Формула 1 - обща тема
Модератор: Общи модератори
Re: Формула 1 - обща тема
Далеч не е само до двигател. Двигателите на Ферари, Хонда и Мерцедес са почти изравнени. Слуховете са дори, че Ферари има леко предимство.
Настроийката на колата( и аердинамичната и механичната) са поне толкова важни, ако не и повече. Ред Бул играят с един трик от годините на Фетел още - заради това, че шасито им генерира повече базово пристискане, си позволяват да свалят крилата и да разчитат по-малко на "dirty downforce". Това им помага по отношение на скоростта на правите, особено на писти като Джеда и Баку където трябва да се намери баланс между бавни завои и дълги прави(в Канада беше различно).
Специално в Канада следях отблизо най-ключовото място в обиколката - обратния завой преди дългата права. Верстапен направо размазваше Сайнц там, а Леклерк също беше зле заради свалените крила(на него му свалиха крилата, уж за да изпреварва по-лесно, но това го съсипваше в обратния завой). Във всяка една обиколка от финалната битка, без значение кой как си използваше енергията Верстапен слагаше няколко дължини на Сайнц на излизането от обратния От там вече Сайнц се мъчеше да догонва с ДРС.
Първо Ред Бул-а е най-меката кола от всички, което е огромен + за всеки състезателен автомобил.
Карането на Верстапен просто е на друго ниво спрямо Сайнц - тук съм съгласен с колегата, че Леклерк би имал повече шанс принципно.
BMW POWER пусна една телеметрия по-назад. Забележи тайминга на спирането на Верстапен. Той е способен да спира рано и въпреки това да е бърз, което е ключово за обратния завой.
8-9 завой не са особено тежки за задните гуми, а и като цяло на тази писта Ред Бул-а изглеждаше предно лимитиран. Верстапен се "тътреше" през първите 2/3 от обиколката, съхранявайки гуми, след което правеше максимална атака на 8-9, за да лиши Сайнц от шанс да го притесни на обратния(там беше едиственото място на което Сайнц можеше да "импровизира"). Това му позволяваше да спре рано за обратния завой и да се позиционира добре за правата, след което просто лягаше максимално на задните гуми....после 2/3 от обиколката ги охлаждаже и така обиколка след обиколка. Аз не го видях нито един път да се доближи до стената на 14ти завой, докато Сайнц всеки път използваше цялата писта, това показва колко още резерв имаше.
За разлика от Верстапен, Сайнц всеки път караше с "квалификационната линия" в обратния завой - късно спиране, геометричния ейпекс, запазване на скорост в средата на завоя......и хоп две дължини назад на излизане.
Настроийката на колата( и аердинамичната и механичната) са поне толкова важни, ако не и повече. Ред Бул играят с един трик от годините на Фетел още - заради това, че шасито им генерира повече базово пристискане, си позволяват да свалят крилата и да разчитат по-малко на "dirty downforce". Това им помага по отношение на скоростта на правите, особено на писти като Джеда и Баку където трябва да се намери баланс между бавни завои и дълги прави(в Канада беше различно).
Специално в Канада следях отблизо най-ключовото място в обиколката - обратния завой преди дългата права. Верстапен направо размазваше Сайнц там, а Леклерк също беше зле заради свалените крила(на него му свалиха крилата, уж за да изпреварва по-лесно, но това го съсипваше в обратния завой). Във всяка една обиколка от финалната битка, без значение кой как си използваше енергията Верстапен слагаше няколко дължини на Сайнц на излизането от обратния От там вече Сайнц се мъчеше да догонва с ДРС.
Първо Ред Бул-а е най-меката кола от всички, което е огромен + за всеки състезателен автомобил.
Карането на Верстапен просто е на друго ниво спрямо Сайнц - тук съм съгласен с колегата, че Леклерк би имал повече шанс принципно.
BMW POWER пусна една телеметрия по-назад. Забележи тайминга на спирането на Верстапен. Той е способен да спира рано и въпреки това да е бърз, което е ключово за обратния завой.
8-9 завой не са особено тежки за задните гуми, а и като цяло на тази писта Ред Бул-а изглеждаше предно лимитиран. Верстапен се "тътреше" през първите 2/3 от обиколката, съхранявайки гуми, след което правеше максимална атака на 8-9, за да лиши Сайнц от шанс да го притесни на обратния(там беше едиственото място на което Сайнц можеше да "импровизира"). Това му позволяваше да спре рано за обратния завой и да се позиционира добре за правата, след което просто лягаше максимално на задните гуми....после 2/3 от обиколката ги охлаждаже и така обиколка след обиколка. Аз не го видях нито един път да се доближи до стената на 14ти завой, докато Сайнц всеки път използваше цялата писта, това показва колко още резерв имаше.
За разлика от Верстапен, Сайнц всеки път караше с "квалификационната линия" в обратния завой - късно спиране, геометричния ейпекс, запазване на скорост в средата на завоя......и хоп две дължини назад на излизане.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 722
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Формула 1 - обща тема
И на мен ми направи впечатление как при всяко излизане от обратния им дават бинокли на Фераритата, за Шарл ми беше ясно защо така се получава ама Сайнц дали нямаше да има подобрение там с лека настройка на крилата при бокс?
Re: Формула 1 - обща тема
Не мога да кажа.
По-скоро бих казал Не.
Нещата които според мен биха променили нещо(от удобството на дивана 3 дни след като състезанието е свършило и съм гледал повторения и т.н. )
1. Медиум пък бил той и използван при последния пит.
2. Различно използване на енергията и опит за атака на спирането за обратния.
3. Различно използване на енергията и копиране на Макс при преминаването на обратния.
По-скоро бих казал Не.
Нещата които според мен биха променили нещо(от удобството на дивана 3 дни след като състезанието е свършило и съм гледал повторения и т.н. )
1. Медиум пък бил той и използван при последния пит.
2. Различно използване на енергията и опит за атака на спирането за обратния.
3. Различно използване на енергията и копиране на Макс при преминаването на обратния.
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
TheDriver написа:Този дето вися в ДРС влакчетa на опашкарите половин състезание ли? И се измъкна напред само след като му осигуриха офсет с медиумите.
Сигурен съм, че щом "толкова лесно" се справи с Норис, Ботас и Албон, да мине Верстапен "в някой завой" нямаше да е толкова трудно.
Същия дето стартира 19-ти и завърши 5-ти.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 722
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Формула 1 - обща тема
Е все пак кара предполагаемо втората най-добра кола в грида...ако не беше стигнал челните места какво изобщо прави там
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 - обща тема
Bernie Ecclestone: “I hoped with many people that Ferrari would make it again after more than 14 years.
“Unfortunately, I have to say that anyone who continues to put their money on Ferrari or Leclerc will get nothing!”
А дъртия мисля ги разбира нещата
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
bum_bum написа:Bernie Ecclestone: “I hoped with many people that Ferrari would make it again after more than 14 years.
“Unfortunately, I have to say that anyone who continues to put their money on Ferrari or Leclerc will get nothing!”
А дъртия мисля ги разбира нещата
Не е прав според мен, но ще видим.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 722
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Формула 1 - обща тема
Шантаво състезание с доста обрати и още повече битки и драма след ужасяващ старт.
Слава Богу, че китайчето излезе невредимо….като видях колко време се влачи и как прелетя загражденията сериозно се притесних. Албон обаче е бил с повече наранявания след карамбола дето му спретна половината грид
Малко щастлива, но заслужена победа за Карлос. Ако нямаше кола за сигурност заради Окон, Шарл щеше да спечели.
Окон открадна двойната победа на Ферари, не знам защо не се прибра в бокса като видно беше, че загуби темпо преди входа на боксовете. Тия коли не тръгват наново с лашкане от кокпита
Шарл направи епична битка с Перез и Хамилтън в последните обиколки, беше удоволствие да се гледа. С меки гуми щеше да ги разпилее. С няколко грешни решения в началната фаза сами го набутаха в калта, но пак прилично класиране
Малшанс за Макс с техническия проблем, целият под на болида му е бил раздран. Перез направи мега състезание и с малко късмет стигна до 2ро то място.
Честити първи точки на Мик, дано все по-често записва подобни класирания
Дани РИК май наистина ще си ходи от Макларън, с Ландо са в различни лиги
Слава Богу, че китайчето излезе невредимо….като видях колко време се влачи и как прелетя загражденията сериозно се притесних. Албон обаче е бил с повече наранявания след карамбола дето му спретна половината грид
Малко щастлива, но заслужена победа за Карлос. Ако нямаше кола за сигурност заради Окон, Шарл щеше да спечели.
Окон открадна двойната победа на Ферари, не знам защо не се прибра в бокса като видно беше, че загуби темпо преди входа на боксовете. Тия коли не тръгват наново с лашкане от кокпита
Шарл направи епична битка с Перез и Хамилтън в последните обиколки, беше удоволствие да се гледа. С меки гуми щеше да ги разпилее. С няколко грешни решения в началната фаза сами го набутаха в калта, но пак прилично класиране
Малшанс за Макс с техническия проблем, целият под на болида му е бил раздран. Перез направи мега състезание и с малко късмет стигна до 2ро то място.
Честити първи точки на Мик, дано все по-често записва подобни класирания
Дани РИК май наистина ще си ходи от Макларън, с Ландо са в различни лиги
Re: Формула 1 - обща тема
Перез имаше малшанс с повреда в началото, макс на два пъти, първо като червени флагове преди чекпойнта за негова първа позиция и после с повредата, но пак записа точки, които все пак са само 6 разлика с Шарл, който изостана, така че като цяло бе добро състезание за редбул на фона на всичко.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 - обща тема
bmw maniqk ivo bmw написа:Не е прав според мен, но ще видим.
Вчера видя ли?
Тия клоуни не могат, не заслужават и нямат право на титла.
Re: Формула 1 - обща тема
Мдаа, само не знам той защо не се намеси. Би следвало той да има предимство като водещ пилот. Тези оправдания "гумите на Шарл бяха по-свежи с 5-6 обиколки" са смешни. Добре че Сайнц не им се хвана на глупостите
Говори се, че върви сериозна политическа борба зад завесите във Ферари. Няма да се изненадам, ако татко Сайнц има пръст, него го бива в тези неща. За разлика от противопоставянето, което Леклерк стартира когато започна да побеждава Фетел, сега се говори, че броженията идват отгоре.
Мерцедес и Хамълтън също оплескаха нещата иначе имаха шанс за победата и след колата за сигурност.
П.С. Онази нежна душа Грожан след катастрофата в Бахрейн орева света, че се пускали повторения на катастрофата - близките му гледали. Сега близките на Жо да не би да им беше по-добре? Американците може и да не сгряват какво се случва, но за средно интелигентния зрител(или родител на пилот) е ясно, че нещата са лоши щом не се показва какво се случва.
Върхът на лицемериото е това което се случи след като изкараха Жо от болида - ОК не е мъртъв, време е "да издоим кравата". Разбира се заляха ни с повторения.....
Говори се, че върви сериозна политическа борба зад завесите във Ферари. Няма да се изненадам, ако татко Сайнц има пръст, него го бива в тези неща. За разлика от противопоставянето, което Леклерк стартира когато започна да побеждава Фетел, сега се говори, че броженията идват отгоре.
Мерцедес и Хамълтън също оплескаха нещата иначе имаха шанс за победата и след колата за сигурност.
П.С. Онази нежна душа Грожан след катастрофата в Бахрейн орева света, че се пускали повторения на катастрофата - близките му гледали. Сега близките на Жо да не би да им беше по-добре? Американците може и да не сгряват какво се случва, но за средно интелигентния зрител(или родител на пилот) е ясно, че нещата са лоши щом не се показва какво се случва.
Върхът на лицемериото е това което се случи след като изкараха Жо от болида - ОК не е мъртъв, време е "да издоим кравата". Разбира се заляха ни с повторения.....
- bmw maniqk ivo bmw
- старши ентусиаст
- Мнения: 2757
- Регистриран на: 17.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е30 М3, E46 M3, E92 M3, E92 325i
Re: Формула 1 - обща тема
Ееее разгеле!! Пак победа за Ферари!!
Виждам, че още имат шанс, защото пъпката почна пък да кара като луд и да троши техниката. Има още достатъчно състезания и картината може да се промени много бързо.
Това какво заслужават ще стане ясно края на сезона.
bum_bum написа:bmw maniqk ivo bmw написа:Не е прав според мен, но ще видим.
Вчера видя ли?
Тия клоуни не могат, не заслужават и нямат право на титла.
Виждам, че още имат шанс, защото пъпката почна пък да кара като луд и да троши техниката. Има още достатъчно състезания и картината може да се промени много бързо.
Това какво заслужават ще стане ясно края на сезона.
Re: Формула 1 - обща тема
bmw maniqk ivo bmw написа:Ееее разгеле!! Пак победа за Ферари!!bum_bum написа:bmw maniqk ivo bmw написа:Не е прав според мен, но ще видим.
Вчера видя ли?
Тия клоуни не могат, не заслужават и нямат право на титла.
Виждам, че още имат шанс, защото пъпката почна пък да кара като луд и да троши техниката .
Това какво заслужават ще стане ясно края на сезона.
Вижда се че Верстапен е по-добрият пилот определено от Сайнц, в най-добрия случай спорно от ЛеКлерк. Но ако Ферари се дънят така с решения от бокса ще е разходка в парка за РедБул... Та определено в момента Ферари не заслужават титла, чак ми е тъжно за ЛеКлерк че го прецакаха толкова пъти...
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 722
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Формула 1 - обща тема
Ясно е, че отведнъж няма да я вземат титлата, но най-накрая направиха прилична кола и имат добър тандем пилоти. Важно е да не ги скарат с тъпите си решения, но вчера щеше да е глупаво да откраднат победата на Сайнц при положение, че беше по-бързия от двамата през уикенда. Оправиха и боксовете до голяма степен, да от време на време пак има колосални издънки, но преобладават бързите смени като важното е да не правят double stack
Догодина ще имат повече опит под напрежение и ако развият още малко болида бих ги считал за претендент, сега са само най-добрите от всички останали
Догодина ще имат повече опит под напрежение и ако развият още малко болида бих ги считал за претендент, сега са само най-добрите от всички останали
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Формула 1 - обща тема
Ако имах поне и 1% от твоя оптимизъм щях да живея много по-добреbmw maniqk ivo bmw написа:Ееее разгеле!! Пак победа за Ферари!!bum_bum написа:bmw maniqk ivo bmw написа:Не е прав според мен, но ще видим.
Вчера видя ли?
Тия клоуни не могат, не заслужават и нямат право на титла.
Виждам, че още имат шанс, защото пъпката почна пък да кара като луд и да троши техниката. Има още достатъчно състезания и картината може да се промени много бързо.
Това какво заслужават ще стане ясно края на сезона.
Ситуацията във Ферари от години е такава, че дори ако останат единствените две коли на пистата няма да завършат 1-2.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани