WW II митове и легенди

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 20 Юли 2020, 8:05

И така какво точно са постигнали все пак . След откриването възможноста за делене на урана от Хан и Щрасман през 1938 немските учени дефинират теоретичната възможност за създаване на бомба . Септември 1939г е създаден екип и формулиран проекта за атомна бомба наречен "урановия проект " . Работата в тази област е засекретена , присъдинени към проекта са всички организации косвено заети с тази дейност . Подготвят се теоретичните разчети за реактора . В Леверкузен ИГ фарбен построява полупромишлена апаратура за обогатяване на урана . В началота на 1941 обаче се оказва че избрания метод за обогатяване на уран не работи и няма как да се получи разделяне на изотопите по избрания метод . Очертават се проблемите и с тежката вода нужна като забавител в реактора . Тука трябва да се вметне че един малък пропуск в проекта оказва съществено влияние на окончателния резултат . Вместо графит както при американците , германците избират тежка вода като забавител на неутроните в реактора . Причината главно е заради големия дефицит на чист графит за соплата на фау ракетите . Реално това довежда до огромните проблеми в последствие със тежката вода . Все пак в началото на 1942 е построен в Лайпциг първия реактор който успява да постигне самоподържаща се верижна реакция . Последва топлинен взрив по време на експеримента и реактора се саморазрушава . Следват 2 години в явно лутане и търсене на вярното решение , местене на реактора заради съюзниците и други неудачи . Едва в края на 1944 Хайзенберг разполага с условно да го наречем "правилния " реактор със графитни забавители . Но за щастие или не , не успява да получи самоподържаща се верижна реакция веднага. Последен опит , вече успешен е направен март 1945г . Хайзенберг най накрая успява да получи контролирана самоподържаща се верижна реакция . Реално са направили не бомба а експериментален реактор , най сетне работещ и годен за по нататъшни изследвания . Чисто хипотетично ако от този момент нататък са разполагали с време и ресурса , може да се предположи че е било възможно да направят бомбата в един следващ момент . Но кога и как това остава във сферата на догадките . Поне със сигурност това не е било възможно в близките месеци дори вероятно до края на 1945. Предстоял е огромен обем работа за да се стигне до крайния резултат .
Това все пак е известно днес , тогава през 1945 едва ли е било ясно какво трябва да стане и как точно трябва да се действа . Американцинците не са били 100% сигурни докъде са стигнали нацистите , а те пък не са били наясно че са изостанали неимоверно от противника . Ако капитулацията се е забавила , вероятно поне едната бомба щеше да е пусната над Берлин .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 21 Юли 2020, 8:14

Американската бомба , проекта манхатън . Тука има изписано вече доста , и доста информация вече е достъпна . Може да бъде наречена англо американска бомба съвсем резонно . Англичаните също имат своите учени и изследвания по деленето на атома към 1939, след началото на този проект всички британски учени и материали по въпроса са прехвърлени в САЩ и работят заедно с американците като явно очакванията са били резултатите да бъдат споделени . Но удрят на камък , америка забранява износа на тази технология и англичаните остават само със своите учени и старите данни от началото на проекта манхатън . Вече стана въпрос за писмото на Айнщайн до Рузвелт и идейното зараждане на бомбата . Обаче макар и създаден като урановия комитет , едва средата на 1942г този проект добива формата на манхатънския вариант и милиардно финансиране . Според мен това е свързано с актуалната тогава доктрина в американския естаблишмент че Америка е недосегаема заради географския фактор и не трябва да участва пряко във военните действия . Доктрина базирана на опита от 1 вата световна и извличане на максимални дивиденти от новата война . Но когато получава японския юмрук в зъбите при Пърл Харбър нещата се забързват . В манхатънския проект започва концентриране на огромен финансов ресурс и научен потенциал . 6000 учени обслужвани от 120 000 помощен персонал в три основни обекта , 2 милиарда долара финансиране което е колосална сума за онова време . Опенхаймер става ръководител на научната част на проекта , събран е екип от водещи учени във всички възможни области с пряко значение за проекта във условията на изключителна секретност . Голяма част от хората заети с тези работа изобщо не са знаели крайната цел и са били изненадани при новината за Хирошима . Тук интересен факт е че Айнщайн не участва пряко по създаване на бомбата , ролята му е на консултант . Въпреки че изявлениата му по въпроса за бомбата добиват в последствие популярност вероятно той не е бил в течение на проекта а само на теоретичната част . FBI го следи съвсем не от вчера , в досието му има забележка ...радикален в своите възгледи , вероятно комунист ..Основен момент за успеха на проекта става откриването на плутония през 1940 година от американския учен Глен Сиборг . Американците тръгват по два пътя на създаване на бомбата едновременно . Чисто уранова бомба и плутониево уранова , отказват се бързо от урановия вариант заради колосалните проблеми с получаването на големи количества обогатен уран . Вероятно също проблемите със създаване на свръхкритична маса в бомбата и висока степен на превръщане горивото в енергия чрез подходяща верижна реакция са отказали учените от този вариант . Тоест изправени са били пред познатия проблем за "мръсната " бомба .
Едва през 1943 в лабораторията Оук Ридж в реактор Х10 американците получават първите количества плутоний и то специално изотопа 239 който единствено е пригоден за целите на бомбата . Буди удивление краткия срок в който успяват да взривят първата успешна бомба Тринити ..светата троица :mhihi: на 16 юли 1945 . Само две години са били нужни да се отстранят всички проблеми с имплозивните заряди , проблемите с плутония , предварителните разчети и купища други съпътстващи проблеми неудачи и инциденти . Макар и с ниска степен на превръщане на на веществото и купища технологични недомислици първите бомби малчугана и дебелака вече са истинско атомно оръжие и пуснати над хирошима и нагазаки . След което Опенхаймер в разговор с Рузвелт казва ...ръцете ми се вече изцапани с кръв ..което е малко странно в неговия случай . Възможно ли е тези учени работещи върху проекта да не са разбирали какво ще се случи с творението им ? Според мен не , напълно са били обсебени от идеята да направят пробив в науката и военните са им дали прекрасна възможност от която са се възползвали . Според мен са били като деца в магазин за играчки , но вместо влакчета и кубчета са си играли с уран плутоний и взривни вещества :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Моджо » 13 Авг 2020, 12:19

Хм,хм...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Borymeckata » 13 Авг 2020, 13:36

Другите изобретения няма да коментирам, но танкът Маус е тотално недоразумение. Не случайно са направени само 2 броя (според статията, аз знам за един). Явно е "изпреварил времето си" с повече от 75 години, защото и до ден - днешен никой по света не строи 200-тонни танкове. Интересно защо? А причините са очевидни:

1. Първо въпросният танк трябва някак да стигне от завода до бойното поле. Това става с ЖП-транспорт. Значи същият танк трябва да се помести на стандартна ЖП-платформа, която съответно минава по мостове и през тунели. И ето вече имаме 3 (три) невъзможни неща относно транспорта му... На собствен ход въпросният танк ще стигне до първата бара и... дотам.

2. Танкът е голям, но бронята му е същата, като на обикновените танкове (или малко по-дебела). С други думи - огромна, (много важно!) ВИСОКА, бавна и тромава цел на бойното поле, при това - уязвима за противниковите танкове, артилерия и (особено!) за противниковата авиация. Как това нещо ще се маскира, как ще се окопае в отбрана, с какво оборудване ще се ремонтира, ако се наложи да му се сменява двигател, примерно? Кого ще уплашиш с такъв танк?

3. За скоростта му са написали - 2 или 3 пъти по-бавен от обикновените танкове. Значи започваш атака, другите танкове с пехотата заминават наред, а тоя... какво? Остава да ти охранява щаба на полка? Или ще се включи в битката с половин - един час закъснение?

4. Като цяло такъв проект си е прахосване на пари. Вместо да направиш един огромен, скъп и труден за производство 200-тонен колос, по-добре произведеш 5 обикновени танка по 40 тона. Същото количество стомана, вероятно труд и други разходи, но огромно предимство от тактическа гледна точка. Противникът много по трудно ще унищожи 5 отделни, по-малки и подвижни цели, отколкото една голяма и бавна.


Между другото, и гигансткото оръдие също е било напълно неизползваемо във войната, по подобни причини.
Excellent! Steven is my name!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Моджо » 13 Авг 2020, 15:11

Бойното пле ще стигне до танка :))
Всъшност интересното ми беше за стелта и ракетата Фриц, досега не съм ги и чувал даже. Довечера ако не ме мързи ще потърся инфо.
Хм,хм...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 13 Авг 2020, 15:32

Много лъжат тия . Хортъна прилича на стелт бамбордировач ама не е стелт , просто конструкция летящо крило от която са били обсебени братя Хортен . :lol:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: WW II митове и легенди

Мнение от TheDriver » 13 Авг 2020, 17:16

Borymeckata написа:Другите изобретения няма да коментирам, но танкът Маус е тотално недоразумение.....


Аргументите ти са правилни, но не отчташ някой специфики.

Маус както и останалите немски тежки танкове по технически спецификации и оригинална доктрина не са замислени като масово оръжие.

Никой не е планирал да ги мъкне насам натам или да прави "клещи", "чували" и т.н. Както знаем никой план не издържа първата среща с врага и развитието на войната прави първоначалното техническо задание на пух и прах. В ръководствата на танковите войски е вписано съвсем друго използване и т.н.

Да вземем например известният Тигър 1 и сервизирането му. Когато е дадено заданието за него в средата на 30те той е замислен като така наречения "breakthrough tank".
Закарваш го в секцията на фронта в която ще атакуваш, той води "копието" на атаката, след което остава там или се връща обратно за ремонт, за да е готов за следваща атака. Добрата тактическа мобилност и лесен ремонт не са били приоритети.
Докато дойде '42ра ситуацията е коренно различна и се налага да се ползва за роля за която не е съвсем готов. Това е само една от много подобни ситуации, които показват какви организационни логистични чудеса са вършили немците имайки предвид отчайващата материална база с която разполагат.

В тоя ред на мисли Маус просто продължава същата доктрина и е създаден, за да се противопостави на настоящите противници при подобна фронтална атака. Съгласен съм, че към '43-'44 подобни планове е трабвало да бъдат изоставени, но както знаем до самия край има блянове за обръщане на хода на войната и т.н.

Съответно от гледна точка на заданието за което е проектиран си е доста добър танк.

1.Покрива изискванията на основните мостове на Изток, но е щял да се транспортира на специална ЖП платформа. И е направен сам да прекосява реки за да не разчита на мостове.
Т.е. щял е да стигне там където трябва... просто много бавно. Нещо като обсадните оръдия при Севастопол, той е оръжие за офанзива която се планира много месеци напред.

2.Това не е проблем когато планираш да водиш война при пълно въздушно превъзходство :mhihi: , да не говорим, че самолетите като цяло са нищожна заплаха за танковете. Бронята си му е достатъчна, за да посрещне руските тежки железа челно. Никой не смята да го остави да бъде заобиколен.

3.Целта не е да се движи с пехотата или другите танкове - Той осъществява пробива, останалите го използват и разширяват, а той остава там.

4.Това е така, но винаги трябва да гледаме от гледната точка и времето на хората които са го проектирали. Оръжия не се проектират на общо основание, а следват дадена доктрина или техническо задание. Немската доктрина по това време се нуждае от тежък танк който да води атаката Какво имаме налично> Тигър 1> Можели да се справи с ИС и СУ серията> Не> Трябва ни нещо което може и т.н.

Най-голямата му инвоация е и най-големият му недостатък - дизел-електрическото задвижване. Мисля че проектът в един момент е изсмуквал двуцифрен процент от наличните запаси на мед. :mhihi:

Пак казвам много е важно да се гледа от тяхната гледна точка и ситуация тогава.
Сега е много лесно да говорим за ефективно масово производство, логистика, ремонтопригодност и т.н. Но по това време само Щатите и донякъде СССР имат погледът простиращ се толкова широко.
В Германия масовото производство почти не съществува, а на пиадестал е издигнато майсторството. Т.е. на никой не му минава през главата, че 5 идентични 40 тонни танка може би са по-ефективни от един 200 тонен. Мисленето е от типа "Ще произведем възможно най-качествената машина, а после други майстори ще намерят най-качествения начин да я транспортират, ремонтират и т.н."
За това и до ден днешен нещата от този период са много високо ценени.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 13 Авг 2020, 19:08

Според мен вундервафето на нацистите са панцерите до 4 , карабината кар98 , шмайзера мр40 , пикиращите бомбардировачи , някои изтребители като птичката касапин и конската тяга масово използвана във вермахта . Тука някъде някой се изцепи че били моторизирани , силно моторизирани но истината е че на границата със СССР 22 юни 1941 са струпани повече коне отколкото войници на вермахта . На всеки "моторизиран" шваба се е падало по кон и нещо :mhihi:
Защо смятам че това е истинското вундервафе на хитлер , ами защото с това са спечелили европа и са извоювали най големите си победи . Другото след това е просто хвърлени на вятъра милиарди райхсмарки и загробени милиони животи .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Моджо » 13 Авг 2020, 19:18

Абе... Аз мисля, че всъщност са спечелили с новата тактика. Никой не е бил подготвен за блицкриг-а. Танковете им, особено във Франция, са били основно леки, че повечето и замислени като учебни даже. За самолетите съм по-съгласен, че поне в началото са били топ. Та не е толкова до техника. Между другото блицкриг-а като тактика,е измислен от англичани :)
Хм,хм...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 13 Авг 2020, 20:54

Историята и дори това е превърнала в клише . Блицкрига не е на мода до Франция . Единствено Гудериан се захласва по тая тактика , ахтунг панцер и още разни други неща които не впечатляват особено фюрера . Гудериан е просто един дрът полковник после генерал без ръководна роля в танковите войски . Едва когато планът му за мълниеносна атака се разглежда след Полша от оберкомандето вече сериозно , думата му започва да тежи но пак се отнасят с недоверие . Славата му малко изпреварва събитията . Но след Франция става танковия гений съвсем заслужено макар и рисковано защото при един неуспех би се превърнал в изкупителна жертва . В немския генерален щаб вървят многонишкови интриги и заговори , страх , борби за влияние , подмазване на фюрера , кариеристки и всякакви други мотиви движат вземането на много от важните решения . Спомените на Франц Галдер са малко скучно четиво но дават не лоша картина върху случващото се там .
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0 ... 0%B8%D1%8F
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: WW II митове и легенди

Мнение от hell's angel » 13 Авг 2020, 21:42

Изображение
Ubi dubium, ibi libertas

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1016
Регистриран на: 8.06.2012
Пол: Мъж
Кара: Нафтова печка.
Мечтае да кара: През просото...
Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Borymeckata » 14 Авг 2020, 7:00

TheDriver написа:Аргументите ти са правилни, но не отчташ някой специфики. ...

Всъщност после се зачетох - не съм прав за бронята. Бил си е добре брониран Маус-а, на практика е бил (би бил) неуязвим за съветските танкове и противотанкови оръдия. За въздушните атаки... можем да спорим, защото съм виждал снимки на Кралски тигър II (Pz VI), обърнат "на таван" от авиобомба.

Доколкото съм чел, ТТД данните на някое оръжие не са определящи за неговата ефективност. Много по-важни са тактическото му приложение, логистиката и... мотивацията на хората, които воюват с него. Може да имаш супер-танк (примерно), но ако нямаш гориво за него, или пък танкистите се разбягат... това си е просто една купчина желязо.
Excellent! Steven is my name!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Jordana » 14 Авг 2020, 7:31

Всички тия мегаломански оръжия маус - мишката, рат- плъха , скандинавските богове - тор один и т.н , берта густав дора и подобни иванчо и драганчо и марийка са просто едни плашилки с минимален или никакъв успех . Как се връзва оръдие което се транспортира до фронта със двойна жп платформа със блицкриг ? Или тоя танк мишока , дето е било напълно ясно че няма път и мост който да го издържи и са предвидили да минава по дъното на реката като подводница . Фантасмагории на хора които не са стъпвали на бойното поле никога :mhihi:
Тия мега оръдия освен всичко друго имат и минимален ресурс , густав и дора имат ресурс около 60-70 снаряда след което отиват за подмяна на цевта . При Севастопол това оръдие дава около 45 изстрела свръх сили като има само едно попадение в подземен склад с боеприпаси на 30м дълбочина най вероятно случайно . После лежи на ленинградския фронт неизползвано и си го прибират в мадърланда по живо по здраво . Намерени са две разглобени на части от американците в Германия , дори самите нацисти са сметнали за нецелесъобразно да ги възстановяват тия паметници .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 21.02.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i мнооо убаво )))
Мечтае да кара: Еххх...
Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.

Re: WW II митове и легенди

Мнение от Моджо » 14 Авг 2020, 9:01

Ми то и с ФАУ-то е така. Огромен профукан ресурс без особен резултат. Разбира се, няма твои човешки жертви като бомбиш с ракети. Ма като ефективност са били доста зле, еле па ФАУ1 дето са ги сваляли в полет още.
Хм,хм...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 353
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: WW II митове и легенди

Мнение от TheDriver » 14 Авг 2020, 9:59

Borymeckata написа:
TheDriver написа:Аргументите ти са правилни, но не отчташ някой специфики. ...

Всъщност после се зачетох - не съм прав за бронята. Бил си е добре брониран Маус-а, на практика е бил (би бил) неуязвим за съветските танкове и противотанкови оръдия. За въздушните атаки... можем да спорим, защото съм виждал снимки на Кралски тигър II (Pz VI), обърнат "на таван" от авиобомба.


Танковете поразени от самолети са нищожен процент на фона на загубите от други причини.

Танкове обърнати от бомби или директно поразени от такива са единични случаи. Въпросният обърнат Тигър мисля че е единствен случай, а другият с който има редица снимки се оказа че е обърнат от булдозер разчиствал пътя - екипажа си е плюл на петите след техническа повреда.

Ролята на авиацията е психологическа, никой не изгаря от желание да се движи и маневрира докато в небето кръжат тия птици. Отделният танкист или екипаж не го интересуват статистиките, а собственото оцеляване. Нещо като торбите с пясък, трупите и т.н., които американците кичат по М4ките от страх, че Тигри ги дебнат навсякъде. Въпросните допълнения не вършат никаква работа, даже напротив, а и шансът да срещнат Тигър също е нищожен, но психология...

Това което авиацията прави обаче е да ти разпердуши обоза, може да не регистрират директно унищожени танкове, но когато цяла дивизия е спрана заради лиспа на гориво, боеприпаси, храна и т.н. Ефектът е дори по-голям.

Доколкото съм чел, ТТД данните на някое оръжие не са определящи за неговата ефективност. Много по-важни са тактическото му приложение, логистиката и... мотивацията на хората, които воюват с него. Може да имаш супер-танк (примерно), но ако нямаш гориво за него, или пък танкистите се разбягат... това си е просто една купчина желязо.


Всичко е от значение.. мотивацията и на най-добре снабдения и трениран екипаж ще изчезне, ако трябва да се бие с варел срещу Тигри.
Аз мисля, че отделни машини или системи трябва да се оценяват според техническото задание за тях. Ако изпълняват изискванията по които са създадени значи са добри машини. Това че крайният продукт не отговаря на транспортните, икономическите и т.н. възможности на страната не е проблем на машината, а на тези писали техническото задание.

Нещо като постояната критика по бензиновите мотори в немските танкове. Заданието е било за Х километра в час, при У консумация на гориво и походи до Z километра. Инженерите са избрали задвижването което най-добре изпълнява тези условия, това че в последствие обстановката се променя не е проблем на инженерите или машината.

Или глупавото директно сравнение на М4 с Пантера/Тигър. За мен М4 е по-добрият танк просто, защото изпълнява брилянтно това за което е създаден, докато Пантерата не успява да го направи дори в последните си варианти.

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity

Последни теми
Facebook