За самолетите

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 5.01.2005

Re: За самолетите

Мнение от enigma » 28 Фев 2022, 23:38

alx написа:
стандартната фраза която е приета и съвсем в реда на нещата е "prepare for impact" което се превежда най- грубо "пригответе се за удар"... дали от това като се пльоснете на пистата при по- грубичко приземяване или удар в земята от който няма да остане нищо от самолета- не се конкретизира...


Всъщност правилната фраза е "brace for impact", което ми напомни за тази песничка -

enigma
ያለ እኩል

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 17 Мар 2022, 2:33

Западните санкции обещаха да лишат Русия от чужди самолети. Летенето в чужбина вече стана опасно - всеки момент лайнерът ни може да бъде арестуван. Авиационните власти обаче откриха вратичка в санкциите. Москва лишава „голямата авиационна мощ на Бермудите“ от власт над нашите самолети и ги пререгистрира в Русия. Защо нашите самолети бяха регистрирани преди това на Бермудите? И как пререгистрацията ще помогне за запазването на нашия самолетен парк?

Западните санкции обещаха да лишат Русия от чуждестранни самолети и всъщност да унищожат вътрешните ѝ въздушни пътувания. Европа забрани на Русия да купува европейски самолети и поиска връщането на тези от флота на руски превозвачи. Повечето чуждестранни самолети са наети от чужди компании (те са собственици). ЕС поиска от лизинговите компании да прекратят договорите си до 28 март. Поне до този момент те можеха да летят без проблеми.

Възникна обаче друг проблем: самолетите на нашите авиокомпании започнаха да се бавят в чужбина. Поради риск от арест на самолети, Федералната агенция за въздушен транспорт препоръча спиране на полетите в чужбина от 6 март. Проблемът се оказа не само, че самолетите на нашите превозвачи не са тяхна собственост, а лизинговите компании са собственици. Това всъщност е нормална практика за целия свят: не всички авиокомпании могат да си позволят да купуват скъпи самолети.

Проблемът се оказа в регистрацията на самолети, които се експлоатират от руски авиокомпании в чужбина. Най-често те са били регистрирани в Ирландия и Бермудските острови. А самолетите, регистрирани в Европа, веднага бяха ударени. И буквално от 14 март самолетите, регистрирани на Бермудските острови, също бяха изложени на риск. Управлението за гражданска авиация на Бермудските острови анулира сертификатите за летателна годност на "нашите" лайнери поради международни санкции срещу руския авиационен сектор. Нашите авиокомпании не са спирали полети, но сега летят на свой риск. Към 11 март, според Министерството на транспорта, руските авиокомпании оперират 1367 самолета. Повече от половината - 700-800 - са регистрирани на Бермудите.

Русия обаче намери изход от тази трудна ситуация. Президентът Владимир Путин подписа закон за възможността за регистриране на права върху чуждестранни самолети, наети от руски превозвачи. В този случай самата Русия може да издава сертификати за полети.

„Това няма нищо общо с експроприацията или национализацията на самолети. Това е просто пререгистрация. Може да се сравни с кола, която е дерегистрирана в КАТ в Москва и регистрирана в КАТ в Санкт Петербург, но собственикът не се променя", обяснява ръководителят на индустриалния портал „Авиа.Ру“ Роман Гусаров.

Всъщност беше възможно да се регистрират самолети в Русия дори преди това. „У нас около 5% от самолетния парк е регистриран в руския регистър, а самолетите летяха с руски сертификат за летателна годност. Но 95% от самолетите са били в чужд регистър. Новият закон всъщност изменя и уточнява действащия закон, за да улесни и ускори процеса на пререгистрация на самолети. По-специално, срокът за регистрация на самолет в Русия е намален от 30 на 10 дни“, обяснява източникът.

Според него това е отличен изход от ситуацията, която се разви поради санкциите както за руските авиокомпании, така и за чуждестранните лизингови компании, които меко казано не бяха ентусиазирани от санкциите. Неофициално се съобщава, че те настояват да не се въвеждат подобни ограничения и предупреждават за риск от собствен фалит.

Руските авиокомпании получават законовото право да не връщат самолетите, да продължат да ги експлоатират и да летят както в страната, така и в чужбина, без риск самолетът да бъде задържан и арестуван, обяснява източникът. Ако самолетът е регистриран в Русия, тогава няма да е възможно да бъде задържан на чуждо летище по искане на Ирландия или Бермудски острови. Теоретично това може да стане, ако лизинговата компания го изиска чрез съда например въз основа на неплащане на лизингови вноски. По принцип такъв вариант е възможен, но малко вероятен. В крайна сметка руските превозвачи не отказват да плащат. Друго нещо е, че те получиха правото да извършват плащания в рубли, защото ще бъде трудно с валутата на фона на замразяването на нашите резерви и отрязването от долари и евро. „По-голямата част от наемодателите ще се съгласят с всички тези промени, защото имат малък избор. Или получават рубли, или изобщо нищо”, казва Роман Гусаров.

За лизинговите фирми, които притежават тези самолети, тези промени предлагат шанс за оцеляване. Те ще продължат да получават лизингови плащания от руски превозвачи, няма да им се налага да плащат глоба за прекратяване на договори за лизинг и ще бъде избегнат фалит.

Според Гусаров вече са подадени голям брой заявления за пререгистрация. И вече има първите регистрирани самолети, заявления за които бяха подадени по-рано. По-специално, „УтаиР“ заяви, че вече е регистрирала 50 самолета в руския регистър, включително широкофюзелажни „Боинг“ 767 на дълги разстояния. Няколко самолета, регистрирани на Бермудите, са изведени от експлоатация. От компанията обясниха, че са стартирали процеса на пререгистрация на самолети миналата година, а съществуващият самолетен парк е достатъчен за непрекъснато обслужване на пътниците. Той също така потвърждава, че наемодателите са съгласни с новите промени.

Защо самолетите, експлоатирани от руски превозвачи, обикновено са регистрирани на Бермудските острови или Ирландия, а не в Русия? Всъщност такава възможност е съществувала и преди.

Това се дължи на изискванията на самите западни лизингови компании. „Първоначално съветските стандарти не отговаряха на западните стандарти, така че така наречените авиационни офшорки, като Ирландия и Бермудски острови, бяха избрани да регистрират самолети и да контролират експлоатацията им у нас. Оттогава обаче е изтекла много вода. Нашето законодателство се промени, появиха се технически центрове и норми, които отговарят на международните стандарти. Министерството на транспорта отдавна призовава самолетът да бъде пререгистриран в руския регистър. Наемодателите обаче казаха не”, обяснява Роман Гусаров.

Според него най-популярното оправдание за това е, че чужденците не вярват на нашите съдилища и правна система, а в Ирландия и Бермудските острови има по-разбираем англосаксонски закон, който защитава собствеността им.

„Получи се парадоксална ситуация, когато в Русия голямата авиационна сила на Бермудите се занимаваше с експлоатацията на самолети. Това устройваше чуждестранни собственици. Те заплашиха, че ако самолетът бъде регистриран в Русия, тогава рисковете ще се увеличат, а с тях ще се повишат лизинговите лихви и цената на застраховката. Нашите превозвачи, разбира се, веднага се обърнаха. Но сега всички тези аргументи са нулеви “, обяснява събеседникът.

Те или ще трябва да се съгласят с промените, или ще загубят лизинговите си плащания и ще получат всичките си самолети обратно. Засега те физически не могат да върнат самолетите сами. Защото въздушното пространство е затворено. Но дори и този проблем да бъде разрешен и Русия върне всичките 700-800 самолета, които сега са им отдадени на лизинг, чуждите фирми просто не знаят какво да правят с тях по-нататък. Такъв приток на употребявани самолети веднага ще срине вторичния пазар за продажба на лайнери. Дори в най-добрите времена би било трудно да прикачите толкова много самолети, ще трябва да осигурите големи отстъпки, да понесете загуби. И сега световната авиация преживява трудни времена заради коронавируса. Търсенето на самолетни превози е намаляло и все още не се е възстановило, като много самолети вече са принудени да стоят на земята. В такава ситуация върнатите от Русия лайнери ще трябва да бъдат раздадени на безценица, само и само да не ръждясват. Това ще удари производството на нови самолети „Бойнг“ и „Ейрбъс“. Защото защо да поръчват нови, ако могат да закупуват използвани много по-евтино.

Така проблемът с чуждестранните лайнери на Русия може да бъде решен по толкова прост начин. Разполагаме и със собствени технически центрове. Но това е само половината проблем. Все още има въпрос с резервните части, които Западът е забранил да доставят на Русия. За първите няколко месеца наличните резервни части в складовете на руските авиокомпании най-вероятно ще са достатъчни, съдейки по изявленията на превозвачите и оценките на експертите. По-специално от „Уралските авиолинии“ отбелязаха, че могат да летят безопасно в продължение на два до три месеца, без да разглобяват самолета за резервни части.

През това време е необходимо да се намерят начини за решаване на проблема. Един от вариантите е едни самолети да се използват като донори на други, тоест самолетът да се разглоби за резервни части. Друг вариант е необходимите части да се доставят през трети страни на вторичния пазар.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: За самолетите

Мнение от steeN » 17 Мар 2022, 12:34

А можеше да напишеш просто с две думи, че руснаците пререгистрират всички техни самолети от чужбина обратно в Русия, защото иначе ще им спрат регистрациите. Ако се наема да гадая що толкова непатриотично са регистрирани по някакви офшорни зони, бих казал че е за да спестят плащането на кинти на майка Русия... но не бих искал да навлизам в такива тежки конспирации. Цялата тая работа не им помага да летят до забранените дестинации по никакъв начин. :dunno: Иначе в статията толкова тържествено и такъв патос като, че ли правят машинацията на века :mhihi: Дефакто им правят услуга с тия санкции, най-накрая да почнат да си плащат данъците вместо да скатават.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 5.01.2005

Re: За самолетите

Мнение от enigma » 17 Мар 2022, 19:00

Да, спестяването на митото е едната причина.
Другата е, че руската регистрация означава занижени изисквания по техническата поддръжка, което е притеснително за лизингодателите.

За регистрация в Бермуда се искат сертификати от FAA / EASA / Transport Canada.

Ама в крайна сметка за какво са им на руснаците западни щайги, нали си имат техни. Пък и западните са фрашкани със шпионска техника, особено Боингите :D.
enigma
ያለ እኩል

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 716
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: За самолетите

Мнение от Don_Diego » 25 Мар 2022, 18:02

Гледахте ли филма на Netflix за Boeing 737 Max? :conf: :shock:

Тази марка не трябва да я има ако всичко показано е вярно....да знаеш къде е проблема и въпреки това да казваш самолета е сигурен, да отказваш тренировъчни курсове за пилоти и тн... :kuku:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 15.08.2015
Местоположение: expedia.com
Пол: Мъж
Кара: BMW and Toyota
Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8

Re: За самолетите

Мнение от peshehodetz » 07 Апр 2022, 13:49

Don_Diego написа:Гледахте ли филма на Netflix за Boeing 737 Max? :conf: :shock:

Тази марка не трябва да я има ако всичко показано е вярно....да знаеш къде е проблема и въпреки това да казваш самолета е сигурен, да отказваш тренировъчни курсове за пилоти и тн... :kuku:


Марката Боинг като цяло или конкретно модела 737 и по специално Макс ? Аз миналата седмица летях с някакъв макс ма даже и не обърнах внимание какъв беше 8 или 9 и към края на май пак ще летя, ма вече не им се впечатлявам, макар че като станаха тези истории преди около 2-3 години изпитвах малко някакъв ужас да се кача на какъвто и да е 737. Иначе често ми се налага да летя, поне 10 полета годишно и от този клас самолети горе-долу са ми по равно между 737 и А320 имам и някакви с Embraer и някои други, всичко това отделно + големите през океански лайнери.
Обаче в живота си имам и няколко полета с това подобие на самолет, е няма по голяма каруца и кенеф от това по долу:

https://www.youtube.com/watch?v=iJtOuNofn2A&t=224s

P.S. Как се казва филма, че го търсих в Нетфликс, ма нищо не ми излиза.
keep walking

Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 880
Регистриран на: 21.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 M52b20 Touring

Re: За самолетите

Мнение от Сондьора » 07 Апр 2022, 20:41

Downfall

Кръстникът
Online
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 7.03.2014
Местоположение: Вкъщи
Пол: Мъж
Кара: с турбо
Мечтае да кара: V10
Детайли за колата: стокови

Re: За самолетите

Мнение от c04 » 07 Апр 2022, 23:29

Сондьора написа:Downfall

Този не беше ли за райха :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 15.08.2015
Местоположение: expedia.com
Пол: Мъж
Кара: BMW and Toyota
Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8

Re: За самолетите

Мнение от peshehodetz » 08 Апр 2022, 0:05

Има и за райха такъв филм. Иначе това е филма, току що го изгледах. Препоръчам го на Боримечката да си упражнява английския. Между другото какво стана с този човек, що зачезна, да не би да го ядосаха малко в повече юнаците от съседната тема за войната и да отсвири форума като цяло ? :|
keep walking

Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 08 Апр 2022, 3:20

peshehodetz написа:Има и за райха такъв филм. Иначе това е филма, току що го изгледах. Препоръчам го на Боримечката да си упражнява английския. Между другото какво стана с този човек, що зачезна, да не би да го ядосаха малко в повече юнаците от съседната тема за войната и да отсвири форума като цяло ? :|


:OT: Мечо работеше по един проект и се надявам да се е реализирал. Да го оставим сам да каже :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: За самолетите

Мнение от ildivvy » 08 Апр 2022, 7:04

На мен пък винаги ми е правило впечатление 'дърварската' изработка на Боинг-ите! Някакси грубо и недовършено стои... всичко! Това, от гледна точка на пътник. Технически нямам представа дали струват...
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 09 Апр 2022, 3:09

DHL-ът от днес в Коста Рика


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от alekangg » 09 Апр 2022, 15:50

ildivvy написа:На мен пък винаги ми е правило впечатление 'дърварската' изработка на Боинг-ите! Някакси грубо и недовършено стои... всичко! Това, от гледна точка на пътник. Технически нямам представа дали струват...


Не знам как ги познаваш отвътре, ако не знаеш или не прочетеш.
Ако визираш 737-е на Раянер, да дървени са и се познават, ама с другите опит имаш ли? 787-9 на по-така компания е всичко друго, ама не и дървено.,.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от BMW_POWER » 09 Апр 2022, 16:22

alekangg написа:
ildivvy написа:На мен пък винаги ми е правило впечатление 'дърварската' изработка на Боинг-ите! Някакси грубо и недовършено стои... всичко! Това, от гледна точка на пътник. Технически нямам представа дали струват...


Не знам как ги познаваш отвътре, ако не знаеш или не прочетеш.
Ако визираш 737-е на Раянер, да дървени са и се познават, ама с другите опит имаш ли? 787-9 на по-така компания е всичко друго, ама не и дървено.,.


Вътре зависи как ги е поръчал собственика. 737 на Air Canada Rouge. Не премерих, колко разстояните има между двете седалки. Но това е единственият самолет (на Air Canada Rouge), в който коленете ми опираха предната седалка при всяко положение. От Монреал до Орландо съм стоял като копърка в консерва. Никакъв шанс да мръднеш. Тях ги водят също "ниско тарифна" ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: За самолетите

Мнение от alekangg » 09 Апр 2022, 17:12

Точно така, зависи от компанията, не от модела и марката на самолета. Един и същи самолет бил то боинг или еърбъс на раян или катар или някоя друга арабска или азиатска нямат нищо общо.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook