Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Коя опция бихте избрали за вас?

Чисто нова, по-ниска серия (БМВ Х1)
5
7%
2-5 годишна, по-висока серия (БМВ Х3/Х5)
41
61%
8-10 годишна, по-евтина, висока серия (БМВ Х5)
21
31%
 
Общо гласове : 67
младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от grkv » 20 Май 2021, 14:58

Икономическата част е ясна - с третия вариант ще загубиш най-малко пари и ще се качиш във висок клас кола с много екстри, безопасност и т.н. с компромисът на поизносена седалка, надрани дръжки и неактуален модел.
Ако те интересува най-практичният вариант - това е.

Уви, живеем по веднъж и не винаги най-практичният вариант е най-правилния. Към служебните да, но към личните вещи подходът не трябва да е строго практичен, или иначе казано - тъпо е да си купуваш нещо, което не харесваш само защото е евтино.
Вкарай малко емоция в избора и купи нещо, което те радва. Влюбен човек пари не смята.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от vicho » 20 Май 2021, 16:31

дай шанс на дачийката, бе :mhihi:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1369
Регистриран на: 14.04.2008

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от slatanic » 20 Май 2021, 17:27

Или на шкодата... :ok:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 375
Регистриран на: 24.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от pampo » 20 Май 2021, 18:37

grkv написа:Икономическата част е ясна - с третия вариант ще загубиш най-малко пари и ще се качиш във висок клас кола с много екстри, безопасност и т.н. с компромисът на поизносена седалка, надрани дръжки и неактуален модел.
Ако те интересува най-практичният вариант - това е.

Компромисът тук за жалост съвсем не е, че не си с най-новата тупалка, или че някой е напърдял седалката. Основният проблем е евентуални брутални разходи по колата на вече износени елементи след 200к км...
Та това е най-евтиният вариант от 3те, но не знам дали е най-практичният ако ти се наложат няколко влизания за по 2-3 седмици и ти трябва колата, и изважданията да са по 2-3 к на влизане :) А и мъдреците са казали, че истината винаги е в средата :)

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от Top Gun Maverick » 20 Май 2021, 19:44

И какво пречи средата да е третия вариант? Не може ли да купиш кола от третия вариант, която да е поддържана? На всичко отгоре след време ще я продадеш ако желаеш и със сигурност ще загубиш по-малко пари, отколкото от втория вариант, да не говорим за първия. :help: Тези неща също трябва да се смятат в калкулациите. А аз не съм чул за кола, която през две-три седмици е в сервиза и да се дават за нея все по 2-3 хил.
По тези писания БМВ на над 3 години никога не трябва да купуваш и подобни мнения винаги е имало в този форум - ГРЕШНИ мнения. За щастие има и бая повтарящи го, че ако някой чете и се води форума, то БМВ никога няма да си купи. :mhihi: Затова аз в моето мнение написах, че третия вариант ЗА МЕН и моите нужди и разбирания е най-добрия, но трябва много да се внимава с него и изисква известни познания, но не разбирайте инженер под това. Също така написах, че е строго субективно всичко и на кой за какво му е колата най-вече. ;)
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от vld » 20 Май 2021, 21:30

Аз гласувах за 2-5, ама реално 7-10 е по оферта, просто не е за всеки.
Хората които за всяко нещо тичат в сервиза не са за такива коли... Колкото по нова толкова по кекава, съжалявам ама си е така.
Просто на тях винаги ще им е по евтино във вараиант с някаква гаранция.
Иначе х5 винаги е по добре от х1/х3, дори с две поколения по старо пак х5цата ще е по по най :smoke:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 11.06.2020

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от nxn » 20 Май 2021, 21:55

vld написа:Аз гласувах за 2-5, ама реално 7-10 е по оферта, просто не е за всеки.
Хората които за всяко нещо тичат в сервиза не са за такива коли... Колкото по нова толкова по кекава, съжалявам ама си е така.
Просто на тях винаги ще им е по евтино във вараиант с някаква гаранция.
Иначе х5 винаги е по добре от х1/х3, дори с две поколения по старо пак х5цата ще е по по най :smoke:

Последната Х3 е по-дълга и много по-широка от първата Х5, така че не съм на сто процента съгласен. За мен това е оптималният размер за сув, 4.7 метра, а не камион 5+ метра, който е новата Х5.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от grkv » 20 Май 2021, 23:04

pampo написа:
grkv написа:Икономическата част е ясна - с третия вариант ще загубиш най-малко пари и ще се качиш във висок клас кола с много екстри, безопасност и т.н. с компромисът на поизносена седалка, надрани дръжки и неактуален модел.
Ако те интересува най-практичният вариант - това е.

Компромисът тук за жалост съвсем не е, че не си с най-новата тупалка, или че някой е напърдял седалката. Основният проблем е евентуални брутални разходи по колата на вече износени елементи след 200к км...
Та това е най-евтиният вариант от 3те, но не знам дали е най-практичният ако ти се наложат няколко влизания за по 2-3 седмици и ти трябва колата, и изважданията да са по 2-3 к на влизане :) А и мъдреците са казали, че истината винаги е в средата :)


То си зависи от много неща де, ама... писал съм и преди, аз си купих един такъв кош, 300к+ км, 10 годишен стар премиум 730д ф01. Цялостно, хубаво обслужване от самото начало, не на час по лъжичка и после 10 пъти доизкусуряваме нещо по сервизите. От самото начало сменяш/рециклираш всичко, дето е тръгнало, дори и да има още животец в него.
Първите 12 месеца му врътнах към 40к км без нищо извън маслата. А, един тампон на скоростите, 50-100 лв по спомен :dunno:
Търкалям го сега втора година и не дава признаци нещо да си отива. Сигурно ще мине още толкова километри без нищо по основните възли, само да има кой да го кара :dunno:
Не са така кекави колите, твърде много им се плашите.


Аватар
Мнения: 2738
Регистриран на: 13.06.2004
Пол: Мъж
Кара: много бавно бенве
Мечтае да кара: Порше
Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от Bogat-Beden » 21 Май 2021, 9:29

"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от Rainbow » 21 Май 2021, 10:01

Конкретни оферти по скоро не ме интересуват на този етап, а чисто като идеология.

За размера и поколенията съм съгласен - новото Х3 е колкото Е70 Х5 и на екстри е доста по напред (птичи поглед камера, навито, асистентите).

За трети вариант мога да споделя как започнахме с текущата 335-ца :lol: За няколко месеца врътна 10 хилки ремонти - турбини, инжектори, всички помпи, бобини и други базови обслужвания. И това към онзи момент с ОЕМ части. Сега БМВ им дигнаха цените и ще е 2-3 пъти по скъпо, ако ги правиш с оригинални части. Естествено има вариант и да минеш с едно обслужване за 1000 лева и да си свиркаш, според екземпляра и модела.

Чисто новите и според мен са по кекави, но там бонуса и идеята им е, че имаш 5 години гаранция, обслужване и пълно каско, а после следващият собственик да се оправя (така са 90% от колите, без значение кой какво говори като ги продава, като знам за цигании дори на М3/4 и как никой не иска да даде 1 лев извън гаранцията и се мъчи всичко да мине по нея, ако не мине - не се прави или ако е по-сериозно се продава :)), та повечето хора едва ли ги мислят много. Отделно по някога двигателя може да е чисто нов, та ще имаш точно 0 информация дали е читав или не :).

За двигателя като избор - по-скоро нещо по-нормално бих гледал - X1/X3 20i или при X5 30d примерно.
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

ентусиаст
Аватар
Мнения: 871
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от sub_eleven » 21 Май 2021, 12:27

Нова си заслужава само ако наистина ще се кара много т.е. наистина реализираш сериозен пробег, за да се възползваш от гаранцията.... Или пък си просто много богат.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 24.09.2009
Пол: Мъж

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от Wpb19 » 22 Май 2021, 8:16

2-5 годишна е най-дорият избор, според мен. Получаваш почти нова кола, на значително по-разумна цена.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от acho.rs » 22 Май 2021, 8:49

За белия свят този въпрос почти не съществува, особено за клиенти на БМВ и другите Премиум производители. Тук още не можем да преглетнъм че най-размуният избор за нашето положение е нова Дачия или най-много нова Шкода/Опел/Кия. Искаме си нещо луксозно за малко пари и това е.
За БМВ аз гласувах за вариант 2 - само да има ограничение от 90к км в пробега и гранация , за да може след още 5 години колата да има някаква стойност и да не си дал регулярните 15к лв в ремонти около 200те к км.
Имах 4 годишна Ф11ка на 164к и 4г Х6ца на 70к км - разликата е огромна, каквото и да се говори. Камиона още си мирише на нова кола.

А новите коли не са толкова кекави - това е по-скоро да се успокояваме, че караме варели и как виждаш ли другите са се преебали с БМВта по 200к лв. Надявам се, сега да не започнете с това как сте знаели един как си е сменил турбините на нова кола. Истината е че колите стават все по-здрави, но някак си на едни километри някои неща дават фира - ако караме нови коли изобщо няма да ни пука какво се случва след 200 000км, както не ни пука какво става с АйФоня след 6тата година от живота му

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1966
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от barty » 22 Май 2021, 10:37

Така е. Богатите хора, първите собственици знаят че при 200 хил км има сериозно освежаване, висене по сервизите, пътна помощ....и сменят колата. Оттам нататък се включват по-бедни мераклии докато не стигнат до нас :mhihi:
:yes:

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от Jordana » 22 Май 2021, 11:30

Аха , те на запад само такива карат - от 300 000 лв нагоре . Задължително извадена от магазина с найлоните и карат най много 2-3 години щото пачките ги бият по главите :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Jordana

Последни теми
Facebook