WW II митове и легенди
Модератор: Общи модератори
Re: WW II митове и легенди
BMW_POWER написа:Не мисля, че е бил добър за "дълъг" въздушен бой. Причината е в ограниченото му количество гориво. Непрекъснати са предупрежденията към пилотите, да се следи лампата на таблото.
друго се разбира под "дълъг бой"- средната дистанция от противника когато натиснеш спусъците... дългия бой е за въздушно надмощие и се води 1:1 обикновено... късия бой е между изтребители които охраняват нещо малко по площ (примерно формация бомбардировачи) и защитаващите целта на бомбардировачите изтребители. средния бой и всичко между тези двете

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: WW II митове и легенди
alx написа:BMW_POWER написа:Не мисля, че е бил добър за "дълъг" въздушен бой. Причината е в ограниченото му количество гориво. Непрекъснати са предупрежденията към пилотите, да се следи лампата на таблото.
друго се разбира под "дълъг бой"- средната дистанция от противника когато натиснеш спусъците... дългия бой е за въздушно надмощие и се води 1:1 обикновено... късия бой е между изтребители които охраняват нещо малко по площ (примерно формация бомбардировачи) и защитаващите целта на бомбардировачите изтребители. средния бой и всичко между тези двете
Ти ме уби. Откъде го преведе на "дълъг бой", не ми се търси

При стрелба с оръдия и картечници, всичко зависи от пилота. Как си е "настроил" оръжията и на каква дистанция пред самолета кършумите и снарядите се "събират" в една точка. Отделно при въздушен бой с непрекъснати маневри трябва да успееш на око да изчислиш предварението, за да можеш да поразиш противника. Един от най-големите майстори на това е бил Hans-Joachim Marseille.
Къде ме караш да ровя




https://nationalinterest.org/blog/the-b ... k-or-16926
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: WW II митове и легенди
Четох една книга за самолетите - конструирането на изтребител е низ от компромиси. Винаги едно е за сметка на друго... Играта е много сложна. Например, по-къси крила = по-малко съпротивление = по-висока скорост. Но същевременно - по-малка подемна сила, по-лоша управляемост и т.н.
Имаше нещо такова, че полезното натоварване на изтребителя е около 10% от пълното му тегло. Значи ако зареден е 3 тона, може да носи 300 кила, нещо такова. И натам смяташ - 100 кила е пилотът с парашута и да кажем - 2 картечници по 50. Остават още стотина за патрони и... това е. Та като четете, че Месера или МИГ-а били много леки - не бързайте да се радвате - това значи малък радиус на действие и слабо въоръжение.
Имаше нещо такова, че полезното натоварване на изтребителя е около 10% от пълното му тегло. Значи ако зареден е 3 тона, може да носи 300 кила, нещо такова. И натам смяташ - 100 кила е пилотът с парашута и да кажем - 2 картечници по 50. Остават още стотина за патрони и... това е. Та като четете, че Месера или МИГ-а били много леки - не бързайте да се радвате - това значи малък радиус на действие и слабо въоръжение.
Excellent! Steven is my name!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
И ако тежи три тона с горивото , тия 10% за 300 кила ...ако му сложиш 300 кила и няма да излети или какво ? Изтребителя си има същото отношение киловати тегло както при автомобилите , колкото повече сила на по малко тегло по добре . Тежеста не идва от крилата а от това което носи . В смисъл големите крила пречат при високи скорости но пък имат по голяма подемна сила . За ефективноста на изтребителите от ония времена е нужно да имат максимално висока скорост на подем , да имат по висока максимална скорост от противника , да са по маневрени , да имат по голямо тегло снаряди изстреляни за секунда , да са лесни за управление и още куп неща . На ниско въздуха е плътен и самолета има сила и се държи по един начин но съпротивлението е голямо и трудно развиват високи скорости . Като се качи на 5000 въздуха е разреден , съпротивлението е малко и ако мотора има някакви водно метанолови инжекции както тия месери да не губи мощност е цар във въздуха .
Руснаците в началото на войната имат калпави изтребители с карбураторни мотори които губят тяга на високото . Силата им е била до около 3000м . Те поначало въздушните битки са водени в тоя диапазон 800м - 3500м височина горе долу това е зоната на фронтовата авиация . Под 800 действат пикиращите бомбардировачи и щурмоваците . Нагоре са големите бомбардировачи и разузнавателните самолети , те летят нависоко и там изтребител трудно стига . Обекновено за такива има изтребител прехващач който е предвиден да лети над 10 000 метра и повече и да може да гони във високото .
Руснаците в началото на войната имат калпави изтребители с карбураторни мотори които губят тяга на високото . Силата им е била до около 3000м . Те поначало въздушните битки са водени в тоя диапазон 800м - 3500м височина горе долу това е зоната на фронтовата авиация . Под 800 действат пикиращите бомбардировачи и щурмоваците . Нагоре са големите бомбардировачи и разузнавателните самолети , те летят нависоко и там изтребител трудно стига . Обекновено за такива има изтребител прехващач който е предвиден да лети над 10 000 метра и повече и да може да гони във високото .
Последна промяна Jordana на 11 Яну 2021, 0:00, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: WW II митове и легенди
Точно де. Но коментара на Джордана намекваше, че не са попадали кадровици в плен, а граничари и колаборационисти.К'ви гранични войски и врагове на властта? Да в Украйна и Прибалтика може и да е било така сред населението, ама дали точно тия са били кадроваци в армията?![]()
Интересно е, че FW 190 има малък отсек зад пилота, който е можело да се ползва за транспорт.
Имаше една интересна история за фронтово летище, което успяват да евакуират сравнително успешно благодарение на това, че всеки пилот качва по един техник в отсека.

Единият от пилотите разказваше как му се е налагало да изпълнява сложни маневри, за да избяга и с учудване е открил, че макар и понатъртен и окървавен техикът е останал жив.

Re: WW II митове и легенди
Borymeckata написа:Четох една книга за самолетите - конструирането на изтребител е низ от компромиси. Винаги едно е за сметка на друго... Играта е много сложна. Например, по-къси крила = по-малко съпротивление = по-висока скорост. Но същевременно - по-малка подемна сила, по-лоша управляемост и т.н.
Имаше нещо такова, че полезното натоварване на изтребителя е около 10% от пълното му тегло. Значи ако зареден е 3 тона, може да носи 300 кила, нещо такова. И натам смяташ - 100 кила е пилотът с парашута и да кажем - 2 картечници по 50. Остават още стотина за патрони и... това е. Та като четете, че Месера или МИГ-а били много леки - не бързайте да се радвате - това значи малък радиус на действие и слабо въоръжение.
В онези години, а и не само тогава, всичко е било вързано с мощността на двигателите. Ако в началото на войната 1000кс са били сериозни цифри, то само след шест години се отива на над 2000кс ( Pratt&Whitney R-2800, P-47 Thunderbolt). Факт е, че войната бие голям шут на авиационната наука като цяло. И не забравяй, че говорим за витлови машини с ДВГ. А те имат лимити и ограничения, които практически не могат да се прескочат.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
В тоя отсек се влиза отстрани от една капандура 20Х20 ..тоя който се е наврял там трябва да е бил много упорит и уплашен нацист 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: WW II митове и легенди
Jordana написа:В тоя отсек се влиза отстрани от една капандура 20Х20 ..тоя който се е наврял там трябва да е бил много упорит и уплашен нацист
Говореше се, че отчаяните глави са се връзвали за крилете на самолетите, само и само да се измъкнат от обкръжение при Сталинград. Дали им се е получавало зимата, нямам идея. А може и да е фейк. Но човек е способен на чудеса, когато види дебелия.
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: WW II митове и легенди
BMW_POWER написа:Ако в началото на войната 1000кс са били сериозни цифри, то само след шест години се отива на над 2000кс ( Pratt&Whitney R-2800, P-47 Thunderbolt).
Точно Тъндърболт-а не е "добър" пример - той е най-големият и тежък изстребител от онези години. По спомени, тежал е 8 тона - колкото 3 Месера. Но е носел 6 или 8 картечници и оръдия, много боеприпаси за тях, че май даже и бомби. Освен това е имал и броня за пилота.
С две думи - потвърждава теорията за 10-те процента полезен товар, които в неговия случай са... 800 килограма...


Excellent! Steven is my name!
Re: WW II митове и легенди
Jordana написа:В тоя отсек се влиза отстрани от една капандура 20Х20 ..тоя който се е наврял там трябва да е бил много упорит и уплашен нацист
На късните модели вратичката е по-голяма

Като се сетя за снимката от музея в Попово обаче, нищо чудно и през малката врата да са се промушвали.

Re: WW II митове и легенди
Borymeckata написа:BMW_POWER написа:Ако в началото на войната 1000кс са били сериозни цифри, то само след шест години се отива на над 2000кс ( Pratt&Whitney R-2800, P-47 Thunderbolt).
Точно Тъндърболт-а не е "добър" пример - той е най-големият и тежък изстребител от онези години. По спомени, тежал е 8 тона - колкото 3 Месера. Но е носел 6 или 8 картечници и оръдия, много боеприпаси за тях, че май даже и бомби. Освен това е имал и броня за пилота.
С две думи - потвърждава теорията за 10-те процента полезен товар, които в неговия случай са... 800 килограма...![]()
Мечо, става въпрос, как за съвсем кратък период от време са успели да развият двигателите. Почти същото е и при Спидфайера. 109 "Емил" в Битката за Англия има двигател Daimler-Benz DB 601 A 1000кс. Последната разработка "К" е с двигател Daimler Benz DB 605 ASCM 2000кс.
Всеки един дамолет се разработва от екип и трябва да се решават безброй задачи. Специално по време на войната се е стигало до парадокса, един самолет да е "морално остарял" още преди пускането му в производство. За пример се сещам P-61 Black Widow.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
Много кекави тия месери бе ... като напомпана трийска с охлюф . Само хиляда магарета ???!!! 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: WW II митове и легенди
Jordana написа:Много кекави тия месери бе ... като напомпана трийска с охлюф . Само хиляда магарета ???!!!
то тия магарета са малко странни- щото зависи от надува на компресора.. а той надува различно на различните височини- до 4000 метра горе долу държи и след това започва да пада мощноста... към 10к метра (което практически им е тавана) са му останали 60% грубо от тях... това така- наизуст де - от теорията дето съм я зубрил... всеки турбиниран витлови самолет е най- мощен на около 2500 метра височина... там съотношението надув/външмно налягане/ температура е най- оптимално за правене на коне
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: WW II митове и легенди
Говориш за витлов самолет с бутален ДВГ, нали?
Щото "турбиниран витлов" звучи малко като "турбо - витлов"...

Щото "турбиниран витлов" звучи малко като "турбо - витлов"...


Excellent! Steven is my name!
Re: WW II митове и легенди
Borymeckata написа:Говориш за витлов самолет с бутален ДВГ, нали?
Щото "турбиниран витлов" звучи малко като "турбо - витлов"...![]()
да, говоря за бутален с витло... може да е атомсферен, турбиниран или компресиран или и двете... към края на всв повечето бомбардировачи са със турбота и със компресори едновременно...
да не се бърка със турбопроп които е турбина която върти витло...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани