Off-road funcar.
Модератор: Общи модератори
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Off-road funcar.
Парт тайм е, като хубавото е че предния мост може да се включва в движение /за разлика от Фронтерата например/ . Не е нужно да спираш. За Бавните треа спреш обаче. Няма самоблокиращ се диф пак за разлика от Фронтерата, която има. Абе убаво си е да има поне на задните. Иначе ако преден/заден мост стъпи на лъзгаво ще си буксува на място ) Или па едната гума да увисне и край:) Не че смятам чак такива екстремни работи да правя.
Хм,хм...
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Off-road funcar.
Да, и Джимни-то е така - предното може да се включи при скорост до 100 км/час (тая пък въшка кога ще вдигне толкова...), трябва само да караш направо, без да подаваш газ и да натиснеш съединителя. Бвните се включват от място, да.
А с предните хъбове как стои въпросът? Като гледам снимките, не са ръчни, значи... автоматични или постоянно зацепени?
Да се командва раздатката с копче като на бойлер - не ми допада особено...
А с предните хъбове как стои въпросът? Като гледам снимките, не са ръчни, значи... автоматични или постоянно зацепени?
Да се командва раздатката с копче като на бойлер - не ми допада особено...
Excellent! Steven is my name!
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Off-road funcar.
С копче са. Има ги вариант с автоматични, но този не е такова изпълнение. Връткаш си
Хм,хм...
Re: Off-road funcar.
Borymeckata написа:В смисъл - парт или фул тайм? Вероятно първото...
Единственото возило с принудителен блокаж на ТРИТЕ дифа, които съм виждал, е G-класата на MB. Чувал също за Унимог и Хамър.
Jeep WJ имат доста масови версий с Quadra drive
Това ми беше първия джип 2.7д с който с летни гуми, без дори 2мм грайфер се катерех по снега и ходих на офроуд и то стабилен.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Off-road funcar.
Е ся разглеждах един военен, паркиран до мен
Сигурно и той има блокажи навсякъде
Сигурно и той има блокажи навсякъде
Хм,хм...
Re: Off-road funcar.
BaDxBoY написа:Jeep WJ имат доста масови версий с Quadra drive
Тихо, че ще поскъпнат...
Тоя вариант е манна небесна, ама малко се знае.
Минуса му е, че на асфалт се клати като патка и хващаш морска болест вътре, ама ае сеа...
Re: Off-road funcar.
Все са поскъпнали.То един читав мотор нямат.
Предишните са стари вече пък скъпи,ако са с правилният двигател.
Следващите са основно ориентирани към пътя където им е и мястото на тия семейни комбита.
Е има един 5.7 дето става,но пак иска някой лев и доработки за нормално извънпътно ползване.
А за сериозен офроуд ммммм всеки има различно виждане.
Ама обикновено поне от 31ца гума за джимни се почва нагоре.Остави другото.
Та за там има лендкрузер,ранглер,гелендия и патрол най-общо казано.
И джими става.Даже има добре направено в офроуд форума.
Чак ми идва да си взема и аз ама не ми отива на габаритите,а и двигателя му е от косачка.
Предишните са стари вече пък скъпи,ако са с правилният двигател.
Следващите са основно ориентирани към пътя където им е и мястото на тия семейни комбита.
Е има един 5.7 дето става,но пак иска някой лев и доработки за нормално извънпътно ползване.
А за сериозен офроуд ммммм всеки има различно виждане.
Ама обикновено поне от 31ца гума за джимни се почва нагоре.Остави другото.
Та за там има лендкрузер,ранглер,гелендия и патрол най-общо казано.
И джими става.Даже има добре направено в офроуд форума.
Чак ми идва да си взема и аз ама не ми отива на габаритите,а и двигателя му е от косачка.
Re: Off-road funcar.
slatanic написа:Все са поскъпнали.То един читав мотор нямат.
Предишните са стари вече пък скъпи,ако са с правилният двигател.
Следващите са основно ориентирани към пътя където им е и мястото на тия семейни комбита.
Е има един 5.7 дето става,но пак иска някой лев и доработки за нормално извънпътно ползване.
А за сериозен офроуд ммммм всеки има различно виждане.
Ама обикновено поне от 31ца гума за джимни се почва нагоре.Остави другото.
Та за там има лендкрузер,ранглер,гелендия и патрол най-общо казано.
И джими става.Даже има добре направено в офроуд форума.
Чак ми идва да си взема и аз ама не ми отива на габаритите,а и двигателя му е от косачка.
Глупости. И 2.7 мерцедесовия и 4.0 и 4.7 са супер.
Само 3.1 има малко проблеми с главите, но нищо сериозно.
Според мен няма по-добър джип от тези, не се сещам за нито една марка и модел, в тоя ценови клас, които да предлагат дори половината от това, което Grand Cherokee предлага.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Off-road funcar.
Borymeckata написа:просто тази идиотщина с "блокажите" ми е болна тема...
По принцип не е зле да има блокаж на задния, макар че аз с Паджеро 4, дето има, не се измъкнах като закъсах как си трябва. То си е много трудно да закъсаш с такъв джип, но ти ставаш все по-смел и в крайна сметка идва момента. В моят случай беше, че в една огромна преспа сняг се паркирах, нямаше проблем да си изляза веднага, но привечер като стегна снега.... Си останах там, до идването на помощ. Трябваше просто да изляза веднага и да изпъртя, но се замозабравяш като колата е много проходима. Иначе съм помагал на доста коли и джипове, дърпам ги като парцали. Колата гони 3 тона, нищо, че е къса база и има маса и сила да влачи до 3.5 тона май беше.
Иначе новото Джимни (след 2018-та) има някаква игра allgrip със ESP-то и спирачките, която измъква джипа като увиснеш по диагонала. Но аз в града май няма да има къде да го разбера това дали работи или не.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Off-road funcar.
Нали правим разлика между:
- Принудителен блокаж на осевия диф;
- Осев диф с ограничено приплъзване (LSD) и
- "Умна" система, която спира боксуващото колело и така имитира моментно блокиране на осевия диф?
Да се оплача от Джимнито - смених му лагера на предно дясно колело. Не беше скъп, но са сложили някаква шибана гайка, та се наложи да правим специален ключ за нея и двама души да я отвиваме. После беше лесно. Лагерите на задните колела са още по-сложни - за да го смениш, трябва да се пили някакъв "котор" (не зна дали го пиша правилно) и после да се сече със секач, а самият лагер се тегли със специална скоба с вериги, през цялата полуоска. Треперя от ужас да не се прецака и някой от задните...
Има работа по окачването - 4 стоманени носача по 3 тампона на всеки... Отделно две стабилизиращи щанги с по два тампона. На задната щанга болтовете бяха запекли във втулките на тампоните, та ги рязах с флекса (болтовете, не тампоните). Едва свалих шангата, после вадене на тампоните, лъскане с телена четка, боядисване, нови тампони и болтове и тоя уикенд ще я монтирам. И отпред има такава щанга, но ме е страх да пробвам болтовете дали ще се отвият...
Изобщо, испанска сглобка с австрийска експлоатация не е добра комбинация...
Иначе колицата е сравнително нова и не е карана много, но... има да се ръчка по нея.
- Принудителен блокаж на осевия диф;
- Осев диф с ограничено приплъзване (LSD) и
- "Умна" система, която спира боксуващото колело и така имитира моментно блокиране на осевия диф?
Да се оплача от Джимнито - смених му лагера на предно дясно колело. Не беше скъп, но са сложили някаква шибана гайка, та се наложи да правим специален ключ за нея и двама души да я отвиваме. После беше лесно. Лагерите на задните колела са още по-сложни - за да го смениш, трябва да се пили някакъв "котор" (не зна дали го пиша правилно) и после да се сече със секач, а самият лагер се тегли със специална скоба с вериги, през цялата полуоска. Треперя от ужас да не се прецака и някой от задните...
Има работа по окачването - 4 стоманени носача по 3 тампона на всеки... Отделно две стабилизиращи щанги с по два тампона. На задната щанга болтовете бяха запекли във втулките на тампоните, та ги рязах с флекса (болтовете, не тампоните). Едва свалих шангата, после вадене на тампоните, лъскане с телена четка, боядисване, нови тампони и болтове и тоя уикенд ще я монтирам. И отпред има такава щанга, но ме е страх да пробвам болтовете дали ще се отвият...
Изобщо, испанска сглобка с австрийска експлоатация не е добра комбинация...
Иначе колицата е сравнително нова и не е карана много, но... има да се ръчка по нея.
Excellent! Steven is my name!
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Off-road funcar.
Новото го правят само в Япония. Сигурен ли си, че твоето е произведено там?
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Off-road funcar.
sub_eleven написа:Новото го правят само в Япония. Сигурен ли си, че твоето е произведено там?
Да, пише на няколко места: Сантана, Испания, Андалузия.
Някъде четох, че всички Джимни кабрио от тези години били испански. За новите не знам...
Excellent! Steven is my name!
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Off-road funcar.
Моджо написа:Капарирах си Жип.
Е... Разкажи де?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани