Още един Еърбъс изчезна над Коморските о-ви в индийски океан
Модератор: Общи модератори
38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Още един Еърбъс изчезна над Коморските о-ви в индийски океан
http://dnes.dir.bg/2009/06/30/news4691209.html
Още един ”Ербъс” изчезна, 150 загинаха
30 юни 2009 / Nrews.dir.bg
Нова катастрофа със самолет "Ербъс" с много жертви стана тази нощ край Коморските острови в Индийския океан.
Служител на йеменските авиолинии, чийто самолет "Ербъс" А-310 е катастрофиралият, съобщи, че на борда е имало 142-ма пътници и 11-членен екипаж. Пасажерите са били предимно френски и коморски граждани, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Катастрофата е станала 15 минути преди планираното кацане на самолета в столицата на Коморските острови Морони, заяви представител на йеменската авиокомпания, цитиран от телевизия "Ал Джазира", на която се позова ИТАР-ТАСС.
Телата на загинали са намерени в открито море, съобщи представител на гражданската авиация на страната, цитиран от Франс прес. На 16-17 морски мили от Морони на водната повърхност са забелязани да плуват трупове и петно от гориво, заяви пред журналисти говорителят Мохамад Абдел Кадер. Ройтерс цитира представител на спасителните служби, който информирал за вече извадени тела, но "не можел да съобщи дали има оцелели" от катастрофата.
Намeрени са и останки от разбилия се самолет, между които пилотската кабина.
Франция ще изпрати за участие в спасителните операции два кораба от своя флот и военнотранспортен самолет Трансал, съобщи представител на френския Генерален щаб. В издирването вече участват военни самолети от френската авиация, разположени на островни бази в Индийския океан. Транспортният самолет от френските военновъздушни сили ще достави на Коморските острови моторници, водолази, медицински екипи с оборудване, спасители и цивилен експерт по снабдяването, заяви командването в Париж.
61 един от общо 142-мата пътници в катастрофиралия самолет са се качили на борда в Марсилия. На местното летище е изпратен екип от психолози, който да посреща членове на семействата им, информира АФП.
Най-вероятна причина за катастрофата са лошите метеорологични условия в района между Йемен и Коморските острови, заяви френският държавен секретар по транспорта Доминик Бюсро пред радио "Йороп 1". Франция може би ще участва в разследването на трагедията, по-специално ако се окаже, че сред пътниците има французи, което "със сигурност е така", увери той.
Източници от въздухоплаването във Франция съобщиха, че сред пътниците на самолета е имало 66 французи.
Коморските острови се намират в Мозамбикския проток на Индийския океан между остров Мадагаскар и Източна Африка.
Йеменските авиолинии "Йемения еър" са 51-процента собственост на държавата и 49 процента - на правителството на Саудитска Арабия. Имат два еърбъса-330-200, четири еърбъса 310-300 и четири боинга 737-800.
Май май Боинг имат пръст в цялата ситуация по съсипването на Еърбъс?
Още един ”Ербъс” изчезна, 150 загинаха
30 юни 2009 / Nrews.dir.bg
Нова катастрофа със самолет "Ербъс" с много жертви стана тази нощ край Коморските острови в Индийския океан.
Служител на йеменските авиолинии, чийто самолет "Ербъс" А-310 е катастрофиралият, съобщи, че на борда е имало 142-ма пътници и 11-членен екипаж. Пасажерите са били предимно френски и коморски граждани, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Катастрофата е станала 15 минути преди планираното кацане на самолета в столицата на Коморските острови Морони, заяви представител на йеменската авиокомпания, цитиран от телевизия "Ал Джазира", на която се позова ИТАР-ТАСС.
Телата на загинали са намерени в открито море, съобщи представител на гражданската авиация на страната, цитиран от Франс прес. На 16-17 морски мили от Морони на водната повърхност са забелязани да плуват трупове и петно от гориво, заяви пред журналисти говорителят Мохамад Абдел Кадер. Ройтерс цитира представител на спасителните служби, който информирал за вече извадени тела, но "не можел да съобщи дали има оцелели" от катастрофата.
Намeрени са и останки от разбилия се самолет, между които пилотската кабина.
Франция ще изпрати за участие в спасителните операции два кораба от своя флот и военнотранспортен самолет Трансал, съобщи представител на френския Генерален щаб. В издирването вече участват военни самолети от френската авиация, разположени на островни бази в Индийския океан. Транспортният самолет от френските военновъздушни сили ще достави на Коморските острови моторници, водолази, медицински екипи с оборудване, спасители и цивилен експерт по снабдяването, заяви командването в Париж.
61 един от общо 142-мата пътници в катастрофиралия самолет са се качили на борда в Марсилия. На местното летище е изпратен екип от психолози, който да посреща членове на семействата им, информира АФП.
Най-вероятна причина за катастрофата са лошите метеорологични условия в района между Йемен и Коморските острови, заяви френският държавен секретар по транспорта Доминик Бюсро пред радио "Йороп 1". Франция може би ще участва в разследването на трагедията, по-специално ако се окаже, че сред пътниците има французи, което "със сигурност е така", увери той.
Източници от въздухоплаването във Франция съобщиха, че сред пътниците на самолета е имало 66 французи.
Коморските острови се намират в Мозамбикския проток на Индийския океан между остров Мадагаскар и Източна Африка.
Йеменските авиолинии "Йемения еър" са 51-процента собственост на държавата и 49 процента - на правителството на Саудитска Арабия. Имат два еърбъса-330-200, четири еърбъса 310-300 и четири боинга 737-800.
Май май Боинг имат пръст в цялата ситуация по съсипването на Еърбъс?
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Нещо ми напомня на филма Knowing... Много тъжна история. Да им е лека водата на всички загинали! Тия Боинг го закъсаха и верно взе да мирише на конспирация, ама еба си и цената 

Never mistake motion for action...
- Totogada
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 763
- Регистриран на: 13.02.2006
- Местоположение: Сливен
- Кара: ше E36 320 Coupe


Лека им пръст на загиналите


R.I.P. Champion 1968 – 2007 Colin McRae
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
На мен ми напомня за скорошния филм по БТВ - Триъгълникът, става въпрос за Бермудския триъгълник. Много високомерни се пишат тия хамериканци, били здрави тия самолети.
еърбъс са самолети с два сериозни недостатъка. не съм пилотирал такъв защото нямам "търговска" книжка за пилотиране, но в мойте очи въпросните проблеми са доста сериозни а те са:
1. слаби двигатели - еърбъс е типичният европейски консорциум - продуктите им са екологично коректни, икономични и разчитат на електрониката да компенсира динамичните недостатъци.
2. електрониката- политиката на еърбъс е че "компютъра знае най-добре". всичките им самолети са като мерцедеси - ако си прост потребител не можеш да изключиш дсц-то
винаги всяко пилотско решение се "гадае" от компютрите и или се разрешава изцяло, или частично или не се разрешава изобщо. всеки които е пилот знае че такова поведение е изключително опасно освен ако няма някакви извънаредни условия и тогава е... често смъртоносно...
въпрос на школи...
1. слаби двигатели - еърбъс е типичният европейски консорциум - продуктите им са екологично коректни, икономични и разчитат на електрониката да компенсира динамичните недостатъци.
2. електрониката- политиката на еърбъс е че "компютъра знае най-добре". всичките им самолети са като мерцедеси - ако си прост потребител не можеш да изключиш дсц-то

въпрос на школи...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Сравнени с Туполевите или с американските Буюве? И какво значи "слаб" двигател?
Пък за електрониката да ме извиняваш, ама съдейки по моята кола мога да ти кажа, че без нея е мнооооого по-зле
Верно ша са немерят рейсъри и гоуфъри, които да ми обясняват, че тва DSC бате е за инвалиди и пълни некадърници зад волана, че на истинския драйвър ABS не му требе и той е измислен за германските баби и т.н. Ама DSC-то ми е спасявало задника, най-вече в снега.
И между по-долни двигатели и по-долна електроника, на мен струва ми се първото е по-добрият избор - щото електрониката може да компенсира на практика почти всичко, докато с един гол двигател почти нищо не можеш да направиш
Пък за електрониката да ме извиняваш, ама съдейки по моята кола мога да ти кажа, че без нея е мнооооого по-зле

И между по-долни двигатели и по-долна електроника, на мен струва ми се първото е по-добрият избор - щото електрониката може да компенсира на практика почти всичко, докато с един гол двигател почти нищо не можеш да направиш

- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
дано намерят още живи... лека им пръст на загиналите...
относно компютрите видяхме как срещнаха влаковете на метрото... без възможност човек да се намеси, макар да е видял повредата
относно компютрите видяхме как срещнаха влаковете на метрото... без възможност човек да се намеси, макар да е видял повредата

flame написа:Сравнени с Туполевите или с американските Буюве? И какво значи "слаб" двигател?
Пък за електрониката да ме извиняваш, ама съдейки по моята кола мога да ти кажа, че без нея е мнооооого по-злеВерно ша са немерят рейсъри и гоуфъри, които да ми обясняват, че тва DSC бате е за инвалиди и пълни некадърници зад волана, че на истинския драйвър ABS не му требе и той е измислен за германските баби и т.н. Ама DSC-то ми е спасявало задника, най-вече в снега.
И между по-долни двигатели и по-долна електроника, на мен струва ми се първото е по-добрият избор - щото електрониката може да компенсира на практика почти всичко, докато с един гол двигател почти нищо не можеш да направиш
може би сравнението ми беше неудачно.
ще обясня простичко
един полет има две определени критични точки - излитане и кацане (и между тях матрица от елементи наречена "полет"). ако възникне проблем при излитането и кацането 90% от ситуациите се решават с много "газ"... затова мощните двигатели са хубаво нещо- защото могат да те "извадят" от проблема. мисли го като лодка - колкото ти по-малък двигателя и по-малка скороста- толкова по-лош е контрола и по-ограничен си в това какво можеш да направиш.
за електрониката - "дсц"-то на един самолет е много сложно нещо. и докато тази система при един автомобил е направена да следи 10 неща - при самолета тези неща са 1000. затова и не винаги решението на самолета е правилното и това е приета истина. ще ти дам пример. обикновено "големите" самолети кацат автоматично. можеш да го познаеш по това че като гледаш елероните на крилата те се местят много прецизно и на малки стъпки. но когато времето е лошо - се каца ръчно... можеш да го познаеш по грубия ход с голяма амплитуда на елероните като пилота се опитва да държи машината на курса определен за кацане... в такива условия човека е незаменим.
но както казах- въпрос на школи.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Apassionata
- РазБОЙниКА
-
- Мнения: 2070
- Регистриран на: 10.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: го на тройки
- Мечтае да кара: Е92/3 и 6-та серия
- Детайли за колата: Черна
Абе има един пилот в самолета, пардон във Форума... :Ма нещо се покрива в тия теми...Та той ми обясняваше абслютно същите неща за Еърбъсите... които казва аlx. Прекалено много електроника и компютри... Които при екстремни условия по-скоро пречат, отколкото да помагат 

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
По дискавъри има доста поредици за самолетни катастрофи и в доста от тях причината се оказва електрониката. Ясно,че без нея не може, но когато напълно може да изземва пилотските решения, явно се случват подобни неща... Даже и да не е проблема в самата електроника, един объркан датчик и компютъра почва да прави глупости. Не мисля,че сравнението с авто-електрониката е коректно, даже съм убеден, че не е! Примера на alx е по-скоро схематичен, отколкото буквален, така че не скачайте за дсц-то. Да не говорим,че и то си има недостатъци и реагира неадекватно понякога. Разликата е в това, че в самолета шофьора винаги е професионалист и знае какво да прави, докато в колата рядко е така и електрониката в повечето случаи помага 

Never mistake motion for action...
- ivan1590
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Аз доколкото разбрах самолета е направил опит за аварийно кацане, което означава, че е имал сериозен проблем и не е можел да продължи полета.Едва ли електрониката има нещо общо, по скоро двигатели, управление или пилотска грешка.Ако се е заврял в зона с висока турболенция, тя е напълно способна да разруши самолета.Отделен е въпроса, че електрониката може да е подвела пилота и да го е набутала в такава зона.При нормални условия, тези самолети кацат и с един работещ двигател, но в буря кацането и на напълно изправен самолет е проблем.Информацията е недостатъчна да се правят каквито и да е предположения.Обикновено се оказват няколко фактора, които събрани на куп водят до трагедия.
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Открит е само един жив пътник - пет годишно дете
пътувало в Еърбъса разбил се над Коморските острови




38 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани