Икономическа тема

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Икономическа тема

Мнение от Е.Димитров » 20 Дек 2024, 9:51

"Когато чирака Хасан получил отново заплатата си в торбичка със златни грошове но почувствал, че е доста по-лека, отворил я и там вместо обичайните двайсет жълтици , намерил само една, на която имало числото 20, разбрал какво е инфлация" :mhihi:

(за чат бота- това е "метафора")

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Икономическа тема

Мнение от steeN » 20 Дек 2024, 21:56

Въпросът си стои. Кое ще е първо и кое второ - рецесия първо или 200 рубли за евро.
Като гледам клоним към 200 рубли за евро първо.

https://www.reuters.com/markets/europe/ ... 024-12-20/

MOSCOW, Dec 20 (Reuters) - The Russian central bank kept its key interest rate on hold at 21% on Friday, surprising the market, which had expected a 2 percentage point increase, and saying recent tightening had created conditions for inflation to fall towards its target.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1892
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: Икономическа тема

Мнение от Top Gun Maverick » 21 Дек 2024, 3:22

Как 21%-та бе? :kuku: :shock: :dummy: Помните ли ясно средата на 90-те тук преди да избухне хиперинфлацията какво беше с лихвите? :kuku:
In God we trust, all others we track.
http://bitcoindeaths.com
I feel the need, the need for speed.

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Икономическа тема

Мнение от msi200 » 21 Дек 2024, 9:30

steeN написа:Въпросът си стои. Кое ще е първо и кое второ - рецесия първо или 200 рубли за евро.
Като гледам клоним към 200 рубли за евро първо.


Имат и друг проблем - много трудно можеш да обмениш на официалния курс. Ако пък искаш валутата в кеш- още по-зле.
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Икономическа тема

Мнение от Е.Димитров » 21 Дек 2024, 18:38

Какво сте се вторачили в тая Русия?!
Нали вече не са фактор никъде.
Нито на петрола, нито на газта нито на военни технологии, нито пък някой ще ходи да живее там.
Оставете ги да си гледат там каквото си гледат, ние да гледаме Европа колко сме добре.
Тук нали вече всичко е точно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 747
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Икономическа тема

Мнение от nikola59 » 23 Дек 2024, 15:51

:kuku: Голямо постижение: VW постига профсъюзно споразумение за съкращаване на 35 000 германски работни места след изтощителни преговори.
https://www.cnbc.com/2024/12/20/vw-reac ... talks.html

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Икономическа тема

Мнение от alx » 23 Дек 2024, 16:43

nikola59 написа::kuku: Голямо постижение: VW постига профсъюзно споразумение за съкращаване на 35 000 германски работни места след изтощителни преговори.
https://www.cnbc.com/2024/12/20/vw-reac ... talks.html


аз мисля, че фв ще имат сериозни технологични проблеми в близко бъдеще.. да не кажа много сериозни проблеми... това комбинирано със повсемесната уок атмосфера с привкус на мафи... грешка- профсъюзи = тежки времена за тях.
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 747
Регистриран на: 7.10.2012
Пол: Мъж
Кара: E90 LCI 320D xDrive
Детайли за колата: N47/184 Hp

Re: Икономическа тема

Мнение от nikola59 » 24 Дек 2024, 10:14

:arrow: То да бяха само те......всичко по веригите тръгва надолу. Още малко от тук/от там:

"В Европа се вадят ужасяващи резултати за автомобилния пазар. От 1796 г. немската Gerhardi Kunststofftechnik оцелява след нашествието на Наполеон, австро-пруската и френско-пруската война, две световни войни, но настоящата политика на германското ръководство поставя производителя на колене. Тя участва в щамповането на известната звезда от логото на Mercedes, както и в решетките, дръжките и хромираните облицовки. Но през ноември, след дълъг период на растящи разходи и намаляващо търсене, компанията подаде молба за банкрут и може да освободи 1500 служители.

- Във Фридрихсхафен доставчикът на автомобилни компоненти ZF Friedrichshafen поддържаше редица местни фирми от логистични компании до пекарни и ресторанти. Компанията иска да съкрати германската си работна сила с 14 000 души. „Много доставчици и цялата структура на търговията на дребно и услугите зависят пряко или косвено от способността на компанията да преодолее кризата и да се позиционира сигурно за бъдещето“, каза местният синдикат IG Metall.

- Но бедата дойде не само в Германия. Френската Forvia SE, която произвежда компоненти за Stellantis и Volkswagen, съкращава хиляди работни места.

- В Италия решението на Stellantis да спре производството в завода Mirafiori се отразява на веригата за доставки. Stellantis трябваше многократно да спира производството на електрическата версия на Fiat 500, тъй като клиентите бяха недоволни от високата му цена. Delgrosso, производителят на филтри Fiat, фалира по-рано тази година, освобождавайки стотици работници. CLN-Coils Lamiere Nastri SpA, която произвежда колела и части от стоманени каросерии за Stellantis, работи с PwC по план за преструктуриране поради спирането.

- Шведският производител на батерии Northvolt за електрически автомобили също е на ръба на колапса, след като правителството отмени субсидиите.

- Инвестициите във фабриките се изпариха. Единадесет от 16 планирани европейски фабрики за батерии са били отложени или отменени, според анализ на Bloomberg News.

- Европейските производители на авточасти обявиха съкращения на 53 300 работни места тази година, повечето от които в Германия, според индустриалното лоби CLEPA.
Това е повече, отколкото по време на пандемията от коронавирус. „Това е идеалната буря“, каза президентът на групата CLEPA Матиас Цинк. Според консултантската компания McKinsey всеки пети доставчик на авточасти очаква загуби.

- Има възможност европейските марки да престанат да бъдат автомобили с масово търсене и да загубят достъпност, точно както Nokia някога загуби своите клиенти на пазара на телефони.
:ok: Сега сигурно китайците и не само те доволно трият ръчички.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 30.11.2007
Кара: F90
Мечтае да кара: 507

Re: Икономическа тема

Мнение от Spunky » 24 Дек 2024, 10:38

Рекаро също обявиха, че влизат в банкрут, но италианци ги купиха по-рано тоя месец.

Тези, обаче, не са като другите дето си изредил и там бая кофти карти им излезнаха, но си беше автогол в крайна сметка. Още няколко милярдни стартъпа в индустрията глътнаха вода. Общото между нортволт и другите закъсали доставчици са именно китайската им конкуренция.

nikola59 написа::
- Шведският производител на батерии Northvolt за електрически автомобили също е на ръба на колапса, след като правителството отмени субсидиите.

- Инвестициите във фабриките се изпариха. Единадесет от 16 планирани европейски фабрики за батерии са били отложени или отменени, според анализ на Bloomberg News.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1649
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Икономическа тема

Мнение от ildivvy » 24 Дек 2024, 12:13

Старата поговорка гласи, че: "Каквото сам си направиш, никой не може да ти направи!" Надявам се, че здравия разум на нормалния човек ще надделее и Европа ще изплува отново някой ден!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Икономическа тема

Мнение от Е.Димитров » 24 Дек 2024, 13:36

Аз и преди съм писал, сега само го повтарям.
Примерно ФВ обяснява, как за разработката на новият двигател (няма значение кой точно) са дали не знам си колко милиарда
Вместо планираните 180 млрд. евро, които трябваше да бъдат похарчени за нови електрически автомобили, сега към наследниците на ID.3 и компания ще бъдат насочени само 120 милиарда.

1,8 милиapдa eвpo e cтpyвaлa нa Vоlkѕwаgеn paзpaбoтĸaтa нa eдин oт нaй-oчaĸвaнитe нoви мoдeли - Gоlf 8, зaявиxa oфициaлнo oт Boлфcбypг. Πъpвитe aвтoмoбили щe cлязaт oт пpoизвoдcтвeнaтa линия cлeд тoчнo 75 ceдмици - или в ĸpaя нa юни 2019 г.


Какво толкова струва?!
Ето за това са тези фалити, защото има нещо толкова нередовно и нереално в цялата тази работа.
Виждам го във всички фирми, които малко или много са се изкачили на горе по стълбата на успеха и започват да се виждат , както по-скоро не производствена точка , каквато е основната им цел и бизнес, а като някаква огромна административна компания с хиляди мениджърчета , дето са толкова безполезни, че дори са си направили и административна култура в измисляне на нови по принцип не съществуващи идеи с цел обезпечаване присъствието си.
Толкова е разпространено това, че се създават форми, без никакво съдържание!
И разбира се почва движението на долу.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1892
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: Икономическа тема

Мнение от Top Gun Maverick » 24 Дек 2024, 15:44

Тези дни се чу за един случай на норвежец, който иска да напусне страната и да отива в Швейцария да живее, понеже много го смучели с данъци в родината. Веднага са го заклеймили там и т.н.
Сега в Холандия искат да приемат закон, който ще те задължава да платиш Х пари рекет, ъъъъ...данък на скапаната държава ако искаш да я напуснеш на база твоето имущество. :shock: Предполагам ако това стане, много държави ще направят същото. Ще внасят предложение. Дали ще мине не знам, но е уникално долно.
In God we trust, all others we track.
http://bitcoindeaths.com
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Икономическа тема

Мнение от Jordana » 24 Дек 2024, 18:59

Мега структура като "народната кола " не може да фалира , това е стратегически важна за Германия структура . Ще повлече фалити на още хиляди други доставчици и свързани сектори . Ще и налеят милиардни финансови инжекции само да видят че изпада в кома . Същото е с Интел в момента , АМД ги уби като коча с мотиката . Не че сами не се докараха до тоя момент и се търкаляха в собственото си величие като прасе в кал .
https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... asi_intel/
В същото време американското правителство твърди че компания като Интел не може да фалира и ще получи необходимата подкрепа . Така че подобни мега корпорации не фалират в днешно време толкова лесно , глобализацията ги пази в голяма степен .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1892
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: Икономическа тема

Мнение от Top Gun Maverick » 24 Дек 2024, 19:33

Фолксваген няма как да фалира защото Порше бележи все нови и нови ръстове в България. :ok:

Между другото една смешка като Догекойн изпревари по капитализация Порше. Спадна малко до 50млрд. но скоро пак нагоре. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
http://bitcoindeaths.com
I feel the need, the need for speed.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1892
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: Икономическа тема

Мнение от Top Gun Maverick » 24 Дек 2024, 22:53

И понеже си мислите, че само немските производители страдат, ето ви малко за Хонда, Нисан и Мицубиши:
https://blitz.bg/ikonomika/megasdelka-s ... 57555.html
Според мен е нормално когато се появяват нови играч, дела от баницата да спада. Баницата не е безкрайна. Така беше като се появиха корейските курници, така ще бъде и за китайските след време като се появят някакви други.

https://carmarket.bg/drugi/kolite-ostar ... 24-g-10004
In God we trust, all others we track.
http://bitcoindeaths.com
I feel the need, the need for speed.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook