WW II митове и легенди
Модератор: Общи модератори
Re: WW II митове и легенди
Колеги случайно ми попадна този канал за аудиокниги в тубата. Основно се въртят около Вермахта.
https://www.youtube.com/user/Putkobliz/videos
Аз лично последно време все по-трудно намирам аудиокниги на платформа от която може да се сваля и това си е находка. Доста пътувания ще бъдат уплътнени докато изчерпам канала.
Ако знаете за други такива канали, блогове и т.н. давайте ги насам.
Докато преполовявах(слушайки) In Deadly Combat: A German Soldier's Memoir of the Eastern Front снощи изникна нещо интересно.
Bidermann разказва за пленяването на руски войници през лято/есен 1941 от неговата дивизия. Цитирам по памет - "..разоръжавахме ги, взимахме всякакво тяхно оборудване което ни трябва и ги пращахме на Запад, много често без никаква охрана...."
Признавам си, това беше нещо ново за мен. В моите представи военнопленици винаги се ескортират.
Дори в симулации съм се ядосвал колко тежко бреме са за логистиката и фронтовите дивизии, защото винаги заделям ресурси за тях. Съотвено четейки за чувалите през 41ва съм се изумявал, на това че успяват да се справят с толкова военнопленици без това видимо да се отрази на настъплението. За мен половин милион военнопленници изглеждат като ужасно сложен проблем за решаване.
https://www.youtube.com/user/Putkobliz/videos
Аз лично последно време все по-трудно намирам аудиокниги на платформа от която може да се сваля и това си е находка. Доста пътувания ще бъдат уплътнени докато изчерпам канала.
Ако знаете за други такива канали, блогове и т.н. давайте ги насам.
Докато преполовявах(слушайки) In Deadly Combat: A German Soldier's Memoir of the Eastern Front снощи изникна нещо интересно.
Bidermann разказва за пленяването на руски войници през лято/есен 1941 от неговата дивизия. Цитирам по памет - "..разоръжавахме ги, взимахме всякакво тяхно оборудване което ни трябва и ги пращахме на Запад, много често без никаква охрана...."

Признавам си, това беше нещо ново за мен. В моите представи военнопленици винаги се ескортират.
Дори в симулации съм се ядосвал колко тежко бреме са за логистиката и фронтовите дивизии, защото винаги заделям ресурси за тях. Съотвено четейки за чувалите през 41ва съм се изумявал, на това че успяват да се справят с толкова военнопленици без това видимо да се отрази на настъплението. За мен половин милион военнопленници изглеждат като ужасно сложен проблем за решаване.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: WW II митове и легенди
1. Ешелони ?
2. Руска Освободителна Армия?
3. Още всякакви отрепки помагачи?
2. Руска Освободителна Армия?
3. Още всякакви отрепки помагачи?
Хм,хм...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
Предните части заети с фронта не се занимават с военопленици . С други думи активните щикове както им викат руснаците . Това е работа на тиловите части , военна полиция , обоза , охранителните подразделения , разстрелните команди , абвера , гестапо , SS и кой ли още не . Лятото на 1941г в плен попадат главно ново сформирани части без боен опит , нацмени , колаборационисти , противници на съветската власт . Гранични войски , НКВД , кадровите части , наборната набрана в довоенните месеци ...трудно да попаднат в плен по собствено желание .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: WW II митове и легенди
Предните части заети с фронта не се занимават с военопленици . С други думи активните щикове както им викат руснаците . Това е работа на тиловите части , военна полиция , обоза , охранителните подразделения , разстрелните команди , абвера , гестапо , SS и кой ли още не
Ясно ми е кой по принцип се занимава с военнопленниците. Това което намирам за странно е, че от момента на пленяването им до обоза и тиловите части има около ден пеша в който те са оставени да се придвижват сами. Паралелно с това няма планина от рапорти за избягали военнопленници. Което на мен ми говори, че тия хора не са имали особено желание да бягат.
Дали немските фронтови части биха оставили група британци да се разхождат сами в тила им? С надеждата, че чинно ще продължат по пътя си докато не срещнат военна полиция.
Лятото на 1941г в плен попадат главно ново сформирани части без боен опит , нацмени , колаборационисти , противници на съветската власт . Гранични войски , НКВД , кадровите части , наборната набрана в довоенните месеци ...трудно да попаднат в плен по собствено желание .
Много гранични войски много нещо. От Полша до Смоленск, Днепър и Киев само гранични войски и противници на съветската власт.
Колкото и да е неприятно за признаване, пленените през 41ва не са някакви спуснати с парашут леваци, а са войници от РККА, такава каквато тя е до самия край на 41ва.
След като операцията по доброволно предаване на вражески елементи приключва



нещата се променят.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: WW II митове и легенди
Ами пленени, обезверени без дух. В тила, сред окупирани територии и враг насекъде, шпиони. И ако бегаш и те хванат-разстрел на място. Ко да правят. Вървят накъде им кажат като стадо. Всъщност е тъжно.
Хм,хм...
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
Германците са същите като тия РККА оръфляци дето ги дават по кинохрониките от 41ва при сталинград и след това . Назначават им един старши от тях и ги насочват в посока най близките части на РККА да си ходят сами . Ще избягат ...в Русия ли ???!!!! Все пак в началото на войната немската пропаганда си изиграва ролята особено в първите месеци . А иначе до самия край на войната има дезертьори и от двете страни . Немците не водят записки и статистика на пленените , карат ги като в стадо в заградено място с бодлива тел . После в концлагерите . Кой избягал по пътя и от тия първичните лагери разпределители , кой умрял божа работа .
3.5 милиона такива нацисти от германската и съюзническите армии на оста , попадат в плен .
Що се отнася до руските военнопленици , такава загриженост на вермахта са демонстрирали през 1941 че е направо чудо изобщо че има оцелели .
3.5 милиона такива нацисти от германската и съюзническите армии на оста , попадат в плен .
Що се отнася до руските военнопленици , такава загриженост на вермахта са демонстрирали през 1941 че е направо чудо изобщо че има оцелели .
пленные жили в землянках и питались в основном «русским хлебом», изготовленным по изобретённому немцами же рецепту наполовину из очисток сахарной свеклы, наполовину из целлюлозной муки, муки из листьев или соломы. Неудивительно, что зимой 1941/42 гг. эти условия привели к массовой смертности советских военнопленных, которую усугубила эпидемия сыпного тифа. По данным управления по делам военнопленных Главного командования вооруженных сил Германии (ОКВ) к 1 мая 1944 г. общее число истребленных советских военнопленных достигло 3,291 млн человек., из них: умерло в лагерях 1, 981 млн человек, расстреляно и убито при попытке к бегству 1,03 млн, погибло в пути - 0,28 млн (большая часть жертв пришлась на период июнь 1941 январь 1942 гг. тогда за семь месяцев погибло более 2,4 млн советских пленных). Для сравнения всего за гг. немцами было захвачено 6,206 млн советских военнопленных. Такими же тяжелыми были первоначально и условия содержания германских военнопленных в СССР.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: WW II митове и легенди
Jordana написа:Лятото на 1941г в плен попадат главно ново сформирани части без боен опит , нацмени , колаборационисти , противници на съветската власт . Гранични войски , НКВД , кадровите части , наборната набрана в довоенните месеци ...трудно да попаднат в плен по собствено желание .
Точно кадровата Червена армия (около 3 милиона души) попада под първия удар през лятото на 41-ва година и на практика е разгромена - народът се разбягва по горите, отстъпва неорганизирано, предава се в плен. С малки изключения (като прехвърлените войски от Далечния изток), всичко, което Сталин събира и с което воюва след това, е импровизация - запасняци.
Excellent! Steven is my name!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
В смисъл кадровата РККА е дриснала на 22 юни а голобрадите сукалчета на 18 години с 8ми клас мобилизирани лятото на 1941 са счупили блицкрийга под Москва ? Интересна теория , но мисля че едва ли е близо до истината . Няколко месеца успехи с клизма на гребена на вълната от хаос и неразбория които безспорно създават в РККА с блицкрийга и танковите клинове . Докато под москва почват да им се огъват коленцата още октомври ноември 1941г . Трябва ли пак да ги дъвчем всичките кусури - генерал мороз , распутицата , непредвидимите руси , лошото снабдяване , липсата на асфалт и магистрали , подлите партизани , лошите комисари дето надъхват аскера ...
По умните германци още тогава лятото на 1941г са разбрали каква грешка са направили като са налазили в бърлогата на мечката. По глупавите - явно масовката , са им пръснати кокалите по пътя до Москва .
По умните германци още тогава лятото на 1941г са разбрали каква грешка са направили като са налазили в бърлогата на мечката. По глупавите - явно масовката , са им пръснати кокалите по пътя до Москва .

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: WW II митове и легенди
Не е въпроса до дрисване. Частите са разпокъсани, нямат връзка с щаба, помежду си, с тила. Нямат муниции, нямат гориво, не знаят какво да правят. Отстъпват с боеве и накрая като ги приклещат в чувал - които успяват /а те са малко/ се измъкват, които не или загиват или попадат в плен. И са си баш редовни войски(Евентуално подкрепени от опълченци). Част пътуват от източните райони, а нови дивизии и армии тепърва се сформират. Цяло чудо е, че не са ги превзели още 41-ва година. За малко е било и то поради грешка на Хитлер.
Хм,хм...
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: WW II митове и легенди
Borymeckata написа:Jordana написа:Лятото на 1941г в плен попадат главно ново сформирани части без боен опит , нацмени , колаборационисти , противници на съветската власт . Гранични войски , НКВД , кадровите части , наборната набрана в довоенните месеци ...трудно да попаднат в плен по собствено желание .
Точно кадровата Червена армия (около 3 милиона души) попада под първия удар през лятото на 41-ва година и на практика е разгромена - народът се разбягва по горите, отстъпва неорганизирано, предава се в плен. С малки изключения (като прехвърлените войски от Далечния изток), всичко, което Сталин събира и с което воюва след това, е импровизация - запасняци.
Че е разгром и погром - едва ли може да се спори, но според мен точно кадроваците от Първият стратегически ешелон са масово избити. В сраженията от първите седмици бойният дух е висок, войниците се бият смело, доста излизат от обкръжения, вливат се в отстъпилите части и продължават да воюват отново. На много места по фронта се бият до последния човек. Многото пленници не се дължат на Първия стратегически ешелон (които изнасят първите 1-2 месеца от войната) и не са резултат от първите боеве - те идват после, когато в боя се хвърлят напълно неподготвени и слабо въоръжени нови съединения и части, които почти нямат боен опит, нито са толкова добре въоръжени. Точно заради това и '42 е почти същата, да не кажа че даже тогава е и най-ниска ѝ ефективност и боеготовност. Ако беше като във фантасмагориите на Резун

TheDriver написа:Много гранични войски много нещо. От Полша до Смоленск, Днепър и Киев само гранични войски и противници на съветската власт.
Колкото и да е неприятно за признаване, пленените през 41ва не са някакви спуснати с парашут леваци, а са войници от РККА, такава каквато тя е до самия край на 41ва.
К'ви гранични войски и врагове на властта? Да в Украйна и Прибалтика може и да е било така сред населението, ама дали точно тия са били кадроваци в армията?

Основната слабост на РККА през началния период на войната е в стереотипите от ПСВ, които водят до грешки в командването и сериозни стратегически и оперативни грешки. Проблемът не е изобщо във войниците. Т'ва дето Джорданката се мъчи да го обяснява , е че масово Съветските командири следват така наречената "линейна тактика", което ще рече, че частите им са разпределени горе-долу равномерно по целия статичен фронт. Разчитали са, че и немците ще действат по сходна схема. Че даже и са били убедени след Франция и Полша. А за част от хаоса не са виновни само те, а е и следствие от шамарите на Блицкрига, демек липсата на свръзка и информация, и даването на объркани и закъснели команди. Чистките на Сталин и желязната ръка - също.
Ubi dubium, ibi libertas
Re: WW II митове и легенди
само да се похваля/ оплача- вчера ходих на професионален флайт симулатор- такъв дето на него тренират военните пилоти. заредиха ми а10 и след кратък инструктаж успях да излетя, да се завъртя и да кацна обратно. много беше лесен и прощаващ независимо, че нямам почти никакъв опит със турбофан самолети..
но пиша в темата по друга причина - понеже съм голям фен на всв самолети попитах дали имат някакви конфигурации от епохата - имаха ме109 (не помня точно коя версия). управлението беше елементарно и много близо до това с което съм свикнал да летя- мислех, че няма да имам проблеми.... три пъти излетях като пич, заврътях се и три пъти се пребих на кацането... този самолет е страшно чувствителен и се държи абсолютно различно при различни скорости. неща които на други самолети от епохата се случват бавно ("летял" съм на спитфайър и хаукър хърикейн) при този се случват още по-бавно освен когато не си над някаква скорост и тогава се случват страшно бързо. примерно при повечето самолети скороста на спиране при хоризонтален полет (стал спийд) е горе долу фиксирана при определена височина на полета и като почнеш да "стал"-ваш ти дава достатъчно информация, че се случва и може да го засилиш или да го пуснеш надолу.. докато при ме 109 стал-а е предполагам дефиниран до 3-тия знак след десетичната запетая и всяка стойност под нея има ефект на самолета да пада като камък а всяка стойност над нея - да си лети все едно е със крайцерска скорост... немска му работа
та мисълта ми е, че за фронтови самолет на които се качват не толкова добре обучени (млади) пилоти 109 е страшно труден за каране и предполагам или бая народ се е разбил с него от пилотски грешки и/или обучението на немците е било на най- високо ниво... също така силно подозирам, че ако не се пребиеш докато си "зелен" и научиш самолета и оцелееш - 109 е страшно силно оръжие в дългия и средния (за онези години) въздушен бой...
и друго- такъв докачлив самолет си представям как го долиташ в къщи след тежък въздушен бой и множество проблеми с управлението и двигателя... мисия невъзможна...
сега като имам "опит" със 109 ми е интересно как се сравнява като усещане със моя любим всв изстребител- фв 190 и чисто от любопитство - със изключително рядкия от края на войната ла7 които за мене е най- добрия самолет от епохата (ако се вярва на данните публикувани от братушките)
но пиша в темата по друга причина - понеже съм голям фен на всв самолети попитах дали имат някакви конфигурации от епохата - имаха ме109 (не помня точно коя версия). управлението беше елементарно и много близо до това с което съм свикнал да летя- мислех, че няма да имам проблеми.... три пъти излетях като пич, заврътях се и три пъти се пребих на кацането... този самолет е страшно чувствителен и се държи абсолютно различно при различни скорости. неща които на други самолети от епохата се случват бавно ("летял" съм на спитфайър и хаукър хърикейн) при този се случват още по-бавно освен когато не си над някаква скорост и тогава се случват страшно бързо. примерно при повечето самолети скороста на спиране при хоризонтален полет (стал спийд) е горе долу фиксирана при определена височина на полета и като почнеш да "стал"-ваш ти дава достатъчно информация, че се случва и може да го засилиш или да го пуснеш надолу.. докато при ме 109 стал-а е предполагам дефиниран до 3-тия знак след десетичната запетая и всяка стойност под нея има ефект на самолета да пада като камък а всяка стойност над нея - да си лети все едно е със крайцерска скорост... немска му работа
та мисълта ми е, че за фронтови самолет на които се качват не толкова добре обучени (млади) пилоти 109 е страшно труден за каране и предполагам или бая народ се е разбил с него от пилотски грешки и/или обучението на немците е било на най- високо ниво... също така силно подозирам, че ако не се пребиеш докато си "зелен" и научиш самолета и оцелееш - 109 е страшно силно оръжие в дългия и средния (за онези години) въздушен бой...
и друго- такъв докачлив самолет си представям как го долиташ в къщи след тежък въздушен бой и множество проблеми с управлението и двигателя... мисия невъзможна...
сега като имам "опит" със 109 ми е интересно как се сравнява като усещане със моя любим всв изстребител- фв 190 и чисто от любопитство - със изключително рядкия от края на войната ла7 които за мене е най- добрия самолет от епохата (ако се вярва на данните публикувани от братушките)
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: WW II митове и легенди
Е поне докъм '43 немските пилоти са били добре обучени. За '41-42 пък изобщо и не може да става дума. Само японците са били по-добри.
Хм,хм...
Re: WW II митове и легенди
Защо са отстъпвали? Ето много отговори:
https://www.youtube.com/watch?v=R6srf3mm9DE
Ме-109 е много добър, но и много взискателен самолет. Нямал е спарка и всичко е било на принципа на естествения подбор. Изобщо не е прощавал грешки и не помня, какъв процент от загубените самолети са при излитане и кацане. На първо място е тесният колесник. На второ място (ако не бъркам понятието) е ротационния момент при излитане. Трябвало е леко да се държи лоста на една страна, за да се контрира завъртането. Изобщо, не е бил самолет за новобранци. Отделно в процеса на войната поради кризата с материалите германците започват да правят маймунджолуци и да заместват някои плоскости от управлението с дървени. Имам всички книги, издадени от и за българските пилоти, управлявали Месери и Девоатин през 41-44г. Едно от най-странните качества на Ме-то беше при пикиране. От една скорост нагоре просто отказва да се подчинява на руля за управление. След което сам изравнява. Това германците не са го съобщили на българските пилоти. Не помня, кой от авиаторите ни се беше сблъскал с това "явление". Били са предупредени после, много да внимават при пикиране, особенно при малки височини.
Не мисля, че е бил добър за "дълъг" въздушен бой. Причината е в ограниченото му количество гориво. Непрекъснати са предупрежденията към пилотите, да се следи лампата на таблото.
Масленият му радиатор (и не само на него) е слабо място. Едно попадение и го вади от строя. 190-ката е съвсем "друга бира". По-добре въоръжен и много по-живучест. Двигятелят е с въждушно охлаждане и е работел дори след преки попадения и нерадотещи цилиндри.
Кейптън Смит да разрови из Гугъл и може да даде повече данни.
А10, хаха. Имаше лаф, че този самолет имал голям и кръгъл километраж. Толкова е бавен. Той е много стабилен в полет с него може и фигури от висш пилотаж да се правят.
alx, единствената игра, на която съм фен е European Air War

https://en.wikipedia.org/wiki/European_Air_War
Много е стара, през днешното ниво на феновете е просто архаична, но има много фън в нея.
https://www.youtube.com/watch?v=R6srf3mm9DE
Ме-109 е много добър, но и много взискателен самолет. Нямал е спарка и всичко е било на принципа на естествения подбор. Изобщо не е прощавал грешки и не помня, какъв процент от загубените самолети са при излитане и кацане. На първо място е тесният колесник. На второ място (ако не бъркам понятието) е ротационния момент при излитане. Трябвало е леко да се държи лоста на една страна, за да се контрира завъртането. Изобщо, не е бил самолет за новобранци. Отделно в процеса на войната поради кризата с материалите германците започват да правят маймунджолуци и да заместват някои плоскости от управлението с дървени. Имам всички книги, издадени от и за българските пилоти, управлявали Месери и Девоатин през 41-44г. Едно от най-странните качества на Ме-то беше при пикиране. От една скорост нагоре просто отказва да се подчинява на руля за управление. След което сам изравнява. Това германците не са го съобщили на българските пилоти. Не помня, кой от авиаторите ни се беше сблъскал с това "явление". Били са предупредени после, много да внимават при пикиране, особенно при малки височини.
Не мисля, че е бил добър за "дълъг" въздушен бой. Причината е в ограниченото му количество гориво. Непрекъснати са предупрежденията към пилотите, да се следи лампата на таблото.
Масленият му радиатор (и не само на него) е слабо място. Едно попадение и го вади от строя. 190-ката е съвсем "друга бира". По-добре въоръжен и много по-живучест. Двигятелят е с въждушно охлаждане и е работел дори след преки попадения и нерадотещи цилиндри.
Кейптън Смит да разрови из Гугъл и може да даде повече данни.
А10, хаха. Имаше лаф, че този самолет имал голям и кръгъл километраж. Толкова е бавен. Той е много стабилен в полет с него може и фигури от висш пилотаж да се правят.
alx, единствената игра, на която съм фен е European Air War

https://en.wikipedia.org/wiki/European_Air_War
Много е стара, през днешното ниво на феновете е просто архаична, но има много фън в нея.
Последна промяна BMW_POWER на 10 Яну 2021, 19:05, променена общо 1 път
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: WW II митове и легенди
.Имам всички книги, издадени от и за българските пилоти, управлявали Месери и Девоатин през 41-44г
Като имаш тия книги извади му на капитан алх точната инструкция за кацане със 109 . Скорост на захода скорост на допир до пистата ъгли на кацане положение на клапите и разни такива . Аз за какво да ровя като ти знаеш рецептата за безпроблемно кацане със месершмит

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: WW II митове и легенди
Jordana написа:.Имам всички книги, издадени от и за българските пилоти, управлявали Месери и Девоатин през 41-44г
Като имаш тия книги извади му на капитан алх точната инструкция за кацане със 109 . Скорост на захода скорост на допир до пистата ъгли на кацане положение на клапите и разни такива . Аз за какво да ровя като ти знаеш рецептата за безпроблемно кацане със месершмит
Ти всичко знаеш. За съжаление книгите ми са в бг-то и в тях тези неща не ги пише.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани