Първа кола
Модератор: Общи модератори
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Първа кола
Колега, всички тия биват, ама за градско. Извън града са страшна мъка..
Голф бензин 1,6 е прекрасен, 4-ката имаше някакви драми с ръчните скорости обаче. При тройката няма драми.
Климатикът е задълже при препродажба, инак се търпи, ако си млад.
За извънградско, ако няма да се сменя марката, нека да е Пасат, знам че са малко по-скъпи...
Голф бензин 1,6 е прекрасен, 4-ката имаше някакви драми с ръчните скорости обаче. При тройката няма драми.
Климатикът е задълже при препродажба, инак се търпи, ако си млад.
За извънградско, ако няма да се сменя марката, нека да е Пасат, знам че са малко по-скъпи...
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Първа кола
SpeedyMan написа:Голфът гори повечко.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
В града може евентуално, но не е сигурно може и по малко да харчи, извънграда гори със сигурност много по малко. Особено дизела.
VAG на малолитражките, особено бензините много обичат да слагат хиперкъси скорости, на 140 си на 4000+ оборота особено тия поколения коли. Сам се сещаш какво става с разхода.
А VAG бензин няма смисъл както колегите споменаха. за тия пари може да се вземе роторна помпа дори да е на 500к км ще изкара още толко
Примерно:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=krcp4i
Bogat-Beden написа:Голф бензин 1,6 е прекрасен, 4-ката имаше някакви драми с ръчните скорости обаче. При тройката няма драми.
Само 1.6 8v има проблем със скоростите, 1.6 16v 105 коня няма проблем. И е много икономичен и здрав, но е супер муден.
Примерно:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=krcqsw
Обаче не разбирам защо ги гледаме тия VAG-чета като за горе долу тия пари може да се вземе Е46 с M43B19 мотор , но пък ако разхода е основен критерии VAG дизел е много много добър вариант.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Първа кола
DigitalExile написа:SpeedyMan написа:Голфът гори повечко.
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
В града може евентуално, но не е сигурно може и по малко да харчи, извънграда гори със сигурност много по малко. Особено дизела.
VAG на малолитражките, особено бензините много обичат да слагат хиперкъси скорости, на 140 си на 4000+ оборота особено тия поколения коли. Сам се сещаш какво става с разхода.
А VAG бензин няма смисъл както колегите споменаха. за тия пари може да се вземе роторна помпа дори да е на 500к км ще изкара още толко
При Поло 1.4 МПИ е с дълги скорости. Това е едно от нещата, заради които съм за полото.
А ако ще е Голф - тогава направо Audi A3, поне да се вземе добре направена кола.
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Първа кола
А3 е мега приятна машинка! С две ръце "ЗА"
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- u`F`o
- ентусиаст
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Първа кола
Проблемът не е каква кола да вземеш, а колко пари имаш за ремонти и поддръжка.
Като гледам ценовият клас - едва ли са много.
За да намалиш цената за ремонтите, най-важно е да вземеш кола, която е на малко километри. Повечето хора в България ще отречат последното, защото същите нямат представа колко пъти колата им е ходила до Луната и се е връщала.
А кола на реални километри можеш да намериш само, ако е купена в България (за тези пари). Виж по-горе в коментарите ти преложиха кола от първи собственик - помисли дали е ОК.
Иначе - относно покупката. Нещата са сравнително ясни:
1. До 100 коня, заради малкия данък
2. Най-добре на газ - това е най-дразнещо, най-миришещо, най-много проблеми създава, но е и най-икономично (някой да ме обори, ако кара над 30 000 км на година на газ с 15+ годишна кола).
3. Кликатик - задължително. Да и трябва да работи като я купуваш. Да не ти обясняват - ама то тук, един датчик липсва, едно бушонче само.
4. Забрави за автокъщите - колкото и коли да съм гледал от автокъща, всичките (под 20 000 лева) са извадени от скрапа, с превъртани километражи, липсващи части, странни вибрации и чукания. Горубляне, Дупница, Кюстендил, Труд, София... всичко е едно и също.
5. Ръжда - на тези години, вече много трябва да се внимава дали има ръжда колата. Най-добре е да се качи на стенд в сервиз или да я снимаш отдолу на видеоклип с телефона. Не е проблем, ако нещо е тръгнало и ще я сменяш след 1-2 години, но едва ли точно това е случят тук.
Единственият шанс да вземеш читав автомобил на добри пари е, някой чичко/леля да му се налага да продаде колата, която е поддържал безупречно защото "Измисли валидна причина тук". Да, не са много тези хора и коли.
Предвиди си 30% от цената на автомобила за разходи след покупка- чисто нови гуми, спирачки, масла и филтри, нещо друго...
И накрая - покупката на автомобил не е нещо, което правиш ежедневно. Ако трябва намери някой лев отгоре или изчакай, но читава кола за 2к може да се намери почти само с десен волан. Все пак, много хора искат нещо да ги вози, в което да не вали и духа.
Успех!
Като гледам ценовият клас - едва ли са много.
За да намалиш цената за ремонтите, най-важно е да вземеш кола, която е на малко километри. Повечето хора в България ще отречат последното, защото същите нямат представа колко пъти колата им е ходила до Луната и се е връщала.
А кола на реални километри можеш да намериш само, ако е купена в България (за тези пари). Виж по-горе в коментарите ти преложиха кола от първи собственик - помисли дали е ОК.
Иначе - относно покупката. Нещата са сравнително ясни:
1. До 100 коня, заради малкия данък
2. Най-добре на газ - това е най-дразнещо, най-миришещо, най-много проблеми създава, но е и най-икономично (някой да ме обори, ако кара над 30 000 км на година на газ с 15+ годишна кола).
3. Кликатик - задължително. Да и трябва да работи като я купуваш. Да не ти обясняват - ама то тук, един датчик липсва, едно бушонче само.
4. Забрави за автокъщите - колкото и коли да съм гледал от автокъща, всичките (под 20 000 лева) са извадени от скрапа, с превъртани километражи, липсващи части, странни вибрации и чукания. Горубляне, Дупница, Кюстендил, Труд, София... всичко е едно и също.
5. Ръжда - на тези години, вече много трябва да се внимава дали има ръжда колата. Най-добре е да се качи на стенд в сервиз или да я снимаш отдолу на видеоклип с телефона. Не е проблем, ако нещо е тръгнало и ще я сменяш след 1-2 години, но едва ли точно това е случят тук.
Единственият шанс да вземеш читав автомобил на добри пари е, някой чичко/леля да му се налага да продаде колата, която е поддържал безупречно защото "Измисли валидна причина тук". Да, не са много тези хора и коли.
Предвиди си 30% от цената на автомобила за разходи след покупка- чисто нови гуми, спирачки, масла и филтри, нещо друго...
И накрая - покупката на автомобил не е нещо, което правиш ежедневно. Ако трябва намери някой лев отгоре или изчакай, но читава кола за 2к може да се намери почти само с десен волан. Все пак, много хора искат нещо да ги вози, в което да не вали и духа.
Успех!
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Първа кола
Аре стига бе, естествено че има читави автокъщи. Но ако се вземе кола от първи собственик си е добра оферта в общия случай.
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Първа кола
Това за автокъщите изобщо не е вярно, да има боклуци, но има и много прилични коли.
Кола от частно лице аз не купувам и никога не съм купувал, няма и да купя кола карана тук в България поради ред причини,
освен ако не е на познат и да знам къде и как е поддържана и карана.
Може и с по дълги предавки да е,но пак не е оферта ако го сравним с дизелов VAG тия години, дизелите на VAG просто имат много повече ресурс от бензинките. Да не говорим,че разхода съм сигурен,че ще бъде по нисък на дизела. Също така тия години не са ги съсипали още с DPF-и и тн., а роторната помпа дори без катализатор нито пуши нито смърди.
За А3-то съм съгласен по добрия вариант е от Голф, но на тези години аз лично бих взел по запазената кола независимо дали е Golf/A3/Leon. Все пак говорим за 20+ годишни коли.
Кола от частно лице аз не купувам и никога не съм купувал, няма и да купя кола карана тук в България поради ред причини,
освен ако не е на познат и да знам къде и как е поддържана и карана.
SpeedyMan написа:При Поло 1.4 МПИ е с дълги скорости. Това е едно от нещата, заради които съм за полото.
А ако ще е Голф - тогава направо Audi A3, поне да се вземе добре направена кола.
Може и с по дълги предавки да е,но пак не е оферта ако го сравним с дизелов VAG тия години, дизелите на VAG просто имат много повече ресурс от бензинките. Да не говорим,че разхода съм сигурен,че ще бъде по нисък на дизела. Също така тия години не са ги съсипали още с DPF-и и тн., а роторната помпа дори без катализатор нито пуши нито смърди.
За А3-то съм съгласен по добрия вариант е от Голф, но на тези години аз лично бих взел по запазената кола независимо дали е Golf/A3/Leon. Все пак говорим за 20+ годишни коли.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Първа кола
Ако колата се кара повече градско - бензин на газ е по-добре. Дизелякът си иска магистрала.
VAG имат добър дизел 1.9 във всички негови варианти, но обслужването му е цифра.
VAG имат добър дизел 1.9 във всички негови варианти, но обслужването му е цифра.
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Първа кола
SpeedyMan написа:Ако колата се кара повече градско - бензин на газ е по-добре. Дизелякът си иска магистрала.
VAG имат добър дизел 1.9 във всички негови варианти, но обслужването му е цифра.
Това за роторната изобщо не важи, за PD без DPF и махнат EGR също.
И двете ги имаме в семейството от над 5 години, роторната от над 7. Предимно градско се карат нищо им няма. Единствения минус е,че зимата на къси разстояния 2-5км след месец-два искат едно зареждане на акумулатора,че не издържа, други проблеми няма.
Другия минус е,че загряват една идея по бавно, но харчат в пъти по малко от бензин на къси разстояния. на Роторната разхода е 6.5-7 градско зимата. PD-то харчи повече, зимата отива към 9, лятото е 7.5 и двете са 1.9, роторната е 90 коня 1Z, PD-то e 105 коня BLS. Не е като да нямам опит с тия коли
- c04
- Кръстникът
- Мнения: 547
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Първа кола
Bogat-Beden написа:А3 е мега приятна машинка! С две ръце "ЗА"
Тва пък ако е от масовото поколение там 2000-2003 / 8L май се водят/ е такава пръчка, че не бих го взел
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Първа кола
Ауди А3 си е добра кола, една от най-добрите в класа си.
Само че трудно се намират на малко км. на тия години. Смятам това е основния проблем
Само че трудно се намират на малко км. на тия години. Смятам това е основния проблем
- shark1986
- младши ентусиаст
- Мнения: 595
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Първа кола
Брат ми каза, че климатика не му е много важен.Шибидаха му бил достатъчен и не иска кола с малък двигател да я товари излишно с тая екстра. Колата ще се кара с цел да събере опит и иска нещо малко! За това гледаме нещо в този ценови диапазон + регистрация, еко такса, застраховка да му излезе още 500-600лв отгоре.
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Първа кола
Шанса да намериш здрава кола с шибедах на 20+ години е много,много по малък от шанса да намериш здрава кола с климатик. Успех
Да не говорим,че повечето 20 годишни шибедаси вече са играни със силикона и са просто стъкло. Ако не са, са подводница за ремонт, много малка част от тях работят без да имат някакъв проблем
Общо взето сбъркана е работата при избора, но той за това е индивидуален.
Ако разхода не ви бърка толкова Е46 компакт става за това което я искате.
Да не говорим,че повечето 20 годишни шибедаси вече са играни със силикона и са просто стъкло. Ако не са, са подводница за ремонт, много малка част от тях работят без да имат някакъв проблем
Общо взето сбъркана е работата при избора, но той за това е индивидуален.
Ако разхода не ви бърка толкова Е46 компакт става за това което я искате.
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Първа кола
c04 написа:Bogat-Beden написа:А3 е мега приятна машинка! С две ръце "ЗА"
Тва пък ако е от масовото поколение там 2000-2003 / 8L май се водят/ е такава пръчка, че не бих го взел
Точно те са, не знам откъде имаш такова впечатление и с какво сравняваш, но аз бях карал такова под наем, когато имах ГОлф 3 и да ти кажа сякаш от магаре на кон се качих, нямам никакви забележки, само суперлативи.
Мисля, че нямат лош двг,без значение от типа гориво 2,5 тди не им се монтира
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
66 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани