WW II митове и легенди
Модератор: Общи модератори
Re: WW II митове и легенди
Т.е. практическата липса на C3 за масова употреба няма значение.
Много е трудно да се сравняват мощности без да се коментира височина, скорост и супер-чарджър, но общо взето средностатистическата Дора 9 има паритет по отношение на мощността с средностатистически P-51D(FWто има предимство на ниски височини, на средни са относително равни, а на високо Мустанга е напред).
Само дето Мустанга вади този относителен паритет в мощността с по-малък мотор. Защо?
Може да си позволи до 2.5 АТА налягане на входящия въздух(и компресия 9,5.1 ако не ме лъже паметта) при само около 2 АТА за Дора-та и то с метанол.
А защо Ролса държи на такава компресия?
През '44-45 масовото авиационно гориво достъпно за съюзниците е 130-150 октана.
И причината немците да нямат еквивалентното С3 масово е точно липсата на нефтени продукти. С3 от въглища не става или поне не става да се произвежда масово. А нефтът от Плоещ не стига, след като доставките от Румъния спират си отива и С3то като опция дори за бутиково приложение тук и там.
И това не се отнася само до '44-45. В нито един момент от войната нямат масово нещо по-различно от В4.
Повечето точно от тия мощните са пълни дървета и спреляци във въздуха


Много е трудно да се сравняват мощности без да се коментира височина, скорост и супер-чарджър, но общо взето средностатистическата Дора 9 има паритет по отношение на мощността с средностатистически P-51D(FWто има предимство на ниски височини, на средни са относително равни, а на високо Мустанга е напред).
Само дето Мустанга вади този относителен паритет в мощността с по-малък мотор. Защо?
Може да си позволи до 2.5 АТА налягане на входящия въздух(и компресия 9,5.1 ако не ме лъже паметта) при само около 2 АТА за Дора-та и то с метанол.
А защо Ролса държи на такава компресия?
През '44-45 масовото авиационно гориво достъпно за съюзниците е 130-150 октана.
И причината немците да нямат еквивалентното С3 масово е точно липсата на нефтени продукти. С3 от въглища не става или поне не става да се произвежда масово. А нефтът от Плоещ не стига, след като доставките от Румъния спират си отива и С3то като опция дори за бутиково приложение тук и там.
И това не се отнася само до '44-45. В нито един момент от войната нямат масово нещо по-различно от В4.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
Авиобензина С3 на луфтфаве е около 100 октана , получава се с третиране тетраетил олово . Има и други присадки с които може да се повиши октановото число . Този бензин не е бил за масова употреба , само за авиацията . Не знам къде ги гледаш тези американски рекорди в двигателите . Всичките Харрикей Спитфайер Бофайтер Москито Ланкастер Халифакс Мустанг ползват един мотор -ролс ройс Мерлин . Или негови лицензни копия като пакард бел V 1650 . Същия 100 октанов бензин като гориво . Ако сравниш този мотор с немския DB 600 на даймлер не виждам къде са изостанали германците заради бензина . Руснаците също ползват 100 октанов авиобензин 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: WW II митове и легенди
Пропускаш нюансите.
В началото на войната има две високо-октанови авиационни горива достъпни за немците C2 и C3. И двете със 100 октана тогава. По-късно(не знам точният момент) С3 вече е 130 немски октана
Да, в началото на войната V 1650 ползва 100 октана (по това време немците са основно на В4 87 октана). Но когато американските Мустанги започват да летят над континентална Европа вече са със V-1650-7 което е напълно различно животно. И по това време('43) вече си хапва 130 октаново гориво, докато немците си карат със същия В4.
Аз говоря за масово гориво в немската авиация, а то през цялата война е В4 поради липса на суровина за масово производство на С2/С3. Което е ясен индикатор, че само със синтетично гориво от въглища не става. Налага се да правиш компромиси, да набиваш повече ресурси за да си решиш проблема, ограничаваш си тактическата мобилност и т.н.
В началото на войната има две високо-октанови авиационни горива достъпни за немците C2 и C3. И двете със 100 октана тогава. По-късно(не знам точният момент) С3 вече е 130 немски октана
Да, в началото на войната V 1650 ползва 100 октана (по това време немците са основно на В4 87 октана). Но когато американските Мустанги започват да летят над континентална Европа вече са със V-1650-7 което е напълно различно животно. И по това време('43) вече си хапва 130 октаново гориво, докато немците си карат със същия В4.
Аз говоря за масово гориво в немската авиация, а то през цялата война е В4 поради липса на суровина за масово производство на С2/С3. Което е ясен индикатор, че само със синтетично гориво от въглища не става. Налага се да правиш компромиси, да набиваш повече ресурси за да си решиш проблема, ограничаваш си тактическата мобилност и т.н.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
Нещо бъркаш с тези 130 октана . Не съм задълбавал чак толкова темата с тия октани през войната , но в началото при битката за албиона и германци и англичани ползват 87 октанов бензин в изтребителите . Англичаните естествено получават бензина от американски рафинерии които работят с натурален петрол . Проблема при високооктановия бензин не е в наличието на петрол а в технологията за получаване . Каталитичния крекинг на нефта дава възможност за получаване на висококачествен високо октанов бензин . Така наложено от изискванията на войната американците развиват тази технология и започват да доставят 100 октанов бензин на кралските ВВС . Само до преди десетилетия се използваше тетраетил все още за получаване на високооктанов бензин по цял свят . Което показва че това изобщо не е проста технология способна да преработи нискокачествени петролни суровини . Така че проблема е бил и при американците докато не разработят съответната технология за крекинг подходяща за авиобензини . При германците както казах този проблем има друго решение и това са химическите подобрители на синтетичния бензин . При тях просто няма вариант за подобряване на рафинирането на бензина тъй като са ориентирани към друг тип горива с други особености и проблеми различни от преработката на нефта . Ето тука има писано за тия неща , ако те интересува
https://www.wyohistory.org/encyclopedia ... fuel-plant

https://www.wyohistory.org/encyclopedia ... fuel-plant
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: WW II митове и легенди
Изобщо не бъркам, защото не говоря за '40та година, а за '43 и след това.
Когато Мустангите започват да летят над Италия и Германия, горивото което ползват е със 130 октаново число. По-късно през '44-45 вече са на 150 октана.
Експерименталните им машини дори летят със 160 октана, но такова гориво не е ползвано във фронтовите машини.
Масовото немско С3 гориво е около 100 октана, по-късно вадят С3 със 130 октана. "Новото" С3 доколкото знам почти изцяло се произвежда с базова суровина от завода във Виена работещ с петрол от Румъния и Австрия.
"Стандартното С3" е зачислявано на ескадрили с определен тип машини. Примерно 190А с радиалните мотори са получавали повече С3, докато 190D са карали основно на В4.
Нямам представа кой точно е получавал 130 октановото С3
Но важното в случая е, че масово немските хвърчила са летели с доста по-лошо гориво.
Американските методи за производство на високо октанов бензин са били известни на немците още отпреди войната. Точно заводът във Виена е използвал американската технология, но е било въпрос на налично количество базова суровина.
Когато Мустангите започват да летят над Италия и Германия, горивото което ползват е със 130 октаново число. По-късно през '44-45 вече са на 150 октана.
Експерименталните им машини дори летят със 160 октана, но такова гориво не е ползвано във фронтовите машини.
Масовото немско С3 гориво е около 100 октана, по-късно вадят С3 със 130 октана. "Новото" С3 доколкото знам почти изцяло се произвежда с базова суровина от завода във Виена работещ с петрол от Румъния и Австрия.
"Стандартното С3" е зачислявано на ескадрили с определен тип машини. Примерно 190А с радиалните мотори са получавали повече С3, докато 190D са карали основно на В4.
Нямам представа кой точно е получавал 130 октановото С3

Но важното в случая е, че масово немските хвърчила са летели с доста по-лошо гориво.
Американските методи за производство на високо октанов бензин са били известни на немците още отпреди войната. Точно заводът във Виена е използвал американската технология, но е било въпрос на налично количество базова суровина.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
Стандартното С3" е зачислявано на ескадрили с определен тип машини. Примерно 190А с радиалните мотори са получавали повече С3, докато 190D са карали основно на В4.
Нямам представа кой точно е получавал 130 октановото С3![]()
Но важното в случая е, че масово немските хвърчила са летели с доста по-лошо гориво
Това е напълно разбираемо , месера е със двигател с водно охлаждане а фокевулфа със радиален въздушно охлаждане . Тоест доста по капризен към горивото мотор по начало . Така че да му слагат по качествен бензин е било вероятно не само въпрос на избор .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: WW II митове и легенди
В моето мнение Месършмити няма
FW-190 A series - е с радиалния мотор на БМВ
FW-190 D series - използва Jumo 213 V образен 12 цилиндров с водно охлаждане.
Разпределението на горивото няма почти нищо общо с вида охлаждане. Може би основният чисто технически фактор е наличнието на MW-50 система и сетъпа за налягане на двигателите и чарджърите в дадената ескадрила.
Грубо сравнено B4+MW50 = C3(100). Съответно ако самолетите в дадената ескадрила са имали MW50, доставките на гориво са били B4.
Парадоксално италианците получават повече C3 през '43та.
Не съм срещал обяснение защо е така, но следвам логиката при немските ескадрили, а именно - липса на MW50 при жабарите.
Наистина късно през войната, когато вече ги заливат Мустанги. Някъде по времето на Bf-109 G14; Bf-109K ; Fw-190 D12 и т.н. Е разрешено използването на С3(100) там където има и MW50. Но дори и в тази конфигурация комбинираното октаново число е далеч от 130, а след средата на '44та американците вече летят само на 150 октана.
Да не говорим, че по това време не е било рядкост да им липсва метанол и летните месеци доста са карали само на вода+масло в системата.
Кофти тръпка, да знаеш че на почти всички височини противникът има огромно предимство, а на всичкото отгоре той решава дали да "слезе долу" при теб или да си "чака горе" с бомбардировачите където е пълен господар.

FW-190 A series - е с радиалния мотор на БМВ
FW-190 D series - използва Jumo 213 V образен 12 цилиндров с водно охлаждане.
Разпределението на горивото няма почти нищо общо с вида охлаждане. Може би основният чисто технически фактор е наличнието на MW-50 система и сетъпа за налягане на двигателите и чарджърите в дадената ескадрила.
Грубо сравнено B4+MW50 = C3(100). Съответно ако самолетите в дадената ескадрила са имали MW50, доставките на гориво са били B4.
Парадоксално италианците получават повече C3 през '43та.


Наистина късно през войната, когато вече ги заливат Мустанги. Някъде по времето на Bf-109 G14; Bf-109K ; Fw-190 D12 и т.н. Е разрешено използването на С3(100) там където има и MW50. Но дори и в тази конфигурация комбинираното октаново число е далеч от 130, а след средата на '44та американците вече летят само на 150 октана.
Да не говорим, че по това време не е било рядкост да им липсва метанол и летните месеци доста са карали само на вода+масло в системата.
Кофти тръпка, да знаеш че на почти всички височини противникът има огромно предимство, а на всичкото отгоре той решава дали да "слезе долу" при теб или да си "чака горе" с бомбардировачите където е пълен господар.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
Ротационите авиационни двигатели с въздушно охлаждане имат проблеми с охлаждането и са склонни към прегряване особено втория ред цилиндри . Това води до детонации при нискооктаново гориво , и при двата вида мотори метаноловата инжекция не с цел допълнително гориво а за охлаждане на въздуха в интейка . Метанола е с ниска калоричност и не е подходящ за основно гориво а само да обогати допълнително сместа пак с антидетонационна цел . Практически това е система която може и се ползва и при 130 октана бензин , не е задължително свъзана с това че ползват В4 или С3 гориво
Последна промяна Jordana на 08 Фев 2021, 11:37, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ivoaudi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: WW II митове и легенди
Супер тема! Благодаря сърдечно на участващите за интересните диалози! Мен също ме вълнува темата, но дори не бих се счел за аматьор в сравнение с вас, коментиращите. Със сигурност обаче мога да кажа, че отговори на много от споровете тук се съдържат точно в подобни книги, къде споменахте още в началото "Повест за исинския човек". Елементарна, с никаква художествена стойност, но истинска. Който умее да чете и анализира, лесно е - и преди и сега войни се водят и печелят предимно благодарение на човешкия фактор. Техниката си е техника, човека е решаващия фактор. Волята, готовността за саможертва и силата на духа!
Имало да, един чичка с едни мустачки се правил на велик, докато не дошъл един друг с големи мустаци и взел, че го опердашил. За интересуващите се може да е интересна книгата "Донася Дора". Нищо художествено не е и тя и който се впечатлява от холивудски бози определено ще е разочарован
Имало да, един чичка с едни мустачки се правил на велик, докато не дошъл един друг с големи мустаци и взел, че го опердашил. За интересуващите се може да е интересна книгата "Донася Дора". Нищо художествено не е и тя и който се впечатлява от холивудски бози определено ще е разочарован

9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: WW II митове и легенди
hell's angel написа:Зачетох се , к'во сте се джавкали из ферманите (обикновено ги пропускам тия работи) та видех, че не си виждал 109-ка спаркаАма се падна кофти адрес дето не го четеш, сори ама повече от един път ме мързи да гуглирам
Арангеле, понеже ги знаеш самолетите, кажи нещо за тоя модел

- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: WW II митове и легенди



Гледам, че си се заровил, та ако ти се чете по темата, препоръчвам с две ръце - Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945 на Heinz Nowarra.
С'а и Драйвера, трябва малко да задълбочи, че както ги подкара под общ знаменател 'с'ите моторетки, модели, октани и грейдове - вЕрно взе да ги бърка, че и на митове да го докарва


Ubi dubium, ibi libertas
Re: WW II митове и легенди
Ще я видя тази книга довечера. А ти какво каза за снимката?
p.s. Аз за кюмурени деривати не се обаждам
p.s. Аз за кюмурени деривати не се обаждам

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
p.s. Аз за кюмурени деривати не се обаждам
Ето за тебе специално вземи прочети малко за горивата на вермахта преди да приказваш за кюмюр
https://defense.info/re-thinking-strate ... l-and-war/
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: WW II митове и легенди
BMW_POWER написа: А ти какво каза за снимката?
Разни суапове - докато го докарат до малка 190-ка и BMW Повер. Ма Вили си е държал на Бенцовете, и оти е виден национал-социалист, са му толерирали решенията за сметка на такива от разни други



A Густав, с V-образна опашка, виждал ли си ?

Я кажи, Удет що ли си е пръснал главата ?
Ubi dubium, ibi libertas
Re: WW II митове и легенди
hell's angel написа:BMW_POWER написа: А ти какво каза за снимката?
Разни суапове - докато го докарат до малка 190-ка и BMW Повер. Ма Вили си е държал на Бенцовете, и оти е виден национал-социалист, са му толерирали решенията за сметка на такива от разни други![]()
И те така те, съвършенството не търпи и не изисква кардинални промени, а само естествено развитие
A Густав, с V-образна опашка, виждал ли си ?![]()
Я кажи, Удет що ли си е пръснал главата ?
Ти си дразнител, с когото на човек му е кеф да говори. Вили квооо? Нищо съществено. Спарката също е "суап", ама ти я вееш като бойно знаме. Удет е бил от нашите. Пиянка от класа. Аз уважавам такива хора



Иначе за кое ще говорим? За някой от долните самолети или?


Иначе теории много. Има намесен и един фелдмаршал евреин ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани