Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
Модератор: Общи модератори
70 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
Jordana написа:При лизинга колата не е твоя , плащаш и се съобразяваш с условията на лизингодателя до края на договора . Ако стане сериозен проблем с автомобила например тотализиране или кражба , лизингодателя си получава парите и ти си никой в тази ситуация . Цялата разлика от първоначалната цена до остатъчната стойност я поемаш от джоба си . За ремонтите , развалят се и чисто нови автомобили . Официалните сервизи са пълни с гаранционни автомобили , за стара кола много относителна работа с много неизвестни и специфични особености според собственика и автомобила .
От къде го измисли това, че ако има проблем не си получаваш парите? Нали за това плащаш най-скъпото каско възможно.
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
Добра тема се заформи, благодаря
Х1 както пита nero е по-скоро компромис/минимум като изискване. Х5 може би е малко overkill, но просто сравнение на подобна цена. Реално Х3 е оптималното мисля.
Интересно (и честно казано очаквано) за мен е, че масово при нас, никой не предпочита чисто нова, по-нисък клас кола.
2-5 годишна е може би най-добрият вариант, но конкретно за Х1 в момента имат кампания (през годината и за други модели) и реално те имат 20+- % отстъпка за нова, което прави безсмислено да я вземаш втора ръка до 2 години (на 5 години е друго положението).
Километрите са по-скоро 15-20 000 на година. За доход видях някои колеги с по-оптимистични %, може би и аз някога бях така, но имайки предвид, че говорим за семейна кола, не виждам как е смислено да дадеш 25%+ от бюджета си за кола. Колко трябва да дадеш за ипотека/наем тогава? И колко ще ти останат за живот Според мен около 10-15% е по смислено, както каза barty (тук слагам и една нотка, че говорим за семейна кола! Ако ти е хоби и говорим примерно за мечтана М-ка, много я искаш и т.н. може дори да удвоиш бюджета евентуално с ясната идея, че ще имаш компромиси с други неща в живота).
Каското на нова при БМВ си имаш избор на застраховател и като % от сумата е много по-добре спрямо старо БМВ Отделно при лизинг за физически лица няма да имаш драми, но естествено ще си назад с някакви пари като ти калкулират овехтяването, но това ще е валидно и ако си я платил кеш цялата. При оперативен лизинг е друга бирата.
Х1 както пита nero е по-скоро компромис/минимум като изискване. Х5 може би е малко overkill, но просто сравнение на подобна цена. Реално Х3 е оптималното мисля.
Интересно (и честно казано очаквано) за мен е, че масово при нас, никой не предпочита чисто нова, по-нисък клас кола.
2-5 годишна е може би най-добрият вариант, но конкретно за Х1 в момента имат кампания (през годината и за други модели) и реално те имат 20+- % отстъпка за нова, което прави безсмислено да я вземаш втора ръка до 2 години (на 5 години е друго положението).
Километрите са по-скоро 15-20 000 на година. За доход видях някои колеги с по-оптимистични %, може би и аз някога бях така, но имайки предвид, че говорим за семейна кола, не виждам как е смислено да дадеш 25%+ от бюджета си за кола. Колко трябва да дадеш за ипотека/наем тогава? И колко ще ти останат за живот Според мен около 10-15% е по смислено, както каза barty (тук слагам и една нотка, че говорим за семейна кола! Ако ти е хоби и говорим примерно за мечтана М-ка, много я искаш и т.н. може дори да удвоиш бюджета евентуално с ясната идея, че ще имаш компромиси с други неща в живота).
Каското на нова при БМВ си имаш избор на застраховател и като % от сумата е много по-добре спрямо старо БМВ Отделно при лизинг за физически лица няма да имаш драми, но естествено ще си назад с някакви пари като ти калкулират овехтяването, но това ще е валидно и ако си я платил кеш цялата. При оперативен лизинг е друга бирата.
Последна промяна Rainbow на 19 Май 2021, 10:26, променена общо 1 път
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
nxn написа:Jordana написа:При лизинга колата не е твоя , плащаш и се съобразяваш с условията на лизингодателя до края на договора . Ако стане сериозен проблем с автомобила например тотализиране или кражба , лизингодателя си получава парите и ти си никой в тази ситуация . Цялата разлика от първоначалната цена до остатъчната стойност я поемаш от джоба си . За ремонтите , развалят се и чисто нови автомобили . Официалните сервизи са пълни с гаранционни автомобили , за стара кола много относителна работа с много неизвестни и специфични особености според собственика и автомобила .
От къде го измисли това, че ако има проблем не си получаваш парите? Нали за това плащаш най-скъпото каско възможно.
Предполагам има предвид оперативен лизинг. Там се разглежда все едно е под наем.
П.П. Нова от магазина бих взел, само ако имам фирма. Да се минават разходи, ДДС-та и т.н. Иначе абсурд.
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
Не знам дали приемаш гледни точки на хора, които нямаме опция за друго, освен вариант 3
Но аз гласувам твърдо за златната среда, опция 2
Но аз гласувам твърдо за златната среда, опция 2
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
Bogat-Beden написа:Не знам дали приемаш гледни точки на хора, които нямаме опция за друго, освен вариант 3
Но аз гласувам твърдо за златната среда, опция 2
Всяка гледна точка е важна и интересна! Аз до момента имам опит само с вариант 3 така или иначе, и за това също ми е интересно кое би било по-смислено
Ясно ми е, че няма универсално правилно, но в спора и различните гледни точки се ражда истината за всеки До тук според мен всички коментари и гледни точки са валидни и смислени
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
Един глас за вариант 4
Предвид киреча, в който караме по родната ни мила картинка (визирам лунния Софийски пейзаж, а може би и други градове, нямам конкретни наблюдения), както и получовеците тук и там, за мен лично купуването на нова или сравнително нова универсална (една) кола и карането и 24/7 е пълен абсурд, и дори не искам и да си го помислям за себе си. Колкото и да ми е дохода, и колкото и процента от него да съм готов да отделя за кола... Зависи къде точно и колко точно кара човек, разбира се, но като цяло хабитатът ни не отговаря на стремежите и мечтите ни, за съжаление Това е все едно да тръгнеш на бал с фраг за 100k, да речем, но да се озовеш на циганска сватба в Столипиново Да, ще се чувстваш ОК, ама до един момент...
Та ако трябва да отговоря конкретно на въпроса - най-добрият вариант за мен лично е една G30-чица 540i коНбЕ за извънградско комфортно семейно пътуване по възможност купена кеш (вариант 2 или 3) + възможно най-дуракоустойчивия и непретенциозен "камион" или "кънка-клозет" от забранения вариант 4 (10+) за из "града" Тук е въпрос на предпочитания - "камиона" пък и покрива изискванията за SUV (всъщност не знам кому е нужен SUV за извънградско, винаги съм се питал), а кънката не я мислиш грам, ама и те не те мислят Може и нещо средно между двете, но определено такова, за което наистина да не ти пука.
Ако няма възможност за втори "автомобил", то отиваме там някъде в зоната на чист вариант 2 или 3. По-скоро клоня към вариант 3, но колата да е по-висок клас, а не X1.
Предвид киреча, в който караме по родната ни мила картинка (визирам лунния Софийски пейзаж, а може би и други градове, нямам конкретни наблюдения), както и получовеците тук и там, за мен лично купуването на нова или сравнително нова универсална (една) кола и карането и 24/7 е пълен абсурд, и дори не искам и да си го помислям за себе си. Колкото и да ми е дохода, и колкото и процента от него да съм готов да отделя за кола... Зависи къде точно и колко точно кара човек, разбира се, но като цяло хабитатът ни не отговаря на стремежите и мечтите ни, за съжаление Това е все едно да тръгнеш на бал с фраг за 100k, да речем, но да се озовеш на циганска сватба в Столипиново Да, ще се чувстваш ОК, ама до един момент...
Та ако трябва да отговоря конкретно на въпроса - най-добрият вариант за мен лично е една G30-чица 540i коНбЕ за извънградско комфортно семейно пътуване по възможност купена кеш (вариант 2 или 3) + възможно най-дуракоустойчивия и непретенциозен "камион" или "кънка-клозет" от забранения вариант 4 (10+) за из "града" Тук е въпрос на предпочитания - "камиона" пък и покрива изискванията за SUV (всъщност не знам кому е нужен SUV за извънградско, винаги съм се питал), а кънката не я мислиш грам, ама и те не те мислят Може и нещо средно между двете, но определено такова, за което наистина да не ти пука.
Ако няма възможност за втори "автомобил", то отиваме там някъде в зоната на чист вариант 2 или 3. По-скоро клоня към вариант 3, но колата да е по-висок клас, а не X1.
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- santorini
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 14.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: 2016 Range Rover SDV8 Autobiography
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
При равни други условия според мен, 3годишна е оптималният вариант. Не говорим за крайности, примерно за 3г спукана от каране 180000км, или някаква мега късметлийска, трета служебна на 10хкм.
Аз лично в който и да е клас обикновено търся да има оставаща гаранция. 3-4г до 60-70хкм е напълно приемливо, дори и на по-висока от средната цена.
Аз лично в който и да е клас обикновено търся да има оставаща гаранция. 3-4г до 60-70хкм е напълно приемливо, дори и на по-висока от средната цена.
- bai_ILIA
- ентусиаст
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
nero_ написа:Финансово вариант 3 винаги ще е най-изгоден. Много често обезценяването не се смята за разход, а то често е най-големият такъв.
Вариант 1 е ако се интересуваш от технологии, искаш най-новото, правиш много голям годишен пробег, искаш всичко да си избереш... като цяло да се поглезиш, когато можеш да си го позволиш.
Вариант 2 е нещо междинно. Основният удар в обезценяването е преминал, технологиите са сравнително актуални, не малка част от ресурсът на автомобила е все още наличен. Може би добър балансиран вариант, но все пак значително по-скъп от стар автомобил.
Аз лично съм избирал вариант 3 няколко пъти и вероятно ще продължавам да избирам него в бъдеще. Имаме и чисто нов автомобил, както и ретро "отпадък" . Така че имам личен опит с различните категории, с изключение на вариант 2.
В твоето питане единствено поставям под въпрос Х1 срещу Х5. Явно Х1 покрива нуждите, в такъв случай защо е нужно Х5? Или ако Х1 е компромис, комбинирано с цената става лош избор. Аз уравнението повече си го представям като една и съща кола (която ти отговаря на нуждите), но в 3-те категории.
Колегата, много добре е обяснил и трите варианта. Аз съм за вариант 2. Скоро прибегнах до него и мисля, че е удачен за премиум сегмента. Колата е актуален модел (вече има фейслифт), но струва в пъти по-малко спрямо първоначалната цена. В същото време е натоварена до гърба с екстри и щуротии, които малко хора поръчват от магазина. Тук големият минус е подръжката и липсата на гаранция. Аз съм на мнение, че ако един модел се проучи обстойно, рядко излизат големи драми и непредвидени разходи. Разбира се винаги визирам гледани коли с пълна сервизна история и не голям пробег. В моя случай планираният годишен пробег е 12-15к. Много е важно да се знае/сметне колко ще се кара и от там евентуално колко би струвала подръжката в перспектива.
От друга страна обмислям покупката на втора кола от магазина, като най-вероятно ще е...Шкода с 5 години гаранция. Там планът е да се кара 6-7 години и е удачно да е магазин. Премиум сегмента от магазина е за богати хора, които лесно преглъщат 6 цифрено обезценяване за 4-5 години. Докато останалите автомобилчета не са толкова зле откъм загуба на стойност.
В общи линии колангата да взима натоварена Ф15-ка 30д М Спорт с 21-ци и премиум селекшън и да не му мисли много По възможност късна 2016 или нагоре, че да е с НБТ ЕВО. Това е Вариант 2.5 - хибрид между 2 и 3. Или златната среда 2-3 годишно Х3, което е Г серия и всичко е ново ново спрямо Ф сериите...
"Чемодан, вокзал, Москва"
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
Не разбирам защо някой би сложил големи джанти на семейна кола да си чупи здравето, но това е друг въпрос. За мен оптималният вариант е една кола за всичко, по-малко разходи, по-малко нерви. Разбира се за хора с нужди в семейството за 2-3 автомобила е друго, но аз говоря за моят случай. Както обичам да казвам никога не съм виждал ес класа да си търси паркомясто. За това за мен лично най-добрата опция е 5та серия или Х3ка след някоя друга година, дали нова или на 2-3 години ще се види от офертите, които изпаднат.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
Повече бих се замислил какъв точно мотор ще има така наречената бъдеща кола. Кой от тия варианти има M57? Или някой друг изродски здрав и доказан титан на инженерната немска мисъл?
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
SpeedyMan написа:Повече бих се замислил какъв точно мотор ще има така наречената бъдеща кола. Кой от тия варианти има M57? Или някой друг изродски здрав и доказан титан на инженерната немска мисъл?
Никой не купува нова кола, за да я кара по 20 години, хората просто вземат, като свърши лизинга на тази минават на следващата.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 897
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
Нищо не се знае. А ако е калпава машина, ще ти скъса нервите
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
- barty
- старши ентусиаст
- Мнения: 1966
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Нова, 2-5 годишна или
SpeedyMan написа:Нищо не се знае. А ако е калпава машина, ще ти скъса нервите
Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Вярно е и затова се взима по джоба. Тогава лесно се вземат решения: продажба, ремонт и т.н.
Когато се изхвърлиш и гледаш как потъваш с хилядарки..ревеш
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
Най големия спад в цената на един автомобил е първите 2 години, тоест златната среда е да купищ 2-3 годишен автомобил до 100хил км пробег! Тогава имаш най добър баланс между разходи за ремонти и обезценяване на колата!
Голям фактор е колко километра минаваш годишно с този автомобил и колко години мислиш да го ползваш. Ако караш 250-300км дневно по разумната инвестиция е НОВА кола заради ремонтите и пропуснатите ползи от това че е в сервиза
Голям фактор е колко километра минаваш годишно с този автомобил и колко години мислиш да го ползваш. Ако караш 250-300км дневно по разумната инвестиция е НОВА кола заради ремонтите и пропуснатите ползи от това че е в сервиза
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?
Rainbow написа:Километрите са по-скоро 15-20 000 на година.
Не са много, но не са и малко. При 10 годишна кола, като врътнеш 70к км за 4 години и бая неща ще сменяш. Щом е и семейна, ако е и единствена кола в семейството... ще трябва периодично да си виси в сервиз. Но пък са и прекалено малко километри, за да си заслужава да е чисто нова по мое мнение.
70 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани