Зарядно за акумулатор
Модератор: Общи модератори
Re: Зарядно за акумулатор
Някой има ли опит с LiFePo4 акумулатори и зарядни? Търся нещо леко което да може да върти 4 цилиндров мотор... Не мога да им проумея схемите.. едните акумулатори са над 1500лв (да кажем litebox), другите се намират и за ~600лв (Powerlite примерно) с близки характеристики... Някой нещо?
Знам че нормалните зарядни не стават за тия акумулатори...
Знам че нормалните зарядни не стават за тия акумулатори...
- abracadabra
- младши ентусиаст
- Мнения: 520
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Зарядно за акумулатор
Акумулатор BOSCH 74Ah и 750А, искам да го дозаредя от 12,2V сега, до 12,4V със зарядно за акумулатор bosch c3 Кауфландско, виждам че има няколко режима и мисля че е най-добре според мен да избера третия режим:
-Режим 1 | 6 V (зареждане)
-Режим 2 | 12 V (зареждане мотоциклет)
-Режим 3 | 12 V (зареждане автомобил)
-Режим 4 | 12 V (зареждане през зимата, AGM)
Режим 1 | 6 V (7,2 V / 0,8 A)
Подходящ за акумулатори с капацитет под 14 Ah в нормално състояние. Режим на
зареждане за WET-акумулатори и за повечето GEL-акумулатори.
Натиснете бутона за избор Mode (8), за да изберете режим 1. Светодиодната индикация
(12) светва. Ако след това не предприемате друг процес, процесът на зареждане стартира
след няколко секунди автоматично и светодиодната индикация (10) започва да мига допълнително
След успешно зареждане на акумулатора светва светодиодната индикация (11), а
светодиодната индикация (10) изгасва.
След кратко време уредът преминава автоматично в режим на поддържащо зареждане,
светодиодната индикация (11) свети.
Режим 2 | 12 V (14,4 V / 0,8 A)
Подходящ за акумулатори с капацитет под 14 Ah в студено състояние. Режим на
зареждане за WET-акумулатори и за повечето GEL-акумулатори.
Натиснете бутона за избор Mode (8), за да изберете режим 2. Светодиодната индикация
(13+16) светва. Ако след това не предприемате друг процес, процесът на зареждане
стартира след няколко секунди автоматично и светодиодната индикация (10) започв а да мига
допълнително. След успешно зареждане на акумулатора светва светодиодната
индикация (11), а светодиодната индикация (10) изгасва.
След кратко време уредът преминава автоматично в режим на поддържащо зареждане,
светодиодната индикация (11) свети .
Режим 3 | 12 V (14,4 V / 3,6 A)
Подходящ за акумулатори с капацитет над 14 Ah в нормално състояние. Режим на
зареждане за WET-акумулатори и за повечето GEL-акумулатори
Натиснете бутона за избор Mode (8), за да изберете режим 3. Светодиодната индикация
(14+16) светва. Ако след това не предприемате друг процес, процесът на зареждане
стартира след няколко секунди автоматично и светодиодната индикация (10) започв а да мига
допълнително. След успешно зареждане на акумулатора светва светодиодната
индикация (11), а светодиодната индикация (10) изгасва.
След кратко време уредът преминава автоматично в режим на поддържащо зареждане,
светодиодната индикация (11) свети .
Режим 4 | 12 V (14,7 V / 3,8 A)
Подходящ за акумулатори с капацитет над 14 Ah в студено състояние, както и за повечето
AGM-акумулатори (с абсорбиращи електролита стъклено-влакнести маси) с капацитет над
14 Ah.
Правилно ли е? Споделете мнения, и също дали ще върши работа това зарядно. Досега ползвах българско старо с металния корпус от някаква фирма Токоизправители.
-Режим 1 | 6 V (зареждане)
-Режим 2 | 12 V (зареждане мотоциклет)
-Режим 3 | 12 V (зареждане автомобил)
-Режим 4 | 12 V (зареждане през зимата, AGM)
Режим 1 | 6 V (7,2 V / 0,8 A)
Подходящ за акумулатори с капацитет под 14 Ah в нормално състояние. Режим на
зареждане за WET-акумулатори и за повечето GEL-акумулатори.
Натиснете бутона за избор Mode (8), за да изберете режим 1. Светодиодната индикация
(12) светва. Ако след това не предприемате друг процес, процесът на зареждане стартира
след няколко секунди автоматично и светодиодната индикация (10) започва да мига допълнително
След успешно зареждане на акумулатора светва светодиодната индикация (11), а
светодиодната индикация (10) изгасва.
След кратко време уредът преминава автоматично в режим на поддържащо зареждане,
светодиодната индикация (11) свети.
Режим 2 | 12 V (14,4 V / 0,8 A)
Подходящ за акумулатори с капацитет под 14 Ah в студено състояние. Режим на
зареждане за WET-акумулатори и за повечето GEL-акумулатори.
Натиснете бутона за избор Mode (8), за да изберете режим 2. Светодиодната индикация
(13+16) светва. Ако след това не предприемате друг процес, процесът на зареждане
стартира след няколко секунди автоматично и светодиодната индикация (10) започв а да мига
допълнително. След успешно зареждане на акумулатора светва светодиодната
индикация (11), а светодиодната индикация (10) изгасва.
След кратко време уредът преминава автоматично в режим на поддържащо зареждане,
светодиодната индикация (11) свети .
Режим 3 | 12 V (14,4 V / 3,6 A)
Подходящ за акумулатори с капацитет над 14 Ah в нормално състояние. Режим на
зареждане за WET-акумулатори и за повечето GEL-акумулатори
Натиснете бутона за избор Mode (8), за да изберете режим 3. Светодиодната индикация
(14+16) светва. Ако след това не предприемате друг процес, процесът на зареждане
стартира след няколко секунди автоматично и светодиодната индикация (10) започв а да мига
допълнително. След успешно зареждане на акумулатора светва светодиодната
индикация (11), а светодиодната индикация (10) изгасва.
След кратко време уредът преминава автоматично в режим на поддържащо зареждане,
светодиодната индикация (11) свети .
Режим 4 | 12 V (14,7 V / 3,8 A)
Подходящ за акумулатори с капацитет над 14 Ah в студено състояние, както и за повечето
AGM-акумулатори (с абсорбиращи електролита стъклено-влакнести маси) с капацитет над
14 Ah.
Правилно ли е? Споделете мнения, и също дали ще върши работа това зарядно. Досега ползвах българско старо с металния корпус от някаква фирма Токоизправители.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1530
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Зарядно за акумулатор
Ако не е AGM акумулатора то наистина "Режим 3". Ако е AGM то "Режим 4", въпреки, че и на другите видове акумулатори няма да се обърка нищо...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Зарядно за акумулатор
AGM режимът ако има снежинка може да се ползва и за обикновени акумулатори през зимата - просто ще зарежда с малко по-силен ток, но няма да навреди. След като се зареди акумулатора за половин-един ден, зарядното минава в поддържащ режим и може да стои така неопределено време. Аз имам бош C3 и стои по една-две седмици когато не ползвам колата и няма проблем.
- abracadabra
- младши ентусиаст
- Мнения: 520
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Зарядно за акумулатор
Аз ще го сваля акумулатора и на терасата ще го заредя. Даде ми познат Bosh c3 да го ползвам за зареждането, но аз искам да си купя за мен чудя се между CTEK MXS 5.0 и Bosh c3 как мислите без да глезаме за парите (въпреки че СТЕК е по-скъпо) кое е по-добро и струва ли си ако Bosh с3 ще свърши горе-долу тази работа
?
?
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: Зарядно за акумулатор
abracadabra написа:Аз ще го сваля акумулатора и на терасата ще го заредя. Даде ми познат Bosh c3 да го ползвам за зареждането, но аз искам да си купя за мен чудя се между CTEK MXS 5.0 и Bosh c3 как мислите без да глезаме за парите (въпреки че СТЕК е по-скъпо) кое е по-добро и струва ли си ако Bosh с3 ще свърши горе-долу тази работа
?
За мен лично:CTEK, дори MXS 7.0 е по-добрият вариант. При кауфландските, лидълските когато го използваш за дълго време на поддържане, ако през това време спре/прекъсне за момент тока трябва да го стартираш ръчно за да тръгне отново. За Bosh с3 не знам, но при CTEK този проблем го няма. Така че помисли добре какво е най добре да си купиш.
- abracadabra
- младши ентусиаст
- Мнения: 520
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Зарядно за акумулатор
Благодаря. За СТЕК съм. Поизчетох и след коментарите мисля че избрах. Ама за MXS 5.0 - мисля че за мене ще свърши работа.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
Re: Зарядно за акумулатор
Върши идеална работа. От няколко години го ползвам. Не е нужно да даващ доста повече пари за 7.0, за да намалиш времето на зареждане основно.
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Зарядно за акумулатор
nikola59 написа:За мен лично:CTEK, дори MXS 7.0 е по-добрият вариант. При кауфландските, лидълските когато го използваш за дълго време на поддържане, ако през това време спре/прекъсне за момент тока трябва да го стартираш ръчно за да тръгне отново. За Bosh с3 не знам, но при CTEK този проблем го няма. Така че помисли добре какво е най добре да си купиш.
При боша го има този проблем - трябва пак да му цъкнеш копчето след като е спирал тока. Аз освен него имах и лидълско - честно казано вършеха една и съща работа, дори лидълското си има дисплей да гледаш волтажа. Не знам дали имат разлика в методите за зареждане, но според мен боша е малко надценен и лидълското върши същата работа за 1/3 от цената. При мен на боша дори бутона (който е само един) даде фира и трябваше да го подменям - това им е често срещан фабричен дефект. Нямам опит със СТЕК, но ако ти се инвестират повече пари за ззарядно, вероятно е по-добрия избор. Иначе лидълското е ОК.
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: Зарядно за акумулатор
abracadabra написа:Благодаря. За СТЕК съм. Поизчетох и след коментарите мисля че избрах. Ама за MXS 5.0 - мисля че за мене ще свърши работа.
Ще направиш правилният избор. Между 5 и 7 не е голяма разликата, но я има. Сам прецени кое ще те устройва. При MXS 7.0 времето на заряд е по малко, също така има една интересна функция supply (програма за захранване - при зареден акумулатор естествено се ползва). Другите неща са идентични така че прецени сам. Впредвид завишените цени тук, по изгодно е да се купи от вън което и да избереш. В момента в немският Амазон MXS 5.0 е €63.19 и съответно MXS 7.0 за €106.49.
- abracadabra
- младши ентусиаст
- Мнения: 520
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Зарядно за акумулатор
Благодаря, видях че и в Е-Маг го има СТЕК-а
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- ivokomandos
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 130
- Регистриран на: 5.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530D 2004г.
- Мечтае да кара: M5
Re: Зарядно за акумулатор
До сега подкрепях лидълското зарядно, но от известно време не ми дозарежда акумулатора, показваше 1 от 4 чертички след 24 часа беше на 3 от 4. Излезнах с колата за 1 час, като го включих пак беше на 1 от 4, седя 48 часа и показваше пак 3 от 4 и не иска да дозареди. Включих го на друг акумулатор показа 3 от 4 чертички, седя 24 часа и пак си беше на 3 от 4 чертички, върнах го за сервиз. Днес си взех стек, дано да нямам проблем с него.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
BMW E36 318 93;BMW E36 328i 97; BMW E60 530D 2004; HONDA HORNET CB600F 2008
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Зарядно за акумулатор
Явно нещо не е наред зарядното. Аз съм с лидълско от 4г. и го ползвам често без никакви проблеми. Зарежда си отлично и малки и големи акумулатори.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 646
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: Зарядно за акумулатор
Здравейте, след доста чудене м/у СТЕК 5 и бош ц7 избрах боша, понеже в друг бмв форум срешнах инфо че стека при големи акумулатори позагрявал повечко та така,
сега въпроса ми е ттрябва ли да се притеснявам?
-Взимам зарядното и го закачам на акумулатор който не ползвам от години - не тръгва
-Закачам го на акумулатора на мотора в режим регенерация, тръгва почва да зарежда всичко точно
-Докато го зареждам прочитам инструкциите и разбирам че не е добре да се пуска на прекалено малък (под 12mah) този режим и го спирам
-Решавам да го пробвам на бмв-то, показва че е напълно зареден в което първоначално повярвах
-Подавам ток от бмв то на акумулатора който е стоял дълго време без да се кара с кабели, включвам го после пак към зарядно и се почва това цъкане на клипа
-Притесних се, позатегнах винтовете на щипките , закачих пак на бмв-то и вече показваше че е зареден на 80% и си зареждаше нормално
-Върнах го на режим регенерация на старият(сваления) акумулатор и го оставих така цяла нощ(около 8 часа) и сега свети режим регенерация и че е червен, и не се чува никакво цъкане, та предполагам това се дължи на това че акумулатора е много разреден(цъкането и бавното зареждане и няма от какво да се притеснявам), ще се радвам ако жицата се включи да потвърди/отрече, понеже събота заминавам и зарядното ще стои включео да поддържа на алфата акумулатора докато ме няма(15-тина дни).
ПП:Някъде мернах в инсктруциите че работи максумум там примерно 40 и няколко часа , вярно ли е, ако е така какво ще спре след толкова и няма да го поддържа ли ?
Линк към видеото с цъкането :
https://streamable.com/owyyik
Моментно състояние:
сега въпроса ми е ттрябва ли да се притеснявам?
-Взимам зарядното и го закачам на акумулатор който не ползвам от години - не тръгва
-Закачам го на акумулатора на мотора в режим регенерация, тръгва почва да зарежда всичко точно
-Докато го зареждам прочитам инструкциите и разбирам че не е добре да се пуска на прекалено малък (под 12mah) този режим и го спирам
-Решавам да го пробвам на бмв-то, показва че е напълно зареден в което първоначално повярвах
-Подавам ток от бмв то на акумулатора който е стоял дълго време без да се кара с кабели, включвам го после пак към зарядно и се почва това цъкане на клипа
-Притесних се, позатегнах винтовете на щипките , закачих пак на бмв-то и вече показваше че е зареден на 80% и си зареждаше нормално
-Върнах го на режим регенерация на старият(сваления) акумулатор и го оставих така цяла нощ(около 8 часа) и сега свети режим регенерация и че е червен, и не се чува никакво цъкане, та предполагам това се дължи на това че акумулатора е много разреден(цъкането и бавното зареждане и няма от какво да се притеснявам), ще се радвам ако жицата се включи да потвърди/отрече, понеже събота заминавам и зарядното ще стои включео да поддържа на алфата акумулатора докато ме няма(15-тина дни).
ПП:Някъде мернах в инсктруциите че работи максумум там примерно 40 и няколко часа , вярно ли е, ако е така какво ще спре след толкова и няма да го поддържа ли ?
Линк към видеото с цъкането :
https://streamable.com/owyyik
Моментно състояние:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
Re: Зарядно за акумулатор
При лидълското зарядно имаше една малка подробност, която е спестена в указанието за употреба. Става въпрос за това, че зарядното работи само при акумулатори, при които заряда в момента на пускане на зарядното е над 10.2 волта. Пробвах на един изцяло изтощен акумулатор и не тръгна. Трябваше да възбудя акумулатора с някаква самоделка от соца до 10 волта и чак тогава лидълското зарядно тръгна. Просто да се има предвид, че при по-изтощена батерия такова зарядно е непотребно
BMW 320i, 2005, 150hp
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: alx