ДДС

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 6.11.2007
Пол: Мъж
Кара: на турбини

ДДС

Мнение от acer » 22 Юли 2009, 21:26

Някой може ли точно да ми обясни веднъж за винаги какъв е принципа на работа "данък добавена стойност" Или от жегата или от дървените обяснения, които намерих в и-нет нищо не вдянах :uups:

Случай 1:
Имам фирма регистрирана по ДДС.... отивам и купувам офис техника за 1000лв, + ДДС = 1200

ДДС-то, кой ми ги връща, кога, как, ако изобщо някой ще ми ги върне?!

Случай 2:
Не искам да заплащам ДДС за офис оборудването, а и фактура не ми трябва. Слух ли е, че въпросната сума пак ще я заплатя по друг начин, след като няма фактури/ддс за техниката, трябва да плащам някакви аромотизации, които не се плащат, ако си платил ддс?!?!?!
Помощ, че съм в тъмна индия :help: :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 634
Регистриран на: 13.07.2007
Местоположение: Софийските кафета
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Сувалка

Мнение от Бай Митьо » 22 Юли 2009, 23:52

Колега ще опитам по най-простия начин с примери:

Купавеш офис техника за 1000лв, с ДДС 1200лв. Това си остава в твоя офис за ползване. ПРодаваш през месеца тиксо и тетрадки за отново 1000лв без дДС или с ДДС 1200лв. На края на месеца 200лв ДДС от покупки/офис техниката/ и 200лв продажби/тетрадките/ на държавата не дължиж нищо, нито 1 лев. Ако обаче продадеш тетрадките без да си купиш тази офис техника има само продажби, от който имаш 200лв ДДС - ето тази сума трябва да я внесеш в държавата. Това е примера, не питай ако имаш ф-ра за тетрадките. Просто горното е реален пример.

Ако купиш този принтер без ДДС, ама не с опростена фактура, а въобще БЕЗ ф-ра, няма как да ти се заведе във фирмата като актив и все едно го няма и няма никви амортизации-някой те е излъгал.


Дано си разбрал. :)
Не е важно да блъскаш във фитнеса, важно е как и с какво!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 23 Юли 2009, 0:28

Освен това е много важно разходите да са съобразени с ЗДДС!
Тоест, ако си купиш джакузи като офис консуматив не очаквай да ти върнат ДДС.
На всяко 14 число от месеца всяка фирма е длъжна да предостави на НАП начисленото ДДС и ДДСето по покупките .... съответно от разликата между тях се определя АКТ за прихващане или АКТ възстановяване на ДДС.
При предположения за измами се извършва проверка... ако е по-сериозно и ревизия
36436
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 23 Юли 2009, 0:33

Често ДДС, което трябва да ти се възстанови отива за покриване на Корпоративния данък или за задължения към НОИ.
За точка 2 от въпроса ти
Ако нямаш фактура за дадена покупка,тя няма да може да ти бъде призната като разход!Съответно няма как да ти се възстанови ДДСто.
ДДСто е данък(косвен,непряк),с който се облагат гражданите (физическите лица) и затова той се възстановява на фирмите- те са посредник и не могат да прибират ДДСта за себе си ....
36436
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 8.08.2008

Мнение от 99ufo99 » 23 Юли 2009, 0:41

cable написа:Колега ще опитам по най-простия начин с примери:

Купавеш офис техника за 1000лв, с ДДС 1200лв. Това си остава в твоя офис за ползване. ПРодаваш през месеца тиксо и тетрадки за отново 1000лв без дДС или с ДДС 1200лв. На края на месеца 200лв ДДС от покупки/офис техниката/ и 200лв продажби/тетрадките/ на държавата не дължиж нищо, нито 1 лев. Ако обаче продадеш тетрадките без да си купиш тази офис техника има само продажби, от който имаш 200лв ДДС - ето тази сума трябва да я внесеш в държавата. Това е примера, не питай ако имаш ф-ра за тетрадките. Просто горното е реален пример.

Ако купиш този принтер без ДДС, ама не с опростена фактура, а въобще БЕЗ ф-ра, няма как да ти се заведе във фирмата като актив и все едно го няма и няма никви амортизации-някой те е излъгал.


Дано си разбрал. :)


Колега, горе-долу е така, 99%, НО, как ще продаваш нещото Х ( тетрадки, тиксо.. и т.н. ) при положение че го нямаш на приходяща фактура ? А ако го имаш, съответно ще си му платил и ДДС-то ! т.е пак ще си с една сума Х платена по тази фактура за ДДС. Може да мине номера ако продадеш по фактура същата тази техника + 1 ст. печалба. Т.е все-някой трябва да го плати това ДДС, а ти разликата в/у печалбата.

И това "връщане" не е точно връщане, ами имаш по-малко да довнасяш, или ако останеш на голямо въстановяване повече от 3 месеца, тогава може си го искаш, но пък отиваш на проверка фактури/склад .. и като се установи че имаш стока застояла на склад за която си платил ДДС-то, ти вращат едни пари..

По т.2 .. и да не искаш фактура, търговеца пак си е включил ДДС-то в цената, а ще го изпише само с касова бележка.

На практика в някой случаи има начин да си спестиш определен % ( по преценка на продавача ) но това е въпрос на договорка м/у мнооого добри приятели или познати ;)

А отностно конкретно офис техника се зачислява като дълготраен актив и и върви амортизация, 2 или 3 години беше, така че, това е положението.
Последна промяна 99ufo99 на 23 Юли 2009, 0:45, променена общо 1 път
-- е39 530d -- my blue passion --

Един много талантлив Българин
http://www.eftimrusev.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Юли 2009, 0:43

vanci88 написа:Често ДДС, което трябва да ти се възстанови отива за покриване на Корпоративния данък или за задължения към НОИ.


Здрасти колега, не бъркай така колегата :D Това се случва единствено и само ако имаш задължения към НАП за год. данък или осигурки.Имаси в закона по ДДС членове и алинеи по които се извършва съответната процедура и си има тънкости а те са примерно ако е започнала процедура по приспадане на ДДС в един от периодите на право на приспадане, НАП няма право да започне процедура към принудително събиране и т.н.

Колегата от първия пост е направил добър пример по отношение на ДДС.
ДДС е коствен данък.Много важно е че има процедура която по българското законодателство е тримесечна, демек ако примерно тоя месец си ДДС на възстановяване имаш право да го ползваш в следващите 3 месеца. След тези 3 месеца в последния период закона казва или трябва да излезеш ДДС на внасяне или с подаване на ДДС декларацията за последния период да подадеш искане за възстановяване на ДДС от държавата. Процедярана зависи от ДДС за въстановяване, от историята на фирмата, от позициите които имаш в НАП, като макс срока е между 5 или 6 месеца...
В общи линии е това.....

P.S. Задай си конкретно въпроса за да мога да ти дам точен и коректен отговор, може и на лична...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 23 Юли 2009, 0:45

99ufo99 написа:
cable написа:Колега ще опитам по най-простия начин с примери:

Купавеш офис техника за 1000лв, с ДДС 1200лв. Това си остава в твоя офис за ползване. ПРодаваш през месеца тиксо и тетрадки за отново 1000лв без дДС или с ДДС 1200лв. На края на месеца 200лв ДДС от покупки/офис техниката/ и 200лв продажби/тетрадките/ на държавата не дължиж нищо, нито 1 лев. Ако обаче продадеш тетрадките без да си купиш тази офис техника има само продажби, от който имаш 200лв ДДС - ето тази сума трябва да я внесеш в държавата. Това е примера, не питай ако имаш ф-ра за тетрадките. Просто горното е реален пример.

Ако купиш този принтер без ДДС, ама не с опростена фактура, а въобще БЕЗ ф-ра, няма как да ти се заведе във фирмата като актив и все едно го няма и няма никви амортизации-някой те е излъгал.


Дано си разбрал. :)


Колега, горе-долу е така, 99%, НО, как ще продаваш нещото Х ( тетрадки, тиксо.. и т.н. ) при положение че го нямаш на приходяща фактура ? А ако го имаш, съответно ще си му платил и ДДС-то ! т.е пак ще си с една сума Х платена по тази фактура за ДДС. Може да мине номера ако продадеш по фактура същата тази техника + 1 ст. печалба. Т.е все-някой трябва да го плати това ДДС, а ти разликата в/у печалбата.

И това "връщане" не е точно връщане, ами имаш по-малко да довнасяш, или ако останеш на голямо въстановяване повече от 3 месеца, тогава може си го искаш, но пък отиваш на проверка фактури/склад .. и като се останови че имаш стока застояла на склад за която си платил ДДС-то, ти вращат едни пари..

А отностно конкретно офис техника се зачислява като дълготраен актив и и върви амортизация, 2 или 3 години беше, така че, това е положението.

колега точно фирмите занимаващи се с услуги имат най-често ДДС за възстановяване ;)
36436
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 23 Юли 2009, 0:47

Peter Angelov написа:
vanci88 написа:Често ДДС, което трябва да ти се възстанови отива за покриване на Корпоративния данък или за задължения към НОИ.


Здрасти колега, не бъркай така колегата :D Това се случва единствено и само ако имаш задължения към НАП за год. данък или осигурки.Имаси в закона по ДДС членове и алинеи по които се извършва съответната процедура и си има тънкости а те са примерно ако е започнала процедура по приспадане на ДДС в един от периодите на право на приспадане, НАП няма право да започне процедура към принудително събиране и т.н.

Колегата от първия пост е направил добър пример по отношение на ДДС.
ДДС е коствен данък.Много важно е че има процедура която по българското законодателство е тримесечна, демек ако примерно тоя месец си ДДС на възстановяване имаш право да го ползваш в следващите 3 месеца. След тези 3 месеца в последния период закона казва или трябва да излезеш ДДС на внасяне или с подаване на ДДС декларацията за последния период да подадеш искане за възстановяване на ДДС от държавата. Процедярана зависи от ДДС за въстановяване, от историята на фирмата, от позициите които имаш в НАП, като макс срока е между 5 или 6 месеца...
В общи линии е това.....

P.S. Задай си конкретно въпроса за да мога да ти дам точен и коректен отговор, може и на лична...

колега не случай но съм казал Ч Е С Т О
36436
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 8.08.2008

Мнение от 99ufo99 » 23 Юли 2009, 0:48

Еее ама услуга е едно, а продажба на нещо материално е съвсем друго.
-- е39 530d -- my blue passion --

Един много талантлив Българин
http://www.eftimrusev.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Юли 2009, 0:50

Здрасти колега vanci88 не е точно така:
1. първо е строго индивидуално
2. фирмите които имат стокови материални запаси са тези които по често имат ДДС за възстановяване има логично обяснение играта със складовата наличност.Отделен е въпроса че точно пък тези фирми почти никога не искат ДДС за възстановяване поради причината че в 99 % от случаите наличността е само на документи и счетоводни регистри..

P.S. отново казвам колега ако имаш конкретен въпрос напиши точно какво те интерисува, счетоводството е точна наука! Счетоводител съм на холдинг и на още една камара фирми можеш да разчиташ на коректен и точен отговор :D
Последна промяна Peter Angelov на 23 Юли 2009, 0:54, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 8.08.2008

Мнение от 99ufo99 » 23 Юли 2009, 0:52

Така като гледам разговора отива към " как се краде ДДС " :)

Това ли е "скрития" въпрос ? ;)
-- е39 530d -- my blue passion --

Един много талантлив Българин
http://www.eftimrusev.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Юли 2009, 0:56

99ufo99 написа:Така като гледам разговора отива към " как се краде ДДС " :)

Това ли е "скрития" въпрос ? ;)


:owned: :cop:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 23 Юли 2009, 0:56

Peter Angelov написа:
P.S. отново казвам колега ако имаш конкретен въпрос напиши точно какво те интерисува, счетоводството е точна наука! Счетоводител съм на холдинг и на още една камара фирми можеш да разчиташ на коректен и точен отговор :D

то си личи ;)
36436
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Мнение от Peter Angelov » 23 Юли 2009, 0:59

vanci88 написа:
Peter Angelov написа:
P.S. отново казвам колега ако имаш конкретен въпрос напиши точно какво те интерисува, счетоводството е точна наука! Счетоводител съм на холдинг и на още една камара фирми можеш да разчиташ на коректен и точен отговор :D

то си личи ;)


Ми кво да се прави трябва се помага в името на BMW обществото :have one: :bgflag:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 197
Регистриран на: 8.08.2008

Мнение от 99ufo99 » 23 Юли 2009, 1:01

:uups: няма да задълбаваме въпроса :)

Ситуацията предполагам е следната: Човека си е купил лаптоп, и го е жегнало това +200 лв :) ДДС .. които са му ги споменали след като го е капарирал, а той така се е зарадвал на добрата оферта, и сега логично му се иска някак да си ги вземе тия 200 лв.

Има начин, но няма са всичките :) или някой ще го влачи нялкоко години на амортизация. Общо взето това е законния начин !
-- е39 530d -- my blue passion --

Един много талантлив Българин
http://www.eftimrusev.com

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: barty

Последни теми
Facebook