Тех ко

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Тех ко

Мнение от host » 05 Дек 2018, 9:05

http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=256734

Betriebsanleitung says it should be between 80 - 120 C in normal operation and 130 C MAX. when driven spiritedly. It also says you should not rev any higher than 4000 rpm before the oil temp gauge hits 50 C. That is all it has to say under the oil temp gauge picture in the book.


80-120 Целзий

това дават тук
______________________________

в края на темата обсъждат да не се кара с 10w60 стрийт защото директно вдига температурата на маслото на максималните стойности

един от колегите горе питаше за жегите в Пловдив и каране в задръстване ... колега ако вкараш по-гъсто масло ... помисли логично, маслената помпа ще го прекарва през мотора по-бавно, вътрешното съпротивление на мотора е повишено ... защо това би било добра идея , по-скоро ако не караш агресивно и на високи обороти често може да си караш с 5w30 ;)

карал съм миналото лято 5w30 в m52 , никакви проблеми нямаше в най-големите жеги

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Тех ко

Мнение от b00st » 05 Дек 2018, 9:36

Не се вкарвайте в излишни филми, да се вталявате толкова за маслото какво е като марка, стига да отоговаря на спецификациите от производителя. Най-важното е да си сигурен, че маслото не е ментак, като го сменяш на 10к км в евридейката няма никъв проблем. Карал съм със скъпо и с нормално оригинално масло, след 5к км маслото започва да си губи качествата защото просто се замърсява и в двата случая. На 10к трябва да си го изхвърлил вече, особено градско.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Тех ко

Мнение от steeN » 05 Дек 2018, 9:54

Жегата няма значение за топлия индекс... освен ако нямаш някакви проблеми с охладителната система, ама тогава маслото ще ти е последния проблем. Студения индекс има отношение към жегите, но то всичко вече е 0 или 5 така, че и това не е драма. Това със зимното и лятното масло е от времето на минералните, които работят в много тесен диапазон :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Тех ко

Мнение от Jordana » 05 Дек 2018, 10:04

Според мен за нормален двигател, не някакви специални рейсърски мотори основното е маслото да има малък вискозитет при ниски температури . Износването на мотора е огромно в първите минути след старта , едно масло със висок вискозитетен индекс при минусови температури става на сопол и няма никакво мазане при студен старт . Вече нагоре при работните 120 градуса как запазва вискозитет и пламна температура е божа работа и зависи главно от качеството и производителя . Тоест дали си отговаря на стандарта който покрива . Предписаното от производителя масло е обикновено една база която е удачна за повечето случаи и не виждам нужда да се открива топлата вода . Просто трябва да се подбират масла които имат вискозитететен индекс и сертификат за стандарта който е предписан от производителя , тоест основното е маслото да си отговаря на качеството заявено на етикета .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1752
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Тех ко

Мнение от BMW_POWER » 05 Дек 2018, 14:06

Jordana написа:Според мен за нормален двигател, не някакви специални рейсърски мотори основното е маслото да има малък вискозитет при ниски температури . Износването на мотора е огромно в първите минути след старта , едно масло със висок вискозитетен индекс при минусови температури става на сопол и няма никакво мазане при студен старт . Вече нагоре при работните 120 градуса как запазва вискозитет и пламна температура е божа работа и зависи главно от качеството и производителя . Тоест дали си отговаря на стандарта който покрива . Предписаното от производителя масло е обикновено една база която е удачна за повечето случаи и не виждам нужда да се открива топлата вода . Просто трябва да се подбират масла които имат вискозитететен индекс и сертификат за стандарта който е предписан от производителя , тоест основното е маслото да си отговаря на качеството заявено на етикета .


Разгеле, едно нормално мнение по темата. Всичко зависи от студения старт. Оттам нататък като цяло разлики няма. Не вярвам арабите да карат с 0W20 или аз да успея изобщо да превъртя стартера при под -35С с 20W60 или нещо от сорта.

Естествено, при двигатели със специални функции нещата са различни.

Сега вече можем да се върнем към касиерката :ok:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Тех ко

Мнение от bum_bum » 05 Дек 2018, 14:20

Абе има си разлика и то значителна при горен индекс 40 или 60
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Тех ко

Мнение от steeN » 05 Дек 2018, 14:33

Защото, целта е възможно най-тънкото масло, което да държи налягане. Колкото по-съвременни са двигателите толкова по-малки са луфтовете между частите и може да се ползва по-нисък вискозитет масло... по-малко загуби, повече икономия.

Старите минерални масла са с високи студени индекси главно заради ограниченията на химията тогава, не толкова двигателите. Съвременните синтетики позволяват редки масла да са стабилни и като се сгъстят при високи темепратури. Примерно 5w-50 масло е било практически непостижимо с тогавашните технологии.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Последна промяна steeN на 05 Дек 2018, 14:36, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 25.09.2015
Пол: Мъж

Re: Тех ко

Мнение от maxoyn » 05 Дек 2018, 14:36

steeN написа:И на северния полюс и в Калифорния няма проблем да се кара с 0 студен индекс.


Точно в Калифорния ме учуди, че слагат 5w30 на huracan-и дори с компресор и явно издържа. А тук често се споменава някое си масло " става на чорба " след Х км.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Тех ко

Мнение от steeN » 05 Дек 2018, 14:38

0 няма значение за чорбата. 30 е това, което има значение. И въпроса е дали е стабилно при високи температури, а не колко му е вискозитетния индекс. Ако си остава 30 при продължителна употреба на загрят двигател, значи просто е качествено масло.

Може би за това някой хора грешни си мислят, че като сложат по-висок топъл индекс е по-добре.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Тех ко

Мнение от host » 05 Дек 2018, 14:39

запрашеността, студените стартове, наличието на примеси в горивата ... не забравяйте и това да отчетете

в САЩ над 7000хил км надали някой кара масло особено ако колата е сериозна

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 14.09.2008
Местоположение: Leipzig
Пол: Мъж
Кара: по Аутобан А14 и А9
Мечтае да кара: ALPINA B7 S Turbo Coupé E24

Re: Тех ко

Мнение от Alpina_Johnnie » 05 Дек 2018, 15:09

така го хвалите тоя Равенол, има ли желаещи за обща поръчка от сайта им? за СФ питам, че иначе се губи смисъла 8)
Изображение
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Тех ко

Мнение от alx » 05 Дек 2018, 16:22

host написа:запрашеността, студените стартове, наличието на примеси в горивата ... не забравяйте и това да отчетете

в САЩ над 7000хил км надали някой кара масло особено ако колата е сериозна


внимавай- на порше 911 турбо интервалите са 32к км за смяна на маслото... повечето притежатели сменят на 16к км ама ако караш по книжка- 32к км

на другите сериозни коли - м-ки амг-та и тн - 16к км...
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 720
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Тех ко

Мнение от Don_Diego » 05 Дек 2018, 16:23

В щатите с тия огромни разстояния ако се сменя под 10к км ще се сменя масло през 2 месеца :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Тех ко

Мнение от host » 05 Дек 2018, 16:34

s2000.jpg
Много добре знам какво препоръчват ... всеки сам да си преценя как кара, колко и къде ... има и посочени коректни интервали , които не са повлияни от тия "реклами" колко малко обслужвания има колата като ти я продадат.

Не ми се вярва хората каращи си колите не просто "до работа и обратно" да си карат 30хил с едно масло , въпреки че БМВ им препоръчва слъдж програмата си за обслужване.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 18.10.2011
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: магистратура

Re: Тех ко

Мнение от vladi_totev » 06 Дек 2018, 16:25

Производителите препоръчват "тънко" масло понеже, ако го пишат, че колата е за 5w50 или 10w60 се плаща XXX пари повече еконорми още не производствено ниво. Пък като сложат 5w40 не ги плащат -видиш ли отговарят на еконормите и колата даже гори по-малко гориво. Говорете си вие за SAE-та...
Като ми "мяу"-не двигателя- отвяря се, прави се и газ.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook