Мотористите във форума!
Модератор: Общи модератори
Re: Мотористите във форума!
Бе да ви кажа използвам си и задната и то почти постоянно. В началото като почнах да карам почти не я ползвах ,но в последните 2-3 сезона свиканах и спирам обикновенно и с двете. Целта не е даже чак толкова спирачното усилие което създава колкото че се стабилизира окачването и мотора прикляква и спира по бързо и равномерно. Поне аз така го усещам. Бих препоръчал на по-неопитните колеги да започнат да спират и с двете дори и да няма нужда. Така се създава навик и при едно екстремно спиране рефлекса вече го имаш.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4208
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Мотористите във форума!
Аз си спирам и с двете. Още от МZ-то едно време, където предната е.. просто там. 
Но имам и АБС и стискам колкото мога. Наложи ми се един път и успешно спрях преди да се ударя в една кола.

Но имам и АБС и стискам колкото мога. Наложи ми се един път и успешно спрях преди да се ударя в една кола.

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- camino79
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 18.03.2021
- Местоположение: На местото си
- Пол: Мъж
- Кара: Квото може
- Мечтае да кара: Katheryn Winnick
- Детайли за колата: Талига
Re: Мотористите във форума!
Силно те съветвам да се въздържаш от ползването на АБС на мотор, по тоя начин. Много опасен навик е да грабнеш спирачките и рязко да стиснеш колкото можеш. Но щом караш от времето на ЕмЗетките ти тия работи си ги знаеш.Kroki написа:Аз си спирам и с двете. Още от МZ-то едно време, където предната е.. просто там.
Но имам и АБС и стискам колкото мога. Наложи ми се един път и успешно спрях преди да се ударя в една кола.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Мотористите във форума!
И да има абс който си е свикнал да спира само с предна при една ситуация пак ще си набие само предната
. Гледам на новите пистарки си е комбинирана май
тъй че явно има смисъл от задна даже и при тях.


- camino79
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 18.03.2021
- Местоположение: На местото си
- Пол: Мъж
- Кара: Квото може
- Мечтае да кара: Katheryn Winnick
- Детайли за колата: Талига
Re: Мотористите във форума!
На повечето нови мотори вече са линкнати да. Имах един 500сс скутер дето предната спирачка хващаше само на десния преден диск. А задната спирачка хващаше на задния диск и на предния ляв, като накладките на предния ляв диск бяха наполовина без феродо. Супер удобна система.seimo написа:И да има абс който си е свикнал да спира само с предна при една ситуация пак ще си набие само предната. Гледам на новите пистарки си е комбинирана май
тъй че явно има смисъл от задна даже и при тях.
Даже Харли и Индианците вече са с линкнати. От задна спирачка има нужда и смисъл, разбира се.
Въпроса тръгна от там в какви накладки си заслужава човек да инвестира за отзад. В тоя контекст, мисълта ми беше че и най-скапаните накладки ще вършат предостатъчна ралта, щото задното колело повече от 20-25% спирачно усилие/сцепление не може да осигури/понесе. Изключвам двуколесни МПС-та с двигатели от пикап.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Мотористите във форума!
camino79 написа:По въпроса със спасяването чрез спирачките и изиграването на картите. Един вид ги ползваш само за пълен стоп и за плавно намаляване?
За чии са ти тия два чифта накладки отзад и два диска отпред тогава?
С уважение, няма как да се съгласим дори и бегло. И принципно говорейки, закъде се е запътил един МПС водач, който ползва що годе агресивно двигателя, но избягва да ползва агресивно спирачките?
И последен въпрос, но не на последно място. Страх те е да не ти се подхлъзне предната гума при ускорение ли, или при завой щото прекалено си полегнал матор със 330 задница?
мисълта ми беше, че ако трябва да разчиташ на спирачките да излезеш от (пред)инфарктна ситуация на мотор - в едно 99% от случаите има още хляб да ядеш. сигурноста на управление на мотор не зависи от спирачния му път (които дори при един професионален ездач е повече от този на една хубава спортна кола и много повече при мене и тебе особено без абс) а зависи от умението ти да не изпадаш в такива ситуации като използваш преимуществата на мотоциклета- маневреност, малки размери, добро ускорение и отлична видимост напред които комбинирани със опит позволяват на повечето от нас дето яздиме да останеме живи... та опреш ли до спирачките- едно от тези преимущества- в повечето случай не си се възползвал от него.
за страха за предната гума- при всяко подхлъзване на предната гума еле пък в завой следва най- често безусловно падане...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- camino79
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 18.03.2021
- Местоположение: На местото си
- Пол: Мъж
- Кара: Квото може
- Мечтае да кара: Katheryn Winnick
- Детайли за колата: Талига
Re: Мотористите във форума!
Ти сигурно имаш определени инфарктни ситуации наум и говориш за тях. Малко като КАТаджиите в Бг, според които всяко произшествие, без изключение, е предизвикано от несъобразена скорост. Като се замислиш са прави :-)
ПП предната гума се “подхлъзва” при спиране сигурно в 99.999% от случаите в практиката.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ПП предната гума се “подхлъзва” при спиране сигурно в 99.999% от случаите в практиката.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- camino79
- Потребител
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 18.03.2021
- Местоположение: На местото си
- Пол: Мъж
- Кара: Квото може
- Мечтае да кара: Katheryn Winnick
- Детайли за колата: Талига
Re: Мотористите във форума!
alx написа:спирачния път на мотор (които дори при един професионален ездач е повече от този на една хубава спортна кола и много повече при мене и тебе особено без абс)
Хубаво. Защо?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Мотористите във форума!
За спирачките - всички сте прави! При тежките мотори с 'дълга база' има голям ефект от задната спирачка! Тя затова е и с по-голям диск и хубав апарат... При 'спортните' не е съвсем така и затова е и по-малка и слаба! При нея се търси точно ефекта, който колегата по-горе спомена:
Това 'стабилизиране' на мотора и свиване на окачването помага доста при промяна на траекторията в завой...
При спирането трябва да се мисли, както и да се упражнява! При всяко каране упражнявайте поне няколко пъти 'екстремно спиране' с двете спирачки, за да имате рефлекса и 'тренинга' да го направите, когато се наложи! Разбира се, не е грешно и спирането с двете спирачки и при всякакви нормални ситуации! Въпрос на навик и нужда!
seimo написа:..Целта не е даже чак толкова спирачното усилие което създава колкото, че се стабилизира окачването и мотора прикляка и спира по бързо и равномерно...
Това 'стабилизиране' на мотора и свиване на окачването помага доста при промяна на траекторията в завой...
При спирането трябва да се мисли, както и да се упражнява! При всяко каране упражнявайте поне няколко пъти 'екстремно спиране' с двете спирачки, за да имате рефлекса и 'тренинга' да го направите, когато се наложи! Разбира се, не е грешно и спирането с двете спирачки и при всякакви нормални ситуации! Въпрос на навик и нужда!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4208
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Мотористите във форума!
camino79 написа:Силно те съветвам да се въздържаш от ползването на АБС на мотор, по тоя начин. Много опасен навик е да грабнеш спирачките и рязко да стиснеш колкото можеш. Но щом караш от времето на ЕмЗетките ти тия работи си ги знаеш.Kroki написа:Аз си спирам и с двете. Още от МZ-то едно време, където предната е.. просто там.
Но имам и АБС и стискам колкото мога. Наложи ми се един път и успешно спрях преди да се ударя в една кола.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Е естествено, че не карам така постоянно! Правя в ситуации в които ми се налага не по моя вина да спра до 0. Моят мотор е далеч от спортно каране и прочие. Тествал съм си колко и как спира, за да знам..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Мотористите във форума!
Добре де, не съм карал мотор с абс, ама не е ли далеч по-добре да не се стига до включването му при екстремно спиране. В моите разбирания едно плавно но интензивно спиране би трябвало да даде по-къс спирачен път от стискане на спирачката до край и разчитане на абс-а. Или вече системите са напреднали до толкова, че да са по-добри от човешката ръка?
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4208
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Мотористите във форума!
Еми ако спираш плавно и докрай знаеш ли къде е максимума? АБС като се включи, значи няма повече накъде, толкова позволяват всички обстоятелства.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Мотористите във форума!
alx написа:
мисълта ми беше, че ако трябва да разчиташ на спирачките да излезеш от (пред)инфарктна ситуация на мотор - в едно 99% от случаите има още хляб да ядеш.



К'во викаше - от '93 на Зизери, а ?

А в оставащите, уж 1 % от случаите - кво пра'им - кръстим се и разчитаме на късмет ? Скачаме от мотора, щото може да се подхлъзне ?

То и апетита идва с яденето, ама ако не си папкал от всичко, има вариант и да не можеш да си доядеш от пропуснатото, заради разни митове и легенди.
Ubi dubium, ibi libertas
Re: Мотористите във форума!
camino79 написа:alx написа:спирачния път на мотор (които дори при един професионален ездач е повече от този на една хубава спортна кола и много повече при мене и тебе особено без абс)
Хубаво. Защо?
Sent from my iPhone using Tapatalk
контактна площ на гумата/те отнесена към теглото на возилото...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Мотористите във форума!
hell's angel написа:alx написа:
мисълта ми беше, че ако трябва да разчиташ на спирачките да излезеш от (пред)инфарктна ситуация на мотор - в едно 99% от случаите има още хляб да ядеш.
![]()
![]()
![]()
К'во викаше - от '93 на Зизери, а ?![]()
А в оставащите, уж 1 % от случаите - кво пра'им - кръстим се и разчитаме на късмет ? Скачаме от мотора, щото може да се подхлъзне ?![]()
То и апетита идва с яденето, ама ако не си папкал от всичко, има вариант и да не можеш да си доядеш от пропуснатото, заради разни митове и легенди.
кажи ми една ситуация където си се съобразил със няколкото неща които съм написал но все пак ще разчиташ на спирачките. аз не се сещам- ама може и да има. затова оставих 1% за немислимото

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани