WW II митове и легенди

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 19 Авг 2020, 21:13

Мда , това е случая с неприятните въпроси на Сталин за постигнатите резултати като подтекста е за огромните загуби , но там Рокосовски се черви и мънка уклончиво като иска още време . Ватутин няма думата по тоя случай .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: WW II митове и легенди

Мнение от TheDriver » 20 Авг 2020, 10:57

Моджо написа:И двете страни са лъгали яко.....


За това твърденията за Х унищожени танкове, самолети, противници и т.н. не са сериозна и достоверна информация.

Примерно взвод ПТ артилеристи, взвод Т-34 и Щурмовик се бият с взвод Пантери. Едната Пантера е ударена от нещо и спира, а екипажа напуска и бяга обратно към тила.

Артилеристите ще докалдват че са унищожили Пантера, екипажа на Т-34 също ще каже, че те са свалили танк, а накрая и пилота ще направи същото. През ноща немците идват и си извлачват повредената Пантера, която след 2 дни пак е в боя със същия екипаж. :dunno:
Докладвани унищожени Пантер - 3 броя
Реално унищожени - 0

Разбира се това е много краен пример, но илюстрира колко сложно е да имаш потвърдени унищожени машини. Случайите в който танков екипаж стои и прострелва/или залага взрив изоставен танк, за да е сигурен че няма да се ползва пак са много малко.

За това и всички твърдения на немските танкови асове са пълни глупости. По тяхно време такова нещо не е имало с изключение на някой пропагандни изключения. След войната с писането на мемоари тази история се раздухва.
И там броенето е....
Примерно Витман си брои "унищожените" машини докато е бил мерач, обаче след това когато става командир продължава да брои унищожените от екипажа му танкове като свои. :mhihi: Да не говорим, че негови подчинени говорят за преписване на попадения от други танкове в неговия взвод на него лично.

Същата история е и Рудел - 519 унищожени танка :mhihi: ... от около 2500 летателни мисии(което е много).
И наскоро изелезе интервю с пилот от неговото ято, който сериозно се усъмни в бройката и обясни как е било. След като Рудел е станал пропаганден символ, неоговото ято излита само срещу "сладки цели" - забелязано струпване на бронирана техника, ниска наситеност на АА и т.н. Основната мисия на останалите в ятото е да се оглеждат за изтребители и да пазят гърба на Рудел. Ако той свърши мунициите всички се прибират с него :mhihi: И той имаше някакви пропагандни твърдения от рода на 30 танка за една мисия :mhihi: А после се оказа че щуката едва ли има достатъчно муниции, за да порази 30 танка даже и при перфектна точност.

Има обаче друг достоверен източник и това е Висшето командване на немската армия/авиация. За тях е било изключително важно да знаят какво точно губят, къде, по колко и т.н. общо взето точна статистика. И като типични немци както е видно от предния ми пост старателно се пишат доклади всеки ден, които са запазени и до днес в Бундесвера.

Никоя друга страна не води толкова точна статистика, а и архивите на никоя друга страна не са толкова подробно изследвани от историците. За това и данните на OKH се ползват за проверка на всякакви други твърдения. Когато някой ентусиазиран американски авиатор започне да твърди, че е унищожил Тигър на Das Reich в Нормандия на 6ти Август 44, се отварят архивите на OKH и се проверява 2ра СС танкова дивизия какво точно е загубила на тази дата и т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 20 Авг 2020, 11:23

Еми това си има основателна причина , и двете страни се стремят да изкарат повече поразени цели и по малко загуби . Надписването и занижаването на загубите явно се толерира от двете страни . Страхът да не ги изкарат че не са активни от една страна и страхът от наказания за загубена техника от друга са доста силни мотиви . Щото ако ти унищожат 50% от техниката ще трябва да изпишеш кофа мастило защо така се е случило . Както и се пише след всеки бой , отчети на командирите какво как се случило . Как са загубени хората техниката , какви са резултатите . Разбора и отчетите към по висшите чинове е неизменна част от работата на командирите . Когато се жънат победи никой няма да търси виновни , но в ситуацията на 42 -43 та дори 44 когато борбата за овладяване на инициативата е с променлив успех и дори малките победи са достигнати с огромни усилия вече почва да се гледа под лупа . Според мен основния проблем идва от това че много документи са унищожени , други недостъпни а данни които недвусмислено показват някакви цифри няма . Събират се всички възможни данни , смятат загуби , произведени машини , унищожени , възстановени , бракувани , трофейни и не знам си какво още . Напълно разбираемо че цифрите са различни при различни историци , добре е че поне за много от информацията последните години има известно съгласие за достоверноста и изводите .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: WW II митове и легенди

Мнение от alx » 20 Авг 2020, 18:27

Имам познат/ приятел в авио клуба. Човека е от руски произход и е голям фен на съветските самолети. Хвана се преди 15тина години да възстановява един Як-9. С малки изключения го докара до състояние да е летежоспособен. От 5 години се опитва да събере един ил2. Няма части. Хем има яки връзки в Русия... и там няма. Един от най- произвежданите самолети на ВСВ и до колкото знае/м има само няколко работещи екземпляр в света. Тъжна работа... Страшно много от тях са били унищожени. Загубите в пилоти и картечари са били огромни... аз съм го зарекъл, че ако литне ще се сертифицирам на него и ще изпълня една от мечтите си. Но шанса е малък защото основни елементи по двигателя липсват и май просто не съществуват и вече и няма документация/ чертежи по която да бъдат пресъздадени. Изгубени били???? В момента преговаря да разглобят един от работещите и дс се вземат мерки/ измервания за се изработят нови части... Изобщо... съветска му работа. Много ми е мъчно. Което ми напомня, че отдавна не съм правил модели. Ще си купя един и ще го сглобя и ще му се усмихвам. Другата ми мечта е да ме повозят на а10. Тази по- може да се реализира само трябва да намеря авиошоу което предлага това приключение. Ама с ковида всичко е замряло. Ама ми е в списъка на неща да направя преди да се чекна аут от този свят :)
Последна промяна alx на 20 Авг 2020, 18:40, променена общо 2 пъти
алекс
трабант 601с
разни други возила

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: WW II митове и легенди

Мнение от BMW_POWER » 20 Авг 2020, 18:34

Не ми се гугли, ама наскоро катастрофира последния летящ Не-111. Месерите също не са много. Най-тъжното е, че изложеният в Белград Ме-109 всъщност е отбранявал София и е български. От хората, отбранявали страната остана един малък паметник. Виж, на чуждите летци и тези, дето ги пращаха ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 20 Авг 2020, 18:57

Това не е много за вярване , да нямат документация и да няма части точно пък за ил2. Тия как ги възстановяват ?
https://www.youtube.com/watch?v=-CJLGkjQ68A
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: WW II митове и легенди

Мнение от BMW_POWER » 20 Авг 2020, 19:05

Капитан Смит знае всичко :OT:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: WW II митове и легенди

Мнение от hell's angel » 20 Авг 2020, 19:26

BMW_POWER написа: Най-тъжното е, че изложеният в Белград Ме-109 всъщност е отбранявал София и е български. От хората, отбранявали страната остана един малък паметник. Виж, на чуждите летци и тези, дето ги пращаха ....

Някъде бах чел, че след войната са ги преправяли на двуместни и са ги продавали на сърбите.
У двореца на пионерите имаше навремето, май, :dunno: с една зелена Чучлига биплан, дето се катерехме по нея :mrgreen: Ама ги гепиха за на някъде и останаха два як-а.
Ubi dubium, ibi libertas

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Borymeckata » 21 Авг 2020, 8:36

TheDriver написа:....

Ето един откъс от "Аквариум" на В. Суворов - смисълът е подобен:

— Обърни внимание, че в нашата армия по време на войната имаше две категории летци: едни (малцинство) с десетки свалени самолети в сметката си и други (мнозинство) — почти с нищо. На първите цялата им гръд е в ордени, а вторите са с по едно-две медалчета. Повечето от първите са преживели войната, а вторите са загивали с хиляди и десетки хиляди. Статистиката на войната е сурова. Мнозинството е било по десет часа във въздуха, а след това — смърт. Ако се усредни, летецът-изтребител е загивал в петия си боен полет. А от първата категория — обратното, пилотите имат стотици бойни полети и по хиляди часове във въздуха… — моят събеседник е Героят на Съветския съюз, генерал-майорът от авиацията Кучумов, въздушен ас по време на войната, един от най-свирепите вълци на съветското военно разузнаване след нея. ...

— Съществуваше пропаст между двете категории летци по време на войната. Нямаше никакво свързващо звено, никаква средна класа. Или ас, герой, генерал, или убит още в първия му полет младши лейтенант. Средно положение нямаше. Това ставаше ето защо. Всички летци получаваха еднаква подготовка и идваха в бойните поделения на приблизително едно и също ниво. И още в първия бой командирът ги разделяше на активни и пасивни. Онзи, който напираше да се бие, който не се криеше из облаците от противника, който не се страхуваше да се насочи в челна атака, него веднага го определяха за водещ, а на останалите заповядваха да прикриват активните. Често отделянето на активните бойци ставаше още при първия въздушен бой. Всички командири на звена, ескадрили, полкове, дивизии, корпуси и въздушни армии хвърляха силите си, за да помагат на активните в боя, да ги охраняват, да ги пазят по време на най-горещите схватки. И колкото повече успехи имаше някой от активните, толкова повече го охраняваха в боя, толкова повече му помагаха. Виждал съм Покришкин по време на бой, когато му се събираха по над петдесет свалени германски самолета. По лична заповед на Сталин по време на бой го прикриваха две ескадрили. Той тръгва на лов, зад гърба му е прикриващия го, а зад него още две ескадрили летят: едната малко по-високо, другата — малко по-ниско. Сега той има на гърдите си три златни звезди и една брилянтова на врата, маршал на авиацията е, но недей да си мислиш, че всичко това му е дошло наготово. Съвсем не. Просто е проявил активност в първия бой и са започнали да го прикриват. Проявявал е повече дързост и умение и все повече са му помагали и ценили. А ако не се е било случило така, то още в началото щяха да го отнесат към пасивните и щяха да го поставят на неблагодарната работа да защитава нечий гръб по време на бой. Така щеше и да си лети като младши лейтенант зад опашката на някой друг самолет. И според статистиката по време на петия му полет, а може и по-рано, щяха да го свалят. Статистиката е такава: на някого му се усмихва, а на някого се плези.
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 21 Авг 2020, 9:09

Тоя резун съвсем се е пропил . :mhihi:
Виждал съм Покришкин по време на бой, когато му се събираха по над петдесет свалени германски самолета. По лична заповед на Сталин по време на бой го прикриваха две ескадрили. Той тръгва на лов, зад гърба му е прикриващия го, а зад него още две ескадрили летят: едната малко по-високо, другата — малко по-ниско

Виждал е трънци тоя , Покришкин има 64 въздушни победи общо ....ако е свалял 50 германски хвърчилки на едно раздаване то трябва само той да е приземил поне половината луфтвафе . И тактиката на водене въздушния бой е такава , водещ и прикриващ от звеното и това естествено е по опитния пилот . Едва в края на войната съветските ВВС използавт тактика на свободния лов , когато в свободен полет си избираш цели . До тогава летят по конкретна задача и всяко отклонение би било неизпълнение на поставените цели . А тия глупости за криене в облаците са разтягане на локуми щото за такова нещо - напускане на боя и скатаване в облака има военен трибунал . Особено ако те мерне командира на звеното или групата , да не говорим пък за хората с които си всеки ден и рискуваш живота си . Такива неща не остават незабелязани не се толерират от никого . И какви победи да имат хиляди летци от бомбардировъчната авиация , щурмова авиация , разни морски специални и други подобни самолети след като изобщо не им е работа да гонят противника във въздуха и да го свалят . :dunno:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: WW II митове и легенди

Мнение от немо » 21 Авг 2020, 10:11

Jordana написа:Бля..бля..

Цитатът от книгата "Аквариум",дето го е постнал Боримечков е със съвсем друг смисъл,дето няма как да го схванеш ако не си чел книгата/книгите на Суворов (Резун), ама карай....трябва да се "изходим" по темата...
п.п.Каквото беше Toshko за tuning.bg туй си ти за bmwpower-bg :lol: :lol: :lol:
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 21 Авг 2020, 15:13

Резун не е толкова елементарен антисъветчик както изглежда на пръв поглед . Носещата честота е войната но всичко в писанията му е модулирано от омраза към собствения си народ . За какво пише въпросния резун подобни глупости за Покришкин ? За да дискредитира съветската армия косвено чрез подобни смехотворни лъжи на които дори идиот не би се вързал в ония години . От героизма на сънародниците си в една война на унищожение която е погубила милиони животи да вадиш подобна мозъчна диария като тоя аквариум е цинично и кощунствено към хората които са проливали кръвта си по фронтовете . Така че нищо излишно не съм написал по повод цитата и нямам намерение да го чета тоя резун . Знам че боримечката го харесва и чете но не е задължително всички да са запознати с тия утопични теории на резунката . За мен е един предател който продължава да клепа по своя народ макар совката да я няма вече 30 години . Такива като него е имало не един и двама през оная война , паразити за които германците дори имат специален термин - хиви Hilfswilliger :dunno:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 23 Авг 2020, 22:50

Понеже стана въпрос за авиацията и нейната ефективност , ето малко данни от началото на корейската война примерно до ноември 1950г .От 239 танка жертва на авиацията са 102 , от 74 САУ - 39 ....американците имат практически пълно господство във въздуха . Същевременно за тоя период претендират че са унищожили 800 единици бронирана техника ......8 пъти завишаване на реалното . Така че съвсем уверено може да се предположи само 5 години по рано са броили така всички , не само американците . :dunno:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: WW II митове и легенди

Мнение от TheDriver » 24 Авг 2020, 10:23

Т.е. цитираните данни са за унищожени СК танкове?

Корейците са преброили 239, американците твърдят 800?


Корейците не използваха ли доста леки танкове от типа на ПТ-76? Би обяснило по-сериозните успехи на авиациата тогава. Разбира се пълното въздушно превъзходство, фокус върху въздушните рейдове и следващо поколение щурмови самолети и теренът също са фактор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Моджо » 24 Авг 2020, 10:56

А "алеята на миговете" къде е в случая?
Хм,хм...

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bareck

Последни теми
Facebook