Избор на първи мотоциклет
Модератор: Общи модератори
Избор на първи мотоциклет
Здравейте,
Имам желание да карам мотор. В началото на годината си купих скутер с цел да обикалям по задачи и за спорт до близки дестинации без да се занимавам с паркиране и трафик. На втората седмица поръчах части и го ъпгрейднах до 70 кубика, което направи нещата по-малко анемични и вече мога безопасно да се движа в синхрон със софийският трафик, дори на околовръстното. Лошият ефект който се получи е че ми хареса усещането на 2 колела и сега си избирам пърият мотор, за което имам нужда от съвет.
Това което много ми харесва, но е крайно неподходящо е BMW K1200R/K1300R. Така че отпада от списъка. Разгледах моторите "за начинаещи" - Honda CB300F, BMW G310R, KTM Duke 390, Yamaha MT03/R3, Kawasaki Z400. Тук от разгледаното, за мен Duke 390 е очевиден победител. Обожавам визията, технологиите (цветен TFT, LED светлини, ABS), това че е най-жив от изброените. Основният ми проблем е дали няма да е разочароващо като динамика и да ми омръзне твърде бързо.
От малко по-сериозните мотоциклети, Honda Hornet ми се вижда очевиден избор. Лесен за каране, по-мощен от повечето в този клас, много популярен, съответно има много информация, части, сервизи. Би трябвало да не ми омръзне и да го задържа дългосрочно.
Това което търся от мотора е градско и кратко извънградско каране, основно уикенд и вечер за удоволствие. Ходене до работа не е изключено, но не е основен мотив за покупката. Лесното промъкване в тежък трафик е силно желателно. Това с уговорката, че не съм имал мотор и общо взето може да се окаже, че не знам какво искам преди да покарам Харесва ми механиката и усещането от мотора, ако мога да работя по него в домашни условия би било предимство.
В обобщение - KTM Duke 390 или Honda Hornet за първи мотор? Други предложения и общи коментари също са добре дошли.
Имам желание да карам мотор. В началото на годината си купих скутер с цел да обикалям по задачи и за спорт до близки дестинации без да се занимавам с паркиране и трафик. На втората седмица поръчах части и го ъпгрейднах до 70 кубика, което направи нещата по-малко анемични и вече мога безопасно да се движа в синхрон със софийският трафик, дори на околовръстното. Лошият ефект който се получи е че ми хареса усещането на 2 колела и сега си избирам пърият мотор, за което имам нужда от съвет.
Това което много ми харесва, но е крайно неподходящо е BMW K1200R/K1300R. Така че отпада от списъка. Разгледах моторите "за начинаещи" - Honda CB300F, BMW G310R, KTM Duke 390, Yamaha MT03/R3, Kawasaki Z400. Тук от разгледаното, за мен Duke 390 е очевиден победител. Обожавам визията, технологиите (цветен TFT, LED светлини, ABS), това че е най-жив от изброените. Основният ми проблем е дали няма да е разочароващо като динамика и да ми омръзне твърде бързо.
От малко по-сериозните мотоциклети, Honda Hornet ми се вижда очевиден избор. Лесен за каране, по-мощен от повечето в този клас, много популярен, съответно има много информация, части, сервизи. Би трябвало да не ми омръзне и да го задържа дългосрочно.
Това което търся от мотора е градско и кратко извънградско каране, основно уикенд и вечер за удоволствие. Ходене до работа не е изключено, но не е основен мотив за покупката. Лесното промъкване в тежък трафик е силно желателно. Това с уговорката, че не съм имал мотор и общо взето може да се окаже, че не знам какво искам преди да покарам Харесва ми механиката и усещането от мотора, ако мога да работя по него в домашни условия би било предимство.
В обобщение - KTM Duke 390 или Honda Hornet за първи мотор? Други предложения и общи коментари също са добре дошли.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 233
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Избор на първи мотоциклет
На мен учебният ми беше Suzuki GS, изключително приятен мотор - 500 кубика, 2 цилиндъра, много спокоен и сравнително нискооборотен мотор.
Зависи и как искаш да караш, но например на мен много ми допада айляшкото спокойно каране и този мотор много ми пасна като усещане. А и доста маневрен си беше според мен. Като цяло много ми хареса, колко плавен и спокоен е и изпитах наистина удоволствие да карам.
Зависи и как искаш да караш, но например на мен много ми допада айляшкото спокойно каране и този мотор много ми пасна като усещане. А и доста маневрен си беше според мен. Като цяло много ми хареса, колко плавен и спокоен е и изпитах наистина удоволствие да карам.
Re: Избор на първи мотоциклет
Едно мнение, което най-вероятно няма да ти хареса - смени изцяло стратегията докато не си втънал.
Карам мотори вече 15 години. Няколко пъти съм се ''подхлъзвал'' на пързалката да се кача на мотор за асфалт и ми е харесвало, но ми е харесвало там, където има адреналин, а ''там'' рискът е огромен и белите фатални. Карането за адреналин е само за писта, а ''возене'' на мотор по асфалта е безсмислено, тъй като пак носиш рисковете на околния трафик, но без адреналина.
Лошото е, че рано или късно се отпускаш и започваш да даваш газ там където не трябва и изведнъж риска става огромен. Всеки дава газ, не си мисли, че ще се опазиш. С карането идва увереност, с белите идват уменията и така...
3 отделни пъти досега съм си купувал скутерчета за лятото, ''да не паля колата до магазина'', съответно три пъти съм ги продавал доста бързо. Карал си скутера, видял си разни ситуации в града...
Качи се пак в колата и си стой в нея на пътя, мотор си купи за в гората. Кефът е коренно различен, иска се много повече умение и пътят за развитие е много по-дълъг (съответно и интересен), физически е по-натоварващо, карането е в групички и от социална гледна точка е много по-приятно.
Умрели няма, за разлика от тези на асфалт, само ранени.
Ето ти едно примерно клипче, не е мое и не познавам лично момчето.
https://www.youtube.com/watch?v=L5uEW4x ... .PETROV272
Естествено не обвързвам никого с мнението си, просто тема за размисъл към автора, пък ако си държи на асфалт - здраве и безаварийни километри!
Карам мотори вече 15 години. Няколко пъти съм се ''подхлъзвал'' на пързалката да се кача на мотор за асфалт и ми е харесвало, но ми е харесвало там, където има адреналин, а ''там'' рискът е огромен и белите фатални. Карането за адреналин е само за писта, а ''возене'' на мотор по асфалта е безсмислено, тъй като пак носиш рисковете на околния трафик, но без адреналина.
Лошото е, че рано или късно се отпускаш и започваш да даваш газ там където не трябва и изведнъж риска става огромен. Всеки дава газ, не си мисли, че ще се опазиш. С карането идва увереност, с белите идват уменията и така...
3 отделни пъти досега съм си купувал скутерчета за лятото, ''да не паля колата до магазина'', съответно три пъти съм ги продавал доста бързо. Карал си скутера, видял си разни ситуации в града...
Качи се пак в колата и си стой в нея на пътя, мотор си купи за в гората. Кефът е коренно различен, иска се много повече умение и пътят за развитие е много по-дълъг (съответно и интересен), физически е по-натоварващо, карането е в групички и от социална гледна точка е много по-приятно.
Умрели няма, за разлика от тези на асфалт, само ранени.
Ето ти едно примерно клипче, не е мое и не познавам лично момчето.
https://www.youtube.com/watch?v=L5uEW4x ... .PETROV272
Естествено не обвързвам никого с мнението си, просто тема за размисъл към автора, пък ако си държи на асфалт - здраве и безаварийни километри!
- santorini
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 192
- Регистриран на: 14.04.2017
- Пол: Мъж
- Кара: 2016 Range Rover SDV8 Autobiography
Re: Избор на първи мотоциклет
Разбирам колегата напълно, и аз карах скутерче едно лято и много ми легна на сърцето, но вече съм сравнително на възраст, с деца, и не бих искал да ме гледат потрошен или без някой крайник.
Ако някога все пак се престраша, аз лично бих се насочил към т.нар. naked bikes като Ducati Monster, или някой kafe racer. Не са пистарки и предполагат по-лежерно уикенд каране, но пак на асфалт.
Ако някога все пак се престраша, аз лично бих се насочил към т.нар. naked bikes като Ducati Monster, или някой kafe racer. Не са пистарки и предполагат по-лежерно уикенд каране, но пак на асфалт.
Re: Избор на първи мотоциклет
Валидно мнение, благодаря за което. Адреналина си го доставям на писта на 4 колела. На скутера много ми хареса това, че трафикът е почти без значение, както и че парикането е почти несъществуващ проблем. Искам тези качества да ги съчетая и с малко удоволствие от динамика, удоволствие от самата машина (механика, външен вид, усещане) и съответно да съчатая придвижването с допълнителен кеф. Около 5г карах кола ~450кс и я замених с наполвина по-слаба, която ми доставя повече удоволствие. Казвам това, защото напоследък започнах да се наслаждавам на неща различни от заварка на педала и залепване на седалката... може би просто остарявам.grkv написа:Едно мнение, което най-вероятно няма да ти хареса - смени изцяло стратегията докато не си втънал.
...
Естествено не обвързвам никого с мнението си, просто тема за размисъл към автора, пък ако си държи на асфалт - здраве и безаварийни километри!
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Избор на първи мотоциклет
И аз съм се заканил да изкарам А категория. Идеята е просто возене и разходки /даже с детето/. Нема ГАЗ, нема каране с 200. И всъщност се заглеждам по макси скутерите , так какво е положението ?
Хм,хм...
Re: Избор на първи мотоциклет
Доколкото разбирам гледаш чисто нови мотори. Ако е така аз бих взел новото сузуки sv650. Страхотен мотор и цената е доста приятна. Ако не дай бюджет и да мислим.
Re: Избор на първи мотоциклет
Моджо написа:И аз съм се заканил да изкарам А категория. Идеята е просто возене и разходки /даже с детето/. Нема ГАЗ, нема каране с 200. И всъщност се заглеждам по макси скутерите , так какво е положението ?
Ако е за разходки извънградско аз не бих взел нищо под ямаха Tmax500. Не че и тя върви нещо кой знае какво, но ти позволява с лекота да поддържаш някаква комфортна скорост извънградско. Като цяло макси скутерите не са лоши за това което си намислил. Удобни са, имат си място за багаж, но какво да ти кажа зъболекарски стол
Re: Избор на първи мотоциклет
Предпочитам да не е чисто нов, защото не мисля че си заслужава за мотор, още повече когато не е основно средство за придвижване, а играчка. Ако е нов карам или не, ще отлитат пари от първоначалното обезценяване. Възрастта не е важна, по-скоро бюджета, до около 7-8к за покупката. Примерно Hornet бих взел 2007-2012, за около 6к. Duke 390 заради някой скорошни подобрения предпочитам да е 2017+, за съжаление струват по 7-8к, а нов е 9... та може би в този конкретен случай и за нов да се замисля.
Re: Избор на първи мотоциклет
Аз карам точно такъв Хорнет. Двигателя е дефорсирана версия на 600rr 2007+. В ниските няма с какво да те изненада. След 8к тръгва стабилно. Разхода е смешен. Правя преходи от 400км без да се изморявам. И за градско е удобен. Въобще няма да сгрешиш с този мотор.
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Избор на първи мотоциклет
Според мен и двата стават, но Хорнет-а е една идея повече за човек, който вече е покарал нещо... Има колеги тук с лични впечатления от първо лице от КТМ-а. Ще пишат и те, предполагам... Сузуки СВ650 също е хубава машинка - скоро я обсъждахме в другата тема...
Другия колега с макси-скутерите: Разгледай някое ендуро! Ще пасне на това, което искаш доста по-добре! Макси-скутера няма никакви предимства пред 'конвенционалния мотор' в извънградското придвижване! В града е друго, но пак си зависи...
За феновете на марката - F650 и F800 сериите са доста подходящи за 'първопроходци' в това 'хоби'!
Другия колега с макси-скутерите: Разгледай някое ендуро! Ще пасне на това, което искаш доста по-добре! Макси-скутера няма никакви предимства пред 'конвенционалния мотор' в извънградското придвижване! В града е друго, но пак си зависи...
За феновете на марката - F650 и F800 сериите са доста подходящи за 'първопроходци' в това 'хоби'!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Избор на първи мотоциклет
nero_ написа:за мен Duke 390 е очевиден победител.
Аз имам модела от 2016-та. Както и сам си се ориентирал в тоя клас няма с какво да се сравни. Освен, че е най-бърз и лек е изключително точен при управление. За омаляване, да ще ти омалее особено при движение в права посока. Стигне ли се до завои, ако си реалист сигурно бързо ще осъзнаеш колко много още има да учиш. По такива пътища можеш ли да го караш няма да отстъпва по никакъв начин на един 600 в ръцете на някой повярвал си батка.
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 844
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: Избор на първи мотоциклет
Duke-a e екстра за първи мотор, особено ако ще се кара предимно в града.
Учудващо пъргав е и се кара като колело Лошото е че най-вероятно бързо ще ти омалее и след 1-2 сезона ще искаш да го смениш.
Учудващо пъргав е и се кара като колело Лошото е че най-вероятно бързо ще ти омалее и след 1-2 сезона ще искаш да го смениш.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Избор на първи мотоциклет
Аз ще си кажа "рецитацията", макар че сигурно другите моторджии ще ме овикат... Карам мотори от 1987-ма, а първия японски мотор си купих 1994-та и беше... 1100 кубика. Кавасаки GPz, огромен мотор, към 250 кила. Карах го 6 години. До момента, повече от 35 години вече, съм карал все литрови и нагоре и държа да отбележа - нямам и драскотина от инцидент с мотор. Което се дължи повече на късмет, отколкото на някакъв майсторлък, трябва да призная...
Та искам да кажа, за мен няма такова нещо като мотор за начинаещи. И ще опитам да се аргументирам. Голямата кубатура има някои предимства пред малолитражката, а именно:
1. Респектира те с мощност и се отнасяш към него с уважение, а на малкия си викаш - абе какво ще се шашкам на тая въшка, я да навия масура;
2. Големият мотор може да върви и бързо, и бавно - ти решаваш и ти го контролираш, всички е въпрос на (само)контрол;
3. На мотора с километраж до 300, всичко му е разчетено за тази скорост - аеродинамика, окачване, гуми, спирачки. Затова при нормална скорост (да кажем до 140) той е МНОГО по-безопасен от някой миксер до 400 кубика.
С две думи, моят съвет е: вземи си каквото те кефи (дори и БМВ да бъде... ) и карай внимателно. Моторът е САМО за кеф и ползата от перфектна машина, която обаче не те кефи по някаква причина е... нула. Успех!
Та искам да кажа, за мен няма такова нещо като мотор за начинаещи. И ще опитам да се аргументирам. Голямата кубатура има някои предимства пред малолитражката, а именно:
1. Респектира те с мощност и се отнасяш към него с уважение, а на малкия си викаш - абе какво ще се шашкам на тая въшка, я да навия масура;
2. Големият мотор може да върви и бързо, и бавно - ти решаваш и ти го контролираш, всички е въпрос на (само)контрол;
3. На мотора с километраж до 300, всичко му е разчетено за тази скорост - аеродинамика, окачване, гуми, спирачки. Затова при нормална скорост (да кажем до 140) той е МНОГО по-безопасен от някой миксер до 400 кубика.
С две думи, моят съвет е: вземи си каквото те кефи (дори и БМВ да бъде... ) и карай внимателно. Моторът е САМО за кеф и ползата от перфектна машина, която обаче не те кефи по някаква причина е... нула. Успех!
Excellent! Steven is my name!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани