За IT-тата с любОFF
Модератор: Общи модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
За IT-тата с любОFF
Не знам откъде да започна. Затова ще карам направо. Обичам тези хора, които нямам идея с какво се занимават. Но съм и много убеден, че и те самите се чувстват така. Та за какво иде реч. В колата имам една играчка, на която пише PANASONIC FZ-G1 TOUGHPAD. Тази гад има софтуер подобен на този в телефона ми. Само дето синхронизирането и става със стартирането, а на телефона го правя ръчно. В един щастлив момент взе да ми се разминава информацията. IT-то "по снимка" направи диагноза, че не съм си синхронизирал телефона. Добре де, ама тоя таблет спря да ми приема юзър нейма и паролата. Звъня на нашите юнаци (работещи към компанията) и те си мият ръцете. Стигаме ниво мениджъри. Звъни ми някакво маце, което по гласеца е около 22-25г. "Дай Team Viewer". Давам и тя се включва. Гледам я как рови, а аз си карам. Минават петнайсетина минути и тя звъни по телефона. Мацето е в Монреал, аз на село. Вдигам и тя ме застрелва с въпроса: "Ти имаш ли интернет на таблета?" Аз като пълен лаик и връщам отговор: "А ти как си се вързала в него?". Връзката прекъсна. Мина някакво време и тя се предаде. Вързах се в системата, ама светна "No connection with the server." Свързваме се с компанията, дето е техен софтуера. Тежки гемии. Ранен след обяд някой се появява. Започва да работи и аз виждам на екрана. Рови в програмата. Отваря нови екрани, затваря... Аз си карам и не гледам. Тук не пипам, защото се плащат много сериозни цифри на година и всяка намеса струва скъпо. След около 45 мин получавам мейл: "Are you sure you using X NOT Y? (X е софтуер на една компания, Y на друга). Аз мразя глупостите и снимам екрана, после левият долен ъгъл, дето пише името на фирмата му. Следва тишина... Получавам нов и-мейл. Копи мениджъри и едно кило народ. "We have a problem across Canada with ...." и връзката прекъсна.
ПолудЕх. Как може да се вържеш в машината ми и да задаваш толкова глупави въпроси? Сетих се за IT-тата като цяло. Ми обичам ви. Ама ако мога, всяка сутрин ще трепя всеки втои от вас.
Нищо лично
ПолудЕх. Как може да се вържеш в машината ми и да задаваш толкова глупави въпроси? Сетих се за IT-тата като цяло. Ми обичам ви. Ама ако мога, всяка сутрин ще трепя всеки втои от вас.
Нищо лично
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: За IT-тата с любОFF
Баси драмите..
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: За IT-тата с любОFF
Много мога да напиша..., но няма смисъл! Нищо няма да се промени...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: За IT-тата с любОFF
alekangg написа:Баси драмите..
Всъщност не е до сектор и професия, а до човешка психология...
Принципът на Парето в бачкането казва, че процентите са 80/20 - първите не работят почти нищо, а вторите вършат най-важната/реалната работа.
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- ekalchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 776
- Регистриран на: 9.12.2019
- Местоположение: София
- Кара: 2016 m550d
Re: За IT-тата с любОFF
Добрите специалисти не се занимават с клиенти. Това в ИТ се води мръсна работа и слагат там някакви неудачници. Общо взето те успяват да отсеят лесните клиентски случаи с от сериозните проблеми. И вече сериозните проблеми се прехвърлят на специалист. Ти си се сблъскал с женското ИТ което е на фронтовата линия с клиента и е най некомпетентно. Моята работа е да комуникирам с подръжката на фирмата ни която ни дава случаи които немогат да решат и аз съм потресен от въпросите им и тъпите неща които правят но няма как аз да работя с всеки клиент.
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: За IT-тата с любОFF
End-user support-a винаги е шит. Реално се води или хелпдеск специалист или 1-во ниво съпорт. Супер ограничени или никакви познания. Съответно най-ниско заплатени по цялата верига, но оттам се тръгва. И аз така започнах "кариерата си"
Ровят по 15-20 мин. всеки, щото работят по т.нар. cookbook/problem matrix(IBM) или други предварително дефинирани(обикновено от 2-ро и 3-то ниво) процедури. Например "клиента не отваря страницата - 1-во провери има ли нет, 2-ро провери правилния адрес ли въвежда, 3-то провери firewall и т.н.".
Двата тона хора в сс също е по процедури на ескалация, стандартно е. Един вид ето, аз направих всичко възможно, проблема е извън моите компетенции, ескалирам към следващото ниво.
Проблема го създават всички т.нар. продуктови компании, както и съответните фирми/компании, използващи продуктите/услугите на първите. Продуктовите компании при нечовешката конкуренция в момента използват възможно най-евтината работна ръка(индийци, украинци, поляци, румънци и т.н.), готови библиотеки, framework, както и всякакви други методи и способи да докарат колкото се може по-евтин краен продукт. Сега, че няма да работи и ще е бъгав в PROD, както се е получило при тебе не ги вълнува особено. Важно е, че РОС-а е работил правилно, sales са зарибили вече фирмата/компанията и са ги вързали и с фиктивна поддръжка. Същата, от която си патиш. От друга страна фирмите/компаниите клиенти изобщо не си правят труда да проверяват, тестват и т.н. продукта/услугата обстойно, от край до край, как си трябва и едва след това да се подписва окончателния договор. Гледа се да върши колкото се може повече работа(на хартия) за колкото се може по-малко $$$$. И се завърта един дебилен параграф 22, от който страда крайния потребител и ИТ отдела от клиентска страна. Но мениджмънта доволен, щото нали cost savings бате, shareholder-ите и те се насират от кеф, че са спестили 2лв.(образно казано), а че нескопосаният продукт еб@ва майката на процеси, процедури, compliance, security и какво ли още не тях тва не ги интересува. Има си хора, които да оберат пешкира, когато нещата inevitably се сговнясат или както казват американите "when shit hit the fan"(много як лаф)
Ровят по 15-20 мин. всеки, щото работят по т.нар. cookbook/problem matrix(IBM) или други предварително дефинирани(обикновено от 2-ро и 3-то ниво) процедури. Например "клиента не отваря страницата - 1-во провери има ли нет, 2-ро провери правилния адрес ли въвежда, 3-то провери firewall и т.н.".
Двата тона хора в сс също е по процедури на ескалация, стандартно е. Един вид ето, аз направих всичко възможно, проблема е извън моите компетенции, ескалирам към следващото ниво.
Проблема го създават всички т.нар. продуктови компании, както и съответните фирми/компании, използващи продуктите/услугите на първите. Продуктовите компании при нечовешката конкуренция в момента използват възможно най-евтината работна ръка(индийци, украинци, поляци, румънци и т.н.), готови библиотеки, framework, както и всякакви други методи и способи да докарат колкото се може по-евтин краен продукт. Сега, че няма да работи и ще е бъгав в PROD, както се е получило при тебе не ги вълнува особено. Важно е, че РОС-а е работил правилно, sales са зарибили вече фирмата/компанията и са ги вързали и с фиктивна поддръжка. Същата, от която си патиш. От друга страна фирмите/компаниите клиенти изобщо не си правят труда да проверяват, тестват и т.н. продукта/услугата обстойно, от край до край, как си трябва и едва след това да се подписва окончателния договор. Гледа се да върши колкото се може повече работа(на хартия) за колкото се може по-малко $$$$. И се завърта един дебилен параграф 22, от който страда крайния потребител и ИТ отдела от клиентска страна. Но мениджмънта доволен, щото нали cost savings бате, shareholder-ите и те се насират от кеф, че са спестили 2лв.(образно казано), а че нескопосаният продукт еб@ва майката на процеси, процедури, compliance, security и какво ли още не тях тва не ги интересува. Има си хора, които да оберат пешкира, когато нещата inevitably се сговнясат или както казват американите "when shit hit the fan"(много як лаф)
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: За IT-тата с любОFF
Е мен тука ми решиха проблем, който не е работа на никой от форума, а тези, дето им е работа и задължение си го сложиха на ..
Благодарности на ма'афака донкеле още веднъж за което
Благодарности на ма'афака донкеле още веднъж за което
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: За IT-тата с любОFF
Аре аре, аз като съм първо и второ ниво съпорт, да не почвам случаи с крайни потребители и как са се простреляли сами в крака с мишката.
Хубавото е, че крайните ми клиенти са ми колеги из офиса или други офиси по света и вярно не попадам на баш крайни клиенти
Хубавото е, че крайните ми клиенти са ми колеги из офиса или други офиси по света и вярно не попадам на баш крайни клиенти
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- xela
- младши ентусиаст
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Re: За IT-тата с любОFF
Аз имам същото мнение за “шоферите” ама не си спомням да съм отварял тема да обяснявам, че бих ги избивал един по един.
Какво ви става бе хора? Знам че е топло ама чак пък толкова?
Какво ви става бе хора? Знам че е топло ама чак пък толкова?
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: За IT-тата с любОFF
Отдавна е доказано, че колкото по-прост и неук е някой, по-голямо самочувствие има и си мисли, че разбира от всичко, а другите са прости-смотани. Ако пък е подплатен по някакъв начин с пари, става страшно.
Шофьори, тираджии, бакшиши и пр, разбират от всичко, от ядрена физика, до строежи на къщи.
Шофьори, тираджии, бакшиши и пр, разбират от всичко, от ядрена физика, до строежи на къщи.
Re: За IT-тата с любОFF
alekangg написа:Баси драмите..
Представи си следната ситуация. Ти предлагаш някаква услуга и имаш няколко хиляди клиенти на ден в рамките на 40-50 адреса (магазина, офиса и т.н.). Клиентите ти плащат всеки ден, веднъж на седмица, месец или година. Отделно имаш VIP клиенти, които не плащат. Отделно всеки клиент е вързан с отделен адрес (или магазин...) и при другите адреси условията са различни. И в един момент твоя "касов апарат" е извън строя, нямаш връзка със сървъра, а клиентите вървят. Няма спиране. Не знаеш кой кой е, а не можеш да затвориш. Драма не е, но губиш много пари. А особенно в момента, когато всеки $ е важен, това е кофти. Отделно таблета горе не е скъп. Софтуерът и поддържката са петцифрена сума на година....
Мен лично ме убиха двата въпроса. Дали имам нет и дали ползвам неговия софтуер
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: За IT-тата с любОFF
BMW_POWER написа:alekangg написа:Баси драмите..
Представи си следната ситуация. Ти предлагаш някаква услуга и имаш няколко хиляди клиенти на ден в рамките на 40-50 адреса (магазина, офиса и т.н.). Клиентите ти плащат всеки ден, веднъж на седмица, месец или година. Отделно имаш VIP клиенти, които не плащат. Отделно всеки клиент е вързан с отделен адрес (или магазин...) и при другите адреси условията са различни. И в един момент твоя "касов апарат" е извън строя, нямаш връзка със сървъра, а клиентите вървят. Няма спиране. Не знаеш кой кой е, а не можеш да затвориш. Драма не е, но губиш много пари. А особенно в момента, когато всеки $ е важен, това е кофти. Отделно таблета горе не е скъп. Софтуерът и поддържката са петцифрена сума на година....
Мен лично ме убиха двата въпроса. Дали имам нет и дали ползвам неговия софтуер
Аз те разбирам, но се чудя какво очакваш ти?
Във всички фирми или поне в 90% от случаите и всички държави е така масово, цената нищо не значи. Винаги ще има недоволни и от двете страни.
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: За IT-тата с любОFF
То това е проблема че форуми, феисбооци и подобни, дават платформа на всякакви да се изказват, шофьори, бачкери и всякаква такава учила и не доучила сган дето няма представа какво е да напишеш софтуер или да проектираш пътя върху който си кара камиона. За съжаление в такива времена живеем, господство на простия пролетариат, който си мисли, че като натиска по тъчскрина и мнгоо умен.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: За IT-тата с любОFF
Не разбирам защо изобщо се употребява думата IT в случая. Все една да нарека продавачите черна техника в Технополис IT- та. Имам щастието да контактувам постоянно с момчета с тази специалност и мога да кажа, че нивото им изключително високо във всяко едно отношение.
Ще си по-точен, ако кажеш не простият пролетариат, а простата интелигенция- нейното господство в момента е страшното.
Нарича се Ефект на Дънинг-Крюгер. Представлява когнитивна склонност, при която неквалифицирани индивиди страдат от илюзорно превъзходство, изразяващо се в надценяване на собствените познавателни способности. Тази склонност се приписва на метакогнитивната неспособност на неквалифицирания да разпознава грешките си.
В България се проявява и като някои индивиди считат, че след като са назначени на дадена длъжност, имат автоматично и необходимата компетентност да я изпълняват.
Nukem написа:То това е проблема че форуми, феисбооци и подобни, дават платформа на всякакви да се изказват, шофьори, бачкери и всякаква такава учила и не доучила сган дето няма представа какво е да напишеш софтуер или да проектираш пътя върху който си кара камиона. За съжаление в такива времена живеем, господство на простия пролетариат, който си мисли, че като натиска по тъчскрина и мнгоо умен.
Ще си по-точен, ако кажеш не простият пролетариат, а простата интелигенция- нейното господство в момента е страшното.
Отдавна е доказано, че колкото по-прост и неук е някой, по-голямо самочувствие има и си мисли, че разбира от всичко, а другите са прости-смотани.
Нарича се Ефект на Дънинг-Крюгер. Представлява когнитивна склонност, при която неквалифицирани индивиди страдат от илюзорно превъзходство, изразяващо се в надценяване на собствените познавателни способности. Тази склонност се приписва на метакогнитивната неспособност на неквалифицирания да разпознава грешките си.
В България се проявява и като някои индивиди считат, че след като са назначени на дадена длъжност, имат автоматично и необходимата компетентност да я изпълняват.
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: carmanf1