Офис култура
Модератор: Общи модератори
- cmdkick
- младши ентусиаст
- Мнения: 478
- Регистриран на: 14.03.2014
- Пол: Мъж
- Кара: e70 3.0d
- Детайли за колата: remapped
ex: E46 320d 2005
ex: E36 316i 1998
Re: Офис култура
BMW_POWER написа:
Тук никой не се трогва, когато хвърлиш предупреждението за напускане.
Предполагам защото имат резерв от "man power", тук се трогват защото нямат резерв защото тоя резерв струва пари, които на никой не му се дават.
Tires are evil - destroy them all ...
- nickstorm
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 19.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: на късмет и надежди...
- Мечтае да кара: F-16, от прясно поръчаните
- Детайли за колата: seats and a steering wheel....
Re: Офис култура
ASAP- as soon as possible.... само това знам засега.....
Los hombres no frenan
No discrimination! (unless you are russian)
No discrimination! (unless you are russian)
Re: Офис култура
Моджо написа:Току що прочетено в нета
"Най-некадърните служители ги повишават на най-високи длъжности, за да не пречат на способните да работят", а "когато се налагат съкращения, първо уволняват най-способните, защото те най-лесно ще си намерят нова работа".
Шегата настрана, но има доста истина особено в първата част. Нали ги гледам при нас.
Re: Офис култура
BMW_POWER написа:Тук никой не се трогва, когато хвърлиш предупреждението за напускане.
Не съм много съгласен с теб, особено сега с тази криза за работна ръка. Работодателя, ако не ти направи оферта явно не ставаш и това му е шанса да се отърве от некадърници. Това от личен опит.
Re: Офис култура
Mini написа:BMW_POWER написа:Тук никой не се трогва, когато хвърлиш предупреждението за напускане.
Не съм много съгласен с теб, особено сега с тази криза за работна ръка. Работодателя, ако не ти направи оферта явно не ставаш и това му е шанса да се отърве от некадърници. Това от личен опит.
Прав си, ама донякъде. Има криза в работната ръка при ниските заплати. Просто защото на минимална заплата или на социал, раликата е минимална в доходите. За сметка на това опциите са съвсем различни. И ти знаеш това много добре.
Но темата е за офисната култура. При нас всяка позиция е с точно определено заплащане и който не му харесва, може да "си ходи". Дават ни обаче различни опции за "допълнителни доходи". Използваш личната си кола за служебни нужди, плащат $0.48 на километър. Аз лично два дни в едмицата се прибирам със служебната кола у дома. На следващият ден започвам в 6:00 и наистина вече съм на път. Имам GPS и винаги знаят кога и къде съм и къде съм бил. Отделно ми дават да правя по някой час овър тайм и цифрите се събират.
Офиса? Всичко зависи от мениджъра.
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Офис култура
При нас проблем с кадрите има и то сериозен. Последните няколко години нещата из фирмата се завъртяха така, че кадърните меринджеи си хванаха пътя, съответно на много позиции във фирмата стоят кръгли идиоти.
От фирма с организирани отдели, в която знаеш каква е твоята работа, но когато има работа в повече, покриваш колегите си, което за мен е редно да се прави, се превърхнахме във фирма, в която не знаеш какво ти влиза в задълженията, но повечето неща "не са твоя работа". Съответно клиенти звънят с разни желания, които остават в небитието, докато не се превърнат в онлайн ревю и тогава някой от съпорта се надупва пред клиента.
От 2015та, когато почнах, до сега, много ми се е променила мотивацията за работа. Първите години идвах с удоволствие, бачках здраво, имало е дни, в които обедната почивка съм си я взимал на седмия от осем работни часа, толкова съм бил улисан в работа и не съм имал никакво време. Работя в call center, та докато бях на телефона, всичко беше таргети - колко обаждания си взел, колко мейла си написал, колко таска си затворил - винаги беше колко, а не как. Съответно една група винаги си достигаха въпросните тарргети и мениджмънта ги боготвореше, а друга група като мен въряхме след тях и винаги бяхме под таргетите, но пък колегите на терен винаги разчитаха на нас.
В един момент имаш близо 6 часа от 8, в които си бил в разговор, но имаш малко обаждания като количество и почват едни мейли ти аджеба кво прайш на работа, според summary-то ти нищо не си свършил. Тогава рязко ми се влоши и здравето, дълго отказвах да го приема, но сега си мисля, че точно това мъмрене и стрес от уволнение ми се отрази брутално зле върху здравето. А колегите ми разчитаха винаги на мен и когато им свършва смяната са ми оставяли някой батак от през деня, който все още има какво да се върши по него без да се притесняват, защото ще го оправя, както и аз разчитах на тях в такива ситуации. В някакъв етап голяма част от колегите или започнаха да напускат, или да бягат по тъча и се стигна до момент, в който разчитах единствено на себе си и още 1-2 колеги /в отдел от 30 + души/. Аз до последно отказвах да бягам по тъча, за да изглежда, че работя, затова и колегите, които работят в Англия и реално вършат услугите, които ние продаваме, ме уважаваха супер много. Много пъти са ми казвали, че се радват, че обаждането им идва при мен, защото масово не им помагат както трябва и по-скоро им пречат да си свършат работата, когато има проблем на място. Съответно пък когато аз имах проблем, неведнъж са се отзовавали и съм ги вдигал едва ли не от масата вечер за да отидат да свършат някой адрес. Та така, колегите на терен ме уважаха, колегите ми разчитаха на мен, а с клиентите винаги съм се държал на ниво, но с мениджъмнта не се разбрахме. Една вечер дори останах overtime около час, имахме проблем с клиент и аз бях на случая, та ща не ща, останах да си свърша работата. Мениджърката ми ме направи на 2 стотинки защото съм останал overtime без да го потвърдя /дори не съм искал да ми го плащат/, а клиентът на другия ден беше изключително благодарен, че съм останал извън работно време да му оправя проблема..
Та така, сега никва мотивация, лично не се смятам за полезен към днешна дата във фирмата, та съм в процес на търсене на ново занимание.
От фирма с организирани отдели, в която знаеш каква е твоята работа, но когато има работа в повече, покриваш колегите си, което за мен е редно да се прави, се превърхнахме във фирма, в която не знаеш какво ти влиза в задълженията, но повечето неща "не са твоя работа". Съответно клиенти звънят с разни желания, които остават в небитието, докато не се превърнат в онлайн ревю и тогава някой от съпорта се надупва пред клиента.
От 2015та, когато почнах, до сега, много ми се е променила мотивацията за работа. Първите години идвах с удоволствие, бачках здраво, имало е дни, в които обедната почивка съм си я взимал на седмия от осем работни часа, толкова съм бил улисан в работа и не съм имал никакво време. Работя в call center, та докато бях на телефона, всичко беше таргети - колко обаждания си взел, колко мейла си написал, колко таска си затворил - винаги беше колко, а не как. Съответно една група винаги си достигаха въпросните тарргети и мениджмънта ги боготвореше, а друга група като мен въряхме след тях и винаги бяхме под таргетите, но пък колегите на терен винаги разчитаха на нас.
В един момент имаш близо 6 часа от 8, в които си бил в разговор, но имаш малко обаждания като количество и почват едни мейли ти аджеба кво прайш на работа, според summary-то ти нищо не си свършил. Тогава рязко ми се влоши и здравето, дълго отказвах да го приема, но сега си мисля, че точно това мъмрене и стрес от уволнение ми се отрази брутално зле върху здравето. А колегите ми разчитаха винаги на мен и когато им свършва смяната са ми оставяли някой батак от през деня, който все още има какво да се върши по него без да се притесняват, защото ще го оправя, както и аз разчитах на тях в такива ситуации. В някакъв етап голяма част от колегите или започнаха да напускат, или да бягат по тъча и се стигна до момент, в който разчитах единствено на себе си и още 1-2 колеги /в отдел от 30 + души/. Аз до последно отказвах да бягам по тъча, за да изглежда, че работя, затова и колегите, които работят в Англия и реално вършат услугите, които ние продаваме, ме уважаваха супер много. Много пъти са ми казвали, че се радват, че обаждането им идва при мен, защото масово не им помагат както трябва и по-скоро им пречат да си свършат работата, когато има проблем на място. Съответно пък когато аз имах проблем, неведнъж са се отзовавали и съм ги вдигал едва ли не от масата вечер за да отидат да свършат някой адрес. Та така, колегите на терен ме уважаха, колегите ми разчитаха на мен, а с клиентите винаги съм се държал на ниво, но с мениджъмнта не се разбрахме. Една вечер дори останах overtime около час, имахме проблем с клиент и аз бях на случая, та ща не ща, останах да си свърша работата. Мениджърката ми ме направи на 2 стотинки защото съм останал overtime без да го потвърдя /дори не съм искал да ми го плащат/, а клиентът на другия ден беше изключително благодарен, че съм останал извън работно време да му оправя проблема..
Та така, сега никва мотивация, лично не се смятам за полезен към днешна дата във фирмата, та съм в процес на търсене на ново занимание.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Офис култура
Мениджмънта винаги е в състояние да развали обстановката в дадена фирма.
Аз като започвах в сегашната фирма бях шофьор, реално първият служител на фирмата изобщо в България, та то дори нямаше фирма тогава, само грандиозни планове за развитие и светло бъдеще
Съответно баш шефовете оцениха това, което направих и къде с мои усилия и искания, къде с тяхно желание получих доста привилегии (като няма работа за мен не бях длъжен да стоя в офиса, не ми се гледаше кога и колко работя (като часове), къде ходя с колата (винаги съм си покривал разходите за лични пътувания и дори като съм работил с колата с някой "по-близък" вип от старата работа давах парите за колата на шефа и тн). Така се развиха нещата, че открихме офиси в други страни, започнаха да пътуват още повече (за справка като започнах през първия работен месец, шефа беше тук за 4 дни ) и логично беше да се преместят в град с голямо международно летище откъде да могат да заминат навсякъде в рамките на деня. Повишиха един немец в изпълнителен директор тук и си е*а майката . Мойта длъжност беше променена (вече съм Фасилити мениджър) с уговорката да продължа да изпълнявам шофьорските задължения и да не загубя нито една от привилегиите дето си бях спечелил и да си остана пряко подчинен на баш шефовете. Е да ама изп. директор явно се обиди на тая схема и грам не ме долюбва от този момент нататък. Има ли начин да бъда "порязан" за нещо - абсолютно винаги се случва . Последния пример са разни увеличения на заплати - всички хора дето са негови подчинени получават бонуси и увеличение на база "краен резултат", само аз и колежката (с която се водим административния отдел на фирмата) никога не получаваме нищо, даже заради некомпетентната ни HR-ка стана скандал за нещо, което ми е предвидено в КТ (5 допълнителни дни отпуск заради ненормирано работно време). После пък намери начин да ме ощети с 3 дни от миналата година, но майната им на тях, само мир да е...
Та в крайна сметка трябваше да изпишем ферман (3 и 1/2 листа А4 с приключени задачи от нас (от последното увеличение на нашите заплати) + снимки на офиса преди/след и да го изпратим на шефовете) за да покажем, че всъщност ние работим и на база всичката свършена работа за всичките фирми искаме увеличение защото явно тукашния ИД дава информация какво вършат само "неговите" хора
Имаше момент и когато и двамата с колежката бяхме пред напускане, точно заради ИД и отношението му към нас, но шефовете се застъпиха за нас, смъмриха го и имаше подобрение за известно време
Аз като започвах в сегашната фирма бях шофьор, реално първият служител на фирмата изобщо в България, та то дори нямаше фирма тогава, само грандиозни планове за развитие и светло бъдеще
Съответно баш шефовете оцениха това, което направих и къде с мои усилия и искания, къде с тяхно желание получих доста привилегии (като няма работа за мен не бях длъжен да стоя в офиса, не ми се гледаше кога и колко работя (като часове), къде ходя с колата (винаги съм си покривал разходите за лични пътувания и дори като съм работил с колата с някой "по-близък" вип от старата работа давах парите за колата на шефа и тн). Така се развиха нещата, че открихме офиси в други страни, започнаха да пътуват още повече (за справка като започнах през първия работен месец, шефа беше тук за 4 дни ) и логично беше да се преместят в град с голямо международно летище откъде да могат да заминат навсякъде в рамките на деня. Повишиха един немец в изпълнителен директор тук и си е*а майката . Мойта длъжност беше променена (вече съм Фасилити мениджър) с уговорката да продължа да изпълнявам шофьорските задължения и да не загубя нито една от привилегиите дето си бях спечелил и да си остана пряко подчинен на баш шефовете. Е да ама изп. директор явно се обиди на тая схема и грам не ме долюбва от този момент нататък. Има ли начин да бъда "порязан" за нещо - абсолютно винаги се случва . Последния пример са разни увеличения на заплати - всички хора дето са негови подчинени получават бонуси и увеличение на база "краен резултат", само аз и колежката (с която се водим административния отдел на фирмата) никога не получаваме нищо, даже заради некомпетентната ни HR-ка стана скандал за нещо, което ми е предвидено в КТ (5 допълнителни дни отпуск заради ненормирано работно време). После пък намери начин да ме ощети с 3 дни от миналата година, но майната им на тях, само мир да е...
Та в крайна сметка трябваше да изпишем ферман (3 и 1/2 листа А4 с приключени задачи от нас (от последното увеличение на нашите заплати) + снимки на офиса преди/след и да го изпратим на шефовете) за да покажем, че всъщност ние работим и на база всичката свършена работа за всичките фирми искаме увеличение защото явно тукашния ИД дава информация какво вършат само "неговите" хора
Имаше момент и когато и двамата с колежката бяхме пред напускане, точно заради ИД и отношението му към нас, но шефовете се застъпиха за нас, смъмриха го и имаше подобрение за известно време
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Офис култура
Такива офисни драми... Чак започвам да си харесвам фургончето на строежа - интернет, климатик, туба с чевено домашно, няколко бири и мезета в хладилника, какво му трябва повече на човек...
Excellent! Steven is my name!
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Офис култура
И аз си харесвах свободата в предната работа ама финансовата част е не съизмерима
Живот и здраве скоро може би ще се преместя във виенския офис, та не е драма за умиране
Живот и здраве скоро може би ще се преместя във виенския офис, та не е драма за умиране
- DiMIcha84
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 30.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525д 2001
- Мечтае да кара: F13 с М буквичка.
Re: Офис култура
Borymeckata написа:Такива офисни драми... Чак започвам да си харесвам фургончето на строежа - интернет, климатик, туба с чевено домашно, няколко бири и мезета в хладилника, какво му трябва повече на човек...
Като си позициониран на един обект е добре, но ако ръководиш няколко по малки обекта, и особенно ако строителите ти са неграмотни италианци, тогава ще те питам дали ще ти е спокойно. Преди години работих във голяма фирма, която се занинаваше основно с инфраструкторно строителство. Там работбата ръка е съставена основно от неграмотни цигани, на които не можеш да имаш никакво доверие, имало заради стрес и напрежение да не мога да спя спокойно с дни. Сега вече съм в по малка фирма където работниците до голяма степен са поотсяти и стреса ми е сведен почти до 0, и бюрократщината е в пъти по малка, от което съм много доволен.
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Офис култура
DiMIcha84 написа:имало заради стрес и напрежение да не мога да спя спокойно с дни..
Напомни ми как моята отпуска беше - 3дни в началото и около -2 дни в края.. Тоест почвах да се поотпускам на 3тия ден , сънуването на работни задачи спираше някъде там и после се подновява пак малко преди почване..
На теория си с нормално работно време, на практика "работиш" и насън..
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Офис култура
DiMIcha84 написа:Като си позициониран на един обект е добре, но ако ръководиш няколко по малки обекта, и особенно ако строителите ти са неграмотни италианци, тогава ще те питам дали ще ти е спокойно.
Един, ама национален!
Вярно, в процес на подписване на Акт 10, та работата ми май скоро ще стане прекалено "спокойна", чак никаква...
Excellent! Steven is my name!
- DiMIcha84
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 30.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525д 2001
- Мечтае да кара: F13 с М буквичка.
Re: Офис култура
Borymeckata написа:DiMIcha84 написа:Като си позициониран на един обект е добре, но ако ръководиш няколко по малки обекта, и особенно ако строителите ти са неграмотни италианци, тогава ще те питам дали ще ти е спокойно.
Един, ама национален!
Вярно, в процес на подписване на Акт 10, та работата ми май скоро ще стане прекалено "спокойна", чак никаква...
Е като подпишете акт 10 ще имаш повече време да наблегнеш на онова в шкафа
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Офис култура
Я кажете актувате ли колежки
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Re: Офис култура
Навсякъде клатят. Мен ме "порязаха" с отпуската миналата година. Понеже имам над 10г стаж и съм с 160 часа годишен отпуск. Миналата година нещо ме ми излезнаха дните и питах. Отговорът:
Понеже ти плащаме 9.5 часа на ден, ще ти взимаме и по 9.5 часа на ден от отпуската. Плащат ми ги, ама... Е започнах да си ползвам болничните.
Колежки, искаш ли да ти ги снимам?
Понеже ти плащаме 9.5 часа на ден, ще ти взимаме и по 9.5 часа на ден от отпуската. Плащат ми ги, ама... Е започнах да си ползвам болничните.
Колежки, искаш ли да ти ги снимам?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани