Българските пътища,и после къде ни отиват парите!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 27.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: по улици без дупки
Детайли за колата: E36 m50b20
E36 M52B28
E39 M52B28

Българските пътища,и после къде ни отиват парите!

Мнение от Mecho » 21 Юни 2009, 0:46

Днес патувах посока софия-костенец и си слизам аз от магистралата всичко добре пътя нормален не толко дупки като наближих някъде на 5 10 км от костенеци пътя с завойте след един остър завой какво става виждам една дупка (кърпена и в годините се получил кратер)някъде около 2 на 2 метра и ситуацията беше или минавах в осрещното и се блъсках в колите идващи от др лента или скачах върхо скалите и решението беше че ще минавам през дупката защото просто нямаше как да се спре за няколко метра и резултата беше 2 джанти и 2 гуми леш.....поне евала на един човек с една е34-ка не беше форумен спря и ми помогна малко или много да ми даде гума да стигна до костенец да може да си намеря джанта с гума и после ми кажете винеткили граждански ли къде ни отиват парите държавата търси от нас парите а на мен кой ще ми плати щетите мн просто никой! За пореден път се обеждавам че по скапана държава от нашата няма утре ще кача и снимки да видите джантите на какво преличат а гумите на пастет жалко че нямах апаратче да снимам дупката да ви покажа за какво става въпрос!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 546
Регистриран на: 31.03.2009
Пол: Мъж
Кара: го по тъч линията на живота..

Мнение от M3 E92 » 21 Юни 2009, 2:57

Политиците не могат да разберат, че с тези пари, които им дават от ЕС, могат да направят магистрали из цялата държава и слагат от тези гишета за плащане за магистралата, като по този начин хем шофьорите не плащат за ремонти, хем хората ще пътуват удобно, хем ще печелят още повече от тези такси... Не, дайте да крадем, докато сме на власт... :confused:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 826
Регистриран на: 23.04.2008
Местоположение: ВАРНА
Кара: вана Чайка

Мнение от .:BENZINO:. » 21 Юни 2009, 3:24

не бе батко политиците ги преболява за пътищата,бензина,колата ти или някой от другите абсурди, да не говорим как хората в пъти обедняха и се чудят вече на кой господ да се молят най-важното е лапачка да има :evil:
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1262
Регистриран на: 14.09.2002
Местоположение: София

Мнение от Eva* » 21 Юни 2009, 4:01

M3 E92 написа:Политиците не могат да разберат, че с тези пари, които им дават от ЕС, могат да направят магистрали из цялата държава


Не е до политиците само.

В нашата държава всичко опира до търга и офертата. Виждала съм надути оферти, такива, с които може къща на 3 етажа, с мазе и подземни гаражи да си построиш от чистата печалба. Това е проблема у нас. И в борбата, кой да спечели търга... не печелим ние. Ще си караме по разнебитените пътища, докато сме живи.

Правителството, респективно кметовете по общини пускат обществена поръчка за изпълнение на обект "Х" за еди колко си лева и се изсипват една дузина фирми, които "доказват" че е невъзможно с тези пари да се направи пътя, или след получаването на "поръчката" надуват още и още цените... и от там следва, че пътя не се прави и няма да се направи, ако не се налеят 300% печалба на този, който все пак го хване и го оправи.

И всичко опира до специалисти и до липса на корупция. Ако има един, който да може да сметне, колко струва един квадратен метър ремонт на път и ако има един, който да може да спре с точни изчисления, че този път наистина струва еди колко си... наистина ще караме по супер пътища. Но... Не би! И не вярвам скоро това да се случи.
Да караш Peugeot е страст!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 21 Юни 2009, 9:03

И всичко опира до специалисти и до липса на корупция. Ако има един, който да може да сметне, колко струва един квадратен метър ремонт на път и ако има един, който да може да спре с точни изчисления, че този път наистина струва еди колко си... наистина ще караме по супер пътища. Но... Не би! И не вярвам скоро това да се случи.

Добре бе пич как според теб се смята един квадратен метър ремонт?Самия въпрос говори колко си ограничен и нека не използвам по гаден епитет!
Ремонта на един път можем главно да го разделим на РЕХАБИЛИТАЦИЯ и РЕКОНСТРУКЦИЯ!
1.Рехабилитацията или така наречената пренастилка,зависи много от състоянието,поддръжката и проектното изпълнение на съществуващия път!Имам предвид че ако пътя в някоя крива е изпълнен с двустранен наклон/както един правен от една хасковска фирма по които минах вчера и центрубежните сили щяха да ме пратят в канавката/ трябва да предвидиш нов проектен наклон в участъка,пластовете асфалт,нали се сещаш че цената зависи от разстоянието до най-близката асфалтова база,зависи от годишния период през който ще строиш,степента на отпускане на средствата и още хиляди неща!Да не забравяме и че има още един фактор броя ленти ,един асфалтополагач може да ти положи макс 5м!
2.Реконструкция - тук говорим за изцяло нова конструкция изземване на всичко до земното легло,полагане на нови пластове примерно 40/25/4/4см!Всички съоръжения нови,нови канавки,на места преоткосиране на терена,всичко строго специфично за местоположението и състоянието!В идеиния проект състоянието на някои съоръжения може да е описано като добро ,но като се изземе пътната конструкция да се окаже че плочите или гредите са компрометирани ,че има нужда от усилване или смяна на елементи,няма как да стане без да се сключи допулнителен анекс и да се вдигне цената!
Аиде сега кажи ми как според теб се образува цена на 1x1m2 път всички като теб са силни на приказки по форумите ,но на практика нищо смислено не могат да кажат!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 868
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: София

Мнение от Фил » 21 Юни 2009, 9:11

Има си далаверки колкото искаш. Изрязва се ивица от пътя, изрязания асфалт се изназя, претопява се заедно с всичката кал и лайна в него и се полага отново същия. А им се плаща като за нов.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Мнение от Nukem » 21 Юни 2009, 9:29

Има си далаверки колкото искаш. Изрязва се ивица от пътя, изрязания асфалт се изназя, претопява се заедно с всичката кал и лайна в него и се полага отново същия. А им се плаща като за нов.

Е не бих казал точно далаверка,сега една фирма предлага тякава технология мисле че даже имат готов такъв път до Пловдив,става въпрос за рециклиране на настилката ,върви една машина иззема повръхностния пласт разбива го смесва го с опрелено количество битум зависимост от вида на настилката и веднага го полога отново,процеса е много бърз и германците дават много добра гаранция за пътя след рециклирането, а цената е изключителна,чесно казано за мен е загадка защо не се прилага масово това е един много бърз/от 3 до 5 пъти спрямо нормалното стрителство/ начин за временно решавне на проблемите с някои отсечки от 2рокласната пътна мрежа!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 531
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: София/Бургас
Пол: Мъж
Кара: F15 xDrive30d N57T
Мечтае да кара: 911 Turbo

Re: Българските пътища,и после къде ни отиват парите!

Мнение от AGD » 21 Юни 2009, 14:22

[quote="Mecho"][/quote]

Коелега, пробвай да излезеш от основните пътни артерии и гледай тогава какво ще ти се случи. Пътувам редовно София-Бургас-София и пътя като цяло е добре - има някои неприятни отсечки по магистралата и малко дупки тук таме след зимата, но не е толкова страшно, че да си счупи човек колата. Преди два месеца обаче беше станала катастрофа около Карнобат и в последното село преди участъка с катастрофата отбиваха движението през алтернативен "път". Минава се през няколко села и се излиза точно на входа на магистралата за Бургас. Обаче докато стигнеш до там се кара по нещо, приличащо повече на артилерийски полигон - има ивици с асфалт, колкото да е сигурно, че има на какво да стъпи колата, за да може след това да падне в дупка. Абсолютно същия случай имах преди 2-3 години в района на Стара Загора. Единственото хубаво нещо в тези случаи в сравнение с твоя е, че в тези участъци пътят е толкова зле, че просто няма как да караш бързо и да повредиш гумите, оставаш само с надиране на джантите и евентуално праговете.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 152
Регистриран на: 23.05.2003
Местоположение: Рудозем

Мнение от road666 » 21 Юни 2009, 15:10

Колеги може да се изчисли цена за ремонт на 1м2 път.Само,че никой няма да тръгне да ремонтира 1м2,защото съпътстващите разходи само за транспорт на техника,работна ръка и материали ще са несъизмеримо високи с цената на самия ремонт,затова примерно в един участък като решат да го поправят,минават и правят оглед и приблизително се изчислява общата квадратура,(ако е за кърпеж) или общата дължина,ако е за изцяло нова настилка на целия участък.Въз основа на тези по окрупнени като площ показатели се прави оферта.
Друг е въпроса,че търговете са нагласени и не печелят хора,които реално играят,а печелят хора,които предварително са се уговорили.В цената на офертата на тези хора с предварителна уговорка са заложени и комисионните за хората от съответните етажи на властта и се получава една висока цена,която не е реалистична,но това е положението.В крайна сметка поне фирмата да направи пътя както трябва.
Може да забележите където има пътища които са строени за частно ползване от частни инвеститори,че са доста добре направени и са дълготрайни.Там нещата са реалистични ,защото частния инвеститор иска качество на добра цена и там фирмите играят реално ,защото няма гладни кметове за комисионни и подобни неща.
Търсим шофьор без книжка с крадена кола. За контакти тел. 166

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 21 Юни 2009, 16:53

Да кажа само ,че тоя участък Ихтиман- Костенец го правиха миналата година по това време ....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 21 Юни 2009, 19:02

Nukem написа:
И всичко опира до специалисти и до липса на корупция. Ако има един, който да може да сметне, колко струва един квадратен метър ремонт на път и ако има един, който да може да спре с точни изчисления, че този път наистина струва еди колко си... наистина ще караме по супер пътища. Но... Не би! И не вярвам скоро това да се случи.

Добре бе пич как според теб се смята един квадратен метър ремонт?Самия въпрос говори колко си ограничен и нека не използвам по гаден епитет!
Ремонта на един път можем главно да го разделим на РЕХАБИЛИТАЦИЯ и РЕКОНСТРУКЦИЯ!
1.Рехабилитацията или така наречената пренастилка,зависи много от състоянието,поддръжката и проектното изпълнение на съществуващия път!Имам предвид че ако пътя в някоя крива е изпълнен с двустранен наклон/както един правен от една хасковска фирма по които минах вчера и центрубежните сили щяха да ме пратят в канавката/ трябва да предвидиш нов проектен наклон в участъка,пластовете асфалт,нали се сещаш че цената зависи от разстоянието до най-близката асфалтова база,зависи от годишния период през който ще строиш,степента на отпускане на средствата и още хиляди неща!Да не забравяме и че има още един фактор броя ленти ,един асфалтополагач може да ти положи макс 5м!
2.Реконструкция - тук говорим за изцяло нова конструкция изземване на всичко до земното легло,полагане на нови пластове примерно 40/25/4/4см!Всички съоръжения нови,нови канавки,на места преоткосиране на терена,всичко строго специфично за местоположението и състоянието!В идеиния проект състоянието на някои съоръжения може да е описано като добро ,но като се изземе пътната конструкция да се окаже че плочите или гредите са компрометирани ,че има нужда от усилване или смяна на елементи,няма как да стане без да се сключи допулнителен анекс и да се вдигне цената!
Аиде сега кажи ми как според теб се образува цена на 1x1m2 път всички като теб са силни на приказки по форумите ,но на практика нищо смислено не могат да кажат!

Е как да не може да изчисли бе Данчо, нали онзи помияр Стефанов ни твърдеше, че 1 км. поле, за да станело в магистрала струвало 1 млн. :P
Друг е въпроса, че на тоя му трябват 1 млн. члена в гъза...ама това понеже имам лично отношение към въпросния дръглив помияр смърдящ из катедра "Пътища"
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1176
Регистриран на: 5.01.2005
Местоположение: lulin/usa

Мнение от evans » 21 Юни 2009, 20:44

Фил написа:Има си далаверки колкото искаш. Изрязва се ивица от пътя, изрязания асфалт се изназя, претопява се заедно с всичката кал и лайна в него и се полага отново същия. А им се плаща като за нов.
Така е в тая тъпа държава,никой политик,кмет, общински съветник не си мърда пръста да свърши някаква работа,ако няма далавера за него.На запад правят една магистрала от 400км. за няколко години,ние една магистрала трякия не можем да я напваим за 30г.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 341
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 520i, E30 318

Мнение от ivan1590 » 21 Юни 2009, 21:47

Не само не можем да я направим, но в България километър магистрала излиза най-скъпо в цяла Европа.Отделно пътищата се правят все едно корито на река се следва , то не са завои, не са произволни наклони, по една лента насред равнината, без възможност за изпреварване-чудо на чудесата е родното пътно строителство.Ама тия от ЕС като ни виждат какви сме идиоти, защо освен парите не си докарат и техните фирми- без грам Българско участие, че иначе става страшно та да се оправят поне главните пътни артерии, че мъчим целия трафик- не само вътрешен, а и международен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 16.02.2009
Местоположение: burgas

Мнение от fiont » 21 Юни 2009, 21:58

Ще дам за пример Белгия,това е държавата с най-много магистрали в Европа,които всички са осветени и безплатни,няма нито една дупка никаде и когато вали дъжд водата някак си странно не се събира на пътя и не се образуват локви
Ето това е май правилно хар4ене на държавни пари
Ние само дупките неможем да оправим :(
boo

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Мнение от павката » 21 Юни 2009, 22:10

ivan1590 написа:Не само не можем да я направим, но в България километър магистрала излиза най-скъпо в цяла Европа.Отделно пътищата се правят все едно корито на река се следва , то не са завои, не са произволни наклони, по една лента насред равнината, без възможност за изпреварване-чудо на чудесата е родното пътно строителство.Ама тия от ЕС като ни виждат какви сме идиоти, защо освен парите не си докарат и техните фирми- без грам Българско участие, че иначе става страшно та да се оправят поне главните пътни артерии, че мъчим целия трафик- не само вътрешен, а и международен.

напълно подкрепям мнението ти,чуда се на тия европейци как си дават парите на такива като нас и кво получават насреща :roll:

Следваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Jordana

Последни теми
Facebook