Мотористите във форума!
Модератор: Общи модератори
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 646
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: Мотористите във форума!
Айде и аз да се запиша в темата , много скоро ми е изпита и днес се сдобих с това , за първи мотор се надявам да е добър избор.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Честито! Карбуратор ли е или инжекцион? Хубави, здрави машинки и много икономични! Изкарай си втори ключ и редовно си профилактирай ключалката на кормилото... Отпред на капака, където е водната помпа, има една дупчица. Поддържай я винаги чиста (бъркаш внимателно с някакво телче, за да няма кал и мизерия в нея)! Това е излаз на 'пространството' между двата семеринга на водната помпа и маслот в картера. Така, ако някой от тях протече, ще разбереш веднага, преди да е направило други бели. Няма никакви изисквания към спецификите на маслото, само да го сменяш редовно! Т.е. не се хвърляй на скъпи масла - мотора няма да го отрази по никаъв начин! Обикновено 10/40 полусинтетика и това е! Смени и сп.течност при първа възможност, защото често се пренебрегва! Може да токнеш и антифриза...
П.П. Сутринта си продадох и прехвърлих ЦБР-а! Вече официално съм само с Мултистрада-та!
П.П. Сутринта си продадох и прехвърлих ЦБР-а! Вече официално съм само с Мултистрада-та!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 646
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: Мотористите във форума!
Карбуратор. Мерси, това за дренажите не го знаех ще го изчистя, човека ми даде останало от старото му масло и каза че го е сменил преди по-малко от 1 000км (Познат ми е и му вярвам) , но пък минлата година и сега не знам дали да го сменям. Той с мотул го кара, не погледнах визкозитета но мисля да взема същото щом досега е нямало проблем с него, аз за е61-цата давам по 28-30лв литъра при положение че събира 10 и го сменям 3 пъти в годината, та съм пертръпнал от към масла
Иначе си има 2 ключа.
Ще се опитам тук да не съм толкова вманиачен колкото при колата, че там сменям и сменям и сменям все едно от 0 км съм я взел и ще я карам 100-години, но да видим дали ще успея.
Само да се върна от Испания и да си взема книжката и се захващам със смяната на нещата които препоръча, мерси за съветите.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
За мотоциклетния Мотул може много да се говори, както и за този за колите Да кажем, че вече изобщо не е на почит! Тези 'трактори' искат единствено редовна смяна! Никакви други специфични изисквания към техн.спецификации на маслото. Затова ти казах, че е безсмислено да се хвърляш на топ-спецификации. Моя приятел, макар и със следващото поколение Ф-ка, слагаше скъпо 'Яко' и някои от присадките вътре не понесоха на съединителя. Трябваше да го смени след това... Репсол-а например му идва екстра! ЕНИ-то е перфектно също... Гледам ,че е с протектори на коловете.. Погледни и под тях! Много пазят, но понякога скриват началното омазняване да се види на време. Търси си ойлер за веригата! Спрейовете са нож с две остриета. Има доста писано по темата...
П.П. Нали знаеш как се проверява маслото? Проверяваш го, след като си покарал поне 10-тина километра или след каране! Тези мотори са със сух картер и имат помпа, която качва маслото в изнесения резервоар! Гледай да не го пълниш до 'макс'-а (събира общо 2,1лтр по спомени). Ако трябва ще помагаме с каквото трябва винаги !
П.П. Нали знаеш как се проверява маслото? Проверяваш го, след като си покарал поне 10-тина километра или след каране! Тези мотори са със сух картер и имат помпа, която качва маслото в изнесения резервоар! Гледай да не го пълниш до 'макс'-а (събира общо 2,1лтр по спомени). Ако трябва ще помагаме с каквото трябва винаги !
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Мотористите във форума!
Може ли малко инфо за този мотор, интересно ми е да прочета повече за модела и техническите му данни
- barty
- старши ентусиаст
- Мнения: 1966
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Мотористите във форума!
Завиждам ви момчета, на 44г съм но никога не съм карал мотор а изглежда много вълнуващо
Re: Мотористите във форума!
44 не е късно да подкараш Аз тази година направо се излагам я имам 2к километра с мотора я не. Иначе нали мислихме за форумна мото сбирка какво стана?
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Мотористите във форума!
Май само се мисли тази сбирка всяка година
Аз към момента нямам мотор в движение, само един разглобен
Аз към момента нямам мотор в движение, само един разглобен
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Мотористите във форума!
Не бих казал, че е късно.barty написа:Завиждам ви момчета, на 44г съм но никога не съм карал мотор а изглежда много вълнуващо
Изпратено от моят SM-A405FN с помощта на Tapatalk
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
drifty написа:Може ли малко инфо за този мотор, интересно ми е да прочета повече за модела и техническите му данни
Модела е F650 от първото поколение. Незнам на колегата коя година е, но тук можеш да погледнеш за какво става дума: https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 0%2098.htm .
Предната седмица си бях свалил предните колове за пълно обслужване и едва снощи остана време да започна да го събирам. Останаха ми само страничните пластмаси да сложа и да го подкарам отново... Сам съм си виновен, че не го свърших още зимата това, но...
За годините - никога не е късно! Въпроса е да има желание!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- NiksGS
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 107
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: Мотористите във форума!
barty написа:Завиждам ви момчета, на 44г съм но никога не съм карал мотор а изглежда много вълнуващо
Изкарай курса сега, докато е хубаво времето, за около месец, после се забвлявай. Никога не е късно, ще останеш доволен.
Ultimate Riding Machine
- NiksGS
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 107
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа: Репсол-а например му идва екстра
Колеги, с най-добри намерения ви препоръчвам да стоите далеч от тази марка. Известно време карах колата и мотора с нея, защото им се доверявах, обаче си го харчеше като вода. Често се долива, което не го препоръчвам. Отдадох го на това, че и колата и мотора не са първа младост на по 15+ години, но не е така.
След това минах на Castrol 10W40 мотоциклетното (специално за мотоциклета) и пак доливам, но доста по-малко, да не кажа, че и не доливам. Нямам против марката, просто разликата с нея е в пъти.
Ultimate Riding Machine
- NiksGS
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 107
- Регистриран на: 8.07.2021
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е83 05, К25 06
Re: Мотористите във форума!
@ ivanski_2: Честито и със здраве да си го караш! Сега вече с чиста съвест можеш да пишеш в BMW Motorrad раздела.
Ultimate Riding Machine
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 646
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: Мотористите във форума!
ildivvy написа:За мотоциклетния Мотул може много да се говори, както и за този за колите Да кажем, че вече изобщо не е на почит! Тези 'трактори' искат единствено редовна смяна! Никакви други специфични изисквания към техн.спецификации на маслото. Затова ти казах, че е безсмислено да се хвърляш на топ-спецификации. Моя приятел, макар и със следващото поколение Ф-ка, слагаше скъпо 'Яко' и някои от присадките вътре не понесоха на съединителя. Трябваше да го смени след това... Репсол-а например му идва екстра! ЕНИ-то е перфектно също... Гледам ,че е с протектори на коловете.. Погледни и под тях! Много пазят, но понякога скриват началното омазняване да се види на време. Търси си ойлер за веригата! Спрейовете са нож с две остриета. Има доста писано по темата...
П.П. Нали знаеш как се проверява маслото? Проверяваш го, след като си покарал поне 10-тина километра или след каране! Тези мотори са със сух картер и имат помпа, която качва маслото в изнесения резервоар! Гледай да не го пълниш до 'макс'-а (събира общо 2,1лтр по спомени). Ако трябва ще помагаме с каквото трябва винаги !
Благодаря, маслото не знаех че проверява така.
А за вискозитета, гледам че е карано с 15-50, подходящ ли е този воскозитет за моторчето
NiksGS
Благодаря
Иначе моето моторче е старичко 1997, като недостатък бих казал че е много тежко за бутане баси, или поне на мен така ми се струва.
Взех го малко импулсивно, но просто беше от познат, майстора ми го погледнна и каза че е много добро състояние, даде ми го на много добра цена + подари ми ОЕМ бмв яке
Та остана само да си взема книжката и да видим как ще се чувствам с него, засега всички ме убеждават че ще е удобен за дълги пътувания, но да видим.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
Няма проблем и с 15/50. Като започнеш да го караш ще видиш, че мотора държи доста ниска температура на охл.течност, стига просто да е в движение. Затова и 10/40 е напълно подходящо за него (15/50 бих слагал по-скоро на мотор с възд.охлаждане или такъв, който работи в 'натоварени' режими). Пробвай и с двата вискозитета и виж кое ще се отрази по-добре на мотора (ако изобщо мотора направи разлика). Взимаш това, което намериш за по-добре... Ето как се прави и смяната на маслото, ако ще си я правиш сам (елементарно е): https://www.youtube.com/watch?v=ANrBLOAX2ow .
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани