда
K_Ilkov написа:...
Kолега Илков,
аз започвам с думите "Руските коли" и говоря за Лада, ти вадиш някакво своя умозключение за Жожо и влизащ в обяснителен режим. Ма как било при другите марки в другите страни. Разбирам, че не си в настроение, но какво да се прави? Такива бяха годините и това беше налично. Май не си прочел долното мнение в темата
немо написа:Първата кола, която редовно карах беше ЗАЗ 968М, но с присаден мотор от Вартбург. Баща ми купи после още едно купе (тогава в Мототехника можеше да купиш т.нар. оборудвано купе, тоест всичко без ходова част, двигател и трансмисия ). Този първият го боядиса, той беше едно червено, което при прясна боя изглежда страхотно, и случайно мина един, влюби се в ЗАЗ-а и баща ми му го продаде, а трябваше да е само за мен тая кола.
После следващото купе бе направено със ДВГ от ВАЗ 1200 см.куб. и жигулски спирачки отпред и отзад. Беше резедаво-зелен ,това нещо имаше ебаси дългата трета. Предизвиквал е доста учудване Баща ми го тотализира обаче през 1995.
Колегата не е споменал, че Жожо чупеше полуоски при опит за дрифт с Вартбургов двигател. Просто не издържаха. В онези тъмни години за 90% от ремонтите можеше да помогне някой комшия. Днес съм убеден, че ти няка за си закараш колата в поне 90% от сервизите ...
Взаимозаменяемост на части. Виждал ли си, как от кутия вафли Боровец се "изчуква" гарнитура? Мажеш малко графитна грес от двете страни и заспива. Къде и коя гарнитура днес би направил така на твоята кола?
Никой не казва, че тези коли са топ оф дъ топ. Просто друго нямаше Хората правеха какво ли не, за да ги подобрят. Слагаха Педкинс дизел на Москвич (леле как тресе и вдига 80км макс), Мерцедес дизел на Волга, Лада двигател в Шкода 120Л .... Фантазията работеше. Пак ти казвам, потърси някой от старите рали пилоти или от механиците им.
Сега се сетих. В Перник през 2005 имаше един шемет, дето караше Вартбург с двигател от Алфа и Трабант с двигател от Уно.
Защо ми даваш за пример коли отпреди 30 години? Това, че днес някой с лаптопа бъзика софруера няма нищо общо с това, да седнеш да сменяш бутала, да шлайфаш блок, глава, да сменяш карбуратори и т.н. Примерът те е меко казано смешен. И не на последно място, ако искаш да побеседваш с човек, който ще ти даде идеи (не казвам акъл) за днешните коли, ето го:
https://www.bimmerforums.com/forum/show ... 164-645CSi
Пак ти повтарям. Никой и никъде не пише, за ЗАЗ е сила, незаменим, единствен и неповторим. Ти помниш ли първата си кола? За много хора това е бил точно гърбатия и си го спомнят с умиление. Какво лошо има в това? Говорим за период, отпреди 60 години. След още 60 години на всички ще им е смешно за тия с "лаптопчето", дето оправяли "пушенето"....
Да сме живи и здрави, да го видим
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Честит рожден ден на една легенда
Аз ти написах конкретно какво се прави днес, ти си аргументираш невярната теза с някакви гарнитури от вафли и тн
Знам ги всички такива "тунинг" методи, и как главата се "шлайфа" на гладък бордюр и разни други такива
Явно си мислиш, че днес вече никой не знае, че в мотора има бутала
и тунинга е свършил 89г когато са сменили картона на кутиите вафли и вече не са ставали за гарнитури
Никой не пипа днес карбуратори щото нема, има инжекцион и колите след 2000г има хора дето доста успешно си играят с настройките и като смениш буталата дето само ти знаеш, че ги има и и разпределителни валове, недай боже, и се наложи промяна на гориво-въздушна смес се бара електрониката, което е не по-малко сложно и инженерно начинание от смяната на карбуратор
Признай си, че не си наясно какво се прави днес и се стегни малко , че немам време да споря с радиото
Знам ги всички такива "тунинг" методи, и как главата се "шлайфа" на гладък бордюр и разни други такива
Явно си мислиш, че днес вече никой не знае, че в мотора има бутала
и тунинга е свършил 89г когато са сменили картона на кутиите вафли и вече не са ставали за гарнитури
Никой не пипа днес карбуратори щото нема, има инжекцион и колите след 2000г има хора дето доста успешно си играят с настройките и като смениш буталата дето само ти знаеш, че ги има и и разпределителни валове, недай боже, и се наложи промяна на гориво-въздушна смес се бара електрониката, което е не по-малко сложно и инженерно начинание от смяната на карбуратор
Признай си, че не си наясно какво се прави днес и се стегни малко , че немам време да споря с радиото
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Честит рожден ден на една легенда
Главата се търка не на бордюр а със голям диск от флекс 300мм .
Между другото знам един за един опел който му слагаха бутала от волга , това точно 90те години . Нямаше части и от волгата паснаха точно обаче какви що е било вече не помня . Тука имаше един правеше бутала по поръчка , цепи ги после се прави форма и ги даваше някъде да ги леят . После на струга ги докарваше 1:1 , даже и сегменти правеше . Аз съм поръчвал такова бутало за една 100сс хонда ендуро и го направи . А най добри сегменти стават от ок на каруца , това е чугун и повечето са много стари а това е важно за чугуна понеже се подобрява структурата на метала с времето
За ладите нямаше никакви части и само с връзки , а там разпределителните валове заминават много бързо . Или калпаво закаляване или кофти конструкция нямам идея . И тука имаше един си направи копир машина , слага един нов вал и стърже стария , стана милионер по него време още . Там да ти свърши работа се чакаше с месеци .
Между другото знам един за един опел който му слагаха бутала от волга , това точно 90те години . Нямаше части и от волгата паснаха точно обаче какви що е било вече не помня . Тука имаше един правеше бутала по поръчка , цепи ги после се прави форма и ги даваше някъде да ги леят . После на струга ги докарваше 1:1 , даже и сегменти правеше . Аз съм поръчвал такова бутало за една 100сс хонда ендуро и го направи . А най добри сегменти стават от ок на каруца , това е чугун и повечето са много стари а това е важно за чугуна понеже се подобрява структурата на метала с времето
За ладите нямаше никакви части и само с връзки , а там разпределителните валове заминават много бързо . Или калпаво закаляване или кофти конструкция нямам идея . И тука имаше един си направи копир машина , слага един нов вал и стърже стария , стана милионер по него време още . Там да ти свърши работа се чакаше с месеци .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Честит рожден ден на една легенда
K_Ilkov написа:Аз ти написах конкретно какво се прави днес
Точно така. Сравняваш коли отпреди 50-60 години с тези днес и спориш с радио. Сравняваш БМВ и ЗАЗ ...
Това е меко казано гротеска
Но ти продължавай. Спомени, че мобилния ти не намира блутута в някой модел на ЗАЗ, докато с БМВ го няма този проблем
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Честит рожден ден на една легенда
Някаква носталгия е всичко, но реалността е малко по-различна.
В нашето семейство заз не сме имали, само ладички и тогава си мислех, че е баси колата, докато не дойде "демокрацията".
Единствените ладички, на които двигателя им издържаше (според таксиджиите) над 200-300-400к километра бяха такситата, защото е ги гасели.
Иначе ремонтите на тези коли почваха от 60-70к километра с разпределителни валове, основни и биелни лагери и сегменти.
И като дойде демокрацията и почнахме да виждаме западни автомобили на по 200-300к километра без някакви драми по мотора, ходова част и разход, тогава разбрахме , че сме яли жаби. Не , че не знаехме, ама съдехме по външен вид на западните коли. А те се оказаха не само външно красиви, но и изключително здрави.
Но за конкретният ЗАЗ, през 1989 година няколко приятели събрахме пари и си купихме една такава обща.
Беше изключително забавна кола за каране и тая само хубави спомени...щото бяхме млади , без книжки, тоест само един имаше книжка, всички останали бяхме на под 18 години.
В нашето семейство заз не сме имали, само ладички и тогава си мислех, че е баси колата, докато не дойде "демокрацията".
Единствените ладички, на които двигателя им издържаше (според таксиджиите) над 200-300-400к километра бяха такситата, защото е ги гасели.
Иначе ремонтите на тези коли почваха от 60-70к километра с разпределителни валове, основни и биелни лагери и сегменти.
И като дойде демокрацията и почнахме да виждаме западни автомобили на по 200-300к километра без някакви драми по мотора, ходова част и разход, тогава разбрахме , че сме яли жаби. Не , че не знаехме, ама съдехме по външен вид на западните коли. А те се оказаха не само външно красиви, но и изключително здрави.
Но за конкретният ЗАЗ, през 1989 година няколко приятели събрахме пари и си купихме една такава обща.
Беше изключително забавна кола за каране и тая само хубави спомени...щото бяхме млади , без книжки, тоест само един имаше книжка, всички останали бяхме на под 18 години.
Re: Честит рожден ден на една легенда
Ладите и те леш.
Баща ми си купи мечтаната Лада 2103 някъде 86-87, много лошо ударена, лайняно кафява,
щото не му излизала около 10г. "вноската" за нова
Месеци нерви, разправии, връзки и "почерпки" да му я оправят в сервиз Тракия (пълен с "майстори" пияници)
Оправи я, и изненада, мотора леш, за пълен основен ремонт на под 70к км.
Аре пак връзки за части от корекома. Щот не всички части ги имаше
След 2-3 г. се оказа, че е напълно изгнила от долу - кърпене с оксижена и пак цялостно боядисване
Смяняше масло м10Д на 5к км, за да си я пази.
След около 40к км, се оказа че мотора е отново пълен леш - нов ремонт и т.н.
И до тук с "легендите"
Баща ми си купи мечтаната Лада 2103 някъде 86-87, много лошо ударена, лайняно кафява,
щото не му излизала около 10г. "вноската" за нова
Месеци нерви, разправии, връзки и "почерпки" да му я оправят в сервиз Тракия (пълен с "майстори" пияници)
Оправи я, и изненада, мотора леш, за пълен основен ремонт на под 70к км.
Аре пак връзки за части от корекома. Щот не всички части ги имаше
След 2-3 г. се оказа, че е напълно изгнила от долу - кърпене с оксижена и пак цялостно боядисване
Смяняше масло м10Д на 5к км, за да си я пази.
След около 40к км, се оказа че мотора е отново пълен леш - нов ремонт и т.н.
И до тук с "легендите"
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Честит рожден ден на една легенда
carmanf1 написа:пълен основен ремонт на под 70к км
На баща ми жигулата и тя за 120К км беше преживяла 2 основни ремонта. На другия полюс - 2007ма си купи Нисан X-trail, изкара го от магазина, до сега за 14 години не е сменил 1 болтче извън консумативите - масла, филтри, спирачки. Ако го питаш обаче жигулката е била желязна машина докато нисана е дръгел и за нищо не става. Е кажи ми как да спориш с някой дето живее 83та и отказва да мръдне от там
Re: Честит рожден ден на една легенда
И моя е същия, вика ми с тия всички дисплеи и копчелъци вътре, ако нещо се развали, как ще се прибереш,
щот аз винаги си носех чукче, жигльор и не знам си кво още, оправях и продължавах.
Казах му, викам пътна помощ, кофти ама това е.
Ама за да не ми се сърди, не му напомням как се строши перката на водния радиатор на ладата и прегря и чакахме най-добрия му приятел да дойде да ни дърпа с въже
щот аз винаги си носех чукче, жигльор и не знам си кво още, оправях и продължавах.
Казах му, викам пътна помощ, кофти ама това е.
Ама за да не ми се сърди, не му напомням как се строши перката на водния радиатор на ладата и прегря и чакахме най-добрия му приятел да дойде да ни дърпа с въже
Re: Честит рожден ден на една легенда
b_u_b_o написа:carmanf1 написа:пълен основен ремонт на под 70к км
На баща ми жигулата и тя за 120К км беше преживяла 2 основни ремонта. На другия полюс - 2007ма си купи Нисан X-trail, изкара го от магазина, до сега за 14 години не е сменил 1 болтче извън консумативите - масла, филтри, спирачки. Ако го питаш обаче жигулката е била желязна машина докато нисана е дръгел и за нищо не става. Е кажи ми как да спориш с някой дето живее 83та и отказва да мръдне от там
Както казва дядо ми: Хубаво беше по комунизЪма, кога презервативите бяха твърди
Затова жигулата и москвича за тях са повече коли от сегашните - живели са пълноценно тогава.
Представете си след 40 гонини (живот и здраве), вашите внуци как ще ви хвалят някоя автономна карета без кормило, а вие с умиление ще си спомняте трепета как сте минавали ГТП с изрязан ДПФ. И ще си мислите - Какво знаят сега тези ге*човци
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Честит рожден ден на една легенда
Kaк се е разбирало, че е за основен, по разхода на масло ли?
Ние бяхме от низвергнатите с непрестижна Шкода 105L(aino)
Баш по календара ускорение, мисля около 20+ секунди беше по книжка, а и там и беше в-макса
Инак и тя на задно, че и двг-то отзад... Инак радиаторът отпред и с две тръби отдоле и 10на кила антифриз..
Ако е празен багажника, над 90 поваше да "сее"... Баща ми не е поддържаше много и заради това и заради прекрасната изработка, често закъсвахме на пътя и се носеха псувни безброй.. Но като плюс пред руските талиги, за разлика от мускалите, не се вмирисваше яко на бензин вътре
Ние бяхме от низвергнатите с непрестижна Шкода 105L(aino)
Баш по календара ускорение, мисля около 20+ секунди беше по книжка, а и там и беше в-макса
Инак и тя на задно, че и двг-то отзад... Инак радиаторът отпред и с две тръби отдоле и 10на кила антифриз..
Ако е празен багажника, над 90 поваше да "сее"... Баща ми не е поддържаше много и заради това и заради прекрасната изработка, често закъсвахме на пътя и се носеха псувни безброй.. Но като плюс пред руските талиги, за разлика от мускалите, не се вмирисваше яко на бензин вътре
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 466
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: Честит рожден ден на една легенда
Това за валовете и основните ремонти на двигателите на ладите за пръв път го чувам. Вярно, само една сме имали, ама беше бивше такси, баща ми я направи учебна и ѝ врътнахме 200 000 км за 5 години. Масло не пипаше, ама и не се караше с М10Д де. Само шарнирите бяха консуматив, всеки месец имаше някой за смяна. Двигателя скъса ангренаж (1300 бяха с ремък) - никакви ядове, дръпнахме я до вкъщи, един нов ремък, посъбраха се 2-3 комшии и до вечерта беше зацепена и работеща.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Честит рожден ден на една легенда
Я да сипем сол )
Москве 2140, осмак - ремонти = 0. Поне аз не знам. да речем бил съм малък и не помня.
Вартбург - ремонти , 1 полуоска, нов скоростен лост /на волана/, 3 бобини. Пробег около 180 000 и след продажбата изкара докъм 300 000 без особени драми.
Лада 2107 - ремонти=0, пробег към 150 000.
Лада 2109 - ремонти=0 , пробег към 200 000 км.
Като под ремонти разбирам нещо по-сериозно. А не да смениш шарнирче да речем или нещо такова. А нямам спомен даже и такива работи да е имало.
Бах тоя късмет, се на нас да са се падали здравите па на всички останали боклуците )
Еле па Самарата...що зор е видяла и нищо.
Москве 2140, осмак - ремонти = 0. Поне аз не знам. да речем бил съм малък и не помня.
Вартбург - ремонти , 1 полуоска, нов скоростен лост /на волана/, 3 бобини. Пробег около 180 000 и след продажбата изкара докъм 300 000 без особени драми.
Лада 2107 - ремонти=0, пробег към 150 000.
Лада 2109 - ремонти=0 , пробег към 200 000 км.
Като под ремонти разбирам нещо по-сериозно. А не да смениш шарнирче да речем или нещо такова. А нямам спомен даже и такива работи да е имало.
Бах тоя късмет, се на нас да са се падали здравите па на всички останали боклуците )
Еле па Самарата...що зор е видяла и нищо.
Хм,хм...
Re: Честит рожден ден на една легенда
Жожо е легенда, защото това е първият народен автомобил. БМВ след войната ги спасява Изета. До колко е кола, това е друга история и за друга тема...
Моят дъртият изкара книжка много късно. Той купи кола, когато беше на 35-36г Москвич 408 с 4 фара. Имаше две скоростни кутии и три двигателя. Един на колата, един ЗА и един ОТ ремонт. За 13-14 години какво видя горката, друга трудно би го преживяла...
ЗАЗ съм карал само веднъж. Загря и го чакахме 45мин да изстине, за да запали пак. Спомени
Моят дъртият изкара книжка много късно. Той купи кола, когато беше на 35-36г Москвич 408 с 4 фара. Имаше две скоростни кутии и три двигателя. Един на колата, един ЗА и един ОТ ремонт. За 13-14 години какво видя горката, друга трудно би го преживяла...
ЗАЗ съм карал само веднъж. Загря и го чакахме 45мин да изстине, за да запали пак. Спомени
74 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5