Всичко за електрическите автомобили
Модератор: Общи модератори
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Общо взето бъдещето е да си произвеждаш електричеството вкъщи и да ползваш колата и като буфер. В момента единствено Йоник 5 има приставка с която може да ползваш 220волта с мощност до 3,6 кв. от колата. Според мен за в бъдеще все повече коли ще имат такава опция. Като си произвеждаш сам тока какво те бърка колко ще му е цената? В момента се подготвям да се електрифицирам от слънцето та ще пиша по на там какъв е резултата. Гледах че някакви правят всяка електричка да има възможност да отдава тока си на 220в за дома
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
adovet написа:Общо взето бъдещето е да си произвеждаш електричеството вкъщи
Тая тема все едно Грета Тунберг и ко пишат в нея Рязко контрастира с останалата част от форума и реалността в България като цяло. Обясни му на бай Коле от панелката в Люлин 4 как трябва сам да си произвежда ток
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jorixa написа:acho.rs написа:Jorixa написа:acho.rs написа:Ел джипки до 30кв /100км.... Това са цели 4-5-6лв за коли по 400-500кс. Мдаам, доста скъпо излиза.
Аз не разбирам, ама тоя разход за кви скорости говорим? Щот ти кат си си зел кола 500 коня, вероятно няма да я караш със 120
Разхода е при стандартен тест на АМС , който мерят икономично шофиране със 90-+110кмч/типично градско / спортно шофиране със 160км/ч . Профилът е 25:50:20 % или нещо такова.
Има логика в това което казваш за 500коня , но реално нямаш право никъде да караш със 250км/ч . Аз карам със 160км/ч но и да искам и да не искам, ще падна на 140км/ч . И без тоя като гледам движението рицарите дето карат с 200+ останаха 1/200.
Ами щото обяснявате колко били икономични електричките, 10 кВч харчли, ама и аз съм карал електрички няколко + тва съм гледал множество ревюта и знам че в мига в който спреш да караш като пенсионер и натиснеш малко повече педала, батерията почва да пада яко. Па ако става въпрос за каране с 90, то и 1.6 HDi няма да ти излезе по-скъпо.
1.6ХДи автоматик градско в средно клас кола ще отиде над 10/100км -. Освен това ще ми трака и ще се усеща адски мудно. Ясно че в града не трябват 500кс, но с 200-250 в АВД е доста по-приятно от 120кс на предно . ..
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Jorixa написа:adovet написа:Общо взето бъдещето е да си произвеждаш електричеството вкъщи
Тая тема все едно Грета Тунберг и ко пишат в нея Рязко контрастира с останалата част от форума и реалността в България като цяло. Обясни му на бай Коле от панелката в Люлин 4 как трябва сам да си произвежда ток
А какво общо има покупателната способност на Бай Ганьо с темата за развитие на технологията на електромобилите
И аз няма пари да си купя 911 Турбо, ама не съм казвал, че е тъпа, друсаща и безсмислена кола, щото аз нямам 400к за такава ...
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Реалността обаче е, че не се сменят вериги, щото е скъпо. А за нова батерия как ще е ? При средна възраст на автомобилите от над 10 години в Европа и 20 в България, нормално е да има такива притеснения.
1,9тди++++ и тесни пички В едни теми се обсъждат махане на ДПФ, чипове и сажди, само тук е еко
Jorixa написа: Рязко контрастира с останалата част от форума и реалността в България като цяло.
1,9тди++++ и тесни пички В едни теми се обсъждат махане на ДПФ, чипове и сажди, само тук е еко
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Бях пускал преди време тема дали хората се стремят да са ЕКО...не бяха обнадеждаващи резултатите
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
За мен е ясно, че в един момент повечето ще минем на електрички.
Но първо трябва да има инфраструктура.
В момента това е кОр капан, бях писал назад в темата за един познат, който дойде на Тасос с Тесла С и не смееше да мръдне до близкото селце за баничка. Закован в хотела, баси мобилността.
Отделно, когато това стане, цените на ел. енергията няма да са такива, по които смятаме сега - 0.15 - 0.20 лв/квт. По един или друг начин ще наложат квоти или акцизи, механизми много.
Отделно, ние тук сме все още облагодетелствани от към цени на тока.
В голяма част от Европа цените вече са над 450 евро/МВТ.
Като сложиш разните му такси пренос и не знам си кво, отиваш на над левче за КВТ.
В такъв случай излиза, че обикновен дизел, е съпоставим като разход с електричка, без да се налага да инвестираш значително по-висока сума първоначално, за да караш електричка.
(Това на база на настоящите цени в Европа за дизел и ел.енергия).
Въпрос на време е, да ни изпердашат и нас на свободния пазар на ел.енергия - и битови и индустриални потребители. Дано не съм прав!
Някой по-назад беше написал, че това с цените на тока, няма как да стане, защото ще е политическо самоубийство - ами не съм видял правителства в Европа да са изпопадали през последната година, където това е факт от много време на сам.
Един пример, шефа ми е от Прага. Там и битовите потребители са на свободния пазар за ел.енергия.
Всяко домакинство си решава, кога, с кой доставчик и за какъв период да сключи договор, съответно и на каква цена.
Той все още е хеджиран от миналата година на около 70-80 евро/МВТ, средна цена на различните хеджове.
Казва обаче, хеджовете/договорите ми на тия цени приключват скоро, и отивам на 450+ евро. Тоест сметката му за ток ще се повиши 6-7 пъти.
Някои хора в Европа са в още по-тежко положение, плащат ги тия цени от месеци на сам.
И правителства не съм чул да падат, с изключение на нашите
Но първо трябва да има инфраструктура.
В момента това е кОр капан, бях писал назад в темата за един познат, който дойде на Тасос с Тесла С и не смееше да мръдне до близкото селце за баничка. Закован в хотела, баси мобилността.
Отделно, когато това стане, цените на ел. енергията няма да са такива, по които смятаме сега - 0.15 - 0.20 лв/квт. По един или друг начин ще наложат квоти или акцизи, механизми много.
Отделно, ние тук сме все още облагодетелствани от към цени на тока.
В голяма част от Европа цените вече са над 450 евро/МВТ.
Като сложиш разните му такси пренос и не знам си кво, отиваш на над левче за КВТ.
В такъв случай излиза, че обикновен дизел, е съпоставим като разход с електричка, без да се налага да инвестираш значително по-висока сума първоначално, за да караш електричка.
(Това на база на настоящите цени в Европа за дизел и ел.енергия).
Въпрос на време е, да ни изпердашат и нас на свободния пазар на ел.енергия - и битови и индустриални потребители. Дано не съм прав!
Някой по-назад беше написал, че това с цените на тока, няма как да стане, защото ще е политическо самоубийство - ами не съм видял правителства в Европа да са изпопадали през последната година, където това е факт от много време на сам.
Един пример, шефа ми е от Прага. Там и битовите потребители са на свободния пазар за ел.енергия.
Всяко домакинство си решава, кога, с кой доставчик и за какъв период да сключи договор, съответно и на каква цена.
Той все още е хеджиран от миналата година на около 70-80 евро/МВТ, средна цена на различните хеджове.
Казва обаче, хеджовете/договорите ми на тия цени приключват скоро, и отивам на 450+ евро. Тоест сметката му за ток ще се повиши 6-7 пъти.
Някои хора в Европа са в още по-тежко положение, плащат ги тия цени от месеци на сам.
И правителства не съм чул да падат, с изключение на нашите
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
В УК, в Италия... падат
И по-назад в темата съм писал, електричките ги виждам като част от всички автомобили. Ще има привилегии за тях, но докато не станат с пробег 800-1000км масовите, хората ще си търсят бензин и дизел. Таксита, куриери, служебни тип търговски-представители, градски транспорт - нека са електрички. Те са тези, които въртят яко в градовете и замърсяват въздуха. Всичко друго е излишно.
И по-назад в темата съм писал, електричките ги виждам като част от всички автомобили. Ще има привилегии за тях, но докато не станат с пробег 800-1000км масовите, хората ще си търсят бензин и дизел. Таксита, куриери, служебни тип търговски-представители, градски транспорт - нека са електрички. Те са тези, които въртят яко в градовете и замърсяват въздуха. Всичко друго е излишно.
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 638
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
acho.rs написа:1.6ХДи автоматик градско в средно клас кола ще отиде над 10/100км -. Освен това ще ми трака и ще се усеща адски мудно. Ясно че в града не трябват 500кс, но с 200-250 в АВД е доста по-приятно от 120кс на предно . ..
Първо 1.6 хди "над 10/100" е близо 2но над реалността, второ с 200-250 км/ч батерията и за софия-пловдив няма да ти стигне.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Чета ви тук все по-често споменавате възможността колата денем да отдава ток. Хубаво. А ще скъсите ли реципрочно живота на батерията х2 или пък що не и х3
Ако правилно виждам накъде духа вятъра при цикли заряд, разряд само за нея си спорим ще живее ли заветната батерия 10г, та за мен при разни обстоятелства и три години стават спорни. Все по-голяма забава с електричките и тяхното бъдеще.
Ако правилно виждам накъде духа вятъра при цикли заряд, разряд само за нея си спорим ще живее ли заветната батерия 10г, та за мен при разни обстоятелства и три години стават спорни. Все по-голяма забава с електричките и тяхното бъдеще.
Последна промяна ivoaudi на 09 Авг 2022, 16:27, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- peshehodetz
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: BMW and Toyota
- Детайли за колата: I6 3.0 turbo and naturally aspirated i-Force 5.7 V8
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
alx написа:
… 100% ето това. Аз повече нямам намерение да да си купувам кола с ДВГ. Имам 4 електрички- 2 болта, тайкан и eqs 580 и чакам eqs 53 да ми го сглобят и като дойде ще продам 580-цата защото… не е каквото си мислех, че ще е… ако амг-то е по-малко с63 амг и повече eqs … ще я загърбя тази платформа на Мерцедес и така. Тепърва ще излизат разни хубави играчки.
…. Хем се водя голям автомобилен фен.
Ако това ми светоусещане се промени- ще споделя
Колко време чака за мерника, доколкото си спомням някъде беше писал за нещо от рода на 2-3 месеца, щото аз някъде по същото време питах за Е350 и ми казаха около 6 месеца, а за АМГ моделите около година и отгоре. Между другото как е с пробега, че на по слабия модел с един мотор му дават 350 мили ма гледам разни ентусиасти пускат видеа на ютуб, че стигали до 375-400 мили. Между другото гледах и тествах i4 по базовия с един мотор и ми стъпва ОК като цена предвид че мога да взема $ 7500 такс кредит който при Модел 3 квотите вече са свършили пък и по ме кефи от Тесла-та. Обаче някак си и двете ми идват леко малки пък и не знам за i4 този пробег от 302 мили дали го прави и може ли въобще да го доближи. Та се замислям да поизчакам да видя какво ще е положението с EQE 350+ най-вече като цена, гледам че пробега му е повече от приличен.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10445
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ако не следите канала на Дани в youtube, реалният разход на всички електрички, които тества досега е над 20квтч, БМВ и4 гонеше 30. Евтиният ток за колите е обречен, просто още малко ще има промоция. При масова електрификация, ние се отказахме от АЕЦ заради лични и геополитически интереси, това е най-голямата глупост на прехода досега, но отделна тема. Май го бях писал и по-рано, но според мен истинското господство на ел.колите ще започне с откриването на нов вид батерия. ДОтогава ще са част от микса и с ограничено приложение.
Never mistake motion for action...
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Макар да съм дълбоко в лагера на ДВГ нещата отиват към електрички много по-бързо отколкото ни изглежда тук в България и в един момент за нас промяната ще е драстична колкото и смешно да изглежда сега.
В UK нови коли и ванове с ДВГ приключват през 2030. в EU меката забрана влиза в сила 2030, пълната 2035, но реалната забрана на класическия ДВГ е 2030.
Т.е. някъде след 10 години вносът на коли от Западна Европа ще започне да намалява драстично. Освен ако не сте като мен да трупате скрап за бъдещето, дните ви като водачи на коли с ДВГ са преборени.
Остава въпросът до кога ще се произвеждат части за "старите коли" и колко бързо ентусиасти като мен ще канибализират останалите наличности. Както и какви ще са цените на "класиките". Няма да се учудя, ако в определни моменти около и след забраните има драстичен скок в цените.
В UK нови коли и ванове с ДВГ приключват през 2030. в EU меката забрана влиза в сила 2030, пълната 2035, но реалната забрана на класическия ДВГ е 2030.
Т.е. някъде след 10 години вносът на коли от Западна Европа ще започне да намалява драстично. Освен ако не сте като мен да трупате скрап за бъдещето, дните ви като водачи на коли с ДВГ са преборени.
Остава въпросът до кога ще се произвеждат части за "старите коли" и колко бързо ентусиасти като мен ще канибализират останалите наличности. Както и какви ще са цените на "класиките". Няма да се учудя, ако в определни моменти около и след забраните има драстичен скок в цените.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Евтиният ток за колите не само е обречен, ами и промяната ще настъпи съвсем, съвсем скоро. Това разбира се е само едно мое твърдение. Твърдя за 2-3 години срок, цената ще бъде “актуализирана” и дори няма да е на един транш, а неколкократно.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Имат ли бъдеще електрическите автомобили?
Ще ти спрат слънцето ли, аве хора все едно сте заседнали някъде и не гледате напред. Млади хора сте вместо да сте на Ти с новите технологии вие си кретате някъде в нищото. Щяло това да стане щяло онова, ами гледайте в момента нещата как са. То утре може Путлер да пусне една по специална ракетка и всичко да приключиivoaudi написа:Евтиният ток за колите не само е обречен, ами и промяната ще настъпи съвсем, съвсем скоро. Това разбира се е само едно мое твърдение. Твърдя за 2-3 години срок, цената ще бъде “актуализирана” и дори няма да е на един транш, а неколкократно.
Изпратено от моят Mi 9T Pro с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: carmanf1