България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Превантивният ефект от камерите не е свързан с това кога, къде или на какво ограничение са били.
Знаейки че ги има триногите и не са обозначени е сериозен фактор.
Ето ви прост пример -
Кога последно си позволихте да нагазите в 200+ без това да е било планирано и да сте имали подготовка с контрамерки?
Колко често го правите сега, спрямо времената, когато нямаше камери/имаше стационарни камери/ имаше обозначение къде са камерите?
Аз съм си позволил да го направя точно 0 пъти, а не е като да не ми се иска или да съм нямал възможност откъм време на денонощието и трафик. В същото време когато пътувам в ранните часове на денонощието все още си правя кефа по проходите със скорости близки до ограничението.
Сигурно има и такива дето не им пука, но една сериозна част от хората(аз включително) промениха начинът си на каране в ежедневието. Пак ще използвам примера с Пловдив-Пазарджик - там редовно съм карал със 110-120 с падане до към 100 за отбивките. Сега си карам 90-100, а на отбивките и до 70 падам.
Разбира се част от тая промяна е свързана с годините, и увиране на зелената глава, но камерите и последствията от тях имат сериозен принос.
Знаейки че ги има триногите и не са обозначени е сериозен фактор.
Ето ви прост пример -
Кога последно си позволихте да нагазите в 200+ без това да е било планирано и да сте имали подготовка с контрамерки?
Колко често го правите сега, спрямо времената, когато нямаше камери/имаше стационарни камери/ имаше обозначение къде са камерите?
Аз съм си позволил да го направя точно 0 пъти, а не е като да не ми се иска или да съм нямал възможност откъм време на денонощието и трафик. В същото време когато пътувам в ранните часове на денонощието все още си правя кефа по проходите със скорости близки до ограничението.
Сигурно има и такива дето не им пука, но една сериозна част от хората(аз включително) промениха начинът си на каране в ежедневието. Пак ще използвам примера с Пловдив-Пазарджик - там редовно съм карал със 110-120 с падане до към 100 за отбивките. Сега си карам 90-100, а на отбивките и до 70 падам.
Разбира се част от тая промяна е свързана с годините, и увиране на зелената глава, но камерите и последствията от тях имат сериозен принос.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
абе вие още ли спорите дали в родината се кара бързо? бързо се кара... но... скороста сама по себе си не е фактора... а фактора е скороста спрямо условията.
генерално казано- болшинството от водачите нямате уменията да карате бързо, нямате верните автомобили да карате бързо, нямате технически изправните автомобили да карате бързо, често нямаме и пътищата да караме бързо.
нагледал съм се на "шофьори" особено извън града - хора със самочувствие които карат едно 50% по бързо от колкото трябва за съответните условия. това е проблема. наглоста и "аз съм най- добрия" комбинирано със високата скорост са причината за печалната статистика.
и после защо загиваме по пътя...
загиваме защото караме бързо. набиите си в главите, че скороста е фактор #1 (и често единствения) за сакатлъците по пътя. казвам ви го съвсем отговорно като човек които многократно си е патил от скорост, манталитет и самонадъхване.
генерално казано- болшинството от водачите нямате уменията да карате бързо, нямате верните автомобили да карате бързо, нямате технически изправните автомобили да карате бързо, често нямаме и пътищата да караме бързо.
нагледал съм се на "шофьори" особено извън града - хора със самочувствие които карат едно 50% по бързо от колкото трябва за съответните условия. това е проблема. наглоста и "аз съм най- добрия" комбинирано със високата скорост са причината за печалната статистика.
и после защо загиваме по пътя...
загиваме защото караме бързо. набиите си в главите, че скороста е фактор #1 (и често единствения) за сакатлъците по пътя. казвам ви го съвсем отговорно като човек които многократно си е патил от скорост, манталитет и самонадъхване.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:но камерите и последствията от тях имат сериозен принос.
Имат, и той е отбрани хора да стават по-богати. Само и единствено това. Останалият "принос" може да се види тук:
http://skorost.info/wp/%d1%80%d0%b5%d0% ... %b5%d0%bd/
- steeN
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
TheDriver написа:Разбира се част от тая промяна е свързана с годините, и увиране на зелената глава, но камерите и последствията от тях имат сериозен принос.
То в началото е така, свикнали са, че дълги години нищо не се е случвало и си мислят, че така ще е вечно.
Като историята за пуйката дето всяка сутрин като дойде човека, значи че ще получи храна и си мисли, че завинаги ще е така, ама една сутрин е коледа
и човека дето идва, вместо храна носи нож Та така и с глобите, постепенно ще натежават и затова трафика така се кротна.
Имаше само един период по време на ограничителните мерки се бяха прибрали полицаите и всички караха като изтървани,
ама се усетиха и ги изкараха пак. Сега реално са останали едни 20-30%, които са най-тежките дементи, които просто ще отнеме повече
санкции да си коригират поведението. Те са и тези, които причиняват 80% от произшествията.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Като историята за пуйката дето всяка сутрин като дойде човека, значи че ще получи храна и си мисли, че завинаги ще е така, ама една сутрин е коледа
Някои хора са пуйки други са хора
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
едно време се забавлявахме в темата кой каква максимална скорост е вдигнал с клипчета, а сега девици, ама то нормално, мъжете и жените се промениха, колите също, явно и с форумите е така.
За две седмици в Бургас имаше десетки фалшиви шапки в Waze, викам си кви са тия идиоти, а то форума пълен с такива, дребни душици, с малкото си пръстче ебават десетки, яко с телефончето, незнайно
Може и да имате право, ама аз къде да маркирам ония дето не спазват останалите десетки знаци, не знаят кой е с предимство, не целят лентите по кръговите, секат завоите в проходите, карат с 80 по първокласните и се трупат по десетина и никой не им е казал, че трябва да оставят малко дистанция, някой с къса пишка да ги изпревари без да се налага да ги прескача всички, ония дето се престрояват в лявата лента от Подуяне и карат там с 40, че ще завиват на Бриколажа в Люлин ..........
Пичове, имате големи пишки, но ги обувате с гуми от 50лв от оная дългата тема и ползвате спирачки от Евро 07, опасно е, разбирам ви, както писа Алекс важна е и колата не само пишката.
За камерите друк път ще ви обяснявам как фирмите плащат глоби и правят разходи, и кой пИчели от цялата схема.
За две седмици в Бургас имаше десетки фалшиви шапки в Waze, викам си кви са тия идиоти, а то форума пълен с такива, дребни душици, с малкото си пръстче ебават десетки, яко с телефончето, незнайно
Може и да имате право, ама аз къде да маркирам ония дето не спазват останалите десетки знаци, не знаят кой е с предимство, не целят лентите по кръговите, секат завоите в проходите, карат с 80 по първокласните и се трупат по десетина и никой не им е казал, че трябва да оставят малко дистанция, някой с къса пишка да ги изпревари без да се налага да ги прескача всички, ония дето се престрояват в лявата лента от Подуяне и карат там с 40, че ще завиват на Бриколажа в Люлин ..........
Пичове, имате големи пишки, но ги обувате с гуми от 50лв от оная дългата тема и ползвате спирачки от Евро 07, опасно е, разбирам ви, както писа Алекс важна е и колата не само пишката.
За камерите друк път ще ви обяснявам как фирмите плащат глоби и правят разходи, и кой пИчели от цялата схема.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Lenco написа::dunno: едно време се забавлявахме в темата кой каква максимална скорост е вдигнал с клипчета, а сега девици, ама то нормално, мъжете и жените се промениха, колите също, явно и с форумите е така.
не мисля... мисля, че просто форума "порастна" и ние се кротнахме защото кой го затиснал живота, кой научил, че лудото каране води до затискане от живота в един момент- емоционално, материално а и за нещастие - чисто физически... аз в другата тема за броя на катастрофите съм в последната категория и това горе го заявявам най- отговорно...
има и друго- застарява форума защото... новото поколение след нас не го интересува колите така както нас ни влечеше. влизал ли си в стая на съвременен тийн? колко плаката на коли си видял по стените? колко хлапаци предпочитат да ровят из кашоните вместо да събират лайкове във фейса и други такива тъпни?
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата в Ориндж кЪнтри юниверс.
- Кара: го на оранжеви хапчета ПО ДЖАПАНКИ!
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване.
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Lenco написа:лллкарат с 80 по първокласните и се трупат по десетина и никой не им е казал, че трябва да оставят малко дистанция, някой с къса пишка да ги изпревари без да се налага да ги прескача всички, ония дето се престрояват в лявата лента от Подуяне и карат там с 40, че ще завиват на Бриколажа в Люлин ..........
Не ги разбирай погрешно за малките пишки, то това е някакво нарицателно за всичко, което не се харесва и се води избиване на комплекс. Аз днеска примерно говоря с един маниак на тема офроуд и му казвам, че изобщо не им разбирам манията, но всеки си е свободен да има такава, кой риболов, кой друго, та той добави същото за бързите коли.
А не ти ли е любимо когато някой ТЪПУНГЕР се влачи просто в колоната)доказано колоната я прави ВИНАГИ втората кола, а не първата, която е решила да кара бавно) и ти решиш да изпревариш, но в далечината идва кола и той съвсем умишлено псувайките наум дава всичката газ, понеже кой си ти, че да го изпреварваш след като той е решил, че ще се вози цял ден? Аз от това по-малка пишка по разбиранията на форума не съм виждал, понеже нормален човек като се влачи просто си се влачи, оставил е там малко дистанция зад колата пред него и ако някой реши да го изпреварва не си променя скоростта, което е и по ЗАКОН, както правя аз да речем и дори леко се дърпам ако се наложи. Разбира, че повечето се чувстват гости на пътя и това с дърпането или недай си боже отбиването да пропуснеш колоната е непонятно, но поне да не променят скоростта си, понеже това е най-лошото възможно решение във всички случаи. Като искаш да го "наказваш", остави го да мине пред теб, понеже щом те е застигнал значи се движи с по-голяма от твоята средна скорост и после го изпреварвай пак.
А алх е прав, минаха години и по-рядко правим всички онези неща от онова време, някои изобщо не правим, а младите тях колата ги вълнува основно да е лъскава ако имат лев и да им се кланят хората едва ли не. Това дух и т.н. в един автомобил не съществува с някакви съвсем малки изключения.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3905
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
от началото на седмицата съм с мотора и вече на 3пъти ми влизат без мигат почти пред мен в лентата.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
За това - мотор само на трасе, за кеф. Другото е убийство, да ме прощавате колегите мотористи. На пътя с възможно най-тежката кола, която позволява бюджета. Не, че всички трябва да се качим в танкове, ама аз поне искам...
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Сигурно заради темата, но почнах да се връщам към стария си стил на каране, 80-90 извън и 120 магистрала, вече като махна ДПФ-а не знам, колата става малкият космос
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8323
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
e70 vs e65 на Великден... шофьора в е65цата чао както и двама пасажери в e70-тката... шофьора на е70 е ок...
баси...
баси...
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- streetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 466
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 320i
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M42B18
M54B22
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Превишена скорост и алкохол, но няма страшно, пуснали са го вече шофьора на X5-цата. Щом познаваш правилните хора всичко е точно Да е жив и здрав и още дълги години все така да бърза за където е тръгнал, защото както разбрахме успешните хора нямат излишно време да чакат зад разни спазващи ограниченията охлюви
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Стига бе, алкохол и три жертви и няма дъндания по новините?
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8323
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
grkv написа:Стига бе, алкохол и три жертви и няма дъндания по новините?
наше момче
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани