Иниацитива НЕ НА ВОЙНАТА НА ПЪТЯ
Модератор: Общи модератори
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Фил написа:Нали идеята е да се промени тази настояща реалност и да се постигне нещо по-добро за в бъдеще
Съгласен съм, но не смятам, че именно пътната обстановка е ключът към тази промяна. Тя ще се нормализира, когато се нормализира цялата дръжава. Разбирай - изчезнат корумпираните политици, чиновници и полицаи.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
За политици и чиновници не знам, но с Пътна Полиция е ясно - корумпираните ще изчезнат автоматично, когато ние спрем да им бутаме.
Но пък това означава, че трябва да плащаме солените актове. Което пък от своя страна изисква да знаем със сигурност къде точно отиват тези пари. Ако не знаем - ще предпочетем да дадем по-малко на ръка, отколкото повече неизвестно къде ...
То си е омагьосан кръг ...
Но все трябва да се почне отнякъде. Омръзнало ни е на всички да ни тъпчат и да ни ограбват, сигурен съм. Омръзнал ни е също така и манталитета на българина, който си казва "бе преебаха ме, ама можеше и по-зле да е". Омръзнало ни е от тия псевдо-богове, които ни преебават и ни плашат с "можеше и по-зле да е"
Но пък това означава, че трябва да плащаме солените актове. Което пък от своя страна изисква да знаем със сигурност къде точно отиват тези пари. Ако не знаем - ще предпочетем да дадем по-малко на ръка, отколкото повече неизвестно къде ...
То си е омагьосан кръг ...
Но все трябва да се почне отнякъде. Омръзнало ни е на всички да ни тъпчат и да ни ограбват, сигурен съм. Омръзнал ни е също така и манталитета на българина, който си казва "бе преебаха ме, ама можеше и по-зле да е". Омръзнало ни е от тия псевдо-богове, които ни преебават и ни плашат с "можеше и по-зле да е"
Ето и от Moto.ZoneBG.com
http://moto.zonebg.com/forum/index.php? ... 98de5ab29&
И колегите моторджии обмислят проблема
Мерцедесите също
http://www.mercedes-club-bg.com/forums/ ... c=4111&hl=
http://moto.zonebg.com/forum/index.php? ... 98de5ab29&
И колегите моторджии обмислят проблема
Мерцедесите също
http://www.mercedes-club-bg.com/forums/ ... c=4111&hl=
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Не знам защо си мислите, че няма пари за пътища
Напротив, има и то много и достатъчно, обач1е разпределението им е направено умишлено така че да стимулира корупцията и да се крадат лесно. Парите за пътища идват по две направление - републиканския бюджет и външни фондове. Тези от републиканския ги определят в общи линии на лотариен принцип и по НИКАКЪВ начини НЕ са свързани с приходите от данъци и такси. Всички приходи в държавата се изсипват в общата каца и от там правителството разпределя по усмотрение, така най-лесно се блажи. Не е лесно да се угоди на всички, но да не са ставали политици... Външните пари се усвояват с минимум 30% комисионна за някоя ПАРТИЯ и кръговете около нея. Плюс 10-на% за дребните чиновници в общините по места. Плюс процентите дето се губят в икономии от подизпълнителите. Значи в някои случаи 50% от външното финансиране се изпарява. Няма пари за пътища? Всеки път умирам от смях като го каже някой мазник по телевизията
Но после ми става тъжно, защото на следващия ден трябвва да сменя поредния шарнир или носач... Но пък поне съм жив и здрав. Сменям канала и спирам да го мисля. До следващия път когато ме спрат и почнат да се заяждат за глупости господата със зелени жилетки по пътищата...


Never mistake motion for action...
Фил написа:Не знам за вас, но когато имам повечко свободно време и парици, мисля да се оборудвам с микрофонче и камерка и да правя показни нарушения, да видим колко пъти ще ме спрат и как ще се развият нещата.
Ще те осъдят като стой та гледай. Скрита камера могат само журналята да правят май...
1.8 литра е чудесен обем. Не мога да разбера, защо продължават да произвеждат 0.5 литрови халби?!
- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
От цялата дискусия единствено мнението на Леон показва познаване на сегашната ситуация в дълбочина, така че реших и аз да се включа.
Част от нещата, които ще напиша, вече ги написах в темата за "нулевата толерантност", но много от вас сигурно са възмутени до дъното на душата си от самата тема.
Дано от тази тема произлезе сериозна дискусия, и доведе до резултат.
Личното ми мнение е, че броя на катастрофите в следващите 1-2 години ще нарасне по следната причина - хората разполагат с все повече пари, купуват се все повече коли (90% от които над 10 годишни), и пътуват все повече.
Пътищата обаче си остават все същите - в отвратително състояние, без маркирова и знаци, опасни дупки и с дебнещи от засада полицаи, създаващи опасност за движението.
В същото време шофьорите стават стават все повече и все по-зле подготвени - броя подготвени шофьори си е един и същ, идват обаче все повече нови.
Малко детайли за колегите, четящи статистика:
90% от катастрофите стават заради превишена скорост по следната причина - описвам най-често срещаната ситуация:
Катастрофа - размазана челно/странично кола - шофьора и пътника в болница. Отива катаджията и кого да пита какво е станало? Най-много да има свидетели, които да кажат, че "внезапно навлязъл в насрещното платно", или "изгубил контрол" което се дължи най-често на спукване на предна гума при държане на волана с една ръка (за което е виновен шофьора), влизане в дупка (които дал господ по нашите пътища), или друг вид загуба на концентрация. Проблема е че шофьора, ако да е оживял, не помни по разбираеми причини. И какво да напише катаджията - дупка на пътя ли? Нали после ще осъдят държавата за тази дупка. Да напише спукана гума не може да установи, понеже то от предницата не може да различи гумите, какво остава да разбере коя се е спукала първа.
Превишена скорост си пише нашия и си свирка - потърпевшия ако се свести и без това ще е твърде късно.
Според мен причините за многото катастрофи в България са следните:
1. Пътищата - всички го знаем, но по медиите никой де го обсъжда - защо?
2. Стари и технически неизправни коли.
3. Неподготвени шофьори.
Това, че по медиите се говори постоянно за превишена скорост измества темата и създава нагласата, че ако се ограничи скоростта, катастрофите ще намалеят - от една страна хората по-лесно ще приемат подобна мярка, от друга това е най-евтиният начин да покажем, че имитираме дейност. Както виждате и от постовете в тази тема, повечето искат да има ограничения и глоби, които в никой случай не са решение на проблема. В резултат на което страдат всички - тези, които са подготвени ще трябва да плащат глоби или рушвети, тези, които не са подготвени, ще си живеят с илюзията, че като карат бавно, няма да стане катастрофа. (тук се сещам за катастрофата на Шел Микре лятото, където загинаха баба, дядо и двете им внучета по вина на шофьора - замислете се бабата или дядото могат ли да карат с превишена скорост)
Още нещо - защо в Германия на магистралите няма ограничение на скоростта и нивото на произшествията е много по-ниско?
Леон е прав и за друго - пари за пътища има и то много - по време на мандата на НДСВ един емблематичен министър със странен поглед и червен нос, виновен за спорната концесия за магистрала тракия се наложи да върне две трети от парите по програма ИСПА за пътищата поради невъзможността да ги усвои!!!
Така че нека не се поддаваме на елементарния ПР на държавните чиновници, а да намерим начин да ги притиснем първо да оправят пътищата, а после да налагат глоби.
Няма никакъв смисъл да им предлагаме решение, което ги устройва идеално, но от което ще страдаме всички.
Една асоциация на клубовете може да направи следното:
1. Да притиска най-вече чрез медиите и впоследствие чрез участие в работни групи чиновниците да оправят пътищата. Вижте какво направиха асоциацията на вносителите на автомобили по повод регистрацията на автомобилите след 01.01.2007.
2. Да организира курсове за допълнителна квалификация - обсъждахме идеята да поканим бивши състезатели да проведат такъв курс на писта Калояново, мисля че можем да го реализираме все още.
Част от нещата, които ще напиша, вече ги написах в темата за "нулевата толерантност", но много от вас сигурно са възмутени до дъното на душата си от самата тема.
Дано от тази тема произлезе сериозна дискусия, и доведе до резултат.
Личното ми мнение е, че броя на катастрофите в следващите 1-2 години ще нарасне по следната причина - хората разполагат с все повече пари, купуват се все повече коли (90% от които над 10 годишни), и пътуват все повече.
Пътищата обаче си остават все същите - в отвратително състояние, без маркирова и знаци, опасни дупки и с дебнещи от засада полицаи, създаващи опасност за движението.
В същото време шофьорите стават стават все повече и все по-зле подготвени - броя подготвени шофьори си е един и същ, идват обаче все повече нови.
Малко детайли за колегите, четящи статистика:
90% от катастрофите стават заради превишена скорост по следната причина - описвам най-често срещаната ситуация:
Катастрофа - размазана челно/странично кола - шофьора и пътника в болница. Отива катаджията и кого да пита какво е станало? Най-много да има свидетели, които да кажат, че "внезапно навлязъл в насрещното платно", или "изгубил контрол" което се дължи най-често на спукване на предна гума при държане на волана с една ръка (за което е виновен шофьора), влизане в дупка (които дал господ по нашите пътища), или друг вид загуба на концентрация. Проблема е че шофьора, ако да е оживял, не помни по разбираеми причини. И какво да напише катаджията - дупка на пътя ли? Нали после ще осъдят държавата за тази дупка. Да напише спукана гума не може да установи, понеже то от предницата не може да различи гумите, какво остава да разбере коя се е спукала първа.
Превишена скорост си пише нашия и си свирка - потърпевшия ако се свести и без това ще е твърде късно.
Според мен причините за многото катастрофи в България са следните:
1. Пътищата - всички го знаем, но по медиите никой де го обсъжда - защо?
2. Стари и технически неизправни коли.
3. Неподготвени шофьори.
Това, че по медиите се говори постоянно за превишена скорост измества темата и създава нагласата, че ако се ограничи скоростта, катастрофите ще намалеят - от една страна хората по-лесно ще приемат подобна мярка, от друга това е най-евтиният начин да покажем, че имитираме дейност. Както виждате и от постовете в тази тема, повечето искат да има ограничения и глоби, които в никой случай не са решение на проблема. В резултат на което страдат всички - тези, които са подготвени ще трябва да плащат глоби или рушвети, тези, които не са подготвени, ще си живеят с илюзията, че като карат бавно, няма да стане катастрофа. (тук се сещам за катастрофата на Шел Микре лятото, където загинаха баба, дядо и двете им внучета по вина на шофьора - замислете се бабата или дядото могат ли да карат с превишена скорост)
Още нещо - защо в Германия на магистралите няма ограничение на скоростта и нивото на произшествията е много по-ниско?
Леон е прав и за друго - пари за пътища има и то много - по време на мандата на НДСВ един емблематичен министър със странен поглед и червен нос, виновен за спорната концесия за магистрала тракия се наложи да върне две трети от парите по програма ИСПА за пътищата поради невъзможността да ги усвои!!!
Така че нека не се поддаваме на елементарния ПР на държавните чиновници, а да намерим начин да ги притиснем първо да оправят пътищата, а после да налагат глоби.
Няма никакъв смисъл да им предлагаме решение, което ги устройва идеално, но от което ще страдаме всички.
Една асоциация на клубовете може да направи следното:
1. Да притиска най-вече чрез медиите и впоследствие чрез участие в работни групи чиновниците да оправят пътищата. Вижте какво направиха асоциацията на вносителите на автомобили по повод регистрацията на автомобилите след 01.01.2007.
2. Да организира курсове за допълнителна квалификация - обсъждахме идеята да поканим бивши състезатели да проведат такъв курс на писта Калояново, мисля че можем да го реализираме все още.
Последна промяна Georgieff на 20 Мар 2007, 17:35, променена общо 5 пъти
Touring & windsurf club
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Georgieff написа:Това, че по медиите се говори постоянно за превишена скорост измества темата и създава нагласата, че ако се ограничи скоростта, катастрофите ще намалеят - от една страна хората по-лесно ще приемат подобна мярка, от друга това е най-евтиният начин да покажем, че имитираме дейност.
Евала! Накрая да го каже някой!
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
На мен много ми се ще да се повтори датата 10 срещу 11 януари 1997год
Щото тия от "Цар Освободител 1" си ни товарят секи ден по-малко и ние си мълчиме,те си ни товарат.......
Ебаси плащам 150лв данак на колата+70лв Минетка и кво=220лв годишно и всяка седмица в бокса да изправям джанти
Колко коли има само в София....ами провинцията?
Няма пари за пътища ли.......
Едно събиране пред народното добре ще им доиде



Щото тия от "Цар Освободител 1" си ни товарят секи ден по-малко и ние си мълчиме,те си ни товарат.......
Ебаси плащам 150лв данак на колата+70лв Минетка и кво=220лв годишно и всяка седмица в бокса да изправям джанти

Колко коли има само в София....ами провинцията?
Няма пари за пътища ли.......



Едно събиране пред народното добре ще им доиде

- Georgieff
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
meha написа:На мен много ми се ще да се повтори датата 10 срещу 11 януари 1997год![]()
![]()
![]()
Щото тия от "Цар Освободител 1" си ни товарят секи ден по-малко и ние си мълчиме,те си ни товарат.......
Ебаси плащам 150лв данак на колата+70лв Минетка и кво=220лв годишно и всяка седмица в бокса да изправям джанти![]()
Колко коли има само в София....ами провинцията?
Няма пари за пътища ли.......![]()
![]()
![]()
Едно събиране пред народното добре ще им доиде
Току-що господин Йордан Мирчев (председател на парламентарната комисия по транспорт) в новините по БТВ имаше наглостта да обяви, че се разглежда следното предложение: "Който не си плати акта до 1 месец, да му се отнема книжката".
Ами ако през този месец не съм в България? Не че няма начин да се превеждат пари от чужбина, ама вие опитвали ли сте да си платите данък или такса с платежно нареждане?
В същото време не споменава нищо за липсващата маркировка, каруците, изскачащи в тъмното, дупките и задръстванията - определено основателни причини хората да нямат желание да си плащат актовете.
Тия хора май се самозабравят.
Touring & windsurf club
- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
Нека да докажат, че е била скрита камера ... ами бил съм си оставил камерата на седалката до мен, или на таблото, снимал съм пейзажа на красива София, и съм забравил да я изключа, когато ме е спрял г-н полЮцай.Griffin написа:Фил написа:Не знам за вас, но когато имам повечко свободно време и парици, мисля да се оборудвам с микрофонче и камерка и да правя показни нарушения, да видим колко пъти ще ме спрат и как ще се развият нещата.
Ще те осъдят като стой та гледай. Скрита камера могат само журналята да правят май...
Аз да попитам са Georgieff, Feanor, и всички други, които са на тяхното мнение - какво му е на бул. Цариградско Шосе например? Какво и е на настилката?! Е хайде кажете ми тогава защо най-големият процент катастрофи с летален край стават на този булевард?! Ще ви кажа:
1. Дупките в мозъците на шофьорите на маршрутките, които спират където им падне и потеглят както им дойде.
2. Липсата на предупредителни и забранителни знаци в главите на нископрелитащите болиди, които да ограничават скоростта им до наложените ограничения.
3. Петместните "автобуси", движещи се в лентите за градски транспорт все едно е маркирана за тях.
4. Липсата на разделителна преграда по цялата дължина на булеварда, чиято цел е да не допусне малоумните пешеходци да пресичат през всичките 6 ленти.
Хайде сега вие ми кажете какво според вас в пътната настилка на булеварда води до нелепите катастрофи на бул. Цариградско шосе? Не коментираме останалата пътна артерия в София или други градове из България? Интересна ми е вашата гледна точка.

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Misho 605 SVti написа:Аз да попитам са Georgieff, Feanor, и всички други, които са на тяхното мнение - какво му е на бул. Цариградско Шосе например? Какво и е на настилката?! Е хайде кажете ми тогава защо най-големият процент катастрофи с летален край стават на този булевард?! Ще ви кажа:
1. Дупките в мозъците на шофьорите на маршрутките, които спират където им падне и потеглят както им дойде.
2. Липсата на предупредителни и забранителни знаци в главите на нископрелитащите болиди, които да ограничават скоростта им до наложените ограничения.
3. Петместните "автобуси", движещи се в лентите за градски транспорт все едно е маркирана за тях.
4. Липсата на разделителна преграда по цялата дължина на булеварда, чиято цел е да не допусне малоумните пешеходци да пресичат през всичките 6 ленти.
Хайде сега вие ми кажете какво според вас в пътната настилка на булеварда води до нелепите катастрофи на бул. Цариградско шосе? Не коментираме останалата пътна артерия в София или други градове из България? Интересна ми е вашата гледна точка.
Нещата, които си изброил са верни. НО... на Цариградско НЯМА непропаднала шахта. Нито някъде в България. На Цариградско има толкова много кръпки и неравности, че не знам с каква кола си минавал, за да не ги усетиш. Плюс факта, че няма маркировка. Не оправдавам тези, които карат безобразно, още по-малко пияните шофьори. Но тези инициативи дето ги мислите са все едно сами да си окачим примката или да си намажем ануса с вазелин. А чичко Паричко и мазното Дупетатче дебнат отзад...
Never mistake motion for action...
- Misho 605 SVti
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 27.10.2005
- Местоположение: Munich, Germany
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E38 740i 4.4l V8 Individual
- Мечтае да кара: E38
Не ме разбра може би. Карам Пежо 605, и макар и да е лимузина и да вози меко, кръпките пак ги усещам. Маркировка на Цариградско шосе има, но видя какво стана в Събота ...
Но не иде реч за кръпките, а за поведението на шофьорите. Не бива да виним за всичко институциите. Това, че ние нямаме самосъзнание, е най-големият проблем. А за да се изкорени, трябва да има желязната ръка на закона ... където също куцаме доста осезаемо.
Ами наистина трябва да се намажем с вазелин, щом не искаме да се опазим самите себе си.
Но не иде реч за кръпките, а за поведението на шофьорите. Не бива да виним за всичко институциите. Това, че ние нямаме самосъзнание, е най-големият проблем. А за да се изкорени, трябва да има желязната ръка на закона ... където също куцаме доста осезаемо.
Но тези инициативи дето ги мислите са все едно сами да си окачим примката или да си намажем ануса с вазелин.
Ами наистина трябва да се намажем с вазелин, щом не искаме да се опазим самите себе си.

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани