Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Коя опция бихте избрали за вас?

Чисто нова, по-ниска серия (БМВ Х1)
5
7%
2-5 годишна, по-висока серия (БМВ Х3/Х5)
41
61%
8-10 годишна, по-евтина, висока серия (БМВ Х5)
21
31%
 
Общо гласове : 67
младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 742
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X3 G01 LCI 30e

Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от Rainbow » 18 Май 2021, 16:57

Преди е имало подобни теми, ама се обръщаха на доход, мога ли да си го позволя, кой колко взема, кой е по-голям баровец и така :lol:

Тези дни ми е интересен един казус и ми е интересно мнението на по широк кръг от хора по него. За улеснение ще използвам само нашата марка като референция, като се надявам да се появят интересни гледки точки и дискусия в рамките на добрият тон.

Казуса е следният - искате да си купите семейна кола (SUV), като имате няколко опции:

- чисто нова X1 с всички екстри -> ~ 120к лева, на лизинг и в кампания ще е около 1400 на месец (със застраховките и първоначалната вноска разпределено по месеци) за 5 години. После или още 30-35к или я връщаш, като приемаме, че не я искаш и я връщаш, т.е. колата не е твоя. Взел си я на 0 км
- 2-5 годишна Х3/Х5 с доста екстри -> ~80-120к лева, на лизинг ще е подобно като горното, малко по-зле, заради по високите лихви на по старите коли и ниската остатъчна стойност. Да речем 2000 на месец за 5 години разходи по колата и колата е твоя на края. Километрите обикновено тук са точно на края на гаранцията -> а.к.а. ~150 000 км, може би точно преди да почне голямата смяна на много неща по колата :)
- 8-10 годишна Х5 или по-евтина/подобна -> 40-60к лева. Тук по-скоро няма да има нужда от лизинг, но за леснота на горните сметки, да речем 950 лева на месец за 5 години и колата е твоя. Тук километрите са котка в чувал - 200-500 000 км, тук голямата смяна по колата е миналата поне веднъж, може би идва за 2-3 път, но не се знае :mhihi:


Естествено всеки от 3-те варианти си има и плюсове и минуси, но ми е интересно как вие мислите и виждате нещата по казуса, кое е финансово смилено и кое бихте избрали за вас :?:

Над 10 годишни, ретро и т.н. не представляват интерес на темата.

П.С.: Бонус въпрос , който според мен неминуемо ще се засегне, ако искате споделете за вас какъв % от месечният чист доход бихте отделили за автомобил :)
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 15.08.2015
Местоположение: expedia.com
Пол: Мъж
Кара: BMW and Toyota
Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от peshehodetz » 18 Май 2021, 17:29

Според мен 2-3 годишна кола е най-добрия вариянт. Лично аз съм сменил доста коли като само две са били по стари около 6-7 годишни - една Е34 в България и една Тундра в щатите и една чисто нова - Субару Аутбек. Всичко останало дали ще е Тойота, Хонда, БМВ или Мерцедес съм ги взимал на около 2.5 години и съм гледал да не са на повече от 25к мили( 40к км) като съм ги карал до към 5-6-та година, в много редки изключения до 7-та година и ги разкарвам, след което взимам следващата. Поне при мен този вариянт работи най-добре, като естествено в повечето случаи съм и гледал да ги плащам кеш.
keep walking

Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 487
Регистриран на: 23.10.2010
Местоположение: Козлодуй
Пол: Мъж
Кара: E24 633CSi
Детайли за колата: BMW Burgundrot-metalic

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от dechi » 18 Май 2021, 17:46

Според мен "бонус въпросът" е началото на темата. Т.е. трябва да решиш - дали имаш достатъчно доходи за нова кола/в гаранция и без грижи - BSI/ или имаш по-малко възможности /по-стара кола и вероятност за ремонти/. Чисто новата кола е разход, който дава самочувствие и удоволствие, но трябва да е съобразен с доходите. Има някои правила - разходът за колата не е разумно да е повече от 25% от доходите. И тук има изключения - ако имаш собствен дом, сигурни доходи, вторичен източник на доходи, децата са пораснали и т.н. Втора употреба автомобил - само Premium Selection и то със справка от сервиза.
Мъжките копелета карат черни БМВ-та. Чарлс Буковски

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от stocky » 18 Май 2021, 17:55

Изхождайки от това, че говорим за семейна кола, за мен това е равносилно на гаранционна. Дава някаква техническа, но най-вече финансова сигурност и възможност за планиране на разходите в домакинството.

За мен верният отговор е някъде между първата и втората опция. Ако трябва да вляза в релсите на примера: 1-2г Х1 с максимално дълга остатъчна гаранция и максимално количество екстри, за да не ми омръзне и да поискам нова 6м след покупката. Разликата между Х1/Х3/Х5 не е само в цената на придобиване, че чисто финансовият аспект да ме бутне от единия сегмент в другия. Така в домакинството имаме няколко купени BMWта и никой никога не е бил недоволен от избора на кола, неприятно изненадан от непредвидени ремонтни разходи или нещо от сорта.

За бонус въпроса: никога не съм могъл да отговоря дори за себе си, а всеки път се опитвам да тръгна от там :help:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 16.11.2005
Местоположение: Cal
Пол: Мъж

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от The_Ancient » 18 Май 2021, 19:12

Според мен едно от важните неща е колко се кара тази кола и доколко разчиташ на нея да ти върши работа. Не случайно за служебни коли, които въртят повече км се взимат предимно нови автомобили.

Аз съм предпочел третия вариант, но не ходя на работа с колата. Въртя и по 7-8000км/година предимно за разходки насам-натам и пазаруване и общо взето не ме бърка ако колата остане на трупчета за 2 седмици.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 465
Регистриран на: 2.05.2018
Кара: f01
Мечтае да кара: r230

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от grkv » 18 Май 2021, 19:24

Третия вариант, ама не е за всеки...
Просто получаваш много повече кола, много повече ''стойност'' за парите си :dunno: Естествено имаш съответните минуси - по-стара година, износване тук-там, ама... поне има кола. Ако малко от малко имаш техническа представа от устройството на автомобила ремонтите най-често не са толкова скъпи, дори и изненадващите. Другият плюс е, че за 5-8-10 години всичко по тая кола е познато на всички и по-скъпите неща се рециклират и ремонтират евтино и успешно.

''голфът си е голф'', ако ще и нов да е... :dunno:

За мен и при нов и при стар вариант шансът да те остави на пътя е еднакъв.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от Top Gun Maverick » 18 Май 2021, 20:38

Чисто финансово третия вариант може да ти излезе доста по-скъп от втория. Лично за мен няма грешен отговор в тая анкета, понеже е строго индивидуално. Лично аз ще гласувам за третия вариант, но да отбележа, че е свързан с много познания и въпреки това изненади. Но ако не те бъркат чак толкова парите, това е варианта.
Първият вариант ми се вижда неоправдано скъп и кофти. Хем понасяш голяма финансова загуба през първите две години, хем не караш истинска кола, а някакъв компромис и то голям. Честно казано Х1 дори не ги виждам по пътя, а за обяви абсолютно никога не съм ги поглеждал и е едно от малкото БМВ-та, които не знам колко струват дори приблизително. Нито това недоразумение 2-ра серия, приличащо на кофти Зафира.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 466
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от streetz » 19 Май 2021, 0:02

Гласувах за третия вариант като най-изгоден от изброените. Каквото и да има да се чупи и сменя пак трудно ще стигне цената на новата кола, а X5 даже и на 7-8 години (F15) е по-добре от нова X1-ца. Не че е лоша 1-чката, просто не е за семейна кола. Ходих преди години на тест драйв на F48, приятен автомобил, xDrive25i върви повече от идеално, но е малка.
Първият вариант от друга страна има едно голямо предимство - минимален шанс колата да умре на пътя или да влиза всеки месец за ремонт, нещо което за хора с малки деца си е важно, а автора доколкото се сещам май тепърва му предстоят тия работи :)
Видях, че SUV се търси, но да си кажа - ако ще е ново за 120 000 лв по-добре 330-ска комби отколкото повдигната 1-ва серия.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 249
Регистриран на: 11.06.2020

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от nxn » 19 Май 2021, 0:41

И трите варианта са валидни, но най-добър е този, който има най-добра оферта. Намериш 10 годишна кола от втори собственик с пълна история? Супер. Върната кола от лизинг на 2-3 години на ниска цена, а не на почти същата като пазарната, както е основно в на бмв представителствата, супер. Дадът ти 20+ % намаление на чисто нова кола, пак супер. Така че всичко е допустимо. Само ми е интерсно как за под 20 години производителите ни втълпиха, че СУВ-а е най-добрата семейна кола и в момента надуха цените зверски.
Х3 е по-скъпо от 5та серия, а е класа под нея, и това е нормално. За Х5 и Х7 да не говорим.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1965
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от barty » 19 Май 2021, 5:52

Според мен е много индивидуално според нуждите, средствата и доколко си авто фен :dunno:

Наскоро взех нов Фиат тъй като имам нужда от надежден автомобил за всеки ден. Не ми харесва колкото БМВ но ново БМВ не мога да си позволя.
Т.е. нуждите взеха превес над желанието.
Според мен вариант 1 и 2 са работещи, въпреки че за мен са големи числа.

Бонус въпрос: давам 10% на месец лизинг, като колата я използвам за служебна и лична и лизинга на практика ми е 0лв.
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от Jordana » 19 Май 2021, 6:48

При лизинга колата не е твоя , плащаш и се съобразяваш с условията на лизингодателя до края на договора . Ако стане сериозен проблем с автомобила например тотализиране или кражба , лизингодателя си получава парите и ти си никой в тази ситуация . Цялата разлика от първоначалната цена до остатъчната стойност я поемаш от джоба си . За ремонтите , развалят се и чисто нови автомобили . Официалните сервизи са пълни с гаранционни автомобили , за стара кола много относителна работа с много неизвестни и специфични особености според собственика и автомобила .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1965
Регистриран на: 19.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: т му се стари БМВ-та
Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
Детайли за колата: отново с чарджър

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от barty » 19 Май 2021, 7:57

Jordana написа:При лизинга колата не е твоя , плащаш и се съобразяваш с условията на лизингодателя до края на договора . Ако стане сериозен проблем с автомобила например тотализиране или кражба , лизингодателя си получава парите и ти си никой в тази ситуация . Цялата разлика от първоначалната цена до остатъчната стойност я поемаш от джоба си . За ремонтите , развалят се и чисто нови автомобили . Официалните сервизи са пълни с гаранционни автомобили , за стара кола много относителна работа с много неизвестни и специфични особености според собственика и автомобила .


Съгласен съм :yes:
:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 2.11.2009

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от Petrolhead » 19 Май 2021, 8:18

универсален отговор няма.
всичко зависи от конкретния автомобил.
има варианти нова кола да ти излезе на цената на 2-3 годишна, има варианти 2-3 годишна да излезе на цената на 5-6 годишна.

ако гледаш само стадартни цени, новата кола е най-голямата набутвация, чисто финансово, защото освен че всички разходи по нея са по-високи, обезценката те удря най-силно.

отговорът на казуса е следиш пазара, търсиш добри продавачи, които да те светнат ако изпадне нещо интересно и бъди готов за компромиси.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от nero_ » 19 Май 2021, 9:18

Финансово вариант 3 винаги ще е най-изгоден. Много често обезценяването не се смята за разход, а то често е най-големият такъв.

Вариант 1 е ако се интересуваш от технологии, искаш най-новото, правиш много голям годишен пробег, искаш всичко да си избереш... като цяло да се поглезиш, когато можеш да си го позволиш.

Вариант 2 е нещо междинно. Основният удар в обезценяването е преминал, технологиите са сравнително актуални, не малка част от ресурсът на автомобила е все още наличен. Може би добър балансиран вариант, но все пак значително по-скъп от стар автомобил.

Аз лично съм избирал вариант 3 няколко пъти и вероятно ще продължавам да избирам него в бъдеще. Имаме и чисто нов автомобил, както и ретро "отпадък" :D. Така че имам личен опит с различните категории, с изключение на вариант 2.

В твоето питане единствено поставям под въпрос Х1 срещу Х5. Явно Х1 покрива нуждите, в такъв случай защо е нужно Х5? Или ако Х1 е компромис, комбинирано с цената става лош избор. Аз уравнението повече си го представям като една и съща кола (която ти отговаря на нуждите), но в 3-те категории.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Нова, 2-5 годишна или "стара" кола?

Мнение от steeN » 19 Май 2021, 9:32

2.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook