Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Да, да... това е така. Имам предвид, че не е само достигането на определена скорост, а ми и оставането НА ЗЕМЯТА за да може да я достигнеш, вместо да се превърнеш в летателно превозно средство много преди това От там модела ти с 1 параметър е далече от реалността да го кажем математически.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
steeN написа:Да, да... това е така. Имам предвид, че не е само достигането на определена скорост, а ми и оставането НА ЗЕМЯТА за да може да я достигнеш, вместо да се превърнеш в летателно превозно средство много преди това От там модела ти с 1 параметър е далече от реалността да го кажем математически.
Това не го оспорвам
Но честно казано нямам време да разбия и C_total на компоненти, и да ги търся, но жестоко се съмнявам, C_d, челна площ, плътност на въздуха и бог знае какво още, да се различават три пъти при тия тестове, та да оправдае що едното е 2000 коня, другото само 1160, ама второто прави почти 50км/ч отгоре, при все че е има-нема 840 коня по-слабо Просто тия 2000 коня не са това, което хората си мислят, че са
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Nickelback написа:alx написа:Nickelback написа:Между другото точно същите ограничения (много са) на моята концепцията за пушкалото, пречат на ел. четириколесните да бият добрия стар бензинец във високите скорости
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
… ми аз много високите скорости ги разбирам малко повече от другите та ще ти кажа защо римак не може да го бие кьонигсег-а….
Няма какво да ми казваш, като съм го написал в първия ми коментар по повод на видеата
Природата на получаване и задържане (или по-скоро незадържане ) на торка на ел. мотора е само едно от граниченията
Оттам насетне имаш още два/три компонента, дето всеки удобно избягва като се стигне в крайности - батерия, солид стейт и кабеляк Та и там бради в тежките режими като натовариш една ел. система на лимита
Изобщо Rimac e уж 2000 коня, ама не и там дето са го пуснали в 400+ лигатаChange a tiny thing here, and see how it changes the car's dynamics. Rimac says the lowest coefficient of drag it achieved with the C_Two was 0.28.The Agera R has a drag coefficient of Cd=0.37, or Cd=0.33 at high speed due to its adaptive rear wing, while producing 300 kg (660 lb) of downforce at 250 km/h (155 mph).Platform: Rimac
Dedicated EV Platform: Yes
Drag Coefficient Cd: 0.3
С две думи говориш наизуст и тия 2000 коня отдавна са паднали "по очи", п'а нека има пънене за 400+ Дори не коментирам разликата в масите на двата автомобила
… ти забелязал ли си че като почнеш да говориш за електроники аз си мълча щото не ги разбирам много отдавна на това ниво? Е- отношението а знанията ни за разбиране на високи скорости и начина им на постигане е същото ама в моя полза. Това да си говориме за аеро и ти да ми казваш, че една кола е по- добре от друга защото има по- ниско цд е все едно аз да ти кажа “1000’волта могат да те убият по- бързо от 220’волта” ама толкоз. Хайде сега отивай да сменяш памперси, че много се разсейваш
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 634
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
https://fakti.bg/avto/731331-zeleni-reg ... ia-ot-dnes
Не мисля че някой ще се впечатли особено.. Виж да направят да можеш да караш пил ако си с електричка и съм сигурен че и норвежците ще ги минем
Не мисля че някой ще се впечатли особено.. Виж да направят да можеш да караш пил ако си с електричка и съм сигурен че и норвежците ще ги минем
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
enigma написа:По повод скоростите, сънувах такъв кошмар преди време.
Карам си бензиновия динозавър по някакъв безлюден път със 150-160, изведнъж зад мен се лепва електричка (някаква кръстоска между тесла и тайкан май).
Ускорявам 200-250 - електричката не мърда.
300 - изравнява се с мене.
Отварям прозореца и питам:
- И сега какво?
- Включвам на втоооооорааааа - изстрелвайки се в далечината.
По повод на скоростите гледам, че последните няколко страници се разискват некакви такива коя кола за колко щяла да ускори до 100 пък другата я късала от 200 до 400 и т.н. Та се сетих и аз една случка от преди няколко месеца. Значи юни месец се прибирам в БГ за около 2 седмици, кацам и от летището си взимам такси до в къщи. Още с потеглянето бакшиша почна да ми задава въпроси от рода на от къде пристигам, с какво се занимавам, от колко време съм на запад и др. подобни, пък аз едно че много не обичам да влизам в такива разговори с непознати, пък и въобще не ми се приказваше понеже бях доста изморен от дългия полет. Добре ма този като разбра, че идвам от Америка и ми разправя, че и на тиквата дъщеря му била там, имала Бугати Широн и била вдигнала 390км/ч на участъка между Лос Анжелис - Лас Вегас, били я спрели и арестували и глобили 12 бинки, а колата и я конфискували. Та лично мен тази история ми е много съмнителна, ма де да знам, някой да е чул нещо подобно ?
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
alx написа:ти забелязал ли си че като почнеш да говориш за електроники аз си мълча щото не ги разбирам много отдавна на това ниво? Е- отношението а знанията ни за разбиране на високи скорости и начина им на постигане е същото ама в моя полза. Това да си говориме за аеро и ти да ми казваш, че една кола е по- добре от друга защото има по- ниско цд е все едно аз да ти кажа “1000’волта могат да те убият по- бързо от 220’волта” ама толкоз. Хайде сега отивай да сменяш памперси, че много се разсейваш
Чакай сега, не казвам "кое е по-добре". Аз просто разсъждавам над това как ги продават тия "2k коня" Или конете не са толкова, или аеродинамиката е много, ама много "крива" (от сметката по-горе Агерата трябва да е литнала на 200, ако сравняваме с Rimac-а ), или има изкуствен лимит, за да не може да направи повече км/ч тоя Rimac, породен от предното. Друго не се сещам. Аз залагам на първото, прото защото екстраполирам силата на други електрички, които парадират с коне, но хич ги няма във високите
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Nickelback написа:Аз залагам на първото, прото защото екстраполирам силата на други електрички, които парадират с коне, но хич ги няма във високите
Люсид Ер Перформанс прави под 5 секунди 100-200 ол дей еври дей. Тесла Ес Плад намирам 4сек. Х-а около 4.5. Смисъл...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Nickelback написа:или има изкуствен лимит, за да не може да направи повече км/ч тоя Rimac, породен от предното. Друго не се сещам.
Като нищо може да има. Най-голямата разлика между агерата, еле па йеското абсолют, е теглото и колко могат да разтоварят аерото(като при абсолют) и ключа от бараката са най-вероятно гумите.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Spunky написа:Nickelback написа:Аз залагам на първото, прото защото екстраполирам силата на други електрички, които парадират с коне, но хич ги няма във високите
Люсид Ер Перформанс прави под 5 секунди 100-200 ол дей еври дей. Тесла Ес Плад намирам 4сек. Х-а около 4.5. Смисъл...
По-назад в темата един колАнга качи какво прави 25-годишна М5-чка с някакво Тайканче, та не знам дали има смисъл да говоримSpunky написа:Nickelback написа:или има изкуствен лимит, за да не може да направи повече км/ч тоя Rimac, породен от предното. Друго не се сещам.
Като нищо може да има. Най-голямата разлика между агерата, еле па йеското абсолют, е теглото и колко могат да разтоварят аерото(като при абсолют) и ключа от бараката са най-вероятно гумите.
Времена от по 5 сек. 100-200 отдавна хич не са нещо впечатляващо, когато говорим за супер/хипер-кари.
Отделно пък изобщо никъде не съм говорил за 100-200 дисциплината, ами за достигане на топ спийд. След 250 е интересно, щото тогава си проличава, че го няма торка на асфалта и така
Теглото не е от значение кой какъв топ спийд ще достигне, а определя само и единствено за колко календарни дни ще се случи това. Естествено като нямаш достатъчно торк на асфалта, за да бориш високите скорости седиш и кюташ тихичко на 100-200
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- vixx
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 179
- Регистриран на: 28.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90
- Мечтае да кара: Beechcraft King Air
- Детайли за колата: 2005 320d auto
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Spark са пуснали много интересни дългосрочни планове. Под "интересни" визирам, че не успявам да разбера защо човек би искал да го ползва това. Цените започват от 255лв за 3 дни с включени 300км, което е смешно. Но по-смешното е, че имаш по-голям процент отстъпка за по-дълги периоди, но с прогресивно намаляващ дневен пробег, т.е. процентите се преливат от пусто в празно ако смяташ наистина да я караш тая кола.
Не съм се интересувал, но ми е любопитно дали Спарк изобщо е на печалба вече, или все още се горят инвеститорски кинти
ПП. цените им не ги коментирам. В БГ сме, все пак, ден година храни.
Не съм се интересувал, но ми е любопитно дали Спарк изобщо е на печалба вече, или все още се горят инвеститорски кинти
ПП. цените им не ги коментирам. В БГ сме, все пак, ден година храни.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
2К на месец? Тва наистина е скандално. За къф чеп ти е това, вместо да си пуснеш един лизинг и да знаеш, че никой няма да ти кара колата поне.
Чак пък толкоз да ги няма тез коли, че да си на зор да ползваш веднага...
Чак пък толкоз да ги няма тез коли, че да си на зор да ползваш веднага...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- vixx
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 179
- Регистриран на: 28.06.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E90
- Мечтае да кара: Beechcraft King Air
- Детайли за колата: 2005 320d auto
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
steeN написа:2К на месец? Тва наистина е скандално. За къф чеп ти е това, вместо да си пуснеш един лизинг и да знаеш, че никой няма да ти кара колата поне.
Чак пък толкоз да ги няма тез коли, че да си на зор да ползваш веднага...
Именно. Все още се опитвам да разбера дали нещо аз не ги виждам грешно нещата и калкулатора да ме лъже.
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 634
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Е ако ти трябва кола за само 1 месец (примерно твоята е в сервиза) няма да си вземеш лизинг..
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jorixa написа:Е ако ти трябва кола за само 1 месец (примерно твоята е в сервиза) няма да си вземеш лизинг..
Тя ако е месец в сервиза ти си направо за нова кола. Уикенд плановете им са удобни и хубави, но другото не бих казал.
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
nxn написа:Jorixa написа:Е ако ти трябва кола за само 1 месец (примерно твоята е в сервиза) няма да си вземеш лизинг..
Тя ако е месец в сервиза ти си направо за нова кола.
Или за нов сервиз
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Exclusive89