WW II митове и легенди

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 19 Яну 2021, 19:15

Швабата не е прост и преди да започне цялото това мерене на чурки се е подсигурил с гориво ...синтетично гориво . 4 тона въглища 1 тон бензин . Заводите им са гарантирали авиацията и танковете с бензин , поне докато не ги разрушават съюзниците . Със солярката за флота е малко тегаво но все пак връзват двата края с румънски петрол и от местен добив . Но войната си е един огромен консуматор на горива и нито една армия по света не е готова да издържи 5 години на тоя петролен глад . Ако не ти е известно германия има собствен добив на петрол сега вече знаеш . В момента добиват около 3 млн тона годишно но не съм сигурен за цифрата . Колко са добивали през войната нямам идея , но бакински нефт не успяват да получат щото лошите непредвидими руснаци запалват нефтените полета :dunno:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: WW II митове и легенди

Мнение от BMW_POWER » 19 Яну 2021, 19:56

Това го обяснявай на Фелдмаршал Модел, как е имал предостатъчно гориво за танковете в Ардените.

https://www.youtube.com/watch?v=mT_2OsTcYHU

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Моджо » 19 Яну 2021, 20:33

Подсигурил се е ама за 3 месеца война ;) Ох, четох ли го, гледах ли го..как НАЗИ искат от частниците гориво ама нещо йок, или малко или калпаво и фанали та направили един държавен завод и в него сичко на 6. И казали или ша праите каквото ви кажем или ша построим още няколко и ша ви изхвърлим от бизнеса (или национализираме). Нещо такова беше. Или па за стомана беше. Забравил съм.
Факт е, че са изтисквали всичко откъдето могат. И синтетичен и вносен и секъв. Щото иначе лошо.
Хм,хм...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 19 Яну 2021, 20:37

Бате на 12 май 1944г са унищожени 90% от немските заводи за синтетично гориво . Август 1944 е яс - кишиневската операция и румънския нефт отива при сталин . Ти ми говориш за септември 1944... :shock:
според теб 12 май 44г и 20 август44г преди септември44г ли е ? Явно не е щом забиваш в тия ардени като някакво огромно унищожително доказателство колко са прости немците и разчитат за бензин каквото дал бог или гепят от тук от там . :roll:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: WW II митове и легенди

Мнение от BMW_POWER » 19 Яну 2021, 23:45

Jordana написа:Бате на 12 май 1944г са унищожени 90% от немските заводи за синтетично гориво . Август 1944 е яс - кишиневската операция и румънския нефт отива при сталин . Ти ми говориш за септември 1944... :shock:
според теб 12 май 44г и 20 август44г преди септември44г ли е ? Явно не е щом забиваш в тия ардени като някакво огромно унищожително доказателство колко са прости немците и разчитат за бензин каквото дал бог или гепят от тук от там . :roll:


Чети:

Jordana написа:Швабата не е прост и преди да започне цялото това мерене на чурки се е подсигурил с гориво ...синтетично гориво . 4 тона въглища 1 тон бензин . Заводите им са гарантирали авиацията и танковете с бензин , поне докато не ги разрушават съюзниците . Със солярката за флота е малко тегаво но все пак връзват двата края с румънски петрол и от местен добив . Но войната си е един огромен консуматор на горива и нито една армия по света не е готова да издържи 5 години на тоя петролен глад . Ако не ти е известно германия има собствен добив на петрол сега вече знаеш . В момента добиват около 3 млн тона годишно но не съм сигурен за цифрата . Колко са добивали през войната нямам идея , но бакински нефт не успяват да получат щото лошите непредвидими руснаци запалват нефтените полета :dunno:


Та викаш, не са имали ядове с горивото :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Вземи да се просветлиш. През 1944г германците пускат най-голямото количество танкове за време на войната

Изображение

https://secrethistory.su/1878-proizvods ... manii.html

Пускат най-голямо количество изтребители

https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Bf_109

Не се меткай, без да си проверил.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 20 Яну 2021, 0:34

Вземи да се просветлиш. През 1944г германците пускат най-голямото количество танкове за време на войната

Не следиш темата . Писал съм го това поне 5 пъти . Какво се опитваш да кажеш , че си гуглирал пък на мен ми правиш забележки ? Произвели са много танкове , така е . И не само това , бронята е земала че станала по дебела и танкове по 60 тона не горят като ония панцери от 1941 ами х5 най вероятно . Кой не е имал ядове с горивото ? В германия има купонна система и гориво практически няма за частните автомобили , само за фронта . Затова и в Германия и в СССР стават много модерни газгенераторите . 1944г пускат повече техника пък нямат бензин ....тоя хитлер голям зевзек ще излезе :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: WW II митове и легенди

Мнение от hell's angel » 20 Яну 2021, 0:46

Аз за индивидуалите питах, ама карай :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Ubi dubium, ibi libertas

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: WW II митове и легенди

Мнение от BMW_POWER » 20 Яну 2021, 1:06

Jordana написа:
Вземи да се просветлиш. През 1944г германците пускат най-голямото количество танкове за време на войната

Не следиш темата . Писал съм го това поне 5 пъти . Какво се опитваш да кажеш , че си гуглирал пък на мен ми правиш забележки ? Произвели са много танкове , така е . И не само това , бронята е земала че станала по дебела и танкове по 60 тона не горят като ония панцери от 1941 ами х5 най вероятно . Кой не е имал ядове с горивото ? В германия има купонна система и гориво практически няма за частните автомобили , само за фронта . Затова и в Германия и в СССР стават много модерни газгенераторите . 1944г пускат повече техника пък нямат бензин ....тоя хитлер голям зевзек ще излезе :mhihi:


От теб разбрах, че не са имали проблеми с нищо. Ми що, аджаба загубиха тая война? И техника са имали, и кюмур са имали, и гориво за техниката са имали ... ???

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1745
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: WW II митове и легенди

Мнение от BMW_POWER » 01 Фев 2021, 5:12

На 31 януари 1943г Фелдмаршал Фридрих Паулус се предава на Червената армия. От попадналите в обкръжение 6-та армия, румънски и италиански войски (все още се спори колко са били обкръжени при операция Уран и колко са се предали), едва около 7000 (седем хиляди) се връщат по родните си места след 1953г.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: WW II митове и легенди

Мнение от TheDriver » 01 Фев 2021, 9:55

Въпросът с горивото има и други страни.

Не е само това дали Германия има достатъчно находища, рафинерии, производство и т.н.

Важно е дали това което е произвела стига до фронта и какво е качеството.

В конкретния пример с Модел в Ардените проблемът не е че няма гориво по-принцип, а по-скоро че то няма как да стигне до танковете. В момента в който времето позволява нормални полети, почти всички доставки са обречени.

Въпросът с качеството е ясно видим при FW-190D- метаноловата инжекция и огромния мотор на Jumo не са случайни.

Германия няма проблем с горивата и нефтените продукти докато не и се налага да воюва без прекъсване. Не е нужно дневния добив и производство да покриват дневния ти разход по-време на кампания. Ако имаш достатъчно време да "струпаш" ресурси преди офанзивата всичко е наред.
Ако обаче кампанията се точи с години вече имаш проблем и се налага да балансираш производството с разхода.

На мен ми се струва, че през '42 вече започват да пестят от гумени компоненти по различни модули на военните машини. Което си е ясно признание за недостиг, едно е цивилното население да кара коли на Браунов газ, съвсем друго е да занижаваш качеството на военната продукция, за да пестиш нефт.
Последна промяна TheDriver на 01 Фев 2021, 16:09, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 01 Фев 2021, 11:06

Метаноловите пръскалки в самолетите са за турбомоторите при форсажните режими , начин да се увеличи за кратко мощноста без да се счупи мотора . Не толкова че синтетичния бензин е бил некачествен а че замръзва при ниски температури - това е причината под Москва германците да загубят много техника или просто да бъде блокирана . Те по начало в ония години всички бензини са нискооктанови от порядъка на 60-70 октана масовите бензини . Двигателите също са за такива бензини така че са наливали каквото попадне под ръка особено в авто и бронетехниката . Газгенераторите които масово се ползват и се произвеждат в промишлен мащаб не са браунов газ . Те работят със въглища и водна пара . А проблемите с каучука са ясни , естествен каучук няма в Германия и петрола отива и за каучук , а каучук се ползва повсеместно в техника кораби подводници ...
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: WW II митове и легенди

Мнение от TheDriver » 01 Фев 2021, 11:43

И немските и американските и британските авиационни мотори от този период на войната са "чарджнати".

Защо на немците им се налага да разработват и внедряват метанолова ижекция и да прибягват към по-голям цилиндров обем?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 01 Фев 2021, 12:13

http://www.leadwarrior.com/Lw35205-h.htm
Ето един немски автомобил на дърва . И един руски също със газ генератор .
gazgenerator.jpg

Това с метонола е много дълга тема , и днес турбо моторите в спорта ползват подобни системи и всеки рацер наостря уши като стане въпрос за метанол . :mhihi: В драга пък директно се работи на метанолови смеси при някои специфични мотори . Накратко , пръскането на метанол или водно метанолови смеси при турбомторите позволява за кратко влизане в буст режим с повишена мощност . Нещо подобно като пръскане на азотен окис в атмосферен двигател . Мотора получава свърх мощност но за кратко време толкова колкото конструктивно може да издържи . При изтребителите това е абсолютна екстра защото във въздушния бой дава възможност на пилота да набере по бързо височина или да извърши по бързо маневра . Така се постига превъзходство над противника . В съвременните истребители също форсажния режим е с ограничена продължителност , макар и да се постига по друг начин .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: WW II митове и легенди

Мнение от TheDriver » 01 Фев 2021, 12:28

Добре, ще те питам по друг начин.

Защо немските инженери за избрали да имат по-висока мощност само за част от летателното време, а не са направили така, че немските пилоти да я имат постоянно, точно като съюзническите си колеги?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 01 Фев 2021, 12:35

Защото за да изкара постоянно такава мощност в 100% от летателното време мотора става тежък и огромен и това не е няколко килограма повече . Това влошава летателните характеристики на самолета , влошава и параметрите на самия мотор а на практика форсажните режими не се ползват постоянно . Вместо да носи повече оръжие или да стане по маневрен самолета се товари с допълнително безполезно тегло от мотора . Както някой каза по нагоре в темата , всичко е компромис от различни характеристики на изтребителя . А това че английските и американски самолети са били с по мощни двигатели не означава че са били по добри във въздуха . Повечето точно от тия мощните са пълни дървета и спреляци във въздуха .
Концепцията като конструктивно изпълнение на тия бутални авиационни мотори стига апогея си някъде там , в тия мотори от WWII . Просто е достигнат тавана в тези конструкции , по нагоре или трябват турбо витлови или турбореактивни накъдето тръгва авиацията в последствие . Или да слагат по два и повече мотора но това вече утежнява много самолета и той се превръща в бомбардировач или пикиращ изтребител щурмовик .
Защо немските инженери за избрали да имат по-висока мощност само за част от летателното време,

Те не са го избрали сами , наложено е от технологията и концепциите прилагани в самолетостроенето през войната . Много по рано от другитие са развили ракетната техника и турбореактивните двигатели виждайки че пътя е друг за повишаване летателните и бойни качества на изтребителите .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook