За самолетите

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1752
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 27 Сеп 2022, 2:53

enigma написа:...


Ама отвътре, не отвън :OT:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: За самолетите

Мнение от m.dimitrov1992 » 30 Сеп 2022, 7:30

BMW_POWER написа:Както беше казал Енигмата по-рано:
"Това, което не може да се поправи с лепенка, може да се поправи с много лепенка!"


Това е speed tape и е разрешен за полети при определени дефекти. Ролка колкото голямото канцеларско тиксо е 80евро :mhihi: Но на снимката ми се вижда доста :mhihi: :mhihi: :mhihi:

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1752
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 10 Окт 2022, 16:55

И този си е тръгнал с маркуча от бензиностанцията :ok:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от alekangg » 10 Окт 2022, 16:57

Бях се качвал, но не бях летял на легендарния 747. Бях сигурен, че няма да се кача никога, понеже има много малко летящи, но изкарах късмет и летях наскоро.
Много ми хареса.
Реално след DC9 до наши дни съм летял на всичко което е произведено в пътническия сектор от бойнг и ербъс.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: За самолетите

Мнение от Nickelback » 10 Окт 2022, 17:14

alekangg написа:Бях се качвал, но не бях летял на легендарния 747. Бях сигурен, че няма да се кача никога, понеже има много малко летящи, но изкарах късмет и летях наскоро.
Много ми хареса.

Аз летях на такова от Лондон до Хонг Конг за към Тайван преди десетина години почти (ще да е било с British Airways доколкото помня). Е на мен не ми хареса :| Беше като Чавдарка вътре в сравнение с разни Airbus-и от подобен калибър. Имаше CRT монитори някакви вътре, ужас... Страх ме беше да не паднат на някой на главата :mhihi: И беше пълен с китайци, разказа ми се играта направо :mhihi: 12 или 13 часа беше полета и миришеше на... китайско :mhihi: Нямах търпение да сляза :ok: Единствено беше с някаква супер мека возия, и на излитане, и на кацане, усещаш слабо, че нещо се случва. Помня и че с календара набираше по пистата на излитане, но му се получи :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от alekangg » 11 Окт 2022, 7:20

Nickelback написа:
alekangg написа:Бях се качвал, но не бях летял на легендарния 747. Бях сигурен, че няма да се кача никога, понеже има много малко летящи, но изкарах късмет и летях наскоро.
Много ми хареса.

Аз летях на такова от Лондон до Хонг Конг за към Тайван преди десетина години почти (ще да е било с British Airways доколкото помня). Е на мен не ми хареса :| Беше като Чавдарка вътре в сравнение с разни Airbus-и от подобен калибър. Имаше CRT монитори някакви вътре, ужас... Страх ме беше да не паднат на някой на главата :mhihi: И беше пълен с китайци, разказа ми се играта направо :mhihi: 12 или 13 часа беше полета и миришеше на... китайско :mhihi: Нямах търпение да сляза :ok: Единствено беше с някаква супер мека возия, и на излитане, и на кацане, усещаш слабо, че нещо се случва. Помня и че с календара набираше по пистата на излитане, но му се получи :ok:
Точно и аз такова усещане имах за возията му, ама мислех, че си въобразявам.

Има и по-нови 747 на Луфтханза, 7-10 годишни са, това са последните произведени, аз се возих в такъв.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1752
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 23 Окт 2022, 17:39

Слиза Ганьо (след първи полет в живота си) по стълбата на летището в Европа. В едната ръка багажа, в другата ръка си държи колана и си придържа панталона. И в същото време на висок глас коментира:
"Тия са ненормалници бе! Час и половина - сложете си коланите - махнете си коланите - сложете си коланите - махнете си коланите" ...

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1752
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 20 Ное 2022, 22:02

Пак виц по темата

Екипаж на аварийно кацнал на летището самолет изпаднал в недоумение, когато видял група руски туристи да се качват обратно в самолета през задните врати. Те просто искали да се повозят още веднъж по надуваемите пързалки ...

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: За самолетите

Мнение от Mollov » 21 Ное 2022, 12:15

Не знам дали е пускано тук, но понеже е доста от скоро (1м), реших да го пусна... надявам се да ви е интересно :)


Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: За самолетите

Мнение от Kroki » 13 Дек 2022, 15:23

Митбъстърс преди време правиха абс същото и Адам мисля, успя да се справи само с напътствия.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1752
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 13 Дек 2022, 20:34

Не знам защо, но в подобни сличаи винаги се сещам за полет UA232. Без да ровя в Гугъл, май никой до сега не е успявал да повтори това кацане толкова чисто на тренажор. Независимо от 111-те жертви.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: За самолетите

Мнение от Mollov » 14 Дек 2022, 14:53

Kroki написа:Митбъстърс преди време правиха абс същото и Адам мисля, успя да се справи само с напътствия.


Без да звуча като идиот - ако си поне малко адекватен (говоря принципно) и не виждаш "таблото" на самолета за 1-ви път... и имаш много добър инструктор в слушалките, който има мониторинг на всичко, което правиш... Да, ще успееш, ако има ILS и времето е ОК... не е лесно, но не е и "ракетна физика" трудно (при наличието на споменатите условия за напътстване) :)

Вече да кацнеш без ILS, само на прибори и да се разчита на това, че ще успееш сам да направиш approach-а и landing-а, дори и с напътствия.... ъ-ъ-ъ-ъ-ъ-ъ-ъ-ъ no. Иска си знания, разбиране и... поне някъв опит :)

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1752
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 15 Дек 2022, 2:25

Щом Кроки ще кара, сетих се за още едно кацане.

Изображение

На 23 юли 1983 г. Боинг-767 (полетен номер ) на Air Canada е неправилно зареден с гориво. По това време Канада премина на литри и всички страни, участващи в преобразуването на керосин в презареждане, банално се провалиха
Резултатът - в един красив момент самолетът на надморска височина 8000 метра се превърна в прекрасен 132-тонен контейнер, движещ се изключително по инерция. Без двигатели и половината от устройствата (изключени, защото работеха от двигатели). Единственото нещо, което работеше в самолета, беше авариен вятърен генератор, който поддържаше налягането в хидравличната система. Правилно, не знам как са се чувствали 69-те обитатели на желязната кутия, когато са били там.
Вторият пилот Морис Квинтал, след като игнорира инструкциите, не откри рубриката "Какво да правиш, щом всички двигатели са се изпъкнали и ти се живее". Тъй като KVS Боб Пиърсън се занимавал с планиране по негово време и така или иначе нямаше избор - решиха да планират до най-близкото летище.
Проблемът беше в изчисляването на скоростта на спускане - работеше само скоростомера, който показваше спадането на скоростта от първоначалните 900 км/ В края на полета, веднага ще кажа, паднах до 400 км/ч. Ултиметъра (показващ височината) излезе. С помощта на механичен резерв се престорили, че намаляват със скорост 1,5 км на 19 км полет.
Куинтал каза, че знае добро място с блекджек и к**ва и стара авиобаза наблизо (около 8000 фута надолу и малко встрани). Базата се казваше Гимли. Quintal веднъж дембел от тази база и убеди командира да бъде върнат на местата на бойна слава. Но късмета беше в игриво настроение този ден.
Клубът за спортни автомобили в Уинипег беше домакин на съботно парти, със състезания със същия БВП Самата лента се използваше редовно за тази цел, а в центъра дори имаше разделителна преграда за паралелни състезания. По краищата на лентата хората пиеха бира, пържено месо и се наслаждаваха на живота във всяко отношение, дори не си представяха каква изненада може да им падне на главите. Общо взето Пиърсън можеше сам да изхвърли целия този "клуб" от списъка със съществуващите организации.
Не знам колко скучно беше в салона по време на процеса на намаляване, но тогава започна истинското забавление. Първо трябваше да пуснете шасито. За тази цел разтресоха самолета. Шасито падна. Двете задни стелажи дори стояха на ключалката. Мисля, че пътниците започнаха да гадаят нещо. Появиха се първите тухли.
Боб Пиърсън използва (за това, което разбирам, единственият път в световната история) за кацане на голям самолет, прием от арсенала на планера. Това се нарича "крило подхлъзване", известен още като "sideslip. "Тази хубава процедура изглежда така: самолетът е поставен "на крилото", а пътниците имат избор: да гледат в долния осветител към земята, горния към небето, но в същото време да продължат да серат тухли. Между другото носът на самолета се отдалечава от курса. Скоростта, съответно, пада до необходимата. Състоянието на пътниците "от щастието, че са го изпитали" не влиза в описанието.
Сигурен съм, че колкото тухли се появиха на летището на името на другаря Гимли, когато видяха към тях въздушен автобус, чийто крила не предвиждаха, че кацането изобщо е част от плановете му. Но, в последния момент, самолетът се изравни и кацна на ивицата. Предната стойка се счупи и той започна весело да се доближава до автомобилния купон. Трябва да кажа, че скоростта беше 320 км/ч към момента на кацането, така че съботното състезание определено беше спечелено от екипа на Пиърсън-Куинтал.
Със специални ефекти под формата на пушещи и спукани колела и искра примка изпод гондолата самолетът се насочи към автомобилните ентусиасти. За да могат по-добре да прегледат приземяването във всички подробности, той се приближи. Както пишат, спрях на 30 метра от групата за срещи.
След това всичко беше просто и всекидневно: пуснаха надуваемите капани, изгониха пътниците навън, за да проветрят кабината Започналият пожар е потушен от автомобилните ентусиасти с обикновени автомобилни пожарогасители.
Причината за няколко леки наранявания на пътниците не е качване. И прибързано кацане от задния авариен изход. Опашката беше твърде висока, а височината не стигаше при търкаляне по окопа.
Квинтал взе изпита за КВС през 1989 г. и летя на много самолети, както обещават, и на борда No 604 също. Пиърсън се пенсионира през 1993.
Самолетът е ремонтиран на летището в Гимли за 2 дни. И той отлетя до базата, където цялостния ремонт струваше 1 млн. долара. Скоро отново беше в експлоатация и се използва до януари 2008 г.


http://hawaii.hawaii.edu/math/Courses/M ... Flt143.htm

Преводът е на гугъл и дори не съм го редактирал.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.

Re: За самолетите

Мнение от Top Gun Maverick » 15 Дек 2022, 8:24

Ами тъкмо вече си мислим, че сме виждали всичко на събора в Стара Загора, само ей такова събитие ни трябва, че само обикаляне в кръг дотъпява. :mhihi:
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: За самолетите

Мнение от ивчо » 16 Дек 2022, 14:50



Каквото и да си говорим, това за мен си остава видеозапис N1 който иска доста "кураж", самолет и екипаж .
Да, много случки има в които нещата завършват "добре" въпреки възникналите усложнения .
Но е факт, че последните няколко години самолетите си станаха толкова автономни че професията пилот си "отива" :bang: :paranoid:
И една история която бях чел преди (не знам до колко е истинска де) - в зората на тия "пързалки" и тестовете с тях, първият проведен е протекъл доста културно . Нещо което в реални условия не е баш така, и се наложило да обявят парична награда за първите мисля 80 които слязат ... КеЧупа е бил доволен и е пресъздал почти 1:1 реалното :mhihi: :(
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook