Избор на първи мотоциклет
Модератор: Общи модератори
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Избор на първи мотоциклет
Браво. Успех.ivokomandos написа:Карах като бабичка вчера, за сега нямам никакви възможности още хаха, имам 80км стаж от вчера , на мотор се качих на курса за първи път.
И аз съм същия като тебе - новобранец, но със стария модел 2006 година.
Взех книжката юни и за първи сезон 6000 км.
Карай бавно.
Избягвай пътища с трафик и особено такива с тирове.
С времето ще дойде и увереността.
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
Re: Избор на първи мотоциклет
vvasilev1 написа:Браво. Успех.ivokomandos написа:Карах като бабичка вчера, за сега нямам никакви възможности още хаха, имам 80км стаж от вчера , на мотор се качих на курса за първи път.
И аз съм същия като тебе - новобранец, но със стария модел 2006 година.
Взех книжката юни и за първи сезон 6000 км.
Карай бавно.
Избягвай пътища с трафик и особено такива с тирове.
С времето ще дойде и увереността.
А след нея глупостта.Та умната.И си го повтаряйте всеки ден,че като видиш как бордюра минава на 10 см. от главата ти е запомнящо се преживяване.
И това ако оня горе в тоя момент гледа към тебе...,че може и да не гледа...
- ivokomandos
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 5.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530D 2004г.
- Мечтае да кара: M5
Re: Избор на първи мотоциклет
Благодаря ви и на вас много безавариини километри. Да, усещам от време на време повече увереност и повече подаване на газ, включително и днес, за сега гледам да карам бавно с движението.
BMW E36 318 93;BMW E36 328i 97; BMW E60 530D 2004; HONDA HORNET CB600F 2008
Re: Избор на първи мотоциклет
Честита Нова Година, мотористи! Бъдете здрави и много безаварийни километри.
В последните дни на годината се сдобих с KTM Duke 390, с което първоначалната ми дилема, за сега приключва. Благодаря на всички, които допринесоха в темата! Първите впечатления са ми страхотни от машина, ама аз какво ли разбирам... вероятно каквото и да бях взел щях да съм впечатлен
Сега искам да използвам темата за съвет за екипировка, защото в момента го карам с една отворена каска OMP, която имам за Калояново и без никаква предпазна екипировка. Съответно реших, че за няколко кръгчета в квартала и по сравнително празни улици риска не е голям, не не планирам да карам така повече (надявам се).
Реших да взема каска, кожено яке, максимално близо до ежедневно такова, ръкавици и дънков панталон и да използвам тези дрехи в града. Като натрупам опит и ако реша да карам извън града, да си закупя цял костюм и обувки. Как ви се струва като план?
Приемам препоръки за марки, магазини, съвети дали онлайн от чужбина или от местните магазини, както и ако има особености за облеклото.
За сега гледам Shoei и Alpinestars.
В последните дни на годината се сдобих с KTM Duke 390, с което първоначалната ми дилема, за сега приключва. Благодаря на всички, които допринесоха в темата! Първите впечатления са ми страхотни от машина, ама аз какво ли разбирам... вероятно каквото и да бях взел щях да съм впечатлен
Сега искам да използвам темата за съвет за екипировка, защото в момента го карам с една отворена каска OMP, която имам за Калояново и без никаква предпазна екипировка. Съответно реших, че за няколко кръгчета в квартала и по сравнително празни улици риска не е голям, не не планирам да карам така повече (надявам се).
Реших да взема каска, кожено яке, максимално близо до ежедневно такова, ръкавици и дънков панталон и да използвам тези дрехи в града. Като натрупам опит и ако реша да карам извън града, да си закупя цял костюм и обувки. Как ви се струва като план?
Приемам препоръки за марки, магазини, съвети дали онлайн от чужбина или от местните магазини, както и ако има особености за облеклото.
За сега гледам Shoei и Alpinestars.
Re: Избор на първи мотоциклет
Я кажи колко си висок и колко кила си,че и на мен ми беше интересен КТМ-ма докато не го видях на живо.
Не съм му сядал ама така на пръв поглед си е за малогабаритни младежи.
Иначе за екипа.Всичко е до парите и това къде ще се кара.
Аз за тоя мотор освен читави обувки,наколенки,прилично яке с протектори и добра каска друго не бих взел.
Цяло костюмммм за такъв мотоциклет....аз не бих търсил.Ама това съм аз де.
Не съм му сядал ама така на пръв поглед си е за малогабаритни младежи.
Иначе за екипа.Всичко е до парите и това къде ще се кара.
Аз за тоя мотор освен читави обувки,наколенки,прилично яке с протектори и добра каска друго не бих взел.
Цяло костюмммм за такъв мотоциклет....аз не бих търсил.Ама това съм аз де.
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 844
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: Избор на първи мотоциклет
slatanic написа:Я кажи колко си висок и колко кила си,че и на мен ми беше интересен КТМ-ма докато не го видях на живо.
Не съм му сядал ама така на пръв поглед си е за малогабаритни младежи.
Аз съм 187см и 110 кила и си бръмчах с на брат ми Duke-a известно време...Усещаше се като колело Много приятен за каране в града.
Re: Избор на първи мотоциклет
За града си вземи текстилно яке с добра вентилация, ръкавици и наколенки. Естествено и добра каска.
Re: Избор на първи мотоциклет
Phil написа:slatanic написа:Я кажи колко си висок и колко кила си,че и на мен ми беше интересен КТМ-ма докато не го видях на живо.
Не съм му сядал ама така на пръв поглед си е за малогабаритни младежи.
Аз съм 187см и 110 кила и си бръмчах с на брат ми Duke-a известно време...Усещаше се като колело Много приятен за каране в града.
Удобно ли ти беше,че аз съм 190см ама килата отидоха на под или около 80 в момента.Как е като позиция на каране при тази височина,че имам проблеми в кръста и
като го видях ми се видя като да е удобен повече за щерката отколкото за мен.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Избор на първи мотоциклет
Със 190 височина ще са ти коленете до ушите.
Има разни китове за повдигане и по-висока седалка, ако толкова ти се кара.
За каски, ръкавици и обувки- мерене на място. На мен много ми се щеше каска Шой, но не става. Всичките са ми неудобни. Ръкавиците на дайнезе и те не са за мен ама там криво-ляво стават. Имам 3 чифта и жертвал малко комфорт в името на гъзарията, че да ми е целия екип от една марка.
Яке от текстил, квото те кефи. И пак е яко жега с него И ако не те се пере на всяко излизане, да не е бяло. Мойто е на около 100 пранета вече.
От всичко съм най-доволен от обувките за градско каране- Dinese Atipica. Мерих какво ли не ама тия нямат равни. А като си на мотора е все едно си с чорапи, така духа през тях, въпреки, че са кожа.
Има разни китове за повдигане и по-висока седалка, ако толкова ти се кара.
За каски, ръкавици и обувки- мерене на място. На мен много ми се щеше каска Шой, но не става. Всичките са ми неудобни. Ръкавиците на дайнезе и те не са за мен ама там криво-ляво стават. Имам 3 чифта и жертвал малко комфорт в името на гъзарията, че да ми е целия екип от една марка.
Яке от текстил, квото те кефи. И пак е яко жега с него И ако не те се пере на всяко излизане, да не е бяло. Мойто е на около 100 пранета вече.
От всичко съм най-доволен от обувките за градско каране- Dinese Atipica. Мерих какво ли не ама тия нямат равни. А като си на мотора е все едно си с чорапи, така духа през тях, въпреки, че са кожа.
Re: Избор на първи мотоциклет
185/75 съм. Комфортно се чувствам на него, но все пак имам само 20-на минути каране.slatanic написа:Я кажи колко си висок и колко кила си,че и на мен ми беше интересен КТМ-ма докато не го видях на живо.
Какво значение има какъв е моторът? Ще се кара доста градско, по-натам къси дистанции по извити пътища. За писта е рано да мисля, но в някакъв момент предполагам е неизбежно.slatanic написа:Иначе за екипа.Всичко е до парите и това къде ще се кара.
Аз за тоя мотор освен читави обувки,наколенки,прилично яке с протектори и добра каска друго не бих взел.
Цяло костюмммм за такъв мотоциклет....аз не бих търсил.Ама това съм аз де.
bum_bum написа:
За каски, ръкавици и обувки- мерене на място. На мен много ми се щеше каска Шой, но не става. Всичките са ми неудобни. Ръкавиците на дайнезе и те не са за мен ама там криво-ляво стават. Имам 3 чифта и жертвал малко комфорт в името на гъзарията, че да ми е целия екип от една марка.
Яке от текстил, квото те кефи. И пак е яко жега с него И ако не те се пере на всяко излизане, да не е бяло. Мойто е на около 100 пранета вече.
От всичко съм най-доволен от обувките за градско каране- Dinese Atipica. Мерих какво ли не ама тия нямат равни. А като си на мотора е все едно си с чорапи, така духа през тях, въпреки, че са кожа.
Всички препоръчвате текстил, каква е причината? Че са по-проветриви спрямо кожата ли? Има ли пролетно-есенни и летни якета или всички са еднакви, а температурата се регулира с проветрение и дрехите отдолу?
Като цяло ме влекат черни дрехи и каска без шарении, но подозирам има значение лятото или?
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Избор на първи мотоциклет
По презумпция, де факто, фактически и на практика си невидим , а и мозъка на почти всички други участници в движението е така устроен, че да не те виждат , особено пък в градска среда. Та от тази гледна точка, има значение - най-добре е да си шарен и то чак до ниво - крещящо контрастен....nero_ написа:Като цяло ме влекат черни дрехи и каска без шарении, но подозирам има значение лятото или?
Ubi dubium, ibi libertas
Re: Избор на първи мотоциклет
Айде да питам и аз макар да си знам отговорите за мене.. не съм карал мАтор до сега! Обаче започвам курсовете, щото много се запалих по крузърите! Много харесвам Онда Шадоу аеро 750 и докато не я вкарам в гаража няма да мирясам.. Не знам просто отвътре ми идва и щом взема курса директно нова от магазина с найлоните! Избрах Хондата, защото по всеобщо мнение е много здрава и надеждна, с кардан е и двигателя и много здрав. Освен всичко това е и красива според мен. Мнения? Спокоен шофьор съм!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Избор на първи мотоциклет
Добра си е моторетката Само не знам, дали точно първият трябва да е с найлоните. А и вероятно, няма да караш 45 коня през 5 скорости и барабан отзад повече от година-две, но тук вече сам си решаваш.
Ubi dubium, ibi libertas
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 844
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: Избор на първи мотоциклет
slatanic написа:Удобно ли ти беше,че аз съм 190см ама килата отидоха на под или около 80 в момента.Как е като позиция на каране при тази височина,че имам проблеми в кръста и
като го видях ми се видя като да е удобен повече за щерката отколкото за мен.
Ами на мен ми се стори доста удобен и с много изправена стойка, но тогава моя мотор беше R6-ца та на негов фон всичко ми е било удобно
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Избор на първи мотоциклет
nero_ написа:Всички препоръчвате текстил, каква е причината? Че са по-проветриви спрямо кожата ли? Има ли пролетно-есенни и летни якета или всички са еднакви, а температурата се регулира с проветрение и дрехите отдолу?
Като цяло ме влекат черни дрехи и каска без шарении, но подозирам има значение лятото или?
Текстилът е по-лек, по-лесен за поддръжка, по-евтин, по-проветрив (по принцип, има и кожи, които са с отлична вентилация, но на цената им ще си вземеш 3-4 текстилни якета), по-лесно съхне ако те свари дъжд някъде и не тежи колкото теб като се напои с вода. Минусът е, че предлагат по-малка защита. Но при евентуален сакатлък в градска среда с ниска скорост вероятно няма особена разлика. Та мен ако питаш обърни внимание основно на каската (ясно защо), обувките (защото с обикновени патъци при падане ще ти изпаднат от краката, ще си охлузиш пищялите, ще с смачкаш пръстите или ще си изкълчиш глезена), ръкавиците (защото там обикновено е първата точка на контакт като слезнеш от мотора в движение и ментетата се разпадат по кройката), панталонът (защото и при едно изпускане на светофатр (с дюка варианта за това е нищожен) е твърде вероятно да паднеш на коляно и от нищо работа да ти се разкаже играта, а при едно падане в движение ще останеш за дълго време без кожа по бедрата или задника). А якето, каквото те кефи. Всички маркови имат прилична защита на ключицата и лакътя. Ако можеш да се примириш с още малко жега може да си вземеш допълнителни вложки за гърдите и гърба. Имат си подготвени джобове.
Каквото и лятно яке да си вземеш имай предвид, че ще пукнеш от жега. В движение се охлажда, имат си перфорирани панели и ципове за охлаждане и работят доста добре по принцип, но спреш ли си в парника. Същото важи и за каската, панталонът,ръкавиците и обувките (на мен единствено на краката не ми е жега). От там и желанието на мотористите да карат по осевата линия в задръстване и да са първи на светофара
Дюкът грее сериозно и вентилатора праща всичката жега в десния крак в средата на прасеца, приготви се за тоя факт А вентилаторите им по принцип са скапани и малко на късмет, можеш да очакваш да спре, тъй че го имай предвид. Ако спихне и не е в гаранция, решението е Спал и забравяш за проблема. Другото, което е добре да поглеждаш е кутията на въздушния филтър - цепи се. Сменя се под гаранция, а новите са явно по-здрави и няма повече проблеми.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани