Проблем с авиокомпания и правата ми!
Модератор: Общи модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Проблем с авиокомпания и правата ми!
Преди 2 месеца купих двупосочен билет СОфия-Кефлавик(Исландия) През wizzair Тъй като нямат директен полет а с прекачване през Лутън.
Тоест 2та полета станаха 4:
София-Лутън/Лутън-Кефлавик
И на връщане:
Кефлавик-Лутън/Лутън-София
10дни преди полета от wizz ми съобщават че полета Лутън - Кефлавик се отменя и ми връщат парите за него. Но понеже полета София-Лутън ще си лети, НЕ МИ ВРЪЩАТ парите за него. А реално това е просто междинна точка за прекачване И не могат да ме откарат до крайната ми дестинация но ми взимат парите за половината път при положение че на мен ми е безполезен! И аз не стигам където трябва не по моя вина
Звънях на КЗП не вдигат,писах им пак същото(какъв е смисъла от тая институция незнам ) писах жалби до wizz сложиха ме на оная си работа и казаха че нямат такава политика да връщат пари за състоял се полет
На кой да се оплача в случая защото съм прав! Отделно сега 10 дни преди полета ще трябва да купувам билети от друга компания но цената 10 дни преди полета е доста по дебела от тази да ги купиш 2 месеца назад( отново набутвация за моя сметка)
Тоест 2та полета станаха 4:
София-Лутън/Лутън-Кефлавик
И на връщане:
Кефлавик-Лутън/Лутън-София
10дни преди полета от wizz ми съобщават че полета Лутън - Кефлавик се отменя и ми връщат парите за него. Но понеже полета София-Лутън ще си лети, НЕ МИ ВРЪЩАТ парите за него. А реално това е просто междинна точка за прекачване И не могат да ме откарат до крайната ми дестинация но ми взимат парите за половината път при положение че на мен ми е безполезен! И аз не стигам където трябва не по моя вина
Звънях на КЗП не вдигат,писах им пак същото(какъв е смисъла от тая институция незнам ) писах жалби до wizz сложиха ме на оная си работа и казаха че нямат такава политика да връщат пари за състоял се полет
На кой да се оплача в случая защото съм прав! Отделно сега 10 дни преди полета ще трябва да купувам билети от друга компания но цената 10 дни преди полета е доста по дебела от тази да ги купиш 2 месеца назад( отново набутвация за моя сметка)
- preki
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 25.10.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320ci E46 Convertible
Re: Проблем с авиокомпания и правата ми!
За съжаление не си прав. Със сигурност са ти били два билета в посока - София-Лутън и след това Лутън-Исландия. Ако е бил един билет до крайната дестинация с трансфер само в Лутън е друго. Тогава щяха да ти върнат всички пари.А и не съм сигурен, че нискотарифните компании имат такива билети с прекачване. По-скоро пускат два директни и като изгори единият, другият си го плащаш каквото и да става
Re: Проблем с авиокомпания и правата ми!
Както каза колегата, по-горе, за съжаление не си прав в случая. Полета ти не е директен с прикачване, а ти си си го направил такъв като си закупил 2 отделни независими билета в посока. Те отменят единият полет и ти връщат парите, но другият си се изпълнява, няма как да носят отговорност. Ако ти беше директен полет щяха да ти върнат всичко, но сега няма как. Кофти е, но не са виновни в случая. Напоследък при пътувания супер често се променят нещата най-вече заради корона вируса и с евтините билети всеки си носи риска, аз също често пътувах с уиз примерно и запазвах 2-3 месеца по-рано, но сега е много трудно за планиране тъй като постоянно се променя ситуацията. Моя позната по същият начин сега се чуди дали да лети за Холандия, има билет от 2 месеца отиване и връщане обратно след 3-4 дни, но заради карантина ще трябва да седи повече време там и реално изпуска полета за връщане и ще трябва да купува нов по-натам и съответно по-скъп.
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Проблем с авиокомпания и правата ми!
Непознаването на правила е проблем на пътника, не на Уиз или на който и да е друг, та в случаят ти нямаш никакви права, които да са ти нарушени и да искаш нещо от някой.
Има хора които навързват по 3-4 полета с отделни билети, но си знаят рисковете. Без да проверявам, полети на един билет за твоята дестинация, ще струват както каза 10 пъти повече, а в момента всички авиокомпании правят каквото си искат, сменят и отменят полети дори 2 дни преди полета и нямат последствия, защото правилата за обезщетение не важат по време на извънредната ситуация.
На мен лично ми отмениха около 15+ полета за тази година, като половината са с големи компании, не лоу кост.
Просто ще знаеш за в бъдеще и ще си прецениш рисковете и дали си струва или не.
Има хора които навързват по 3-4 полета с отделни билети, но си знаят рисковете. Без да проверявам, полети на един билет за твоята дестинация, ще струват както каза 10 пъти повече, а в момента всички авиокомпании правят каквото си искат, сменят и отменят полети дори 2 дни преди полета и нямат последствия, защото правилата за обезщетение не важат по време на извънредната ситуация.
На мен лично ми отмениха около 15+ полета за тази година, като половината са с големи компании, не лоу кост.
Просто ще знаеш за в бъдеще и ще си прецениш рисковете и дали си струва или не.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Проблем с авиокомпания и правата ми!
Говорих с FlyHelp казаха че за анулирания полет има шанс за обещетение което би било около 250е което би ми покрило голяма част от разходите. Но да видим какво ще стане пари не съм им давал така че не пречи да пробвам
Re: Проблем с авиокомпания и правата ми!
Голям цирк е с билетите навсякъде. Това е извънредна обстановка и нали се сещаш. Знаете ли колко хора изгоряха, защото анулираха един от поне двата полета (от Америка до бг-то) е анулиран? Или пък не връщат парите и "имате ваучер", валиден 12-24 месеца?
Re: Проблем с авиокомпания и правата ми!
Колега, в случая не си прав. Редовно летя с Wizz Air и мога да ти кажа, че те полети с прекачване не извършват. Т.е. най-вероятно ти си видял, че можеш да си го направиш такъв и си си ги купил по отделно. Така поставен въпроса те носят отговорност да те закарат от София до Лондон и след това от Лондон до Кефлавик по отделно. В случая билетите до/от Лондон ти горят и няма какво да направиш. Почти съм сигурен, че съм чел някъде на сайта им, че те полети с прекачване не предлагат и дори да можеш да си сглобиш такъв, то е на твоя отговорност.
- mirko0
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E91 320A
Re: Проблем с авиокомпания и правата ми!
Има един европейски регламент, че при отменен полет ти се дължи обезщетение в зависимост от дължината му 250 или 400 евро/мисля, че границата беше до и над 1500 км. /. Има доста организации, които са се специализирали именно в издействане на обезщетение. Работят на принципа нищо не плащаш, но ако ти издействат обезщетение, ти вземат 20-30% от него.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Проблем с авиокомпания и правата ми!
mirko0 написа:Има един европейски регламент, че при отменен полет ти се дължи обезщетение в зависимост от дължината му 250 или 400 евро/мисля, че границата беше до и над 1500 км. /. Има доста организации, които са се специализирали именно в издействане на обезщетение. Работят на принципа нищо не плащаш, но ако ти издействат обезщетение, ти вземат 20-30% от него.
Е това е ясно безплатен обяд няма никъде !
Обаче понеже продължавам да търся билет се оказва че полета за който ми отказаха и върнаха парите ще лети И съм в шок Всмисъл същия час на заминаване от същата компания същия номер полет. Какви са теа врътки дето правят незнам. Но същия полет в момента мога да го платя отново ...
- ARR_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 67
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: По света и у нас
- Кара: Купе с 2 врати
- Мечтае да кара: Купе с 4 врати
- Детайли за колата: Седем напред, две назад
Re: Проблем с авиокомпания и правата ми!
m.dimitrov1992 написа: Обаче понеже продължавам да търся билет се оказва че полета за който ми отказаха и върнаха парите ще лети И съм в шок Всмисъл същия час на заминаване от същата компания същия номер полет. Какви са теа врътки дето правят незнам. Но същия полет в момента мога да го платя отново ...
Най-вероятно е бил овърбукнат и затова са го канселирали и са ти върнали парите. Същото се случи миналата седмица на мой колега който трябваше да лети с турските, канселираха го и му предложиха или refund или да си смени полета за следващия ден.
- STASEK
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 26.05.2010
- Мечтае да кара: BMW 760Li a.k.a. move over poor person
Re: Проблем с авиокомпания и правата ми!
Да споделя и аз опит с идентичен случай, но с Ryanair
Полет от Виена до Дъблин и от Дъблин до Ийст Мидландс в един ден с 3-4 часа разлика, като отменят този от Дъблин до Ийст Мидландс 4-5 дена преди датата.
Писах им на сайта ако може да върнат и парите за полета Виена-Дъблин, като им казах, че е бил "свързващ" полет на другия и вече не ми е нужен, но не очаквах положителен отговор, тъй като полета се състоя, а и маршрута от началната до крайната точка не е един полет с прикачване. Днес имам емайл, че ми връщат парите и за този полет, което е супер като се има в предвид, че е 10 пъти по-скъп от другия, който отмениха.
Явно Ryanair имат друга политика. Или този, който е обработил запитването ми е бил на кеф
Полет от Виена до Дъблин и от Дъблин до Ийст Мидландс в един ден с 3-4 часа разлика, като отменят този от Дъблин до Ийст Мидландс 4-5 дена преди датата.
Писах им на сайта ако може да върнат и парите за полета Виена-Дъблин, като им казах, че е бил "свързващ" полет на другия и вече не ми е нужен, но не очаквах положителен отговор, тъй като полета се състоя, а и маршрута от началната до крайната точка не е един полет с прикачване. Днес имам емайл, че ми връщат парите и за този полет, което е супер като се има в предвид, че е 10 пъти по-скъп от другия, който отмениха.
Явно Ryanair имат друга политика. Или този, който е обработил запитването ми е бил на кеф
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Проблем с авиокомпания и правата ми!
Понякога стават чудеса, но това си е техен ущърб и извън всякакви правила.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]