ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от vladobate » 08 Окт 2021, 8:38

hell's angel написа:
Grozdanoff написа: старото масло в кутията е по-гъсто, сипваики ново масло е възможно то да не успява да "обере" достатъчно тези хлабини и оттам "помощ след смяна на масло кутията почна...."
Аз на моята Е39 528, ЗФ не съм и сменял маслото и нямам никакво намерение да го правя, докато превклчва плавно предавките.

По-гъсто не знам дали е, ама тая черна, прегорЕла чорба като я видиш по никакъв начин няма да искаш да е в кутията. :mhihi: :mhihi: :mhihi: А и идеята да го сипАт там т'ва масло, по принцип, не е да обира хлабини.

:yes: Аз мисля, че с това мнение се изчерпва темата в полза периодична смяна на маслото в АСК .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от Grozdanoff » 08 Окт 2021, 18:05

Аз пък си мисля, че трябва да спра да обяснявам на хора, които нямат техническо образование... Термина хлабина означава разтоянието между две машинни части: лагер на колянов вал-шийка: 0,05 мм, бутало-цилиндър: 0,07мм, зъбни предавки >0,1 мм. Колкото по-повече километри/часове работа е имала тази кутия, толкова по износени са подвижните и части. Смазването на подвижните части на двг/скорости/диф е с цел образуването на маслен клин между тези хлабини, за да няма триене между частите и(което никога не може да бъде постигнато на 100%).
Какво ще предприемете за това смазване е ваш избор, моят го споделих...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от vladobate » 08 Окт 2021, 18:19

Grozdanoff написа:Аз пък си мисля, че трябва да спра да обяснявам на хора, които нямат техническо образование... Термина хлабина означава разтоянието между две машинни части: лагер на колянов вал-шийка: 0,05 мм, бутало-цилиндър: 0,07мм, зъбни предавки >0,1 мм. Колкото по-повече километри/часове работа е имала тази кутия, толкова по износени са подвижните и части. Смазването на подвижните части на двг/скорости/диф е с цел образуването на маслен клин между тези хлабини, за да няма триене между частите и(което никога не може да бъде постигнато на 100%).
Какво ще предприемете за това смазване е ваш избор, моят го споделих...

Дано не ти е инженерно техническото образование , че язък . Как прие ей така , че старото масло е по-гъсто, че оттам и логични заключения ? В смисъл на гъсто , че има кал в него дет го сгъстява или фракции метал , поизгоряло отработено масло или ....Загубата на свойствата на маслото с течение на работата в даден агрегат е факт , а гъстотата в кулинарията я постигат с брашно , с повечко варене да му избяга водата и други похвати. Качвайки се на дърт курник не ни дава никаква ама съвсем никаква представа как всъщност би се държала колицата в цялата и същност както когато е била нова. В този смисъл мазно превключване е определение непочиващо на никакви технически познания още повече няма и база за сравнение. Когато и да съм сменял масло на АСК ефекта винаги е бил положителен . Съвсем друг е въпроса с последващи необходими настройки адаптации и тем подобни да бъдат изпълнени правилно за да се направи коректно заключение За и Против.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от Grozdanoff » 08 Окт 2021, 18:38

Ето че все пак не можеш да ме разбереш...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от (bubsa) » 09 Окт 2021, 15:26

Grozdanoff написа:Аз пък си мисля, че трябва да спра да обяснявам на хора, които нямат техническо образование... Термина хлабина означава разтоянието между две машинни части: лагер на колянов вал-шийка: 0,05 мм, бутало-цилиндър: 0,07мм, зъбни предавки >0,1 мм. Колкото по-повече километри/часове работа е имала тази кутия, толкова по износени са подвижните и части. Смазването на подвижните части на двг/скорости/диф е с цел образуването на маслен клин между тези хлабини, за да няма триене между частите и(което никога не може да бъде постигнато на 100%).
Какво ще предприемете за това смазване е ваш избор, моят го споделих...

Чул си нещо и зор да се излагаш пред хората :clap: :mhihi:
Скъсай дипломата ако имаш техническо образование!
Проблема при автоматиците след смяна на маслото идва от клапанното тяло или "мозък" както е по-известно.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 7.12.2016
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 528i
Мечтае да кара: E39 ALPINA B10

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от Grozdanoff » 09 Окт 2021, 15:52

Да ти кажа честно няма бързам с късането на дипломата, все пак работя по специалността си откакто съм завършил, по скоро трябва да си изтрия профила и спра да пиша по форуми...
ekalchev написа:Омразата ми към русия започна в 4 клас, когато зададох въпроса на учителката защо трябва да уча руски задължително. Тогава започнах да си задавам въпроси и да достигна сам до извода, кого да мразя и кой ми е враг. Тогава нямаше САЩ или ЕС - тогава само русия имаше. Иначе не мразя сънародните си, които не мразят русия, аз ги съжалявам и ги подминавам с насмешка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: ЗА и ПРОТИВ смяна масло в автоматична скоростна кутия?

Мнение от andy » 12 Окт 2021, 8:37

Grozdanoff написа: старото масло в кутията е по-гъсто, сипваики ново масло е възможно то да не успява да "обере" достатъчно тези хлабини и оттам "помощ след смяна на масло кутията почна...."
Аз на моята Е39 528, ЗФ не съм и сменял маслото и нямам никакво намерение да го правя, докато превклчва плавно предавките.

Точно :yes:

Много познати си смениха маслото на АСК, незнаейки на колко км са и после ремонт.
Така че лично мое мнение, което съвпада с колегата Grozdanoff да не се сменя масло като няма история автомобила.

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ganchev__

Последни теми
Facebook