За самолетите
Модератор: Общи модератори
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: За самолетите
ivoaudi написа:Дори няма да си правя труда да отварям да чета твърдения, предвид, че се справям добре с мисленето и нямам нужда медиите да го правят вместо мен. Та:
Спирането при кацане така или иначе в огромната му част за да се убие тази кинетична енергия го правят двигателите, не накладките (това при пътническите самолети, нали така), а едва във финалната част и предимно при рулиране се ползват спирачки. Това едно, другото е, че накладки се правят левно от кой ли не за всевъзможни превозни средства, допълвам и че руснаците са си силни в авиопроизводството. За да ти е по-лесно, правят ги да летят. Сглобяваш ли? Да летят, което е истинската трудност, не просто да спират. Сглоби си сам трите и вземи някакво решение каква тъпа глупост е това, че точно накладките са някакъв фактор, пречка или там каквото.
По-скоро е точно обратното или 70-85% от цялото спиране се дължи точно на спирачките в колелата.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: За самолетите
Ако данните ми са стари и действително си прав ще се радвам да науча нещо ново. Чел съм навремето тук, там. Живеех 20 години до летище, но ми се е случвало и друг път да сгреша. Ще попрочета по-нови писания.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: За самолетите
Самолет на LOT (полските авиолинии) захожда за кацане на летище Кенеди. Поради натоварен трафик кулата го пращат на малка странична полоса, като предупреждават пилота, че пистата е доста по-късичка от другите, но все пак има предостатъчно място за кацане. Вече наближават пистата, пилотът е зает с уредите, а инженерът гледа пистата и казва на пилота:
- Леле, тая писта наистина е къса. Предлагам да пуснем колесарите още от сега.
Пускат колесарите - едвам не се откъсват от въздушния поток, но устискват. Приближават още. Инженерът вика:
- Баси пистата, не е истина! Много е къса! Трябва да отворим въздушната спирачка още от сега.
Отварят я, самолетът рязко намалява скорост, пилотът едвам го удържа във въздуха, пътниците почват да пищят. Приближават още, инженерът е в паника:
- Пистата е толкова къса, че ако не включим на реверс още сега, със сигурност ще се разбием!
Пилотът включва на реверс, моторите аха да избухнат, но някак си издържат, пътниците са на кълбета, самолетът пада почти като камък надолу. Успяват някак си да кацнат и спират на милиметри от края на пистата. Бордовият инженер си избърсва потта от челото и вика:
- Братче, това кацане е за Гинес! Тия идиоти как са могли да направят такава къса писта!
Пилотът се оглежда наляво, после надясно и вика:
- Да ама пък скивай к'ва е широка!
- Леле, тая писта наистина е къса. Предлагам да пуснем колесарите още от сега.
Пускат колесарите - едвам не се откъсват от въздушния поток, но устискват. Приближават още. Инженерът вика:
- Баси пистата, не е истина! Много е къса! Трябва да отворим въздушната спирачка още от сега.
Отварят я, самолетът рязко намалява скорост, пилотът едвам го удържа във въздуха, пътниците почват да пищят. Приближават още, инженерът е в паника:
- Пистата е толкова къса, че ако не включим на реверс още сега, със сигурност ще се разбием!
Пилотът включва на реверс, моторите аха да избухнат, но някак си издържат, пътниците са на кълбета, самолетът пада почти като камък надолу. Успяват някак си да кацнат и спират на милиметри от края на пистата. Бордовият инженер си избърсва потта от челото и вика:
- Братче, това кацане е за Гинес! Тия идиоти как са могли да направят такава къса писта!
Пилотът се оглежда наляво, после надясно и вика:
- Да ама пък скивай к'ва е широка!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: За самолетите
Самолет на LOT (полските авиолинии) захожда за кацане на летище Кенеди....
Добре че не е имАло мъгла ...щяха да се разбият
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: За самолетите
Това не знам за тук ли е или за криминалната тема понеже има и такава, но все пак внимавайте какво слагате в чекирания си багаж като летите през летище София
https://www.kriminalno.com/%d0%bd%d0%b0%d1%82%d1%80%d1%8a%d1%88%d0%ba%d0%b0%d0%bb%d0%b8-%d1%81-%d0%b1%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%b7%d0%bd%d0%b8%d1%86%d0%b8-%d1%86%d1%8f%d0%bb%d0%b0-%d1%81%d0%bc%d1%8f%d0%bd%d0%b0-%d0%ba%d1%80%d0%b0/?fbclid=IwAR1My92SMPTQpka7pt2vbh--XGhP_BAGBv4JBwg-WJrk2eCzVau7x0Q9C1o
https://www.kriminalno.com/%d0%bd%d0%b0%d1%82%d1%80%d1%8a%d1%88%d0%ba%d0%b0%d0%bb%d0%b8-%d1%81-%d0%b1%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%b7%d0%bd%d0%b8%d1%86%d0%b8-%d1%86%d1%8f%d0%bb%d0%b0-%d1%81%d0%bc%d1%8f%d0%bd%d0%b0-%d0%ba%d1%80%d0%b0/?fbclid=IwAR1My92SMPTQpka7pt2vbh--XGhP_BAGBv4JBwg-WJrk2eCzVau7x0Q9C1o
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Re: За самолетите
peshehodetz написа:Това не знам за тук ли е или за криминалната тема понеже има и такава, но все пак внимавайте какво слагате в чекирания си багаж като летите през летище София
https://www.kriminalno.com/%d0%bd%d0%b0%d1%82%d1%80%d1%8a%d1%88%d0%ba%d0%b0%d0%bb%d0%b8-%d1%81-%d0%b1%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%b7%d0%bd%d0%b8%d1%86%d0%b8-%d1%86%d1%8f%d0%bb%d0%b0-%d1%81%d0%bc%d1%8f%d0%bd%d0%b0-%d0%ba%d1%80%d0%b0/?fbclid=IwAR1My92SMPTQpka7pt2vbh--XGhP_BAGBv4JBwg-WJrk2eCzVau7x0Q9C1o
По този повод едно бюджетно решение. Два черни чувала за боклук. Куфарът вътре и яко безцветна лепенка отгоре. Показват се само дръжките. Едно етикетче с адрес и това е. Една ролка ми стига, за да мина цял куфар и да не е лесно достижим багажа вътре. Катинарчетата не пазят циповете от отваряне. Отдавна са им намерили цаката
Re: За самолетите
Jordana написа:Самолет на LOT (полските авиолинии) захожда за кацане на летище Кенеди....
Добре че не е имАло мъгла ...щяха да се разбият
В същото време, пилот в турските авиолинии:
- Самолетите имали спирачки ?! Юруш бакалъм!
enigma
ያለ እኩል
ያለ እኩል
Re: За самолетите
enigma написа:Jordana написа:Самолет на LOT (полските авиолинии) захожда за кацане на летище Кенеди....
Добре че не е имАло мъгла ...щяха да се разбият
В същото време, пилот в турските авиолинии:
- Самолетите имали спирачки ?! Юруш бакалъм!
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: За самолетите
wow.............
https://www.nbcnews.com/news/world/2-air-france-pilots-suspended-fighting-cockpit-rcna45215
https://www.nbcnews.com/news/world/2-air-france-pilots-suspended-fighting-cockpit-rcna45215
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Re: За самолетите
alekangg написа:По-скоро е точно обратното или 70-85% от цялото спиране се дължи точно на спирачките в колелата.
Тихо да не те чуе някой…. Спирачките на реактивния самолет са общо взето само за разкош. Голямото спиране от високи скорости до към 60км/ч е 100% reverse thrust. Спирачките с накладките се ползват само при финалното спиране от някъде 60 до 20-30 и движение към терминала и от него към полосата за излитане…
Дори при малките самолети с перка като кацаш не ползваш спирачките а просто намаляваш оборотите на двигателя и той сам си намалява защото не се търкаля много добре по пистата по инерция
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: За самолетите
Мога да добавя, че при по-сериозните с перка променят ъглите на витлата и това създава голямо въздушно съпротивление. Вс това с променени елерони, задкрилки ( първите на макс надолу, вторите нагоре ) и там каквото може спира самолета, не спирачките.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
За самолетите
alx написа:alekangg написа:По-скоро е точно обратното или 70-85% от цялото спиране се дължи точно на спирачките в колелата.
Тихо да не те чуе някой…. Спирачките на реактивния самолет са общо взето само за разкош. Голямото спиране от високи скорости до към 60км/ч е 100% reverse thrust. Спирачките с накладките се ползват само при финалното спиране от някъде 60 до 20-30 и движение към терминала и от него към полосата за излитане…
Дори при малките самолети с перка като кацаш не ползваш спирачките а просто намаляваш оборотите на двигателя и той сам си намалява защото не се търкаля много добре по пистата по инерция
Бе и аз не съм прав, ама си казвам, да, в случая не е баш така както съм писал.
Ти не помня някога да не си бил прав, камо ли да си признаеш.
https://www.hydro.aero/de/newsletter-de ... rakes.html
Значи в цифри за А320 спирачките сработват когато скоростта падне до 140км/ч, не от 60 както ти реши.
Сега им пиши да се актуализират, че не знаят нищо.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: За самолетите
И аз мисля, че реверса е основното . Говорим за големи, реактивни самолети, нали. Ма може и да не съм прав.
https://otslabnete.koshachek.com/articl ... spira.html
Нали си имаме авиомеханик тук, да каже той.
Даже и витловите самолети имали реверс, ся прочетох, доде се чудех транспортните военни как спират:))
https://otslabnete.koshachek.com/articl ... spira.html
Нали си имаме авиомеханик тук, да каже той.
Даже и витловите самолети имали реверс, ся прочетох, доде се чудех транспортните военни как спират:))
Хм,хм...
Re: За самолетите
alekangg написа:alx написа:alekangg написа:По-скоро е точно обратното или 70-85% от цялото спиране се дължи точно на спирачките в колелата.
Тихо да не те чуе някой…. Спирачките на реактивния самолет са общо взето само за разкош. Голямото спиране от високи скорости до към 60км/ч е 100% reverse thrust. Спирачките с накладките се ползват само при финалното спиране от някъде 60 до 20-30 и движение към терминала и от него към полосата за излитане…
Дори при малките самолети с перка като кацаш не ползваш спирачките а просто намаляваш оборотите на двигателя и той сам си намалява защото не се търкаля много добре по пистата по инерция
Бе и аз не съм прав, ама си казвам, да, в случая не е баш така както съм писал.
Ти не помня някога да не си бил прав, камо ли да си признаеш.
https://www.hydro.aero/de/newsletter-de ... rakes.html
Значи в цифри за А320 спирачките сработват когато скоростта падне до 140км/ч, не от 60 както ти реши.
Сега им пиши да се актуализират, че не знаят нищо.
Ти каза, че основното спиране е със спирачките, аз ти казах,че са глупости и основното спиране е с обратна тяга на реактивните двигатели. Казах “към 60км” съвсем ориентировъчно. На по- дълги писти не ползват дисковите спирачки въобще (защото накладките са скъпи) а на много къса съм сигурен, че ще скочи на тях пилота по- рано. Обадих се, защото заспорихте грозно и не защото числата не са ти верни (не придирям) а защото цялата ти концепция за коя спирачка е основната ти беше грешна.
За това кога съм прав и не- гледам предимно да съм прав, да.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]