ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Модератор: Общи модератори
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
hell's angel написа:Grozdanoff написа: старото масло в кутията е по-гъсто, сипваики ново масло е възможно то да не успява да "обере" достатъчно тези хлабини и оттам "помощ след смяна на масло кутията почна...."
Аз на моята Е39 528, ЗФ не съм и сменял маслото и нямам никакво намерение да го правя, докато превклчва плавно предавките.
По-гъсто не знам дали е, ама тая черна, прегорЕла чорба като я видиш по никакъв начин няма да искаш да е в кутията. А и идеята да го сипАт там т'ва масло, по принцип, не е да обира хлабини.
Аз мисля, че с това мнение се изчерпва темата в полза периодична смяна на маслото в АСК .
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 186
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Аз пък си мисля, че трябва да спра да обяснявам на хора, които нямат техническо образование... Термина хлабина означава разтоянието между две машинни части: лагер на колянов вал-шийка: 0,05 мм, бутало-цилиндър: 0,07мм, зъбни предавки >0,1 мм. Колкото по-повече километри/часове работа е имала тази кутия, толкова по износени са подвижните и части. Смазването на подвижните части на двг/скорости/диф е с цел образуването на маслен клин между тези хлабини, за да няма триене между частите и(което никога не може да бъде постигнато на 100%).
Какво ще предприемете за това смазване е ваш избор, моят го споделих...
Какво ще предприемете за това смазване е ваш избор, моят го споделих...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Grozdanoff написа:Аз пък си мисля, че трябва да спра да обяснявам на хора, които нямат техническо образование... Термина хлабина означава разтоянието между две машинни части: лагер на колянов вал-шийка: 0,05 мм, бутало-цилиндър: 0,07мм, зъбни предавки >0,1 мм. Колкото по-повече километри/часове работа е имала тази кутия, толкова по износени са подвижните и части. Смазването на подвижните части на двг/скорости/диф е с цел образуването на маслен клин между тези хлабини, за да няма триене между частите и(което никога не може да бъде постигнато на 100%).
Какво ще предприемете за това смазване е ваш избор, моят го споделих...
Дано не ти е инженерно техническото образование , че язък . Как прие ей така , че старото масло е по-гъсто, че оттам и логични заключения ? В смисъл на гъсто , че има кал в него дет го сгъстява или фракции метал , поизгоряло отработено масло или ....Загубата на свойствата на маслото с течение на работата в даден агрегат е факт , а гъстотата в кулинарията я постигат с брашно , с повечко варене да му избяга водата и други похвати. Качвайки се на дърт курник не ни дава никаква ама съвсем никаква представа как всъщност би се държала колицата в цялата и същност както когато е била нова. В този смисъл мазно превключване е определение непочиващо на никакви технически познания още повече няма и база за сравнение. Когато и да съм сменял масло на АСК ефекта винаги е бил положителен . Съвсем друг е въпроса с последващи необходими настройки адаптации и тем подобни да бъдат изпълнени правилно за да се направи коректно заключение За и Против.
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 186
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Ето че все пак не можеш да ме разбереш...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Grozdanoff написа:Аз пък си мисля, че трябва да спра да обяснявам на хора, които нямат техническо образование... Термина хлабина означава разтоянието между две машинни части: лагер на колянов вал-шийка: 0,05 мм, бутало-цилиндър: 0,07мм, зъбни предавки >0,1 мм. Колкото по-повече километри/часове работа е имала тази кутия, толкова по износени са подвижните и части. Смазването на подвижните части на двг/скорости/диф е с цел образуването на маслен клин между тези хлабини, за да няма триене между частите и(което никога не може да бъде постигнато на 100%).
Какво ще предприемете за това смазване е ваш избор, моят го споделих...
Чул си нещо и зор да се излагаш пред хората
Скъсай дипломата ако имаш техническо образование!
Проблема при автоматиците след смяна на маслото идва от клапанното тяло или "мозък" както е по-известно.
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 186
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Да ти кажа честно няма бързам с късането на дипломата, все пак работя по специалността си откакто съм завършил, по скоро трябва да си изтрия профила и спра да пиша по форуми...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.
Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?
Grozdanoff написа: старото масло в кутията е по-гъсто, сипваики ново масло е възможно то да не успява да "обере" достатъчно тези хлабини и оттам "помощ след смяна на масло кутията почна...."
Аз на моята Е39 528, ЗФ не съм и сменял маслото и нямам никакво намерение да го правя, докато превклчва плавно предавките.
Точно
Много познати си смениха маслото на АСК, незнаейки на колко км са и после ремонт.
Така че лично мое мнение, което съвпада с колегата Grozdanoff да не се сменя масло като няма история автомобила.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ganchev__