Велосипеди
Модератор: Общи модератори
- sub_eleven
- ентусиаст
- Мнения: 871
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Покупка на велосипед...
Естествено, че е крадено. Вие кога сте видели циганин в магазин за колела да влиза?
Боримечка, някой ден някой да не си го познае и да излезеш ти крадеца? Имай едно наум и бъди готов за саморазправа.
Боримечка, някой ден някой да не си го познае и да излезеш ти крадеца? Имай едно наум и бъди готов за саморазправа.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Покупка на велосипед...
Гумите и седалката са евтини китайски, защото са слагани тук, в България. Също и падовете на спирачките. Познавам доста джамбази, които карат "стока от горе". Товарят в бусовете каквото намерят - рамки, джанти и други части, тук криво - ляво ги комплектоват и изкарват на пазара. Няма начин германецът да си е карал колелото с най-евтините гуми и седалка от кварталната ни железария. И с различни вентили на двете вътрешни гуми. И без падове, и с разбъзикани спирачки и скорости, и запекли жила... Искам да кажа, че това колело е сглобявано и комплектовано тук, в България, от каквото части е имало налични.
Но сте прави по принцип, грешно е да се насърчава престъпността, независимо по какъв начин.
Но сте прави по принцип, грешно е да се насърчава престъпността, независимо по какъв начин.
Excellent! Steven is my name!
- Моджо
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Покупка на велосипед...
Ако е довлечено от скрапа на друга държава - ок.
Можеше Мощния да ти прати едно ) той нали ги събира.
Можеше Мощния да ти прати едно ) той нали ги събира.
Хм,хм...
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 646
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: Покупка на велосипед...
Borymeckata написа:Аз ходя всеки ден на работа с колело и навъртам доста километри на година. Винаги карам с максимално вдигната седалка, доста над рулето. Трябва на всеки оборот да си изпъвам краката докрай, ако карам със свити в коленете крака се уморявам много бързо. А и ми изглежда адски смешно някой да кара с ниска седалка и свити крака, като клоун в цирка...
Има и друга хватка - вдигам максимално седалката, затягам я с ключа и повече никой не ми взима колелото "само да отскочи до някъде" и "само да си свърши една работа". Дори по-високи от мен хора не могат да карат с "моята" седалка.
Ясно, ами мерси, не се бях замислял ще пробвам и аз с вдигната, а ти колко си висок г/д?
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Покупка на велосипед...
Висок съм между 175 и 180 см., не съм се мерил скоро. Един приятел, който ми ши моторджийското яке ми каза, че имам нестандартна фигура с относително дълги крайници...
Excellent! Steven is my name!
- Anthony_J
- ентусиаст
- Мнения: 873
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: Покупка на велосипед...
Оптималната височина на седалката при масовите карачи трябва да е такава, че като седнеш на нея, да може да стъпваш с пръстите на земята. Ако е по-висока, рискуваш да се пребиеш като трябва да спреш някъде, без да броим щетите, които си нанасяш на ставите. Това е кажи речи най-балансирания начин на каране, подходящ и за спускане, и за катерене. Вече ако искаш да караш по-екстремно, може да променяш височината според обстановката.
- M5
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
Re: Покупка на велосипед...
Anthony_J написа:Оптималната височина на седалката при масовите карачи трябва да е такава, че като седнеш на нея, да може да стъпваш с пръстите на земята. Ако е по-висока, рискуваш да се пребиеш като трябва да спреш някъде, без да броим щетите, които си нанасяш на ставите. Това е кажи речи най-балансирания начин на каране, подходящ и за спускане, и за катерене. Вече ако искаш да караш по-екстремно, може да променяш височината според обстановката.
Изобщо не съм съгласен с това. Оптималната височина на седалката е такава, че като седнеш съвсем леко да допираш петата до педала в най-долна позиция. След това като въртиш нормално коляното се разгъва оптимално и се товари по-малко. Всяка друга позиция товари много повече и мускули, и стави. При спиране се слиза от седалката.
Re: Покупка на велосипед...
M5 написа: Оптималната височина на седалката е такава, че като седнеш съвсем леко да допираш петата до педала в най-долна позиция.
И аз използвам този "народен" метод за определяне на височината, макар че не е съвсем точен . Иначе си има цяла професия/услуга bike fit и въпреки, че изглежда проста работа, всъщност има 4-5 неща които се регулират и са взаимно свързани, в комбинация с 2-3 променливи в човешкото тяло и става мармалад.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Покупка на велосипед...
Това ми е велосипедът, с който нормално си ходя на работа. Оборудвал съм го допълнително с калници, багажник, чантичка и светлини.
Навъртял съм доста километри с него. Интересен проблем ми изникна наскоро - задната джанта се отвори и изкриви. Оказа се, че падовете просто са престъргали борда, който е станал тънък като вестник. Наложи се да му купя нова джанта... Седалката и педалите също са сменявани няколко пъти. Махнал съм му предния дерайльор и най-малката зъбчатка отпред. Установих нещо интересно - реално ползвам само голямата зъбчатка отпред и трите най-малки отзад. Това е по шосето, извън пътя не го карам. Оказва се, че повече ме уморява бързото въртене, отколкото натиска върху педалите. С други думи - предпочитам да карам на максималната възможна предавка, дори при изкачване на наклон. Така се уморявам най-малко.
Колелцето не е от скъпите и няма баровски вид, но е истински боец, повярвайте.
Навъртял съм доста километри с него. Интересен проблем ми изникна наскоро - задната джанта се отвори и изкриви. Оказа се, че падовете просто са престъргали борда, който е станал тънък като вестник. Наложи се да му купя нова джанта... Седалката и педалите също са сменявани няколко пъти. Махнал съм му предния дерайльор и най-малката зъбчатка отпред. Установих нещо интересно - реално ползвам само голямата зъбчатка отпред и трите най-малки отзад. Това е по шосето, извън пътя не го карам. Оказва се, че повече ме уморява бързото въртене, отколкото натиска върху педалите. С други думи - предпочитам да карам на максималната възможна предавка, дори при изкачване на наклон. Така се уморявам най-малко.
Колелцето не е от скъпите и няма баровски вид, но е истински боец, повярвайте.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Excellent! Steven is my name!
- kiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
Re: Покупка на велосипед...
M5 написа:Anthony_J написа:Оптималната височина на седалката при масовите карачи трябва да е такава, че като седнеш на нея, да може да стъпваш с пръстите на земята. Ако е по-висока, рискуваш да се пребиеш като трябва да спреш някъде, без да броим щетите, които си нанасяш на ставите. Това е кажи речи най-балансирания начин на каране, подходящ и за спускане, и за катерене. Вече ако искаш да караш по-екстремно, може да променяш височината според обстановката.
Изобщо не съм съгласен с това. Оптималната височина на седалката е такава, че като седнеш съвсем леко да допираш петата до педала в най-долна позиция. След това като въртиш нормално коляното се разгъва оптимално и се товари по-малко. Всяка друга позиция товари много повече и мускули, и стави. При спиране се слиза от седалката.
Горе долу и двамата говорите за едно и също.
При правилна височина на седлаката кракът трябва да има съвсем лека сгъвка в коляното в най голна позиция на педала.Което е подобно и като с петата.
А вече и като е правилен размера на рамката при спиране би трябвало с върха на пръстите да стигаш и земята
Re: Покупка на велосипед...
chefoto написа:Аз ходя, да. Тази година все още не съм бил, но като гледам как вървят нещата до 1-2 седмици ще отиваме. По спомен на Боровец имаше Рам и Пулс колела, но това беше за миналата година - не знам в какво състояние са тези колела и дали се поддържат като цяло...иначе конкретно за ситуацията на парковете мен лично може би Боровец ми допада една идея повече - трасетата са по-дълги, на Пампорово също е готино, но зависи какво търсиш - дали ще пускаш по хардкор пътеките или искаш нещо по-лежерно. Има телефон за контакт байк парка в Боровец, може да пробваш да им звъннеш и да питаш какви точно са колелата, миналата година им бях звънял да ги питам за откриването на сезона кога ще е и отговориха веднага.
Благодаря! Ще им звънна и ако имам време, бих пробвал и двата парка. Практика е, колелата да се разкарват след сезона. Гледах няколко клипчета и мисля, че мога и черните да ги спусна внимателно с нает байк.
в най голна позиция
Това е интересна грешка, без контекста е в някаква суперпозиция
Силно препоръчвам хидравлично колче на седалката, дори ако се кара на равно. Така хем нагласяш седалката за най-удобно въртене, хем качване и слизане е лесно.
- chefoto
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 10.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G26 M440i xdrive
Re: Покупка на велосипед...
Spunky написа:chefoto написа:Аз ходя, да. Тази година все още не съм бил, но като гледам как вървят нещата до 1-2 седмици ще отиваме. По спомен на Боровец имаше Рам и Пулс колела, но това беше за миналата година - не знам в какво състояние са тези колела и дали се поддържат като цяло...иначе конкретно за ситуацията на парковете мен лично може би Боровец ми допада една идея повече - трасетата са по-дълги, на Пампорово също е готино, но зависи какво търсиш - дали ще пускаш по хардкор пътеките или искаш нещо по-лежерно. Има телефон за контакт байк парка в Боровец, може да пробваш да им звъннеш и да питаш какви точно са колелата, миналата година им бях звънял да ги питам за откриването на сезона кога ще е и отговориха веднага.
Благодаря! Ще им звънна и ако имам време, бих пробвал и двата парка. Практика е, колелата да се разкарват след сезона. Гледах няколко клипчета и мисля, че мога и черните да ги спусна внимателно с нает байк.в най голна позиция
Това е интересна грешка, без контекста е в някаква суперпозиция
Силно препоръчвам хидравлично колче на седалката, дори ако се кара на равно. Така хем нагласяш седалката за най-удобно въртене, хем качване и слизане е лесно.
Малко инфо от днес за Боровец, понеже бяхме да караме и се върнах преди няколко часа - нещата са доста позанемарени, реално не са направени кой знае какви промени от миналата година - освен, че цената на лифта отново е качена и вече е 40 лева дневната карта, за сравнение преди 2 години беше около 27-8 по спомен, миналата 30 и няколко...трасетата си остават все така готини, но някак си за увеличение от 8-10 лв очаквах малко повече...не знам на какво ниво си с карането и колко клипове си изгледал, но все пак да кажа, че клипчетата лъжат адски много, особено тези, които са снимани с последните модели на GoPro - просто там стабилизацията е на толкова високо ниво, че абсолютно нищо от трасето не си личи на клипа (нито колко е стръмно, нито колко е неравно), дори има термин за цялата тая работа (като напишеш gopro effect mountain biking в Гугъл ще разбереш за какво става въпрос ) Казвам ти го от личен опит, понеже преди няколко години бях изгледал всичко, което намерих като клипове от Боровец и Пампорово и бях сигурен, че ще ги "изкъртя" като отида там...за съжаление на живо нещата се оказаха коренно различни Та ако за първи път ходиш на байк парк задължително почни от сините трасета и ако се чувстваш уверен действай нагоре (синьо-червено, червено и черно) И последно нещо (отново при условие, че за 1-ви път отиваш на Боровец) трасетата имат горна и долна част и е добре след като слезнеш от "горната", където реално ще се озовеш на черен път, да си внимателен и да гледаш табелите, за да хванеш "долната" част, понеже ние като ходихме за пръв път на няколко пъти се бъркахме и пропускахме отбивките, което води до загуба на много време - идеалният вариант е да покараш с някой, който поне веднъж е ходил там, за да видиш къде са отбивките.
- M5
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
Re: Покупка на велосипед...
kiko написа:M5 написа:Anthony_J написа:Оптималната височина на седалката при масовите карачи трябва да е такава, че като седнеш на нея, да може да стъпваш с пръстите на земята. Ако е по-висока, рискуваш да се пребиеш като трябва да спреш някъде, без да броим щетите, които си нанасяш на ставите. Това е кажи речи най-балансирания начин на каране, подходящ и за спускане, и за катерене. Вече ако искаш да караш по-екстремно, може да променяш височината според обстановката.
Изобщо не съм съгласен с това. Оптималната височина на седалката е такава, че като седнеш съвсем леко да допираш петата до педала в най-долна позиция. След това като въртиш нормално коляното се разгъва оптимално и се товари по-малко. Всяка друга позиция товари много повече и мускули, и стави. При спиране се слиза от седалката.
Горе долу и двамата говорите за едно и също.
При правилна височина на седлаката кракът трябва да има съвсем лека сгъвка в коляното в най голна позиция на педала.Което е подобно и като с петата.
А вече и като е правилен размера на рамката при спиране би трябвало с върха на пръстите да стигаш и земята
Сега премерих разстоянието от педала в най-ниска позиция и земята - около 17 см. Това е за "all mountain" колело с мека рамка. Не знам кой номер обувки трябва да нося, за да стигна земята. Предполагам че на градско колело ще е доста по-ниско и може би ще е възможно човек да стъпи на пръсти в спряло положение.
Re: Покупка на велосипед...
chefoto написа:Малко инфо от днес за Боровец
Благодаря за инфото! А видя ли случайно какви са им по-хубавите байкове?
Това с цените се вижда и по американските курорти и също промени реално не се правят много-много, но оправят изровеното по трасето и в началото на сезона е доста различно от края. Ясно за стабилизацията на камерите, имам някакъв опит и правя около 10ина ходения на сезон и отделно карам целогодишно по диви трасета. Общо взето, смея да пускам всичко освен про-лайн трасетата, защото все пак главната цел е да оцелея.
- chefoto
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 10.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: G26 M440i xdrive
Re: Покупка на велосипед...
Spunky написа:chefoto написа:Малко инфо от днес за Боровец
Благодаря за инфото! А видя ли случайно какви са им по-хубавите байкове?
Това с цените се вижда и по американските курорти и също промени реално не се правят много-много, но оправят изровеното по трасето и в началото на сезона е доста различно от края. Ясно за стабилизацията на камерите, имам някакъв опит и правя около 10ина ходения на сезон и отделно карам целогодишно по диви трасета. Общо взето, смея да пускам всичко освен про-лайн трасетата, защото все пак главната цел е да оцелея.
За байковете - не видях - по спомен предната година бяха изложени пред хотел Рила, а лифтът се пада малко по в страни и не сме ходили към хотела, за да ги видя. Иначе като цяло проблемът е точно това, даже изровеното от предните години не е оправено на доста участъци (пълно е с brake bumps). Ако имаш база за сравнение с американските байк паркове/курорти и рентал колелата там - от сега ти казвам, че може би ще си разочарован, така че не си вдигай очакванията много Колкото до колелото, което ще наемаш - предполагам не си мазохист да се пускаш с колело, което не е full suspension не че не го направих преди няколко години с твърдак с вилка с 100 мм ход, но определено беше доста зле като усещане, драсни 2 реда ако решиш да отидеш до Боровец/Пампрово и наемеш колело, ще ми е интересно сравнението между американските байк паркове и нашите - аз ще пробвам да ида на Пампорово другата седмица по някое време, обаче съм с новородено бебе и ситуацията с пускането ми да ходя по разни такива места, на които мога да се претрепя не е много ок .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани