Избор на първи мотоциклет

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 13.01.2010
Пол: Мъж
Кара: bmw e60 525iA

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от kravun » 08 Окт 2020, 20:22

Аз лично от скутер 250 реших ,че искам Хорнет 600.Никога не бях се качвал,но реших ,че тва е мотора отидох до София и го взех....Тва е, квото искаш нагаждаш се по него иначе всеки ден тряа сменяш мотор....Аз поне за себе си така разсъждавам.Пък и не съм кой знае къв моторист.
по-добре 2л пепси от 1.6л хонда

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 20.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Yamaha R1
Мечтае да кара: E38 740IL

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от Oblivion » 08 Окт 2020, 21:33

nero_ написа:Здравейте,

Имам желание да карам мотор. В началото на годината си купих скутер с цел да обикалям по задачи и за спорт до близки дестинации без да се занимавам с паркиране и трафик. На втората седмица поръчах части и го ъпгрейднах до 70 кубика, което направи нещата по-малко анемични и вече мога безопасно да се движа в синхрон със софийският трафик, дори на околовръстното. Лошият ефект който се получи е че ми хареса усещането на 2 колела и сега си избирам пърият мотор, за което имам нужда от съвет.

Това което много ми харесва, но е крайно неподходящо е BMW K1200R/K1300R. Така че отпада от списъка. Разгледах моторите "за начинаещи" - Honda CB300F, BMW G310R, KTM Duke 390, Yamaha MT03/R3, Kawasaki Z400. Тук от разгледаното, за мен Duke 390 е очевиден победител. Обожавам визията, технологиите (цветен TFT, LED светлини, ABS), това че е най-жив от изброените. Основният ми проблем е дали няма да е разочароващо като динамика и да ми омръзне твърде бързо.

От малко по-сериозните мотоциклети, Honda Hornet ми се вижда очевиден избор. Лесен за каране, по-мощен от повечето в този клас, много популярен, съответно има много информация, части, сервизи. Би трябвало да не ми омръзне и да го задържа дългосрочно.

Това което търся от мотора е градско и кратко извънградско каране, основно уикенд и вечер за удоволствие. Ходене до работа не е изключено, но не е основен мотив за покупката. Лесното промъкване в тежък трафик е силно желателно. Това с уговорката, че не съм имал мотор и общо взето може да се окаже, че не знам какво искам преди да покарам :) Харесва ми механиката и усещането от мотора, ако мога да работя по него в домашни условия би било предимство.

В обобщение - KTM Duke 390 или Honda Hornet за първи мотор? Други предложения и общи коментари също са добре дошли.





КТМ бягай далеч само проблеми и едимото взима дебело. Хорнета , ямаха xj6 перфектни за първи градско и извън до 150-200 км в посока без магистрално. Под 70-80 коня няма никакъв смисъл да си купуваш мотор освен ако не въртиш само градско.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от bum_bum » 08 Окт 2020, 22:10

КТМ за 4 години, спукана кутия на въздушен филтър. Оправена по гаранция. (Сравнително чест проблем им е на дюковете).

Километража и фара се изпотяваха леко ако е студено. Реално никакъв проблем, но ги смениха без възражения.

Трябва да си видя бележките за маслото, ма към 60лв нещо да беше с оригинален филтър. Верига с пиньони мисля към 300. Пак оригинални.

Антифриз и спирачна течност не помня ама пак с маслото беше към 100 и нещо.

Клапаните в гаранция ги регулират безплатно, а във всяка една друга държава ги дерат някакви суми от по 3-400 долара.

Колко да са чупливи и колко да е скъпо?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 20.05.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Yamaha R1
Мечтае да кара: E38 740IL

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от Oblivion » 08 Окт 2020, 22:38

bum_bum написа:КТМ за 4 години, спукана кутия на въздушен филтър. Оправена по гаранция. (Сравнително чест проблем им е на дюковете).

Километража и фара се изпотяваха леко ако е студено. Реално никакъв проблем, но ги смениха без възражения.

Трябва да си видя бележките за маслото, ма към 60лв нещо да беше с оригинален филтър. Верига с пиньони мисля към 300. Пак оригинални.

Антифриз и спирачна течност не помня ама пак с маслото беше към 100 и нещо.

Клапаните в гаранция ги регулират безплатно, а във всяка една друга държава ги дерат някакви суми от по 3-400 долара.

Колко да са чупливи и колко да е скъпо?



Ами познавам 3-ма човека лично дето са си изкарвали 390-ка и 125-ци от шоурума на едимото и няколко още купували втора ръка на под 10К за две години то не бяха статори двигатели , вериги каквото се сетиш по още един мотор почти близо наляха.

4 Години го караш и си все още в гаранция? Мисълта ми беше, че след 15-20000км тия машини губят 70% от стойността си и качеството на изработка е доста съмнителна спрямо конкуренцията.

Всичко това са само мой преки наблюдения никога не съм карал КТМ нито съм майстор. Коментара ми може би е леко пресилен но за мен по-добро от японеца няма в тема с параметри: новобранец , първи мотор , цена - качество.

Жив и здрав много безаварийни километри ти желая :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Избор на първи мотоциклет

Мнение от bum_bum » 09 Окт 2020, 8:07

2 години беше гаранцията. Филтърната кутия се спука на първата. Малка като косъм пукнатина, която не пречи на работата и почти не се вижда, но понеже знаех за проблема от форумите го закарах и я смениха.

Фарът и километражът беше малко ганьовска работа да ги завеждам, ставаше въпрос за няколко много малки петна от влага само ако се изкара на студено, предполагам нормално за повечето мотори ама и тях ги смениха. 5000км след гаранцията и за това километража ми е 5к назад :mhihi:

Иначе те повечето, ако не всички едноцилиндрови с малка кубатура се сглабят в третия свят и БМВ и Кавазаки. (За онда и Ямаха не знам). Та от там имат и проблеми с качеството понякога. Най-разпространеното на дюка е перката на охлаждането. Сменя се със Спал и няма грижи. Мойта още няма проблеми и факт, че на близо 20к изглежда като нов, но то предполагам е и до собственик и поддръжка.

Другия проблем им е гасне е в движение от прецакан прекъсвач на стъпенката. Също го няма при мен, вероятно защото го чистя.

В сервиза съм питал за проблеми от продадените от тях преди около 2 години и ми казаха, че имало един двигател само сменен, щото собственика заварил газта до края в началото на магистралата и я пуснал чак във Варна :mhihi:

Та повечето проблеми предполагам идват от собствениците. Тоя двигател е 44 коня от 370 кубика, на практика с мощност на състезателен мотор в тая категория. Много висока степен на сгъстяване и много бедна смес от завода. Екуто няма никакъв запас за корекция и смяна само на въздушен филтър с по-проходен или крайно гърне без пиджи го троши много бързо. Предполагам това е причината за една голяма част от дефектите.

А Р3 мисля е по-скоро конкурент за ктм рц, дюка е по-скоро градски мотор да си вършиш някаква работа. Не, че не му врътнах 12к още първата година само извънградско :mhihi:

А цените като гледам в мобилето за тия 4 години вероятно съм изгубил около 40% от стойността.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от nero_ » 09 Окт 2020, 9:20

vvasilev1 написа:Като човек минал най скоро по този път да кажа....
Юни месец изкарах А категория, на 44 съм! Учебен мотор хорнет 600 2007, инжекцията.
...
Благодаря за полезното мнение! В коя школа беше? Аз имах силното желание да успея тази година, но поради липса на време май ще остане за пролетта.

kravun написа:Аз лично от скутер 250 реших ,че искам Хорнет 600...
Как ти се струва карането в трафик и промъкването в задръстване сравнено със скутера?

Май ако се спра на КТМ-а ще е по-скоро нов след прочетеното. Чудех се дали си заслужава 2-3к надолу за такъв на 1-2 сезона, като си представях че на 2 сезона ще е "като нов", но сега вече гаранцията ми се струва като добра идея.

А колко тъпо ви се струва да се купи мотор преди да имам категорията? С цел да се кротна (че ми е много мерак) и да се възползвам от пазара в края на сезона. Подозирам на пролет цените и предлагането се променят.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: София/ Стара Загора
Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от Phil » 09 Окт 2020, 9:33

nero_ написа:А колко тъпо ви се струва да се купи мотор преди да имам категорията? С цел да се кротна (че ми е много мерак) и да се възползвам от пазара в края на сезона. Подозирам на пролет цените и предлагането се променят.


Аз си взех първия мотор преди да имам категория :mhihi: Едва издържах докато ми излезе новата книжка. Няма да си първия, няма и да си последния :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 13.01.2010
Пол: Мъж
Кара: bmw e60 525iA

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от kravun » 09 Окт 2020, 16:13

Скутера беше с ел.огледала и ставаше лесно ама и с тоя става...
по-добре 2л пепси от 1.6л хонда

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от ildivvy » 09 Окт 2020, 16:27

Направо се чудя на мен какво ми има :shock: :shock: :shock: ? Някога нямаше какво друго да се кара освен соц-техника...Колко съм карал тогава - не знам! От 2004 съм със 'западна', т.е. източна :mhihi: :mhihi: За близо 70-80000км още не мога да кажа, че 600-ката, която имам мога да я изцедя на 100% при каране и да кажа - слаба е! Под каране имам пред вид не в права линия :mhihi: :mhihi: , където и маймуна да сложиш и тя ще и 'завари ръчката на макс', а примерно в дефиле или планински път със завои! И да не си помисли някой, че карам пенсионерски (имам предвид 'спорта' макар, че и с ендурото рядко някой на 4 колела може да се движи с моето темпо), Асеновград - Чепеларе за под 30мин с трафик...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от bum_bum » 09 Окт 2020, 17:29

nero_ написа:Май ако се спра на КТМ-а ще е по-скоро нов след прочетеното. Чудех се дали си заслужава 2-3к надолу за такъв на 1-2 сезона, като си представях че на 2 сезона ще е "като нов", но сега вече гаранцията ми се струва като добра идея.


Ако намериш такъв на 2-3 сезона, купуван в България и поддържан в официалния сервиз не виждам проблем. Дюка е читав, както всеки друг мотор и кола страда от лоши собственици. Ще го вземеш на малко над половината цена от магазина.

Моят е със сменяно масло на 50% от интервалите, карам само с Шел 100, сменяни всички консумативи само при дилъра. На външен вид като нов. Когато тръгна да го продавам ще е на цена сходна с всички останали на тия години, щото иначе няма кой да го купи тук. Та покупката и карането 2-3 сезона от някой друг само ще спести едни пари и вероятно няма да има почти никакви или никакви извънредни разходи.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от vvasilev1 » 10 Окт 2020, 14:08

nero_ написа:
vvasilev1 написа:...
Благодаря за полезното мнение! В коя школа беше? Аз имах силното желание да успея тази година, но поради липса на време май ще остане за пролетта.

А колко тъпо ви се струва да се купи мотор преди да имам категорията? С цел да се кротна (че ми е много мерак) и да се възползвам от пазара в края на сезона. Подозирам на пролет цените и предлагането се променят.
Аз жувея в Търново и съответно тук карах курса. Силвияна се казва школата.

Аз си купих мотора месец и половина преди да взема книжката.

Пак те съветвам да не си купуваш машина под 600кубика.

Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от hell's angel » 10 Окт 2020, 23:29

bum_bum написа:КТМ за 4 години, спукана кутия на въздушен филтър. Оправена по гаранция. (Сравнително чест проблем им е на дюковете).

Километража и фара се изпотяваха леко ако е студено. Реално никакъв проблем, но ги смениха без възражения.

Трябва да си видя бележките за маслото, ма към 60лв нещо да беше с оригинален филтър. Верига с пиньони мисля към 300. Пак оригинални.

Антифриз и спирачна течност не помня ама пак с маслото беше към 100 и нещо.

Клапаните в гаранция ги регулират безплатно, а във всяка една друга държава ги дерат някакви суми от по 3-400 долара.

Колко да са чупливи и колко да е скъпо?

Ми на Хорнета нищо нямаше да му правиш за тия километри, пък бил той и с отвратителни карбуратори :ok: :mhihi:
Ubi dubium, ibi libertas

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 5.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D 2004г.
Мечтае да кара: M5

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от ivokomandos » 06 Ное 2020, 23:16

20201106_165805.jpg
20201106_134411.jpg
20201106_134417.jpg

В крайна сметка взех хорнет 2008 година.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
BMW E36 318 93;BMW E36 328i 97; BMW E60 530D 2004; HONDA HORNET CB600F 2008

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от alx » 07 Ное 2020, 5:54

Идеалния мотор. Сега умната и без много рискове докато не усетиш къде са ТВОЙТЕ възможности.
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 5.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530D 2004г.
Мечтае да кара: M5

Re: Избор на първи мотоциклет

Мнение от ivokomandos » 07 Ное 2020, 13:24

Карах като бабичка вчера, за сега нямам никакви възможности още хаха, имам 80км стаж от вчера :), на мотор се качих на курса за първи път.
BMW E36 318 93;BMW E36 328i 97; BMW E60 530D 2004; HONDA HORNET CB600F 2008

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook