Избор на първи мотоциклет
Модератор: Общи модератори
Re: Избор на първи мотоциклет
Аз лично от скутер 250 реших ,че искам Хорнет 600.Никога не бях се качвал,но реших ,че тва е мотора отидох до София и го взех....Тва е, квото искаш нагаждаш се по него иначе всеки ден тряа сменяш мотор....Аз поне за себе си така разсъждавам.Пък и не съм кой знае къв моторист.
по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- Oblivion
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 20.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Yamaha R1
- Мечтае да кара: E38 740IL
Re: Избор на първи мотоциклет
nero_ написа:Здравейте,
Имам желание да карам мотор. В началото на годината си купих скутер с цел да обикалям по задачи и за спорт до близки дестинации без да се занимавам с паркиране и трафик. На втората седмица поръчах части и го ъпгрейднах до 70 кубика, което направи нещата по-малко анемични и вече мога безопасно да се движа в синхрон със софийският трафик, дори на околовръстното. Лошият ефект който се получи е че ми хареса усещането на 2 колела и сега си избирам пърият мотор, за което имам нужда от съвет.
Това което много ми харесва, но е крайно неподходящо е BMW K1200R/K1300R. Така че отпада от списъка. Разгледах моторите "за начинаещи" - Honda CB300F, BMW G310R, KTM Duke 390, Yamaha MT03/R3, Kawasaki Z400. Тук от разгледаното, за мен Duke 390 е очевиден победител. Обожавам визията, технологиите (цветен TFT, LED светлини, ABS), това че е най-жив от изброените. Основният ми проблем е дали няма да е разочароващо като динамика и да ми омръзне твърде бързо.
От малко по-сериозните мотоциклети, Honda Hornet ми се вижда очевиден избор. Лесен за каране, по-мощен от повечето в този клас, много популярен, съответно има много информация, части, сервизи. Би трябвало да не ми омръзне и да го задържа дългосрочно.
Това което търся от мотора е градско и кратко извънградско каране, основно уикенд и вечер за удоволствие. Ходене до работа не е изключено, но не е основен мотив за покупката. Лесното промъкване в тежък трафик е силно желателно. Това с уговорката, че не съм имал мотор и общо взето може да се окаже, че не знам какво искам преди да покарам Харесва ми механиката и усещането от мотора, ако мога да работя по него в домашни условия би било предимство.
В обобщение - KTM Duke 390 или Honda Hornet за първи мотор? Други предложения и общи коментари също са добре дошли.
КТМ бягай далеч само проблеми и едимото взима дебело. Хорнета , ямаха xj6 перфектни за първи градско и извън до 150-200 км в посока без магистрално. Под 70-80 коня няма никакъв смисъл да си купуваш мотор освен ако не въртиш само градско.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Избор на първи мотоциклет
КТМ за 4 години, спукана кутия на въздушен филтър. Оправена по гаранция. (Сравнително чест проблем им е на дюковете).
Километража и фара се изпотяваха леко ако е студено. Реално никакъв проблем, но ги смениха без възражения.
Трябва да си видя бележките за маслото, ма към 60лв нещо да беше с оригинален филтър. Верига с пиньони мисля към 300. Пак оригинални.
Антифриз и спирачна течност не помня ама пак с маслото беше към 100 и нещо.
Клапаните в гаранция ги регулират безплатно, а във всяка една друга държава ги дерат някакви суми от по 3-400 долара.
Колко да са чупливи и колко да е скъпо?
Километража и фара се изпотяваха леко ако е студено. Реално никакъв проблем, но ги смениха без възражения.
Трябва да си видя бележките за маслото, ма към 60лв нещо да беше с оригинален филтър. Верига с пиньони мисля към 300. Пак оригинални.
Антифриз и спирачна течност не помня ама пак с маслото беше към 100 и нещо.
Клапаните в гаранция ги регулират безплатно, а във всяка една друга държава ги дерат някакви суми от по 3-400 долара.
Колко да са чупливи и колко да е скъпо?
- Oblivion
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 20.05.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Yamaha R1
- Мечтае да кара: E38 740IL
Re: Избор на първи мотоциклет
bum_bum написа:КТМ за 4 години, спукана кутия на въздушен филтър. Оправена по гаранция. (Сравнително чест проблем им е на дюковете).
Километража и фара се изпотяваха леко ако е студено. Реално никакъв проблем, но ги смениха без възражения.
Трябва да си видя бележките за маслото, ма към 60лв нещо да беше с оригинален филтър. Верига с пиньони мисля към 300. Пак оригинални.
Антифриз и спирачна течност не помня ама пак с маслото беше към 100 и нещо.
Клапаните в гаранция ги регулират безплатно, а във всяка една друга държава ги дерат някакви суми от по 3-400 долара.
Колко да са чупливи и колко да е скъпо?
Ами познавам 3-ма човека лично дето са си изкарвали 390-ка и 125-ци от шоурума на едимото и няколко още купували втора ръка на под 10К за две години то не бяха статори двигатели , вериги каквото се сетиш по още един мотор почти близо наляха.
4 Години го караш и си все още в гаранция? Мисълта ми беше, че след 15-20000км тия машини губят 70% от стойността си и качеството на изработка е доста съмнителна спрямо конкуренцията.
Всичко това са само мой преки наблюдения никога не съм карал КТМ нито съм майстор. Коментара ми може би е леко пресилен но за мен по-добро от японеца няма в тема с параметри: новобранец , първи мотор , цена - качество.
Жив и здрав много безаварийни километри ти желая
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Избор на първи мотоциклет
2 години беше гаранцията. Филтърната кутия се спука на първата. Малка като косъм пукнатина, която не пречи на работата и почти не се вижда, но понеже знаех за проблема от форумите го закарах и я смениха.
Фарът и километражът беше малко ганьовска работа да ги завеждам, ставаше въпрос за няколко много малки петна от влага само ако се изкара на студено, предполагам нормално за повечето мотори ама и тях ги смениха. 5000км след гаранцията и за това километража ми е 5к назад
Иначе те повечето, ако не всички едноцилиндрови с малка кубатура се сглабят в третия свят и БМВ и Кавазаки. (За онда и Ямаха не знам). Та от там имат и проблеми с качеството понякога. Най-разпространеното на дюка е перката на охлаждането. Сменя се със Спал и няма грижи. Мойта още няма проблеми и факт, че на близо 20к изглежда като нов, но то предполагам е и до собственик и поддръжка.
Другия проблем им е гасне е в движение от прецакан прекъсвач на стъпенката. Също го няма при мен, вероятно защото го чистя.
В сервиза съм питал за проблеми от продадените от тях преди около 2 години и ми казаха, че имало един двигател само сменен, щото собственика заварил газта до края в началото на магистралата и я пуснал чак във Варна
Та повечето проблеми предполагам идват от собствениците. Тоя двигател е 44 коня от 370 кубика, на практика с мощност на състезателен мотор в тая категория. Много висока степен на сгъстяване и много бедна смес от завода. Екуто няма никакъв запас за корекция и смяна само на въздушен филтър с по-проходен или крайно гърне без пиджи го троши много бързо. Предполагам това е причината за една голяма част от дефектите.
А Р3 мисля е по-скоро конкурент за ктм рц, дюка е по-скоро градски мотор да си вършиш някаква работа. Не, че не му врътнах 12к още първата година само извънградско
А цените като гледам в мобилето за тия 4 години вероятно съм изгубил около 40% от стойността.
Фарът и километражът беше малко ганьовска работа да ги завеждам, ставаше въпрос за няколко много малки петна от влага само ако се изкара на студено, предполагам нормално за повечето мотори ама и тях ги смениха. 5000км след гаранцията и за това километража ми е 5к назад
Иначе те повечето, ако не всички едноцилиндрови с малка кубатура се сглабят в третия свят и БМВ и Кавазаки. (За онда и Ямаха не знам). Та от там имат и проблеми с качеството понякога. Най-разпространеното на дюка е перката на охлаждането. Сменя се със Спал и няма грижи. Мойта още няма проблеми и факт, че на близо 20к изглежда като нов, но то предполагам е и до собственик и поддръжка.
Другия проблем им е гасне е в движение от прецакан прекъсвач на стъпенката. Също го няма при мен, вероятно защото го чистя.
В сервиза съм питал за проблеми от продадените от тях преди около 2 години и ми казаха, че имало един двигател само сменен, щото собственика заварил газта до края в началото на магистралата и я пуснал чак във Варна
Та повечето проблеми предполагам идват от собствениците. Тоя двигател е 44 коня от 370 кубика, на практика с мощност на състезателен мотор в тая категория. Много висока степен на сгъстяване и много бедна смес от завода. Екуто няма никакъв запас за корекция и смяна само на въздушен филтър с по-проходен или крайно гърне без пиджи го троши много бързо. Предполагам това е причината за една голяма част от дефектите.
А Р3 мисля е по-скоро конкурент за ктм рц, дюка е по-скоро градски мотор да си вършиш някаква работа. Не, че не му врътнах 12к още първата година само извънградско
А цените като гледам в мобилето за тия 4 години вероятно съм изгубил около 40% от стойността.
Re: Избор на първи мотоциклет
Благодаря за полезното мнение! В коя школа беше? Аз имах силното желание да успея тази година, но поради липса на време май ще остане за пролетта.vvasilev1 написа:Като човек минал най скоро по този път да кажа....
Юни месец изкарах А категория, на 44 съм! Учебен мотор хорнет 600 2007, инжекцията.
...
Как ти се струва карането в трафик и промъкването в задръстване сравнено със скутера?kravun написа:Аз лично от скутер 250 реших ,че искам Хорнет 600...
Май ако се спра на КТМ-а ще е по-скоро нов след прочетеното. Чудех се дали си заслужава 2-3к надолу за такъв на 1-2 сезона, като си представях че на 2 сезона ще е "като нов", но сега вече гаранцията ми се струва като добра идея.
А колко тъпо ви се струва да се купи мотор преди да имам категорията? С цел да се кротна (че ми е много мерак) и да се възползвам от пазара в края на сезона. Подозирам на пролет цените и предлагането се променят.
- Phil
- ентусиаст
- Мнения: 844
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: София/ Стара Загора
- Кара: G30 540xi, S1000r, EXC 450
Re: Избор на първи мотоциклет
nero_ написа:А колко тъпо ви се струва да се купи мотор преди да имам категорията? С цел да се кротна (че ми е много мерак) и да се възползвам от пазара в края на сезона. Подозирам на пролет цените и предлагането се променят.
Аз си взех първия мотор преди да имам категория Едва издържах докато ми излезе новата книжка. Няма да си първия, няма и да си последния
Re: Избор на първи мотоциклет
Скутера беше с ел.огледала и ставаше лесно ама и с тоя става...
по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1528
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Избор на първи мотоциклет
Направо се чудя на мен какво ми има ? Някога нямаше какво друго да се кара освен соц-техника...Колко съм карал тогава - не знам! От 2004 съм със 'западна', т.е. източна За близо 70-80000км още не мога да кажа, че 600-ката, която имам мога да я изцедя на 100% при каране и да кажа - слаба е! Под каране имам пред вид не в права линия , където и маймуна да сложиш и тя ще и 'завари ръчката на макс', а примерно в дефиле или планински път със завои! И да не си помисли някой, че карам пенсионерски (имам предвид 'спорта' макар, че и с ендурото рядко някой на 4 колела може да се движи с моето темпо), Асеновград - Чепеларе за под 30мин с трафик...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Избор на първи мотоциклет
nero_ написа:Май ако се спра на КТМ-а ще е по-скоро нов след прочетеното. Чудех се дали си заслужава 2-3к надолу за такъв на 1-2 сезона, като си представях че на 2 сезона ще е "като нов", но сега вече гаранцията ми се струва като добра идея.
Ако намериш такъв на 2-3 сезона, купуван в България и поддържан в официалния сервиз не виждам проблем. Дюка е читав, както всеки друг мотор и кола страда от лоши собственици. Ще го вземеш на малко над половината цена от магазина.
Моят е със сменяно масло на 50% от интервалите, карам само с Шел 100, сменяни всички консумативи само при дилъра. На външен вид като нов. Когато тръгна да го продавам ще е на цена сходна с всички останали на тия години, щото иначе няма кой да го купи тук. Та покупката и карането 2-3 сезона от някой друг само ще спести едни пари и вероятно няма да има почти никакви или никакви извънредни разходи.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Избор на първи мотоциклет
Аз жувея в Търново и съответно тук карах курса. Силвияна се казва школата.nero_ написа:Благодаря за полезното мнение! В коя школа беше? Аз имах силното желание да успея тази година, но поради липса на време май ще остане за пролетта.vvasilev1 написа:...
А колко тъпо ви се струва да се купи мотор преди да имам категорията? С цел да се кротна (че ми е много мерак) и да се възползвам от пазара в края на сезона. Подозирам на пролет цените и предлагането се променят.
Аз си купих мотора месец и половина преди да взема книжката.
Пак те съветвам да не си купуваш машина под 600кубика.
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
- hell's angel
- младши ентусиаст
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Избор на първи мотоциклет
bum_bum написа:КТМ за 4 години, спукана кутия на въздушен филтър. Оправена по гаранция. (Сравнително чест проблем им е на дюковете).
Километража и фара се изпотяваха леко ако е студено. Реално никакъв проблем, но ги смениха без възражения.
Трябва да си видя бележките за маслото, ма към 60лв нещо да беше с оригинален филтър. Верига с пиньони мисля към 300. Пак оригинални.
Антифриз и спирачна течност не помня ама пак с маслото беше към 100 и нещо.
Клапаните в гаранция ги регулират безплатно, а във всяка една друга държава ги дерат някакви суми от по 3-400 долара.
Колко да са чупливи и колко да е скъпо?
Ми на Хорнета нищо нямаше да му правиш за тия километри, пък бил той и с отвратителни карбуратори
Ubi dubium, ibi libertas
- ivokomandos
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 5.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530D 2004г.
- Мечтае да кара: M5
Re: Избор на първи мотоциклет
В крайна сметка взех хорнет 2008 година.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
BMW E36 318 93;BMW E36 328i 97; BMW E60 530D 2004; HONDA HORNET CB600F 2008
Re: Избор на първи мотоциклет
Идеалния мотор. Сега умната и без много рискове докато не усетиш къде са ТВОЙТЕ възможности.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ivokomandos
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 5.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530D 2004г.
- Мечтае да кара: M5
Re: Избор на първи мотоциклет
Карах като бабичка вчера, за сега нямам никакви възможности още хаха, имам 80км стаж от вчера , на мотор се качих на курса за първи път.
BMW E36 318 93;BMW E36 328i 97; BMW E60 530D 2004; HONDA HORNET CB600F 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: MrManson